InterCity za příplatek s retro vozy. České dráhy opět bojují s nedostatkem vozů
Osobní vůz řady B. Foto: Zdopravy.cz/Jan Sůra![Osobní vůz řady B. Foto: Zdopravy.cz/Jan Sůra](https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2019/03/koženka1.jpg)
![Osobní vůz řady B. Foto: Zdopravy.cz/Jan Sůra](https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2019/03/koženka1.jpg)
Podle dopravce je lepší vypravit náhradní soupravu než spoj odřeknout.
Podle dopravce je lepší vypravit náhradní soupravu než spoj odřeknout.
V tomto s CD velký souhlas. Odreknuti spoje je pro člověka, co se potřebuje kamkoli dostat nehorazna prasarna. Ano, snížení komfortu je blbý, ale určitě lepší, než zůstat na nástupišti nebo v dalším vlaku v uličce
Ano taky si myslím že je lepší vlak vypravit klidně i s menším komfortem než vlak bez náhrady zrušit tak jak je to standartem v Německu nebo Francii kde jsou schopni vlak zrušit jen kvůli tomu že ve dvouch vozech nefunguje klimatizace. Přece pro mně jako cestujícího je nejdůležitější se dostat z místa A na místo B a raději tam nějakým způsobem dojedu s tím že pak dostanu třeba nějakou kompenzaci než aby vlak byl bez náhrady zrušen a já se nikam nedostal v tomhle tom zlaté České Dráhy. V tomto prostě DB nebo SNCF nepochopím.
Já si myslím, že z obchodního hlediska je lepší dopředu ohlásit spoj, který nebude splňovat požadavky na kvalitu jako LEVNĚJŠÍ, než jej odřeknout nebo.az pák řešit náhrady. A u spojů, kde nelze zajistit kvalitu, dopředu slevnit jízdné! A s dodávkami nových vozů průběžně zdražovat ty moderní spoje.!
Nikdy to nebylo lepší. V posledních 4 letech vždy chyběla auta. CD má alespoň stále náhradní vozy. V Německu by vlak zrušili 🙈.
taková B209ka je super, záclonky, stahovací okno a letiště v kupé…… myslím že pro sestavu 1+3 děti asi možná lepší než lehátka ….. a vlastně skoro zadara.
Jenže kapacita kupé v tom vagonu, jehož fotka je v článku, je 8 lidí, ne 4. Osobně ani neznám žádné kupé na českých kolejích s kapacitou 4 osob, s výjimkou businessu u Regiojetu, jinak je to většinou 6 osob, u starších vozů 8.
Tak to je opravdu naprostá katastrofa ! Hlavně na Ex7 prakticky každá druhá jízda změna řazení. Vrcholem je když vám na EC z ČB do Lince místo bistro vozu první třídy zařadí staré béčko (to by mě zajímalo za co jsem připlácel tři stovky navíc ,když vůz první třídy byl nejhorší v celé soupravě??). Ato ještě musíte po vlaku nahánět průvodčího aby vám vystavil ty žebračenky po 30 korunách jelikož se tam raději ani neukázal. A ten poslední odstavec je k smíchu ! Skoro tolik co po ČR s ČD najezdím v Rakousku s OBB a v Maďarsku s MÁV… Číst vice »
Mohl by mi někdo vysvětlit, co se to do našich vozů dává za klimatizaci, že v horku nefunguje? V Íránu se leckdy svezete 40 let starým vagonem, ale uvnitř je chladno, i když je venku 50 stupňů. Tady se oteplí na 30 stupňů a v každém druhém vlaku půlka vagonů přestane chladit úplně a ve druhé půlce je takový podivný vlažný vzduch s vlhkostí jako v prádelně. A je to bez ohledu na dopravce stejné. Mimochodem Regiojet mi při nefunkční klimatizaci poslal SMS a nabídl zdarma storno nebo přebookování na jiný spoj. Dráhy by tohle umět nechtěly?
Některé klimatizace jsou vyráběné pro rozmezí teplot -30/30 °C. Takže pokud je teplota nad 30 °C již nemusí stíhat. Respektive jsou schopné chladit na teplotu cca 26 – 28 °C, nikoliv na 20 – 24 °C.
