Jak můžete profičet na červenou? Strojvedoucí SŽ koukal na telefon, odhalilo vyšetřování srážky u Holubic
Srážka vytrhávače pražců s podbíječkou u Holubic. Foto: Drážní inspekce

Za srážkou podbíječky a vytahovače pražců byla lidská chyba, přispěla k ní i ztlumená vysílačka.
Já především nechápu, jak je možné, že vyjel vlak, který neumí přijmout generální STOP: Toho si přeci někdo musel všimnout při pravidelné revizi.
Nevím no mně je jasné že vždycky když se něco takového děje tak je na vině mobilní telefon. A pak mi psal jeden fíra že oni vlastně mají mobilní telefon místo vysílačky a musí volat do stanice před že vyjíždí pak do stanice vzad že odjel pak zase do stanice před že už je na cestě. Nemělo by to být nějaké automatické ! Jo a v mezidobí kdy nikam nevolá tak kouká na tiktok že jo 😡. To kolikrát v restauraci, respektive v nějakém stánku vyzvedávám objednávku a obsluha si tam hraje s telefonem a mně tvrdí že nemá čas… Číst vice »
Mobil mam jako pracovni pomůcku, čím dal vice věci se řeší s dispečery atd…mimoradnosti a podobně a co si nevykomuniluji sam tak nevim…ve slozitych situacich samozřejmě nevolam…pokud volaji mi, neberu… bohužel no…
Takovych pripadu bude nejspis vice. S tlakem na ETD, e-rozkazy, vypravy vlaku jinym zpusobem proste strojvedouci budou nuceni do zarizeni zirat, nebo kominikovat jinak. Na misto toho, aby se pripadne pochybeni resilo „lokalne“. Nekdy by proste stacilo pouzit Stuj, zastavte vsemi prostredky a takovou udalost odvratit, obratem vyresit a pokracovst v provozu, tak cely system bude fungovat na tom, „ze zdokumetujeme“ jak k prusvihu doslo. Vinik bude vetsinou na lokomotive, protoze proste ignoroval (za to si muze sam), ale tez zapomnel, prehledl (neni to spravne, ale jsme jen lide), ci selhal technicky prostredek (ten udiv, kdyz se zjisti, ze programator… Číst vice »
Já se jako strojvedoucí s pilotem nemůžu a nechci srovnávat.
Piloti jsou ještě o level výš.
Nevím co na tom chcete řešit z psychologického hlediska. Prostředky co se používají dnes jsou mnohokrát jednodušší a přehlednější než před 30-40 lety.
Jediné co můžete z psychologického hlediska posuzovat je to, že někteří jedinci to mají v „p*či na lehátku“ a licenci by neměli v první řadě vůbec vlastnit.
Já bych to chapal tak, že vzhledem k množství toho co je třeba vyřizovat mobilem, není zdaleka tolik času na sledování trati ( Obdoba ovládání spousty funkci auta elektronický na dotykovém displeji. Prepinac člověk v autě které znal trefil po sklepů, na displej se řidič musí koukat, a nemůže sledovat provoz. ) Kdysi fira opravdu nemusel spustit oči z traťi, rozkaz si přečetl před odjezdem, trať znal, nikdo ho nenutil jezdit po celé republice.
Drahý Péťo. Ten tebou udávaný “level výše” se ukázal v Prosenicích,že ( není třeba se poceňovat)…. Tady se jasně ukázalo zač je toho bordel SŽ. Tyto SV by měli mít povinně RDST s ventilem na brzdovém potrubí. A kecy,že bla bla……SŽ taky řekla dopravcům,buď naroubujte ETCS a budete jezdit,bo jsme rozhodly a nebo nasrat…tož tak…chtějí bezpečnost,tak ať se starají.
Řídil bagr. Konstrukční rychlost 50 km/h zcela odpovídá těm silničním.
SVP má max.rychlost 60
Tento pripad jsem vyuzil k sepsani obecneho komentare, nikoli pro tuto MU.
To mi přijde jako nepodložená domněnka.
Naopak bych tvrdil, že konsolidované informace na jednom místě jsou pro pozornost lepší, než něco na papíře, něco v tabletu a něco na hubu od výpravčího. Jde jen o to, aby to ideálně bylo v jediné aplikaci a aby to rozhraní navrhoval někdo, kdo si před tím udělal analýzu v terénu.
