Ivan Trojan dojezdil v reklamách Českých drah, dopravce v novém spotu láká na výhody ComfortJetu
Nová reklama Českých drah. Foto: České dráhy

Hlavními hrdiny reklamy se stávají cestující.
Hlavními hrdiny reklamy se stávají cestující.
„Hlavní píseň… “ té ducduc říkance říkat píseň…
Pejsci a kola ve vlaku jsou sice super pro pejskaře a cyklisty cestující s koly, ale nadšení ve mně nevzbuzují. Psy mám jinak rád a jsem cyklista. Jsem rád, že už končí ty strašné klipy s Trojanem.
Tak jezděte Jančurou, ten vám kolo ani velkýho psa nevezme.
Jste si jisty, ze mate psy rad?:)
Čekal jsem kdy se někdo ozve proti dlouhosrstému psovi, ležícím na podlaze Comfortjetu. Ale hejtovat, že reklama ukazuje službu kterou dopravce nabízí, hejtovat že cyklista dá kolo do vagonu k tomu určenému. To už je opravdu zoufalost. Ubohost. Trapnost.
Výhled z okna doporučuju zejména ze sedaček, která vedle sebe mají tlustý sloupek, klid doporučuju ve velkoprostorovém voze, ideálně u záchodu nebo v dělené jedničce s bufetem, tam je vyložený klid…no a ten prostor ve vyprodaném railjetu kde sedím jak sardinka, to je přímo reklama na gauč…. A pohodlí hlavně večer uzavírá vypalovač očí u stropu, který nestlumite ani kdybyste se něco …na jízdu 21 večer ideál
Ale jinak jo, všechno ostatní tam je lepší než v takovém třeba Bmz ….
Mě Bmz nikdy neuchvátilo. Ano, proti B je to jinej vesmír. Ale to nepříliš vysoký opěradlo a pak až někde nad ním nenavazující opěrka hlavy mi jako ideál pro moje záda nikdy nepřišly. Z Prahy do Budějic ok, ale do Hamburku bych byl osobně o dost radši za RailJet a ještě radši za onen ComfortJet. Udělat si z toho v tom Bmz lehátko se ne vždy povede, protože poloprázdno ve vlaku je vzácnější a vzácnější.
Zlaté Bmz ve srovnání s jakýmkoli velkoprostorem. Pohodlnější sedadlo, možnost regulace teploty a zpravidla i větší klid.
Docházejí prachy.Je třeba platit pokutu a ne Trojana.
Nevíte proč nejde na http://www.cd.cz koupit jizdenka do 1. třídy v Comfortjetu na trase Pha-Plzen? Jde koupit jen druhá. Zkoušel jsem nekolik březnových termínů a nic.
Normálně to jde.
https://i.ibb.co/GQVP5vkw/Screenshot-2025-02-24-at-19-19-56-Cesta-esk-dr-hy.png
Tak jsem to zkoušel a nejde to. Na nadraží mi sdelili, že 1 třida nejde koupit, protože od 3.3. je výluka, takže 1.třidou to jde jen do Plane. A díky za ty minusy.
Planá je na trase Praha – Plzeň?
Charakterizoval bych to asi tak, že dobré, vhodné a kvalitní služby si své zákazníky najdou samy. A nekvalitním, resp. nevyhovujícím nepomůže ani sebelepší reklama.
A za sebe bohužel musím napsat, že mně služby železnice vyhovují čím dále tím méně.
Doba, kdy jsem se dobrovolně vzdal dvou dnů volna, abych z Prahy do Istanbulu, kam mně zaměstnavatel byl ochoten zaplatit letenku v business class, jel 46 hodin vlakem s přestupem v Bělehradu, kde byl válečný konflikt cítit na každém kroku, je už opravdu přes třicet roků pryč. Inu, tolik asi ne, ale patnáct určitě.
A co mají služby ČD společného s nějakými balkánskými železnicemi? ČD můžou nepřímo ovlivnit úsek tak po Budapešť.
„Dobrý produkt se prodává sám“, to je taková obvyklá výmluva pro nicnedělání, ale reálně to funguje jen ve specifických případech. Zrovna ČD mají dost produktů a nabídek o kterých se málo ví. Ale spojení do Istanbulu mezi ně nepatří 🙂
To bude věkem.