Pak záleží, zda-li nastavuje teplotu personál nebo někteří cestující, kteří mohou teplotu snížit, jednotka se přechladí a obvykle vypadne tepelná ochrana. Ke které se dostane až údržba. A pak samozřejmě mohou nastat problémy, že v průběhu cesty část vnitřních jednotek nemá potřebu chladit a část zaplá na nízkou teplotu ano a dojde k výpadku klimatizačního celku.
Tak to je opravdu naprostá katastrofa ! Hlavně na Ex7 prakticky každá druhá jízda změna řazení. Vrcholem je když vám na EC z ČB do Lince místo bistro vozu první třídy zařadí staré béčko (to by mě zajímalo za co jsem připlácel tři stovky navíc ,když vůz první třídy byl nejhorší v celé soupravě??). Ato ještě musíte po vlaku nahánět průvodčího aby vám vystavil ty žebračenky po 30 korunách jelikož se tam raději ani neukázal. A ten poslední odstavec je k smíchu ! Skoro tolik co po ČR s ČD najezdím v Rakousku s OBB a v Maďarsku s MÁV… Číst vice »
Mám stejný zážitek z dnešního IC 542. Ale bylo hezké od pana průvodčího že nás upozorňoval že ve vozech vepředu jsou zásuvky, internet a ještě pár volných míst.
Tou komerční kompenzací se myslí 30kč poukázka, která se nedá uplatnit na eshopu? To opravdu ČD nemyslí vážně. 30 kč je nic z ceny jízdenky
Ono je to 30 Kč za jednu službu, takže se dá vybrat 90-150kc za komplet.
Souhlasím s tím, že je lepší vypravit něco než nic. Ale za snížení kvality na druhou stranu očekávám i nějakou kompenzaci a už vůbec nečekám příplatek za místenku.
Co byste chtěli, vždyť tato dočasná (?) krize trvá teprve čtvrtým rokem.
To déle, to začalo už před covidem. Jsem si říkal, že za tu dobu co lidi nejezdí třeba stáhnou spravkovy dluh ale ono je to mnohem horší po těch cca 6 letech.
A byl účtován příplatek za jízdu muzejním vozidlem?
Asi nastala doba, kdy dráhy budou muset něco dalšího objednat. Třeba další desítku interjetů.
Naštěstí se to od 15.8.2024 vylepší do stávajícího GVD nasazením ř.680 (pendolino).
A retro Bcka se presunou na 240/241…
Lenže bude potrebné poskladať súpravu na Košičan – a nepredpokladám, že ZSSK bude akceptovať neklimatizovanú súpravu
Nezlepší, jen se vymění se spojem do Košic…
Do kdejaké Horní Dolní teď jezdí lepší vozy než na IC. MD zrušit, železnici pod kraje!
To je nápad! Kraje, které se mezi sebou nezvládají domluvit ani na mezikrajské dopravě, budou šéfovat mezinárodní…
Hodilo by se na to v aplikaci speciální upozornění. Změna řazení je ok, ale „Změna řazení na nižší kvalitu“ by byla pochopitelná pro každého. A zaslat to alespoň mailem i pro ty, kdo nekupují přes Můj vlak.
Paradoxně ten kdo má můj vlak to může včas stornovat a jet jiným nebo s jiným, teda pokud není trdlo a v náhledu řazení pozná ty 8 místný kupé…., nejvíc vytlemení jsou ale klasičtí lístkáči od kasy… 🙂
Už někdy byla změna řazení na vyšší kvalitu?
Jeden den na R23, místo klasických vagónů jel panter, než začal jezdit Regiojet.
Do Budějovic byli taky někdy posilové vozy k beckum na rychlíky klimatizované.
Jako neříkejte mi, že ten servis vozů nejde pořádně naplánovat včetně dovolených. Zvlášť v dnešní době, kdy máte na všechno data a předpovědi toho, kolik kapacity budete potřebovat.
Tohle je podle mě už několikáté selhání odpovědných pracovníků. Potřebný počet pracovníků, prostory, náhradní díky a další, to všechno jsou věci, které jdou vyřešit. Zvláště v byznysu, kde víte vcelku přesně, co bude za dva roky. Co ještě chcete víc?
