Jak se staví dopravní tepny. Ptejte se Martina Borovky z Vinci Construction

Stavba silnice. Ilustrační foto: ministerstvo dopravyStavba silnice. Ilustrační foto: ministerstvo dopravy

Jednou z nejviditelnějších staveb, na které skupina právě pracuje, je 32 kilometrů dlouhý úsek dálnice D4.

Odebírat
Upozornit na
guest
7 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Ivan

Dobrý den, měl bych tyto dotazy: 1. Jak je na tom ČR ve srovnání s evropskými státy v používání asfaltového recyklátu (z frézování vozovek)? Na jaké účely lze asfaltový recyklát použít (obrusné, konstrukční vrstvy) a na jaké komunikace (dálnice, silnice 3. třídy, cyklostezky, …)? Na co se recyklát použít nedá? Jak to vychází cenově oproti nové směsi? Pokud se recyklát používá v ČR málo, co by mělo ŘSD udělat? 2. Most na D1 u Přerova je ocelový s betonovou mostovkou. Podobné mosty na D3 Budějovice-Dolní Dvořiště jsou přepjaté monolitické a na rekonstruované D1 u Brna je most z železobetonových předpjatých… Číst vice »

Filip

Dobrý den, pane Borovko,

mám na Vás dotaz směrující k, snad blízké, budoucnosti a výstavbě VRT.

Jak je z Vašeho pohledu připravený stavební trh v ČR na tak obří stavbu, jakou by VRT, ať už ve směru na Drážďany, nebo na Brno a dál do Polska, měla být? Jsou kapacity stavebních firem v ČR dostatečné, když přihlédneme i k dalším infrastrukturním stavbám (obchvaty, dálnice, rekonstrukce železnic apod.).

Děkuji za odpověď.

Petr

Jak si vysvětlujete obrovské rozdíly v kvalitě dopravních staveb mezi ČR, Německem a Rakouskem? Žiji v Rakousku a Německu více než 10 let a všímám si mimo jiné i mnohem tlustší vrstvy asfaltu než v ČR. Na staveništich je také všeobecně mnohem větší pořádek. Měli byste nějaké doporučení pro zadavatele (RSD), jak nastavit podmínky, abychom se kvalitou alespoň přiblížili těmto zemím, se kterými se tak rádi srovnáváme?

Lukáš Kníže

Dotaz na pana Borovku:
Jak se stavíte k tomu, že VINCI Construction nadále čile podniká v Rusku a pomáhá tak diktátorskému režimu, od kterého získává krvavé peníze?

PaoloAlto

A jak se k tomu má stavět? Má dát výpověď, nebo přesvědčit šéfy ve Francii, aby odtamtud vypadly? A co třeba Raifka? Nebo náš stát. Tam jste taky tak přísnej?

Jirka z UL

Vy jste hlava, pane Kníže. Hned bych si jako podnikatel kazil kšefty a připravil o práci xy lidí, kvůli nějakým hloupým kecům o třídním nepříteli.

Jan

Vzpomínám si, jak se před lety Eurovia soudila se státem o kusy dřeva v podloží dálnice v Ostravě. Opravdu vám jako firmě stálo za to si toto obhajovat?