Super. Konečně IDOL a IREDO jako partneři, když ale existuje ROP Severovýchod proč nemít pro Liberecký Královéhradecký a Pardubický kraj sjednocený tarif a IDS. Opuscard+ by mohla platit i po celém IREDO a naopak IDOL, nebo dát do Aplikace Idolka celé území IREDO + MHD Pardubic a HK. Tj.i protažení bus linky 370 Liberec-Hradec K.- Pardubice. IDOL i IREDO jsou defacto stejní než-li s PIDem, kéž by existovala sdílená Opuscard+ křížem všemi třemi regiony Severovýchod. Plzeňská karta je také spojená s Mariánkou a DPKV+ DP Chebu
To už by pak chtělo připojit duk z ústecka, ten funguje podobně, píď je úplně jiný systém, ale myslím že postupně by všechno platilo všude.
Ale každý kraj má svoje.
Ale uvítal bych aplikaci, kam když jedu do jiného kraje tak aby to už našlo nejlevnější kombinaci.
Ne nic předraženeho jako oneticket, který ještě ke všemu funguje jenom ve vlacích a snad ještě ne ve všech. Naproti tomu u krajských tarifu neřešíte skoro vůbec nic a obvykle je integrovaná i MHD. Takže kus může být bus, kus vlak, kus tramvaj….
Michal M
5 měsíců
A už se dá dojet z Liberce do Jablonce přes Bedřichov? .D
superhero
5 měsíců
Jsou technologicky kompatibilni/propojitelne vsechny krajske integrovane systemy verejne dopravy?
Ojin
5 měsíců
Gratulujeme do severovýchodních Čech. Obdobné snahy jsou na Třebíčsku a Žďársku, města Třebíč, Žďár n/S, Nové Město n/M a Bystřice n/P dokonce před třemi roky podepsaly memorandum o spolupráci při integraci daných tratí do IDS JMK, ale kraj Vysočina těmto snahám jemně řečeno nejde naproti. https://www.obcasnik.eu/dokument-memorandum-o-spolupraci-mest-vysociny-k-dosazeni-tarifni-integrace-ids-jmk/
Jedním z důvodů je možná to, že by se tím o to víc odhalila nepotřebnosti existence kraje, kde jeho velká část by radši patřila jinam, v situaci, kdy se poslední dobou stále častěji mluví o snížení počtu krajů.
Jarda
5 měsíců
Bude platit idol i do Sobotky? (Vlak) Nebo více busů?
MirekK1
5 měsíců
Trávím dovolenou vždy turistikou v nějakém kraji. A je na mrtvici se učit jejich (integrované) systémy, odlišnosti, pásma/zóny, aplikace/neaplikace. Holt když musíme mít 14 gubernií, tak tady to máme. Zrušit kraje!
To bych chtěl vidět jak by dnes vypadala třeba doprava v Ústeckém kraji (z hlediska obslužnosti, přípojů, tarifu, možností nákupu, aplikace, turistických a přeshraničních linek, propagace dopravy) kdyby neexistovaly kraje.
Co je potřeba před dovolenou se učit? Maximálně si zjistit jestli existují nějaké výhodné denní nebo týdenní síťovky, a jinak si budu kupovat jízdenky od-do, hotovo.
Jooo, to byly časy. S režijkou jsem sedl na Masně do soupravy a vykulil se v Tanvaldu. Když mi pro zpoždění ujela Zubačka, šel jsem do Nádražky na jedno nebo přes půl města na Autobusák podívat se, kdy to jede nahoru. Když to nejelo, šel jsem zpátky vyhlížet vlak. Vzpomínám na to se slzou v oku.
Ano, hodilo by se mi s krajskou síťovkou jezdit po celé republice, jmenovitě i do Litoměřic …. ale není schůdné ani účelné, aby každý krajský integrovaný systém zahrnoval celou republiku a okolí.
coolio
5 měsíců
Škoda, z východních Čech na Mísečky pořád na 2 jízdenky.