Samozřejmě že jde. Ale problém je nedostatek personálu v opravárenství. Za 25k čistého vám nikdo normální dělat nebude….
Tady by bylo nejlepší řešení unifikovat vozový park pro dálkovku a dát přitom důraz na co největší provozní spolehlivost a intervaly údržby.
Kor shánět ještě technický personál do Prahy a rozšiřovat tam údržbu. Mimo primesta pendolino a vlaku na západ by tam nic dalšího dělat nemeli a co nejvíc vlaku se snažit posílat jinam.
Vzhledem k tomu, že revize dálkových vagónů se dělají na Slovensku, tak je otázka proč se nerozšíří depo v Ústeckém nebo Moravskoslezském kraji, kde je vyšší nezaměstnanost a finanční podmínky by stačili.
A převoz by vyšel na méně než do Vrůtek, Zvolena, atd.
České dráhy zaskočilo oteplování klimatu. Ví se o něm teprve od 80. let…
Na Opavanovi jezdí tato retro souprava už delší dobu. Je to ze strany ČD ostuda mít toto v kategorii IC a ještě s platbou za místenku. Ano, lepší vypravit retro soupravu, než vlak zrušit, ale místenky mají být za 0 a dopředu u nákupu jízdenek označeno, že souprava má výrazně snížený komfort a vést v kategorii rychlík, ne IC. Z hlediska nedostatku vozů, stačilo by možná ty klimatizace pouštět na rozumnou teplotu a ne z některých vozů dělat mrazírnu a nebyl by systém tak zatížen. A ohledně kompenzace, ano nárok je, nicméně většina průvodčích tyto kompenzace bez vyžádání nevydává a… Číst vice »
Přesně tak,tyto „retro“ vozy jezdí průběžně dle potřeby od začátku GVD a to na vlaku kategorie IC a navíc jako povinně mistenkové.Nejedná se zdaleka o první případ!
Pěkný šrot, ale furt se bude říkat, že hlavně RJ jezdí šrotem a tady to je ještě horší 😀
Jedna vlaštovka jaro nedělá. 😉
Na R Svitava jezdí popelnice taky pravidelně už delší dobu.
RJ by ten vlak zrušil a svojeho zákazníka odkázal na konkurenci lol
Onehda jsem jel retro vozem na Karlstejn, no nemoh jsem ho najit, az nakonec jsem zjistil, ze to je stejny vagon jakym jsem na Hlavak prijel z Roudnice nad Labem.
Dřív to snad nebývalo. Všude na velkých nádražích stála spousta osobních vagonů. Lze ŽOSky nějak sankcionovat?
Ty spousty vagónů tam ale mohli čekat na vlak v ten den nebo na údržbu. Sankciovat opravny jde, ale když by je zákazník poslal na dlažbu tak si z dlouhodobého hlediska vůbec nepomůže.
Pomůže si tím, že se zbavi nekvalitního dodavatele a pracovníky může převzít buď on nebo jiný dodavatel.
Takhle už to jezdí na Opavu už minimálně týden…
Hurá šotoexpres intercity 🙂 Modrá hrůza se zase předvedla. 🙂 Já tím jet, tak jim škubnu záchrannou brzdou a řval bych co se to děje, že ten vlak začal cestovat v čase… 🙂 🙂 to se musí zastavit … 🙂
Hahaha, to jsme se nasmáli.
I pro většinu cestujících je to dle reakcí lepší varianta než odřeknutí vlaku. Jasně že nebudou rozdávat americký úsměvy a skákat radostí, ale i schopnost operativy ČD je to, díky čemu roste počet cestujících i přes obcasné kixy, jako je tento. Pendleři obvykle potřebují být včas na místě, což se díky náhradnínu řazení relativně povedlo.
Jde o vlak kategori IC ne Os na švestkové dráze, a nejde o jednotlivý exces ale o takřka pravidelné řazení, takže modrošedí Budíček!!!
