Jak dál s dálnicí D6? Řeší se obchvat Karlových Varů a příhraniční úsek
Oprava dálnice, ilustrační foto. Pramen: ŘSD
D6 patří k dálnicím, jejichž stavbu se podařilo po útlumu v první polovině minulé dekády znovu rozhýbat.
Takže opět z toho bude Česká specifická slátanina. Ten kus na hranice se asi dostaví. Tam je rovina a most na hranice už má dálniční parametry. A pokud si pamatuju, Němci před pěti lety za hranicemi už ten most rozšiřovali a počítalo se tam se čtyřpruhem. Až se dostaví D6, ona jim ta intenzita dopravy vyskočí hodně. A co se týče průtahů Karlových Varů, tak to je ostuda. Jediné řešení je obchvat. Světoznámé lázeňské město a bez obchvatu???!!!
No nevím tedy. Nějaké „úplné dokončení“ D6 by snad mohlo mít smysl, kdyby se s Německem dohodlo, že např. kvůli kolonám někde kolem Norimberka (?) bude výsledkem kompletní dálnice Praha – Frankfurt coby „hlavní napojení na Západ“. Ochotu prodloužit A70 jak na východ (Schirnding), tak západ (cca Aschaffenburg) mimo města skrz kopce bych si však dovolil nijak moc nepředpokládat.
A bez toho, nezlobte se na mě, to má význam jen čistě pro to, co už tam jezdí. Neboli i čtyřpruh Bošov – Olšová Vrat je přinejmenším velmi sporná věc, která by klidně mohla počkat.
Ahoj Tome. D6 je rozjetá do KV. Nešahal bych do toho. Prachy z ní stejně železnice nesežere ( není schopná udělat projekty na rozdíl od ŘSD). Od Nového Strašecí po KV s úpravami „hrůz“ by to šlo i v klasické I / 6. Jenže za hrůzy považujme: Řevničov, Krušovice (vyřešeno), křižovatka Tank Ono Krupá, Krupá, přejezd 120 (staví se, jinak to řešit není rozumné), Hořesedly, Hořovičky, křížení I / 27 (to se prostě udělat musí) a neudělat kousek od Petrohradu po Lubenec je kravinou… Tuto silnici znám jak své boty… Napřed jsem po ní byl vozen autobusy (RTO Lux), od… Číst vice »
Když už se to staví, opět by to byla bejkárna to přerušit za Lubencem a nechat to na staré I/6. Jezdil jsem tam 7 let 2x týdně a opravdu je to třeba. Navíc do KV půjdou úseky až v roce 2029. Takže za tu dobu ta intenzita dopravy určitě naroste.
Já se obávám, že definitivně neexistuje vůle zanést do Bundesfehrkehrsplanu a prodloužit A70 od Schweinfurtu směrem na západ, maximálně se bude dělat odvedení B26 mimo vesnice – denně se tak dál bude dělat Stau kolem Gramschätzer Wald. Na druhou stranu pořád je významný směr A7 na sever případně jako napáječ/alternativa k A3 přes B505.
No to je logika jak u Domažlické trati – nedělat to pořádně u nás, když to není pořádně u nich, takže nakonec to nebude pořádně nikdy nikde.
A na jedničce / jednokolejce stačí malý zádrhel a nic nefunguje, objízdná trasa není a nikdo se nikam pořádně nedostane. Aspoň že ŘSD má rozum.
Pardon, v Německu je to náročné přes ty hory, tam kde je Bad Berneck, ale D6 už je v plném profilu léta chybějící. Karlovarský kraj má nejhorší dopravní dostupnost že všech krajů.
Přeshraniční úsek dálnici nepotřebuje. Na intenzitu 5 tisíc vozidel silnice I třídy stačí. Rovněž KV obchvat nepotřebují, stávající intenzity současné řešení zvládne a i do budoucna se dají přidat pruhy.
Pomiňme, že kapacita je naddimenzovaná a není to potřeba, ale hypoteticky. Kam byste tam přidával pruhy? Mně v KV přijde dané řešení max. únosné, pokud teda nechceme zabetonovat Ohři.
