InterCity za příplatek s retro vozy. České dráhy opět bojují s nedostatkem vozů
Osobní vůz řady B. Foto: Zdopravy.cz/Jan Sůra
Podle dopravce je lepší vypravit náhradní soupravu než spoj odřeknout.
Podle dopravce je lepší vypravit náhradní soupravu než spoj odřeknout.
Včera EC 170 Pha-DC místo EC vozů řazena v sestavě dvou ešusů 🤣🤣🤣
Po internetu koluje fotka, jak vypadal Žabotlam EC. (A vedle stál Ešus jako Os)
Modernizace musí být to je jasné, ale osobně jsou mi milejší kupecka v Bcku, než moderní velkokapacitní vagóny kde je to jak v autobuse
Mně ne.
Krize s vozy opravdu je. V neděli večer v Postřelmově křižoval R915 s osobním vlakem od Šumperka směr Olomouc. Na osobním vlaku byla už údajně z provozu vyřazená jednotka 460. Docela jsem koukal, že to ještě jezdí…
To bylo pro strojvedouci a rozlouceni s nimi. Snad uz opravdu naposledy.
Proč falšovat rozlučky dopředu?
Žabák taky dlouho stál na dispečerce (takže se náhodně zjevovaly v provozu) ale PID zorganizoval rozlačku až v den kdy skutečně jely poslední provozní do Chomutova/Šumperka.
Tak taky by to už chtělo, aby alespoň na takovýchto vlacích „vyšší kvality“ vlaková četa aktivně nabízela ty kompenzace. Buď se jich musíte dost dožadovat anebo je nedostanete s tím, že četa o ničem takovém neví. 🙁
Automatické oslovení poškozeného zákazníka vlakovým personálem a jeho odškodnění, aniž by si o to by musel sám aktivně žádat, by mělo být nedílnou součástí služeb vlaku vyšší kvality. Tedy nikoliv pouze „hw“ – vagóny, ale i „sw“ – prozákaznický přístup. Za současné situace, leckdy bohužel chybí oboje, i když provozovat proaktivní přístup ke svým zákazníkům, kromě dlouholetých mentálních bariér, pohodlnosti a nefunkčního systému interní kontroly dopravce, nic dalšího nebrání. V lepší restauraci personál své hosty opečovává a nechová se k nim, jako by byli v samoobslužném bufetu někde v nákupním centru, kde se šoupe tácem s jídlem podél vitrín až… Číst vice »
Asi zalezi na cete. Dneska na SC 517 jel nahradni InterJet. Minimalne v prvni tride pruvodci vsem daval potvrzeni o nevyuziti mistenky a omlouval se. A i kdyz jsem nemel navazujici jizdenku (predpokladal jsem, ze do Hradce to asi bude s Arrivou), tak se ptal kam dal pojedu a komunikoval to.
Mně se celkem často stává, té mi kompenzaci nabídkou. Pravda, v priplatkovem vlaku jsem nejel ani nepamatuju a ve zmiňovaném Opavanu nikdy. Ale příležitostně ho vídám a nepostrehl, že by někdy jel vysloveně v retro verzi. Ostravany z Bohumína někdy jo.
Pára s hytlákem by nebyla? Za globální cenu jako do Lednice?
Chápu, že mají nedostatek vozů. Ale nechápu tu neschopnost, že v aplikaci prodají hodinu před odjezdem místo pro kolo ve vagonu, který ve skutečnosti žádná místa pro kolo nemá.
Další epizoda z nekonečného drážního seriálu s názvem To stačí!
Nestačí, holoubci. Jestli má železnice zastávat důstojné místo v dopravním mixu (a to vesměs chceme, abychom se v autech úplně neutopili), musí se orientovat na zlákání řidičů, nikoli dotovaných „sociálů“.
Vzorů je na Západě víc než dost. Obávám se, že napřed by bylo třeba vykořenit celé GŘ.
Přesvědčovat „přesvědčené“ je zkrátka jednodušší, než se pustit do skutečného boje o „každou duši z jiné cestovatelské skupiny“.
Ovšem za podmíněk, kdy vagóny prostě nejsou, a dopravci jsou leckdy rádi, že někde něco pojízdného vyhrabou, nedává ani smysl se do takového boje pouštět.
Důvěra je plachá, jako laň a má paměť, jako slon.
Možná, že v době, až budou ČD mít celou první zakázku CJ na kolejích a rozhodnou se objednat ještě jednou minimálně stejné množství nových vozidel, by usilování o část cestujících ze silnice, mohlo začít dávat nějaký smysl.
Všechny vozy prošly modernizací v r. 2012 (výměna těsnění, u většiny přidán bezpečnostní zámek, výměna potahů)
Ovšem jen u některých kusů byly instalované i zásuvky (Bdtee). Tyto zásuvky jsou ale špatně vidět, jelikož je umístili tam, kde jsou závěsy na okna.