To je jak z PR příručky „Jak uplést z hovna bič“. Omlouvat ostudnou skladbu vozů argumentem, že taky nemuselo přijet nic. Až jim dojdou Béčka a půjčí si od Carga plošinové vozy, budete si taky spokojeně bručet, že všechny cestující odvezli, zatímco Jančura odřekl vlak bez náhrady? 😀
To je ten požadavek na moderní technologie, jak se píše, tento problém trapi mnoho dopravců, tak co chcete slyšet? Objednávané spoje to nejsou, platí tedy nějaké lidské právo tím jet?
Že vy jste navštěvoval stejný PR kurz jako Pan průvodčí? 😉 Objednávané/neobjednávané s tím nemá nic společného. Mají jen dodržovat úroveň služeb svého vlastního produktu, nic víc, nic míň.
Jaké penále platí dodavatelé oprav vozů za zpoždění dodávek? A výrok, že došlo k přetížení klimatizací kvůli tropickým teplotám mne docela pobavil.Nevěděl jsem, že klima není určena pro tropické teploty.
Tipuju že klimatizace v starších evropských vozech bude dimenzovaná na max 30 stupňů.
Ono evropske leto bezne miva teploty pres tricet stupnu uz po staleti. Tudiz by bylo opravdu hloupe, kdyby na ne nekdo tu a/c nedimenzoval.
(Bacha na kecy oteplovacu. Clovek z toho pak zblbne.)
To máte jako s botama, když se vám v záruce rozpadnou a jdete je vrátit, řeknou vám v obchodě, že jste s nimi moc chodil a k tomu nebyly určeny.
Je určena pro operace v severní Evropě (fanoušci Long Johns pochopí :-))
Postřeh z pátečního řazení Slováckého expresu R 893 (ve tři odpoledne z Prahy), na kterém bývá každý pátek řazen navíc jeden posilový vůz 1. třídy vždy na konci soupravy – pravidelně Ampz146.
Např. předminulý pátek byl zajištěn vozem A149 (kdo mohl, přesunul se na začátek soupravy), minulý pátek pro jistotu chyběl tento vůz úplně. Takže v páteční špičce to bylo pro mnohé cestující docela nepříjemné překvapení, běžně v něm bývá 20-50 místenek.
Sice ostuda, ale lide aspon nejak dojedou. Nez zustat na druhe strane republiky. Na druhou stranu z Opavy do Phy to jezdi casto…
To jsou naprosto nemístné řeči pro kategorii vlaků IC. Naprostá drzost a neschopnost ČD.
Když Vám to přijde jako drzost, jezděte si soukromníkama, kde se jistě budete cítit jako král.
To je argument 5 ti letého dítěte. Ten vlak má kategorii IC ne Os na švestkové dráze.
Tak jinak, u ČD za toto dostanete odškodnění za nedodržení garantovaných služeb, a je dost velká šance, že na vlaku vznikne zpoždění z důvodu omezené rychlosti a i za to Vám ČD vyplatí troufám si říct bez zbytečných odkladů předepsané kompenzace. Navíc stihnete schůzku, neuletí Vám letadlo, nebo Vám to proste výrazněji nerozhodí plány.
Myslím, že u jakékoliv firmy, je potřeba sebereflexe, nedodržuje-li svůj standart služeb.
Tady ji vidím.
Vám by víc vyhovoval odřeknutý spoj? Taky z toho radost nemám ani trochu. Ale když potřebuju v ten čas jet, tak sice potichu držkuju, ale jedu.
Souhlas. Naštěstí nejsme v Německu, kde se z obdobných příčin vlaky automaticky odříkají.
Kdyz vam v lete u IC staci tohle, co treba i wapkou umyty dobytcak? Pres ty dreveny steny mozna pujde internet, bude tam trochu foukat a zachod dirou do trati … hlavne ze to pojede a bude tam dost mista.