Máte pravdu. To je České specifikum. Stavět něco poddimenzované a pak to předělávat. Viz. Pražský okruh od Ruzyně až po D1 měl být v šestipruhu. A je jen kousek. Zbytek D0 bude šestipruh. To samé D1. A vykašlali se na to a teď se to bude předělávat. Jsem zvědav na ty mosty a tunely. To je dědictví pana ministra Bárty. Ach jo. Proč to rovnou nepostavit pořádně? A ne to pak za 20 let překopávat?
Aha, takže dotahneme někam dálnici…Aby realne nepokracovala
hlavně, když na hranice chybí dostavět asi 7 km, resp. dostavět druhý pás.
Tak ona každá dálnice někde začíná a jinde končí. D6 má čas, toto se může udělat časem. Je to možná škoda, že to není dotažené, ale až bude čas a peníze nazbyt, tak se to může dodělat.
Jak dal? Stavit, postavit, dokoncit, az na hranice, tecka.
Rozhodně ne, úsek na hranice nechat být, kapacitně bez problémů vyhovuje.
Zaujalo mě označování úseků v materiálech ŘSD, část v Karlovarském kraji je označována „od KV“, zbytek je označen „od Prahy“ (v Bošově se to láme). Takže je Petrohrad-Lubenec, Lubenec-Bošov; ale pak Knínice-Bošov (místo Bošov-Knínice), Žalmanov-Knínice (místo Knínice-Žalmanov) atd.
Smysl snad dává označovat úseky jen podle vzrůstajícího staničení, jak je zvykem všude jinde.
To bylo to poslední, co by mě na D6 vadilo. Spíš už aby ta dálnice byla hotova a sloužila veřejnosti.
Taky píšu, že mě to „zaujalo“, ne že by mi to vadilo.
😉
Zdůvodňovat proč něco nejde pánům z ŘSD jde. Nechápu, proč vedení města na obchvat více netlačí. Lázeňské město, UNESCO a nechá si do nejnižšího místa pár metrů od začátku lázeňského území vnutit dálnici.
vnutit? nemám pocit že by proti ní místní protestovali….
To že dálnice prochází městem ve snížené rychlosti je třeba ve Švýcarsku naprosto běžné. Nicméně by podle mě stálo za to částečně tu silnici okolo centra dát do tunelu, aby se ta vnitřní periferie, kterou teď okolí Ohře je, mohla nějak rozvíjet.
a co a kam byste tam chtěl rozvíjet? Z jedný strany skála, z druhý strany řeka, následně z jedný strany obchodní zóna, z druhý strany řeka … a dále už to pokračuje na estakádě ….
Například by pak mohly mít Rybáře přímý přístup v řece. Například.
Ve většině měst je okolí řeky tím nejdražším prostorem. Lidé rádi tráví čas s výhledem na vodu. Věřím, že toto území by mohlo být atraktivní jak pro služby tak pro bydlení, kdyby nesloužilo jen autům.
https://mapy.cz/s/mumofezope
no jo. takových bytovek by se tam vešlo!
Ti je v lázeňské zone kolem té říčky taky – evidentně jste tam nikdy nebyl a nevíte jak to tam v reálu vypadá – to ve skutečnosti u píšete jsou tak jen a pouze idealistické teorie na dlouuuuuuhou dobu úplně mimo mísu..
Myšlenka pěkná, doba realizace minimalne 20 let…
Nejdřív je potřeba zkulturnit Dolní nádraží a autobusový terminál pro meziměstské spoje – to je vážně hnus, velebností a až teprve pak je prostor na prostor kolem Ohře s otázkou: „A co s tím teda uděláme???“
A to v Praze zatrubnime Vltavu a koryto zastavíme (z metropole 1.4. 12.00 ČT 1) 😂
To byl apríl
Pamatujte na lázeňské prameny. Kopnete kvůli tunelu a pramen třeba vyschne. Jinak souhlas.
To je sice krásná idea – ale kdekoliv kopnete do svahu nebo do skály riskujete že strhněte spodní vodu a že město přijde i své léčivé prameny – tím by to město přišlo i všechno co má a už by nikoho nezajímalo…
Protože by to znamenalo obtížné územní řízení, pomerně výrazně další zábory už tak dost využívaného území a mmj. asi i proto, že stávající průtah lze kultivovat zatunelováním.
Ten prutah jde až za řekou úplně mimo hlavní obytnou část i lázeňskou část města, vyrostly (a stále dál dostou) kolem něho 3 velké nákupní zóny….!!!