Je fakt neuvěřitelné, že v době sofistikovaných řešení, umělé inteligence a podobných vymožeností nemůže existovat nějaký uživatelsky příjemný a jednoduchý systém cestování VHD. A že se za úspěch vydává to, že se dá koupit jízdenka z Jičína do Semil. Mimochodem, stále naprosto bizarní je cestování dálkovými busy mezi Prahou a Libereckým krajem. Že to nejde koupit online včetně místenky a že cestující dostane u řidiče více jízdenek, to je fakt úlet. Kéž by s tímhle někdo něco udělal. Protože najít tak sofistikovaný systém, který pošle část z ceny za jízdenku do středních Čech a část do Liberce, to asi v… Číst vice »
Minimálně IDOL má alespoň aplikaci pro nákup jízdenek. Když jsem se minulý týden pídil kdy bude mít funkční aplikaci IREDO, tak mi bylo řečeno, že aktuálně probíhá výběrko a aplikace bude tedy snad příští rok 🙈
Pokud myslíte ty autobusy PID / IDOL co obsluhují vesničky obce mezi Prahou a Libercem.
Ty ale nejsou vůbec primarně určené pro dálkovou dopravu.
Prodej Místek je naopak dost nežádoucí.
Protože mistenkáři by zabýrali místa právě obyvatelům těchto mezilehlých obcí.
Jako dálková doprava v této relaci fungují komerční spoje a tam si místenku normálně koupíte.
Pravda, mezi Prahou a Novým Borem je to složitější.
A možnosti pro ortodoxní místekaře jsou tréba dálkové rychlíky Arriva.
Já jsem naopak rád že na 400 místenky nejsou.
Všeobecně nemám v regionální dopravě rád mistenky a místenkáře.
Nicméně z hrůzou zjisřmťuji, že na linku 400 vlastně ale koupit místenka lze.
Podívejte se na IDOS.
Tam se prodává samostně mistenka za 15 Kč na linku 400.
Tyhle linky jsou takové ošemetné, zároveň je to regionální doprava v úseku kde nic moc jiného není, ale zároveň dálková – chápu že se někomu nechce 2 hodiny stát.
Je to regionální linka, ale jede přes 2 hodiny a většina cestujících nejede regionální trasu. Tady jsem pro možnost místenek, protože kromě pár spojů Quickbusu a pomalejších vlaků s přestupem není jiná alternativa, stát v tom 2 hodiny s batohem a dítětem bych opravdu nechtěl.
Jak již bylo napsáno na linky PID 400 , 410, 700, 720 místenky samostatně zakoupit lze za 15 Kč.
Ale využívá to minimum lidí.
Na linky 345 nebo 412 to nelze, právě proto že jsou zastávkové a regionální i když jedou hodně daleko.
Ne, mám na mysli linky například směr Semily, Vysoké nad Jizerou, Rokytnice nad Jizerou, Harrachov a další. Tedy ty, které byly původně dálkové a pak se integrovaly do IDOL a PID.
Předtím se dala jízdenka s místenkou koupit normálně v IDOSu, teď už to nejde. V IDOSu se dá koupit jen místenka, jízdenka pak u řidiče.
Navíc ještě z nepochopitelných důvodů je pro místenkáře vyhrazena přední část autobusu, takže všichni ti, co jedou do Mladé Boleslavi a další místní frekvence se musí nahrnout dozadu. Logicky by to mělo být opačně, vzadu místenky a vpředu místní frekvence.
Středověk.
Protože tyto autobusy jsou zastávkové a jsou primárně určeny pro regionální dopravu mezi obcemi, to že to jede přímo někam daleko, místo toho aby jste 3 x přestupoval je jen takový bonus navíc.
Ty autobusy jezdí téměř stejně, jako jezdívaly desítky let a desítky let se na ně daly koupit místenky s jízdenkou. Kdysi v pokladně na Florenci, později v IDOSu. Až teď to nejde, což je blbě.
Jak by místenkáři zavírali místo? Přinejhorším na stojáka, tak plně snad nejsou ty busy.
Marek
5 měsíců
Chápu správně že na lince 405 bude platit tarif IDOL pouze do Vrchlabí a do Špindlu už ne?
Zatímco na všech ostatních linkách bude platit IDOL až do Špindlu?