Pro mě by to bylo akceptovatelné pokud by bylo jízdné o třicet procent nižší s poznámkou u nákupu jízdenek ať člověk ví do čeho jde.Každym zařazením těchto vozů si ČD sero. do vlastního hnízda a ještě u komerčních spojů…
Ne že by to jízdné bylo nějak vysoké – poměrem cena/výkon patří česká železnice k vrcholu
Retro souprava už na Opavanu jezdí nějakou dobu. Zas pro šotouše to je fajn, do minulého týdne se mezi Ostravou a Opavou mohli vozit retro panťáky, teď mají poslední tři týdny na rozlučku s řadou 151 na této trati. A když k tomu budou retro vozy, myslím, že super.
to je na ostudu,tam jenom se ukázat a ne ještě jít kontrolovat jízdenky
„Alternativou by bylo odřeknutí vlaku, jak to řeší jiní dopravci ve stejných případech při nedostatku vozů. My jsme přesvědčeni, že pro cestující je lepší, pokud jejich spoj jede podle plánu, byť v náhradním řazení…”
Toto keď som tu minule spomenul, tak ma išli všetci ukrížovať.
Asi tak, je rozhodne lepší odjet starší soupravou než žadnou
Včera na spoj IC 502 Opavan byla taky nasazena souprava z vozů A/B
To čerpání dovolených by nemělo vliv, kdyby od drah neutíkali houfně lidi, protože už u ČD za tu almužnu dělat nechtějí. Zvlášť, když OSŽ při vyjednávání o platech jednoznačně kope za firmu.
Víte ale, že ten problém je na straně dodavatelů, nikoliv ČD (těžko může dovolená strojvedoucího/průvodčího ovlivnit to, jestli bude vůz provozuschopný či nikoliv :))?
Trošku krátkozraká odpověd, nemyslíte?
Nezapomínejte, že i ČD dnes fungují v podmínkách otevřeného konkurenčního boje. Tj. vyšší mzdy = vyšší náklady = vyšší cena pro objednatele (do soutěže) = vyšší šance na vítězství konkurence v provozu na soutěžených linkách.
Ano, platy v opravárenství patří k těm nižším, ale není to jen u ČD, je to napříč opravnami. Asi sektor obecně čeká, až si u techniků sáhne na dno personální krize, či co 🙁
No moc mladých lidí v dílnách nevidíte.Drahy kupují složitější stroje a ten kdo se pohybuje v elektrotechnickém oboru se uplatní jinde za větší peníze.O mechanicích nemluvě…
Shodneme se na tom, že mizerný spoj je lepší než odřeknutý spoj.
Nicméně když to dráhy vědí předem, mohly by zákazníka i včas upozornit, aby každý mohl učinit informovanou volbu a nebyl překvapen. Ne každý tuší, že si může reálné řazení zobrazit v aplikaci, a ani by to nemělo být povinností cestujícího.
Třeba RegioJet je se spolehlivostí dost zoufalý a výměny vagónů jsou časté, ale minimálně obvykle zákazník dostane SMS s informací o přesazení. To by mělo být naprosté minimum.
No minimálně mně chodí informace několik hodin dopředu, že vlak bude mít jiné řazení, takže se mohu podle toho rozhodnout 🙂
Ano, avšak už se mně nejednou stalo, že jsem byl sice upozorněn i den předem na mimořádné řazení, leč i to mimořádné řazení bylo ČD nejednou i hodinu předem znovu změněno, zřejmě podle toho, co zrovna pojízdného našli, to se pak plánuje už opravdu těžko. Jinak ano souhlasím, že je lepší vypravit něco, než nic, ovšem účtovat místenku je v daném případě zcela mimo a odškodnění 30 Kč s minimální využitelností ještě více.
Vozy nejsou, novy loko nejsou, elektrifikace neni, kapacita neni, personal starne, zabezpecovacka neni …jediny co se tak dari, je opravovat nejaky zbytecne velky nadrazni budovy, ktery mely svuj smysl tak 50 let zpet.
A samozrejme za vsechno muze nejaky tajny spolceni a MD!
V podstatě pravda, ten marast trvá, vždy vyletí nějaká vlaštovka, ale lepší se to strašně pomalu. Vše zbytečně složité, roky se diskutuje, než se něco udělá.
V Opavě bývá přes léto odstavených v záloze i 8 „Calmáků“ 010/012, mohli je tam taky šópnót, ať mají lidi pohodlí 😂
Ty staré vagóny jsou mnohem lepší z hlediska prostoru a klidu díky kupé.
Přesně. I v 8 lidech v kupé má člověk pocit volnosti a vzdušnosti. A ještě jak jsou úžasně tiché, že? Skutečná oáza klidu. ♥
/s
speciálně v těch 30+ stupnovych vedrech, co ted uz druhý měsíc panují, že?