Je to krásná rovná čtyřpruhová, směrové oddělená silnice kde jsou značky na 80 kmh respektive 70kmh a pokud by tam nebyly radary tak by tam všichni jezdily jak po dálnici – problematická je tam jen jedna celkem prudká zatáčka do ketrý díky protihlukovkam ze strany u uprostřed není vidět… ( Vpravo vysoká skála a vlevo voda)
Jeďte se tam nejdřív podívat než začnete něco kritizovat
žádný radary tam nejsou ….
Karlovarské prameny mají řadu zdrojnic, některé jsou přímo ve městě, jiné v jeho okolí, ale řada z nich je vcelku daleko od místa vývěru. Např. Vřídlo má zdroje až ve zlomech u Lubů, tj. nedaleko Chebu. V tomto kraji je tedy opravdu třeba dbát opatrnosti a pozornosti u všech staveb, které zasahují hlouběji pod povrch.
Rovná? Jako třeba tonepřehledné esíčko pod železniční tratí?
Od Straseci do KV by stacil bohate stridavy 3pruh
Minimalne do Jesenice ani smykem. Navíc R6 bude přesně tou komunikaci, kde po dostavbě provoz výrazně naroste, uvidíte.
Nechápu proč by tam měl narůst provoz. To se tam „najednou vyskytne“ více aut?
Protože pro některé směry v Německu lepší než po D5…
O jakých konkrétních směrech mluvíme?
představte si to, že silniční síť funguje jako povodí. D6 je hlavní řeka tekoucí do prahy a vedlejší říčky (např. A70) se do ní vlévají. Doteď to tak není a tyto vedlejší přítoky jsou sváděny naší D5. Proto po dostavbě „koryta“ (zvýšení kapacity i průtoku – rychlosti) dojde k navýšení dopravy, hlavně té mezinárodní. Chápete? Víc polopatě to snad nejde.
*pardon, ne A70, ale A72 a navazující A93
Konkrétně Vám vyjde lépe cokoliv směrem na Ruhrpott, Kassel a Holandsko s přístavy – D5 je vedena „příliš“ jižně a vyvede Vás na aktuálně dost rozestavěnou a věčně ucpanou A3, naopak D8 je vhodná pro Berlín a Skandinávii… tj. spojení s aglomerací o pouhých 20-30 mil. lidí a s trochou toho průmyslu.
Ať koukám, jak koukám, tak do těchhle směrů mi přijde D8 pořád mnohem výhodnější… Kratší by to mohlo být po D7, ale D6 už je taky moc jižně.
Bude zase o něco výhodnější lidi a věci převážet o něco dále po silnici. Nabídka také umí přitáhnout poptávku. A zase o něco méně výhodné bude dále žít a tvořit přímo v místě, oproti tomu.
indukcéééé, nééé
Dojde k přesměrování dopravy. Dálnice na sebe natáhne část provozu, který se aktuálně probíjí přes tamní dvojky a trojky.
no nevím – možná stáhne něco co teď jede přes Plzeň? Ale že by chybějící úsek teď bylo výhodnější objíždět po místních trojkách….
Pokud nemáte známku, tak nejspíš ne. Kdo ji ale má a může dálnici na část trasy využít, ten to nejspíš udělá. Stávající I/6 se naopak spíš rád vyhne.
Opět komentář od někoho kdo nemá ani šajna jak ta silnice na Karlovarsku vypadá.. Kolego diskutující – silnice 1/6 na území Karlovarského kraje – tedy od křížení se silnicí Plzeň – Most – vede komplet mimo obce a ve své velké části je ve formátu 2+1 a dá se na ni v mimošpicku jet rychlostí téměř jak po dálnici – tak to místní běžné dělají – opravdu postačí jen přidat poslední čtvrtý pruh – přesně jak je to v plánech ŘSD… Pěkný den.
No pořád je tam Petrohrad 🙂 Mezi Bošovem a Hvězdou bych to s tím 2+1 taky nepřeháněl…
pravda teda, to je Ústecký kraj. Karlovarský nezačíná na Jesenický ale až za Lubencem….
„ve své velké části je ve formátu 2+1“ to to je hodně přehnane tvrzení.
Proto ji přece stavíme, aby provoz narostl. Jen někteří budou pořád tvrdit, že to další auta nepřitáhne.