To je panečku modernizace. To nám musí závidět i ve švajcu 😁
Takže před 12 lety je humanizovali a vyměnili na čtyřkách potahy. To je paráda. To je vlastně jako nový moderní vůz!😉
Lepší modernizovaný a čistý vůz, než ta špína a hnus , které jezdí na R8 atd…..
Většina tomu říká „oprava“ (pokud těsnění netěsní, je to závada a nikoliv zastaralost) a takový bezpečnostní zámek… ten je „neocenitelný“ ať je kdekoliv…
Takže po výměně potahů by se to jakože mělo klasifikovat jako nový vůz???
Třeba B249+… (y) 🙂
Od té očisty v roce 2012 už uplynulo trochu času. Píše se rok 2024 !
Výměna těsnění je u normálních lidí spíše běžný servis ale divím se, že na matce dráze tomu nedali nové označení. Něco jako Bdtee Evo I ZzZ DŠ
…zvednout ceny jízdného a bude na investice…1. třída mnohdy vypadá, že se bezdomovci hromadně stěhují na vybrané nádraží…2. třída je kombinace dotovaných cestujících, skupinky smrtelně nemocných a ožebračených důchodců na cestě do hor v kombinaci zchudlých studentů, kteří musí celou cestu hlasitě komunikovat skrze nové ajfony…tyto doplňují divnocestující, kteří zřejmě jedou vlakem poprvé, v Poděbradech se ptají, kdy budou Poděbrady, dveře vozu jsou pro ně nepřekonatelný problém, a vidouc lokomotivu na konci soupravy učiní dotaz, kde jsou další vozy…cestování vlakem po čínské chřipce je mnohdy utrpení…
Jestli celý svět vidíte tak, jak zde popisujete váš pohled na cestování po železnici, tak je mi vás upřímně líto.
Vrať se, Augusto, potřebujeme tě! 🙂
Ne, vážně, až na ty důchodce (netrpím ageismem a zkušenosti mám pozitivní) mám podobné zážitky.
…myšleno mírně sarkasticky, ale za základem si stojím a souhlasím s tebou…ČD jsou primárně určeny pro sociálně slabší, i mentálně, skupiny, kterým se podbízí…myšlení zdejších milovníků retra by se dalo převést na podobnou instituci, zdravotnictví…raději nějaká operace, než žádná operace…raději proktologa, když není stomatolog…
….tak v „…logové nouzi“ je hlavní, že nepřijde třeba zaskakující výpomocný geolog.
Zajímavé je, že jedinci, kteří mají problém otevřít dveře, se s naprosto železnou pravidelností musí k nim rýpat jako první už někde na půl cesty do další stanice.
To je zcela logické … nevědí, kdy bude jejich stanice a kdy je nejlepší čas se chystat, a nechtějí přejet.
Ví někdo dodávky dalších Comfortjetů?
Jaképak retro? Normální starší vagón. Lidé jsou moc rozmlsaní. Pokud vlak jede a stihnu včas neodkladnou záležitost, tak je to v pořádku. Nedávno jsem jel v rychlíku Moravan také náhradní soupravou složenou z Honeckerů a neubylo mne. Ostatně, není žádný právní nárok na novou soupravu.
Právní nárok možná ne, nicméně pokud dopravce deklaruje nějaké řazení a kvalitu, které následně ve velkém nesplní, nepůsobí to u cestujících dvakrát dobrý dojem a může to být další důvod pro volbu jiného způsobu dopravy příště.
Kéž by, aspoň to nebude tak plné 😀
Jakožto cestující ve vlaku, který je s příplatkem a mý být vyšší kvalit, mám plný právník nárok tuto službu obdržet a dodavatel (v tomto případě dopravce) je povinen mi tuto službu poskytnout v takovém rozsahu, v jakém byla nabízena s tím, že jako nabídku lze považovat do určité míry i inzerci (tedy pokud dopravce inzeruje moderní soupravu, má být souprava moderní). Pokud nedojde k naplnění nabídky, má cestující plný nárok na řádnou kompenzaci. V případě že se pak jedná o vlak obejdnaný správním celkem (obec, kraj, stát), bývá běžnou součástí smlouvy i stáří a vybavení vozů. Není-li pak splněno, má… Číst vice »
Když ono ty dnešní ceny za jízdenky taky nejsou zrovna socky. Mohlo by to mít nějakou úroveň…
Myslím, že jsme státem s nejlevnější železniční dopravou v porovnání s okolím (civilizovaným).
Málokde je cesta vlakem ve dvou levnější než náklady na palivo při cestě autem.