ČD zajisté aktivně vrátili cestujícím tak příplatek, tak vystavily dobropis za chybějící klimatizaci a wifi 🙂
Že by vlakoši aktivně dávali lidem odškodnění za nedodržení standardů? U nich se člověk musí doprošovat a vědět o existenci takového odškodnění… Čest výjimkám, znám jedinou vlakvedoucí co v tomto případě byla proaktivní, jinak na to kašlou. Asi JMK ví, proč je tam nepotřebujou 🤪
Jezdívám zrovna tímhle a v poslední době jsem vždycky, když byla retro souprava, dostal kompenzaci bez ptaní – akorát někdo dává 2×30, někdo 3×30, to neřeším.
Včera jsem jel tím IC 502 z Opavy, táhlo nás Eso 362, bo banán byl v opravě. Odškodnění za chybějící wifi, klimatizaci i zásuvku 230 V jsme všichni automaticky dostali. Každá položka za 30,- Kč na osobu, celkem tedy 90,- Kč na osobu. V tom směru nelze rozhodně vůbec nic vyčíst. Ty kupóny měl průvodčí už vytištěné, jen je po kontrole jízdenky rozdával.
Ano, jsem v jednom turnuse s kolegy, se kterými tento vlak. a i všechny ostatní Opavany (kromě sobotní 513, tu mají bohumínští), doprovázíme a troufám si říci, že všichni rozdáváme kompenzace všem, neboť je toto opravdu ostuda. Upozorňuji, že nikdo z nás z toho není nijak nadšený. Dost si uvědomujeme, že je to razantní snížení komfortu pro cestující, ale i tak pro nás (hlavně co se týče bezpečnosti dveří). Takže kdykoliv narazíte na mě nebo jiné kolegy či kolegyně z Prahy, nebudete mít problém s obdržení 3×30 korunové kompenzace. Avšak z naší pozice s tímto nemůžeme vůbec nic dělat, prostě… Číst vice »
Hezky napsaný. Bohužel jste první na ráně a někomu se to těžko vysvětluje. Přeji pevné nervy a pokud možno klidné cestující.
Bohužel kolikrát dělají že ani žadne kompanzace nejsou
Osobně mám v tomhle ohledu dobrou zkušenost a narážím u ČD na slušné průvodčí, co ty kupóny opravdu sami od sebe rozdávají. Nejsou prostě všichni špatní.
Ja si nejsem jisty, ale pokud jde otevrit okno, tak za chybejici nebo nefunkcni klimatizaci narok na odskodneni neni. A co jsem videl v patek v praze na 513, tak okna byla na tech muzealnich vozech otevrena vsechna…
Občas však bohužel bývá problémem, že se vlakvedoucí za celou cestu raději ani neukáže, tento měsíc se mně to stalo už 7x (uznávám jezdím velmi často, proto tak vysoké číslo), např. mezi Děčínem a Prahou (Berliner) či Plzní a Prahou (Bavorský expres), to je pak těžké apelovat i na kompenzaci.
Ve čtvrtek 25.7. z Prahy v 16:32 to samé
142 (Ex1) v ten samý den 2xB vzadu. Ale tam se aspoň nemusí kupovat místenka, i když přes můj vlak je zadarmo asi i v tom Opavanu nebo ne?
Ano, souprava se poskládá ve čtvrtek a jezdí až do pondělí, kdy se vagónky rozprchnou buď do haly na PO nebo na jiné výkony.
Pro mě je to náhodou fajn, tuhle jsem s tím jel, sice pár minut sekera v cíli, no ale otevřít si okno a čučet ven před vlak ve 140ti.. to se dnes už jen tak nepoštěstí. A ano – je lepší vlak vypravit, než ho zrušit. Každý má možnost tu cestu absolvovat jiným spojem – pokud má dobrou vyřídilku u průvodčího a ten ho nechá jet něčím jiným (viděl jsem Xkrát – normální lidské a pro-zákaznické), což také cením na průvodčích – že i když mám vázanou jízdenku, můj spoj je retro, tak si počkali na jiný EC v Olomouci… Číst vice »