To mne popravdě také napadlo. Pohodlnost, lenost, k tomu připočtěme neexistenci lůžkového spojení Praha-Bělehrad, neexistenci lůžkového spojení Bělehrad-Istanbul, neexistenci kuřáckých prostorů ve vlacích, lepší nabídku leteckých spojení, ono je toho určitě více.
Loni jsme se synem v létě projezdili Moldávii s Podněstřím a při plánování jsem na krátký okamžik zauvažoval o cestě tam vlaky. Když jsem si plně uvědomil všechny souvislosti, bleskurychle jsme do vyhledávače začali zadávat obě cesty letecky.
A letadle máte kuřácké prostory?
Mně se to líbí. Ty spoty s Trojanem mi vždycky navozovaly PTSD z jízd vlakem, při kterých jsem se snažil udělat nějakou práci, nebo si zdřímnout, ale musel jsem sdílet prostor s hlučnou bandou, která si dopravní prostředek spletla s volnočasovou klubovnou.
A nejlepší je, když takové vyfasujete v tichém oddíle… dělají hluk a průvodčím je to jedno…
Zkuste pořídit špunty do uší, dělají se pěnové, gumové. Nebo protihluková sluchátka, buď klasická nebo se dělají elektronická.
Nebo bejsbolku a boxera.
tak jak? líbí + nelíbí –
Co to jako má být?
anketa!
Je to celkem jiný styl spotu než předtím, má to takovou jednotnou atmosféru (což je plus, akorát bych řekl že je to až trošku mimo ČD brand), místo vtipných situací se to snaží zdůraznit ty „highlighty“, úkol zněl nejspíš ať do toho dají tu wifi, okna, kola… a písnička proč ne, sice je to ten styl co leze na mozek a v autě přepínám rádio, ale možná právě proto to plní účel, že to leze na mozek. Hodně dobrý nápad je to zahoukání na konci. Jen ten pejsek „pohodlí pro všechny“ se moc nepovedl – musí ležet před tou volnou… Číst vice »
Tenhle styl zkoušeli mobilní operátoři, počínaje Oskarem. Je to způsob, jak na sebe upoutat a zvýšit povědomí o značce, ale prodejně je to naprosto k prdu.
Dal by se tomu přiznat drobný retenční efekt u eistujících zákazníků, Ale dělat to přes TV reklamu je poměrně drahé.
Ta nová reklama je standardní nuda, ale aspoň dobře vysvětluje výhody a ukazuje, že vlak je kulturní způsob cestování.
Dobře napsáno – tehdy Oskar potřeboval dát vědět, že nově existuje (vedle Eurotelu a Paegase, nebo jak se tehdy jmenovali), reklamy byly vtipné, ale moc to o jejich nabídce neřeklo. Přitom ČD jsou v jiné situaci, ani vůči té konkurenci se moc vymezovat nemusejí. Takže sice si vzpomínám na spot „punková Punkva“ s Trojanem, ale vůbec už netuším, co v něm ČD propagovaly. Lepší je zaměřit se na nějaké výhody pro zákazníka, i když nevím jestli měli začít zrovna s Comfortjetem (aniž by tam trochu napověděli, co to vlastně je a kde to najdu). Uvidíme co vyrobí dalšího.
Až na opakující se slova písničky „jedu jedu vlakem“ to je dobrá reklama, ale na koloťuka to nemá
Kam se to vše hrabe na náborového interaktivního Pepu z Depa …
pamatujete ?
😁
https://www.lidovky.cz/byznys/drahy-lakaji-deti-na-povolani-strojvudce-pomuze-pepa-z-depa.A090721_111931_ln-doprava_nev
Bohužel. Pepa z depa byl naprogramovaný v Flashi, takže se ho bohužel nepodařilo kvalitně zaarchivovat. Po rychlém průzkumu se mi zdá, že se podařilo zaarchivovat jen úvodí obrazovku https://web.archive.org/web/20100108022644/http://www.pepazdepa.cz/index.php?p=index&site=default
je to věc v kusu, ale za mě teda už jenom ten song je tragédie
Byl bych raději, kdyby to složil Ivan Mládek.