Tady samozřejmě těch pochybení bylo výrazně víc.
Sorry, ale ten pilot toho má na starosti o „niečo“ viac ako vodič bagru, ktorý má na prejazde medzi stanicami na ovládanie tak akurát jednu až dve páky (alebo pedály) výkon/brzda.
Víte, Martine, kdo si v podstatě vyžádal e-rozkazy? A víte, že bez prostudování a pochopení nejste pohotový k odjezdu?
Šest set lidí ve vzduchu má na starost maximálně tak zpěvák na koncertě, pokud přesvědčí diváky k synchronnímu výskoku. Pokud jste myslel dopravní letadla, ta mají menší kapacitu. Ti lidé, co mají na starost bezpečnost, jsou tři – kapitán, první pilot a letecký dispečer. A pak spousta techniky, přičemž právě ta technika je to, co bezpečnost letecké dopravy zlepšuje především. V malé míře je to ještě zlepšování procesů. V případu uvedeném v článku tam byli dva lidé – výpravčí a strojvedoucí. A ten strojvedoucí za sebou neměl 600 lidí, ale bagr. Zrovna v tomhle případě se vám to srovnání s prací pilota… Číst vice »
Smyslem vyšetřování by nemělo být potrestat viníka. Smyslem by mělo být najít taková opatření, aby k chybě příště nedošlo.
Já se těším až vyjde zpráva k ujeté regionově v Čisovicích loni v létě. To podle zjištěných skutečností bude mimořádně výživné čtení.
Ta otázka výpravčí je pěkně hloupá, prej jak můžete projet na stůj.
Kdepak, to bylo na komoru.
Ta výpravčí byla zjevně vytočená, že tu červenou projel. Lidi jako vy by měli více přemýšlet, číst a méně psát a mluvit. Bylo by lépe.
Co vás vůbec vede k tomu sázet takový hloupý kecy do diskusí? Dřív se hlupáci projevovali maximálně v koutě v hospodě:-) Radši běžte dělat něco, co vás potěší, nemusí to být něco užitečného.
Proč v historii ČSD/ČD/SŽ nikdy nebyly u návěstidel zavedeny alespoň jízdní zarážky, ať už klasické mechanické nebo bezkontaktní (PZB magnet). Přesně tomuhle typu nehod by to zabránilo.
PZB nebylo možné z ideologických důvodů.
Musely by vydržet trochu déle ČMD. Což vysvětluje i odpor k takovým zařízením.
bohužel, mobil a zírání na hovadiny pohlcuje čím dál víc lidí. Takový strojvedoucí nemá na dráze co dělat
Dřív Hujer třikrát prošel přes vrátnici čtouce noviny.
Týká se to samozřejmě i řidičů.
Ty mobily jsou peklo. Vídám to často. Jdu po ulici a lidi se občas víc dívají na mobil než na cestu. Když jedu šalinou či tramvají, tak strojvedoucí (říká se jim tak? nebo řidiči. Pardon, nakonec nevím vše) To samé, když jedu vysokým autobusem, tak sem tam vidím řidiče kamionu, který je na mobilu nebo se dívá na film, který má na notebooku vedle sebe. Kdysi se řešilo volání s telefonem u ucha (dělaly se handsfree atd.), ale to není tak nebezpečné jako to dívání do mobilu nebo do infotaimentu auta, když automobilky z nějakého divného důvodu zabily čudlíky, tlačítka… Číst vice »
tahle digitální technologie nás jednou zabije
automobilky zabily čudlíky protože udělat dotykový displej je levnější. bohužel
Takže celý řetězec událostí, který vedl k průšvihu. Stačilo přerušit tento řetězec jediným funkčním článkem a nestalo by se to: Swiss cheese model.
Stačilo by PZB nebo zlé ETCS a nehoda by se nestala, lidské chyby se holt stávají (i když telefon je spíš blbost než chyba)
Tady by stačila TRSka schopná přijmout generální STOP, což není až tak drahé zařízení a pro pracovní stroj (max 40 km/h) asi i dostačující.