František půjde spamovat železnici.
Vůbec, silnice 1/6 je naprostá katastrofa, absolutně nedostačující, nehledě na to, že KV kraji chybí jakékoliv solidní rychlé dopravní napojení na zbytek republiky (nejen silnice, ale i železnice).
Absolutně nedostačující? Fakt jsou tam takové kolony aut? A na co budete chtít ještě železnici, kterou už teď naprosto zazdíváte právě i tou dálnicí namísto pořádné tratě?
Pořádnou tratí myslíte Praha – Kladno – Lužná u Rakovníka – Blatno u Jesenice – Bečov nad Teplou – KV dolní nádraží? (S 2 přestupy a dobou jízdy přes 4,5 hodiny.) Nebo snad Kolešovku s muzeálním provozem? Či Protivec-Bochov, trať kde není již 80 let relevantní provoz?
Stále je v plánu pořádná železnice na 320 km/h do Mostu.
Ano správně, do Mostu. To je z Varů 87 km, tedy jen o něco málo méně než do Prahy. Až povede pořádná trať, hodná 21. století, přímo do nitra kraje, pak bude mít smysl. Do té doby je železnice v KV kraji odsouzena k místním a max. regionálním výkonům. Do Prahy či Plzně nikdo vlakem nepojede. Ještě možná tak di Ústí n.L.
Tak to není. RS4 je plánována na 200 km/h (a smíšený provoz). Pokud by byla postavena, pak by to bylo za 30 minut v Mostě a za 1:30 v KV.
To vůbec není špatné, nicméně KV jsou již daleko a s tratí Klášterec – Karlovy Vary toho moc nenaděláte…
Kdo spěchá z KV do Prahy, pak jede autobusem, to platilo minimálně od sedmdesátých let, kdy si to už i pamatuji.
Pamatuješ L410 ? Netuším, kdy na lince z Varu do Prahy skončily ?
Pamatuji, jednou jsme s tátou letěli, ukecal jsem ho 🙂 Myslím, že to fungovalo až do revoluce a možná i chvíli po ní. Já letěl někdy okolo roku 1978.
Co Turbolet. My jsme letěli Jakem 40! Muselo to být někdy mezi roky 1980 – 1984.
Koncem osmdesátých let byl provoz už jen v sezóně, typem Jak 40, cesta KLV – PRG stála Kčs120,– (pro zajímavost, bus Kčs 39,–!).
to je možný, bylo to v létě…
Turboletem jsem nikdy tu čest neměl ale let umakartovým letadlem Jak-40 stál za to. Jak miluji obskurní stará ruská letadla, tak do tohoto bych už nevlezl.
Ale o tom mluvím! 😉 Limir podkrušnohorské dráhy je prostě úsek Klášterec n.O. – Hájek. A ten řešení snad ani nemá … I když třeba nějaký megatunel … 😀 Je prostě fakt, že v relaci KV – Praha nemá vlak šanci a bus konkurenci. Tedy ovšem jen do okamžiku, než se na I/6 či D6 něco semele. Taky už jsem jel z Bochova přes Toužim na Plzeň a D5 anebo z Řevničova na D7. 😉
Když se něco semele na D6/I6, tak to netrvá dlouho a zpravidla nemá ani smysl sjíždět. A to píši jako opravdu dlouhodobý a častý uživatel tohoto spojení. Podstatně častější problémy jsou na D5 / I20 nebo I21 a nebo D7 / I7 / I13…
No, popravdě řečeno, na I/6 či D6 mám naježděno opravdu moooc kilometrů 😉 Taky jsem jel z Prahy do Varů 8,5 hodiny … 🙈 Fakt, že to bylo v zimě a celou cestu hustě sněžilo. Z Bochova jsem si tu silnici už musel víceméně domýšlet. Nechci zobecňovat, některé maléry se vyřeší relativně rychle, ale jiné jsou na hodiny … Jeden z posledních malérů u Bochova zavřel silnici na víc než 4 hodiny … Ale to bychom si už dopisovali o tom, jak někteří řidiči umí či neumí jezdit. 😉