Kafro
5 měsíců
Kéž by šlo jednou cestovat jakoukoliv veřejnou dopravou v ČR na jednu jízdenku.. viz Nizozemsko
Pozor s tím Nizozemskem, to není úplně jedna jízdenka, ale sada samostatných jízdenek, koupená v jedné aplikaci, nebo placená jednou plastovou kartou, kterou se musí pípat úplně všude. Když jedu dvakrát 5 minut MHD, ve druhém spoji zase platím, i když méně než v tom prvním. Když pak přestoupím na vlak a jel bych někam pryč přes ty samé „zóny“ kde už jsem jel, platím vlakový tarif bez ohledu na to. Aplikace neumí zlevněné jízdné pro děti a seniory, dá se to kupovat u řidiče, ale je to trochu dražší. Pokud nejsem Nizozemec (Belgičan, Němec, Francouz), můžu si koupit plastovou… Číst vice »
Super. Konečně IDOL a IREDO jako partneři, když ale existuje ROP Severovýchod proč nemít pro Liberecký Královéhradecký a Pardubický kraj sjednocený tarif a IDS. Opuscard+ by mohla platit i po celém IREDO a naopak IDOL, nebo dát do Aplikace Idolka celé území IREDO + MHD Pardubic a HK. Tj.i protažení bus linky 370 Liberec-Hradec K.- Pardubice. IDOL i IREDO jsou defacto stejní než-li s PIDem, kéž by existovala sdílená Opuscard+ křížem všemi třemi regiony Severovýchod. Plzeňská karta je také spojená s Mariánkou a DPKV+ DP Chebu
To už by pak chtělo připojit duk z ústecka, ten funguje podobně, píď je úplně jiný systém, ale myslím že postupně by všechno platilo všude.
Ale každý kraj má svoje.
Ale uvítal bych aplikaci, kam když jedu do jiného kraje tak aby to už našlo nejlevnější kombinaci.
Ne nic předraženeho jako oneticket, který ještě ke všemu funguje jenom ve vlacích a snad ještě ne ve všech. Naproti tomu u krajských tarifu neřešíte skoro vůbec nic a obvykle je integrovaná i MHD. Takže kus může být bus, kus vlak, kus tramvaj….
A už se dá dojet z Liberce do Jablonce přes Bedřichov? .D
Jsou technologicky kompatibilni/propojitelne vsechny krajske integrovane systemy verejne dopravy?
Gratulujeme do severovýchodních Čech. Obdobné snahy jsou na Třebíčsku a Žďársku, města Třebíč, Žďár n/S, Nové Město n/M a Bystřice n/P dokonce před třemi roky podepsaly memorandum o spolupráci při integraci daných tratí do IDS JMK, ale kraj Vysočina těmto snahám jemně řečeno nejde naproti.
https://www.obcasnik.eu/dokument-memorandum-o-spolupraci-mest-vysociny-k-dosazeni-tarifni-integrace-ids-jmk/
Jedním z důvodů je možná to, že by se tím o to víc odhalila nepotřebnosti existence kraje, kde jeho velká část by radši patřila jinam, v situaci, kdy se poslední dobou stále častěji mluví o snížení počtu krajů.
Bude platit idol i do Sobotky? (Vlak) Nebo více busů?
Trávím dovolenou vždy turistikou v nějakém kraji. A je na mrtvici se učit jejich (integrované) systémy, odlišnosti, pásma/zóny, aplikace/neaplikace. Holt když musíme mít 14 gubernií, tak tady to máme. Zrušit kraje!
To bych chtěl vidět jak by dnes vypadala třeba doprava v Ústeckém kraji (z hlediska obslužnosti, přípojů, tarifu, možností nákupu, aplikace, turistických a přeshraničních linek, propagace dopravy) kdyby neexistovaly kraje.
Co je potřeba před dovolenou se učit? Maximálně si zjistit jestli existují nějaké výhodné denní nebo týdenní síťovky, a jinak si budu kupovat jízdenky od-do, hotovo.