Ivana Mládka v padesáti napadlo, že místo super muziky bude vymýšlet senilně-oplzlé vtipy a drží ho to bohužel dodnes. Takže kdyby se do reklamy hodil nějaký senilně-oplzlý vtip, tak to jo, to je na Ivana.
Jakože ještě horší než hymna Prahy 2? To si snad budu muset pustit…
Konečně pan Trojan skončil. Není normální, aby tak skvělý herec dělal reklamu tak neschopné společnosti.
Proč ne? Reklamy to byly (většinou) vkusné. A podle rostoucího počtu cestujících, asi i úspěšné.
Vkusné možná, ale ukázkovým příkladem složeniny re(klam)a, protože realita je jiná. Navíc, co je u Vás rostoucí počet cestujících? Myslíte těch pár procent více cestujících vykompenzovaných tratěmi, kde se počet cestující nikdy nevrátí do počtu před Covidem?
Co teprve slovo reklamace
Kompenzace od ČD jsou výsměch. Ukázkovým příkladem je vrácení 25% při hodině zpoždění. 🤮
Za mě byly hloupé, ale nevkusné nebyly, to ne…
Cestující rostou díky novým vlakům, opraveným nádražím, snadnému nákupu jízdenek. Bez toho by sebelepší reklama ničemu nepomohla.
A pravidelnému taktu.
Pokud si to pak se železnou pravidelností těsně neujíždí (viz plánované minutové přestupy s dvouminutovou docházkou a ještě třeba – kéž by jen – minutou zpoždění; zvláště z/na tzv. návazný bus s jednotnou jízdenkou :)).
Nebo kvůli čím dál větší potřebě dojíždět (z toho by opravdu jeden vyrostl). Objemy přeprav rostou žel celkově, byť je dobře, že z toho něco odvezou vlaky.
No taky by mohl natočit reklamu na kouření ve vlaku. 🙂
I když já takhle přistihl akorát Vašuta…
Ale jo, herec je to dobrý…
Jako že mají propagovat to kouření? 🙂 Snad radši ne, i když párkrát do roka je to lepší, než denně zplodiny třeba z aut.
Myslíte, že dělal reklamu DB ? 😀
Ne, Čekej De*ile.
Prohrávají se výběrka na tratě, vedení jezdí po fotbalech, ale reklamy jedou…
Štandardný spot tejto doby. Rovnaké motívy prestrihu, sci-fi priehladná technológia počítača, zvukové efekty na jedno kopyto ako v iných reklamách. Absolútne neoriginálne, bez nápadu. Aspoň že profesionálne spracované. Na reklamy s pánmi Vetchým a Trojanom sa to absolútne nechytá. A to hovorím ako 30 ročný človek, žiadny boomer.
Otázka je, kdo je cílovka spotu nebo kampaně? Mnohé Boomry Trojan nebral, v řadě spotů byl na ně příliš ulítlý.
Btw. naskočí Vám na první dobrou nějaká z reklam uvedených pánů? Za sebe říkám, že Vetchého si ani nevybavím a u Trojana? Snad nějakou z posledních. Tím chci říct, že mnou jako klientem kampaně s ambasadory zjevně jen prošly.
Mě ta informace, že pan Vetchý dělal reklamu na ČD, dost překvapila. Ale možná je to jen moje demence, že jsem to zapomněl 🙂
Cesta lůžkovým vlakem na Slovensko a jeho radostný výkřik „Raňajky!“ na konci spotu – to byl Ondřej Vetchý.
Vůbec nic pane doktore, totálně vygumováno.
https://youtu.be/GBg4xmf-dmU?si=8YRv2-6YYARC4IU8
To je ale hodně slabý.
Presne
Na některé „Trojanovi reklamy“ chci zapomenout. ČD se asi řídily tím že negativní reklama je taky reklama ale třeba robot nebo koloťuk určitě image ČD nezlepšily.
Koloťuk byl super! Ty rukavice na gumě, pecka!
