Invaze RegioSpiderů na českou železnici. České dráhy přivezly z Německa další motoráky

Stadler RS1 po Niederbarnimer Eisenbahn (NEB), který bude jezdit u Českých drah. Foto. Robert KubicaStadler RS1 po Niederbarnimer Eisenbahn (NEB), který bude jezdit u Českých drah. Foto. Robert Kubica

Cílový stav je 110 vozů Stadler RS1.

Provoz na některých regionálních tratích čeká v příštích letech největší proměna za poslední desítky let. Pomoci tomu má nasazení motorových vozů Stadler RS1, jejichž počet na české železnici přesáhne stovku.

Kromě 33 vlaků, které pořizovaly České dráhy nové (po požáru jednoho z nich jich je 32), jsou a budou zbývající nakoupeny už jako použité. Čeká je ale modernizace. České dráhy by jich na konci roku měly mít již 89, další pak jezdí u společnosti GW Train Regio.

V posledních dnech dorazily do Česka další motorové vozy, opět z Německa, konkrétně z provozu Niederbarnimer Eisenbahn (NEB), který zajišťuje regionální dopravu v Berlíně a Braniborsku. U stejného dopravce už dříve nakupoval vozy GWTR.

Kromě 32 původních vozů RS1 pro provoz v Libereckém kraji a na Vysočině je nyní v provozu dalších 22 vozů. Jejich modernizace proběhla v ŽOS Zvolen, jezdí jako řada 841.2. České dráhy tyto motorové vozy označují jako RegioSpider.

Dále je převzato 12 vozů, které procházejí modernizací v DPOV Přerov, dílem řady 841.2 a dílem řady 841.3, v případě řady 841.3 je 6 vozidel uvedeno do zkušebního provozu,“ uved mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský. Na čtyřech vozech od DB Regio probíhá periodická obnova. Vozy od Niederbarnimer Eisenbahn (NEB) kupují České dráhy od Alpha Trains, zamíří k modernizaci do Veselí nad Moravou. Nasadí je například do Libereckého nebo Středočeského kraje.

Celkem mají České dráhy mít do konce příštího roku 110 vozů Stadler RS1.

České dráhy převzaly první ze šestnácti vozů Stadler RS1 s novými toaletami, míří k dalším úpravám

Tagy České dráhy RegioShuttle RS1 RS1 Stadler RS1
90 komentářů