Jooo, to byly časy. S režijkou jsem sedl na Masně do soupravy a vykulil se v Tanvaldu. Když mi pro zpoždění ujela Zubačka, šel jsem do Nádražky na jedno nebo přes půl města na Autobusák podívat se, kdy to jede nahoru. Když to nejelo, šel jsem zpátky vyhlížet vlak. Vzpomínám na to se slzou v oku.
Že jste se nepodíval na autobusy na té zastávce přímo u nádraží …..
A nutí vás to někdo používat? Si kupte one ticket a nemusíte se nic učit
Tyhle příspěvky si někdo platí, nebo je pořád tolik strejců, co tohle potřebujou řešit, a všichni náhodou tady?
Kéž by těchto plynulých návazností a překryvů IDS tarifů bylo více 🙂
Spíš kéž by byl v budoucnu jen JEDEN integrovaný systém jménem Česká republika.
Určitě po tom toužíme, to by jistě fungovalo výborně…
Ještě by to chtělo vzájemnou provázanost s DÚK ČL – Úštěk – Litoměřice a ČL – Jedlová – VDF
– Rumburk
Jo to by měli, konečně to vyřešit, je to slendrian, přestože v Úštěku i v Lípě duk platí, tak stejně nemůžete jet. Pokud nepojedete přes Ústí a Děčín.
Ano, hodilo by se mi s krajskou síťovkou jezdit po celé republice, jmenovitě i do Litoměřic …. ale není schůdné ani účelné, aby každý krajský integrovaný systém zahrnoval celou republiku a okolí.
Škoda, z východních Čech na Mísečky pořád na 2 jízdenky.
Tak jeďte raději na Špindlerovku …
Je fakt neuvěřitelné, že v době sofistikovaných řešení, umělé inteligence a podobných vymožeností nemůže existovat nějaký uživatelsky příjemný a jednoduchý systém cestování VHD. A že se za úspěch vydává to, že se dá koupit jízdenka z Jičína do Semil. Mimochodem, stále naprosto bizarní je cestování dálkovými busy mezi Prahou a Libereckým krajem. Že to nejde koupit online včetně místenky a že cestující dostane u řidiče více jízdenek, to je fakt úlet. Kéž by s tímhle někdo něco udělal. Protože najít tak sofistikovaný systém, který pošle část z ceny za jízdenku do středních Čech a část do Liberce, to asi v… Číst vice »
Minimálně IDOL má alespoň aplikaci pro nákup jízdenek. Když jsem se minulý týden pídil kdy bude mít funkční aplikaci IREDO, tak mi bylo řečeno, že aktuálně probíhá výběrko a aplikace bude tedy snad příští rok 🙈
Pokud myslíte ty autobusy PID / IDOL co obsluhují vesničky obce mezi Prahou a Libercem.
Ty ale nejsou vůbec primarně určené pro dálkovou dopravu.
Prodej Místek je naopak dost nežádoucí.
Protože mistenkáři by zabýrali místa právě obyvatelům těchto mezilehlých obcí.
Jako dálková doprava v této relaci fungují komerční spoje a tam si místenku normálně koupíte.
Kolik komerčních spojů v dálkové dopravě jede mezi Prahou a Novým Borem? Jaká je to alternativa k lince 400?
Pravda, mezi Prahou a Novým Borem je to složitější.
A možnosti pro ortodoxní místekaře jsou tréba dálkové rychlíky Arriva.
Já jsem naopak rád že na 400 místenky nejsou.
Všeobecně nemám v regionální dopravě rád mistenky a místenkáře.
Nicméně z hrůzou zjisřmťuji, že na linku 400 vlastně ale koupit místenka lze.
Podívejte se na IDOS.
Tam se prodává samostně mistenka za 15 Kč na linku 400.
Tyhle linky jsou takové ošemetné, zároveň je to regionální doprava v úseku kde nic moc jiného není, ale zároveň dálková – chápu že se někomu nechce 2 hodiny stát.
Je to regionální linka a tam se ve špičce prostě stojí a autobusy jsou na rozdíl od dálkových na toto vybaveny. Je to nepříjemné ale je to tak.