No, tak pokud by se opravdu někdy jezdilo Praha – Chomutov za něco kolem 45 min., tak pak věřím, že by se i podle té Ohře něco podařit mohlo. Teda hlavně asi spíš KV – cca Vojkovice. Klášterec – CV lze významně zrychlit dost snadno. No a i kdyby se třeba natrvalo nechal úsek Klášterec – cca Stráž / Vojkovice ve stávající stopě, tak věřím, že nějakých 80-90 km/h by se tam vykouzlilo (ona při elektrizaci Ka-KV na něco takového ještě nebyla obecně moc vůle) a vzhledem k tomu, že ten úsek sevřený mezi Krušné a Doupovské hory je celkem… Číst vice »
Však já vycházel z Tvé knihy… Mimo jiné: asi vím, co a jak bych chtěl změnit. Jenže co oblouk, to malý Jarda…
Rychlé spojení se plánuje z Prahy do Mostu, nikoliv Chomutova. Tzn., že tu máte ještě ÷ 25 km Most – Chomutov. Jinak se shodneme, že úzké hrdlo podkrušnohorské dráhy, které je velmi obtížně řešitelné, je mezi Kláštercem n.O. a Vojkovicemi (poloměry oblouků, sklonové poměry atd.). Domnívám se však, že ani úsek Vojkovice – Ostrov n.O. – Hájek nenabízí příliš vhodných možností pro jakékoliv výraznější zrychlení trati. Snad jen za cenu přeložek …
ale maj perspektivní letiště!
…odkud toho po ruské invazi příliš nelítá.
Přesně tak. Podle toho taky vypadá (nejen) průmyslová infrastruktura kraje spolu se všemi z toho plynoucími důsledky (investiční neatraktivita, chybějíci rozvojové plány, míra nezaměstnanosti atd.). Kraj se v důsledku těchto podmínek pomalu vylidňuje, generace stárnou. Mladí v tomto kraji mají jen velmi malou perspektivu.
Bohužel. A přitom ten vlak by šel řešit i sem s podobnou rychlosti, často souběžnou stavbou s danou dálnici
B303 je po a93 dobře vedená s bezkolizními nájezdy a spíš vadí rozdíly rychlostí (za kamionem se vlekoucí kolony aut) čtyřpruh by se tu asi obhájit dal – dál je to horší – v místě největší intenzity provozu mezi MAK a WUN už čtyřpruh je, nejhorší stoupání přes fichtelgebirge taky, tězko ale bude v hlubokém údolí Bílého Mohanu, kde prostě není místo a pak průjezd Lázněmi Berneck – nedovedu si představit, jak někdo přesvědčí místní NIMBY, že čtyřpruh chtějí – obzvlášť když se to přece “dá” objet po A72 :-/
Měli jste koleje, ty jste vytrhali. Místo toho další lány asfaltu. Geniální nápad. Také bych byl proti.
František vytrvale trollí, a to je teprve dopoledne. Já si bláhově myslel, že chovanci mají přístup k internetu jednou týdně na hodinu a navíc za odměnu.
Protože by jste tahal železnici nejraději
každýmu statku. A tam kde by to nešlo, by byl formansky povoz, že….
Jaké koleje se vytrhaly bez náhrady mezi Prahou a Karlovými Vary?
No přece ty, které tam nikdy nebyly! 😂 … a bohužel ani dlouho nebudou.🤗
„na německé straně, kdy z důvodu nízkých intenzit dopravy zde není s přestavbou spolkové silnice B303 (obdoba naší sil. I. tř.) na čtyřpruhové uspořádání počítáno“
Ovšem na letecké mapě je vidět, že Němci už ten 4pruh staví, zatím kolem Schirndingu.
Možná tak od A93 k tomu Schirndingu. Ne až na hranice. Pravda je, že je to kousek, tak už by to mohli dotáhnout až na hranice, pokud to tam ovšem někdy dotáhneme my. Podle mne by stačil úsporný čtyřpruh (S21,5?), zas takový provoz a taková dálka to od konce dálnice už není
Tak když lze 21,5 vydávat za dálnici za Trutnovem na polské hranice, tak proč ne zde…
S výjimkou obchvatu Schnirdingu, který je již hotový, tam Němci žádný čtyřpruh nechystají. Směrem na Marktredwitz prověřují 2+1, směrem na hranice neplánují žádné zkapacitnění, viz https://www.ceskatelevize.cz/porady/10118379000-udalosti-v-regionech-praha/223411000140315/cast/968219/