Invaze nových vozidel pro švýcarské úzkokolejky. Stadler dodá nové lokomotivy
Nová lokomotiva pro Matterhorn Gotthard Bahn. Foto: Stadler Rail
Hodnota zakázky je zhruba 100 milionů franků.
Hodnota zakázky je zhruba 100 milionů franků.
Mě docela překvapuje ta cena, vychází to na téměř 250 milionů Kč za jednu lokomotivu. Že by to dělala atypická kombinace metrového rozchodu a elektrického provozu, což ve světě moc nebývá?
Zato levnější budou třeba použité – např. provozuschopné jednotky ex. Centovalli ABe 4/8 a ABe 6/8 Stadler nabízí za 15k CHF. https://sbbresale.ch/offers/66791583d01af9d7cc98656c
Jaký to rozdíl oproti Česku. Máme dvě větší tratě, jedna je vytunelovaná, jedna zničená povodní. O Slovensku ani nemluvím. Obdobnou invazi nových vozidel a nárůst (nákladní) dopravy na ČHZ si neumím představit.
Rozdíl proti Česku to je. A začíná to zásadně rozdílným charaktrem a turistickou atraktivitou těch tratí.
„MGB provozuje dráhu v části kantonu Wallis.“
Zčásti též Uri (úsek Realp – Oberalppass/Göschenen) a také Graubünden (usek Oberalppass – Disentis). 🙂
Sběrač a dieselagregát v jedné mašině. Víme že to funguje a v horách potřebujeme, aby to fungovalo, ikdyž vypadne elektřina.
Mezitím v bohatém kraji: Vezmeme palivový článek z autobusu…
Teď trochu tápu, kam míříte..? 🤔
Že to Švýcaři berou prakticky a nepouštějí se do žádných drahých experimentů, obzlášť v horskách podmínkách.
Narozdíl od MSK, kde přestavba 810 na vodík zní jako vtip, ale není to až tak vyloučené.
A co na to Správa úzkokolejných drah? 🙂
Tam není trakce a možná přestane být i provoz.