Je to regionální linka, ale jede přes 2 hodiny a většina cestujících nejede regionální trasu. Tady jsem pro možnost místenek, protože kromě pár spojů Quickbusu a pomalejších vlaků s přestupem není jiná alternativa, stát v tom 2 hodiny s batohem a dítětem bych opravdu nechtěl.
Jak již bylo napsáno na linky PID 400 , 410, 700, 720 místenky samostatně zakoupit lze za 15 Kč.
Ale využívá to minimum lidí.
Na linky 345 nebo 412 to nelze, právě proto že jsou zastávkové a regionální i když jedou hodně daleko.
Ne, mám na mysli linky například směr Semily, Vysoké nad Jizerou, Rokytnice nad Jizerou, Harrachov a další. Tedy ty, které byly původně dálkové a pak se integrovaly do IDOL a PID.
Předtím se dala jízdenka s místenkou koupit normálně v IDOSu, teď už to nejde. V IDOSu se dá koupit jen místenka, jízdenka pak u řidiče.
Navíc ještě z nepochopitelných důvodů je pro místenkáře vyhrazena přední část autobusu, takže všichni ti, co jedou do Mladé Boleslavi a další místní frekvence se musí nahrnout dozadu. Logicky by to mělo být opačně, vzadu místenky a vpředu místní frekvence.
Středověk.
Protože tyto autobusy jsou zastávkové a jsou primárně určeny pro regionální dopravu mezi obcemi, to že to jede přímo někam daleko, místo toho aby jste 3 x přestupoval je jen takový bonus navíc.
Tak zrovna Bus do Vysokého byl odjakživa dálkový.
Dálkové busy z Prahy do Krkonoš jezdí co já pamatuju, tedy cca 50 let. A zastávkové rozhodně nejsou, určitě ne na území StČ.
Ano jezdí soukromníci, ale toto je dotovaný spoje, takže obsluhuje co nejvíce obcí.
Ty autobusy jezdí téměř stejně, jako jezdívaly desítky let a desítky let se na ně daly koupit místenky s jízdenkou. Kdysi v pokladně na Florenci, později v IDOSu. Až teď to nejde, což je blbě.
Jak by místenkáři zavírali místo? Přinejhorším na stojáka, tak plně snad nejsou ty busy.
Chápu správně že na lince 405 bude platit tarif IDOL pouze do Vrchlabí a do Špindlu už ne?
Zatímco na všech ostatních linkách bude platit IDOL až do Špindlu?
Kéž by šlo jednou cestovat jakoukoliv veřejnou dopravou v ČR na jednu jízdenku.. viz Nizozemsko
§1. A navíc by to bylo pro cestující moc jednoduchý, respektive málo složitý.
A hlavne, by to cestujici zneuzili.
Všechno sloučit do OneTicket a bylo by, resp. do OneTicket dát jednotné ceny z tarirních systému a zahrnout všechny spoje.
One Tiket, tak to veřejná doprava mnoha lidem zdraží na 2 a 3 násobek současné ceny.
Současný One Tiket je paskvil, ten určitě ne.
jenže tak by dopadl přesně celostátní jednotný tarif i na ostatní vhd..byl by výrazně dražší..ještě více než je v současnosti oneticket
Za mne úplně stačí státní aplikace, která dokáže prodat kombinaci všech krajských, státních i komerčních tarifů v ČR.
Pozor s tím Nizozemskem, to není úplně jedna jízdenka, ale sada samostatných jízdenek, koupená v jedné aplikaci, nebo placená jednou plastovou kartou, kterou se musí pípat úplně všude. Když jedu dvakrát 5 minut MHD, ve druhém spoji zase platím, i když méně než v tom prvním. Když pak přestoupím na vlak a jel bych někam pryč přes ty samé „zóny“ kde už jsem jel, platím vlakový tarif bez ohledu na to. Aplikace neumí zlevněné jízdné pro děti a seniory, dá se to kupovat u řidiče, ale je to trochu dražší. Pokud nejsem Nizozemec (Belgičan, Němec, Francouz), můžu si koupit plastovou… Číst vice »
Nepůjde třeba aspoň ten Fairtiq jak propagují ve Zlínském kraji? Jízdenky to nakoupí automaticky zpětně, kolik jich ale bude to nevíte.