Lidé jsou různí. Mě třeba vadil i ten koloťuk. Ty reklamy s panem trojanem jsou plné vlezlého chování. Obtěžování.
Vždyť je to reklama. Vy z toho chytáte paniku, že by na vás taky někdo mohl promluvit. Ti staří Češi, všechno musí brát tak osobně, jako že se to točí kolem nich, osamocených. Radši se nedívejte ani na silvestrovské scénky.
Děkuji za radu. Televizi nemám. Na scénky ze Silvestra se nedívám. Přesně jak píšete. Nejsou mi příjemné. O mém pistoli k reklamách ČD píši oroto, že ne všichni lidé mají rádi humor Ivana Trojana.
Ve vkusu se těžko strefit tak, aby to někomu nevadilo, a současně to nebylo unylé. Ač zrovna tohle mě neuráželo, zpravidla během reklamy od TV odcházím dělat něco užitečnějšího. A navíc hádám, že to nebyl návod, jak se ve vlaku chovat. K divadlu patří někdy i trocha přehánění.
Naskočí. Raňajkyyy.
Jsem boomer. Je mi 42. Vlakem jezdím cca 4x za měsíc. Při připojení k WiFi ve vlaku bylo shlédnutí “ vtipné“ reklamy s panem Trojanem velmi obtěžující. Mám rád ve vlaku klid (a tichý režim) a chování spolucestujících, ve stylu bodrosti a familiérnosti pana Trojana mi velmi vadí.
To zlatej Trojan proti minutové upoutávce na nějaké debilní filmy. V jedničce… 🙄
To jsou problémy, zapnu wi-fi, běží reklama, mám vyplý zvuk a koukám těch pár vteřin třeba z okna nebo přemýšlím. Fakt nemusíte sledovat každou reklamu.
Jistě. Tady však nejde jen o mě. Ale o to, že Ivan Trojan u třeba v reklamě část lidí nadxhbw, jiné otráví
Já tím vlakem jezdím, abych v něm mohl pracovat. Na neustálé logování se do wifi přes webovou stránku nejsem zvědavý a na reklamy už vůbec ne.
Vědí o mě všechno, nevím, proč se nelze do té jejich wifi normálně zalogovat a fungovat. Eduroam takhle funguje a super.
Železniční problémy prvního světa. Kdo by si ještě před nějakými 20 lety pomyslel, v hrůzovlaku Panonia nebo Šírava, co tu bude lidi trápit v roce 2025. Ale že si žijem…
JJ , A Laborec byl nejlepší a věčně zpožděná Avala z Bělehradu.
Konkurence: https://www.youtube.com/watch?v=ool_–U0PlE 🙂
Marketing CD = tragedie..
Kdyz vidim ten Instagram tak si tukam na celo
Taky si říkám, co se tam stalo. Ještě tak před rokem tam měli super obsah, parádní fotky atd. A teď to spíš vypadá jak osobní profil ušišlané patnáctky, co si myslí kdovíjak je cool.
Zaměstnali tu „ušišlanou patnáctku“ na správu sociálních sítí.
Protože to je strategie pro odlišné sociální sítě, Instagram začali brát jako médium pro oslovení mladých. Strategie se musí obměňovat.
Možná lépe doplňovat. Aby to nedopadlo tak, že hlavním komunikačním kanálem veřejných institucí budou hurá výkřiky do X, IG či FB se všemi svými neduhy.
Chtěl jste říct „koloťukám“? 😀
Škoda, ty reklamy patřily k zdaleka těm lepším, na které šlo narazit.
Vtipné, jak jsou ve spotu raději vypnutá světla v interiéru. Asi aby nebyl vidět ten přesvětlený „operační sál“, co vám vypálí oči.
Zrovna ComfortJet je v intenzitě osvětlení pro mě ještě OK.
Nejhorší je Pendlolino ČD. Cestování za tmy je za trest.
Přesvícený interiér. O nějaké světelné pohodě nemůže být řeč.
Všechny český velkoprostory jsou v noci šílený.
Spot vypadá velmi profesionálně, trochu mi připomíná reklamy Applu na nové mobily 🙂
Spot je dobrej, ale ta muzika pod tím se úplně nepovedla…