Tak při dvou lidech rozhodně nejsou náklady na palivo nižší u vlaku a to nemluvím o komfortu. Pro příklad třeba Praha Budějovice 249Kč/os a to bez nutné dopravy z a na nádraží Vozem nedám ani 400 za palivo. Fakticky to i pro jednoho vyjde skoro stejně draho vlakem jako autem. Zajímavé je , že i cena taxiku při nočním provozu a třech lidech je někde levnější než MHD
Víte, že provoz auta není jen o tom natankovat ? Údržba, pojistka, parkovné neplatíte ?
Část těch nákladů ale platíte ať autem jezdíte, nebo s ním stojíte někde v garáži. Někdo je rád, že se nemusí stressovat řízením auta, jiný je zase rád, že se nemusí nechat stressovat různými (a častými) překvapeními při cestování vlakem – stačí si tady kliknout na rubriku „železnice“.
Při částečném porozumění psaného textu snad pochopíš reakci na soumara. Pojistku a časovou údržbu platím i pokud mi stroj stojí před barákem.
Že mě by taky nezbylo a když si zaplatíte příplatek tak čekáte něco modernějšího například s klimatizací a zásuvkami případě i wifi
Vlak je povinně místenkový, ale apka ČD vám tu místenku dá zadarmo. A je to „IC“, takže příplatek za Pendolino tam není. Tak jaký příplatek?
Třeba IC 512/512 taky není Pendolino (ač tam původně přes týden jezdilo, dnes už je to celotýdenní klasická souprava) ale místenka za 35,- i přes eshop tam je pořád… 🙂
Tak jaký příplatek, když to není Pendolino… 😀 🙂
Oprava: IC 512/515
Nikoliv. Na povinně místenkové IC je místenka placená i při nákupu on-line .
Štefane, problém je, že platících cestujících ubyde. Dotovaní a režijkáři to nezachrání, nadto očekávám, že s ekonomickým vývojem se postupně dotace zruší/omezí.
To jsem sám zvědav, zda cestujících bude přibývat nebo ubývat. Netroufl bych si prognózovat další vývoj.
Ono třeba když člověk jede vlakem na nějaké pracovní jednání, očekává svoje oddělené místo, klimatizaci a zásuvku, aby mohl cestou pracovat, a vyleze z Béčka ulepenej, zpocenej, zmačkanej a zpruzelej, že třeba 3 hodiny proseděl zcela zbytečně a nemohl nic dělat, tak už tím vlakem příště možná nepojede. To, že vám stačí „dobytčák“, hlavně, že to jede, neznamená, že všichni mají takhle nízké nároky.
Ano. Člověk co jede na pracovní jednání nemá mobil, na kterém by si zapnul hotspot a nemá notebook s funkční baterkou. Sice vyleze „ulepenej“ a „zpruzelej“, ale při troše snahy se dá dělat i ve voze bez klimy a zásuvek
Jasně, v kupé namačkaný s dalšími 5 nasranými lidmi, co se neumí dohodnout jestli okýnkem větrat nebo ne.
A notebook si dobije při jednání aby mu vydržel i na 3 až 4 hodiny zpáteční cesty… (y) 😀
Jasně a ten notebook si přece může položit na kolena. Jo, všechno se dá. Jen to prostě není doprava na úrovni 21. století.
Tak až půjdete na jídlo do hospody, vyberete si z nabídky a po dlouhém čekání dostanete studenou polévku, řízek tvrdý, jak z třetihorního brontosaura se starými bramborami s černými očky a k pití zvětralou desítku místo chlazené dvanáctky, tak to také odbydete frází: „no, až na tu polévku to bylo teplé“ a spokojeně zaplatíte plnou cenu?
Já to vidím z pohledu odpisů. Vlakové soupravy mají vysokou pořizovací hodnotu a jejich životnost je limitovaná střední opravou a generální opravou. Bez dotací se bavíme tedy řádově o dvakrát několika desítkách let.
Pane Štefane, možná, že při čtení nesouhlasných reakcí vám neušlo, že podstata problému není primárně ani tak ve stáří, ale v reálném stavu těch vagónů.
Představa, že starý vagón = olezlý, špinavý klumpr, kde toho polovina nefunguje, tak jak má, rozhodně neplatí na sítích ÖBB, DB, nebo SBB, kde kromě nových vozidel jezdí i ta stará, ale jsou v úplně jiném stavu, než ta naše, v českém ďolíčku.
Proč se u dodávky nových vozidel soutěží i údržba?
Protože si to dopravce s nynější vlastní opravárenskou základnou není schopný udržovat.
Když si zaplatím za vlak vyšší kvality (IC, SC), tak očekávám, že pojede vlak vyšší kvality a ne spoj s předpokládanou konečnou zastávkou Šrotiště.
Podobné popelnice jezdí např. i na R Svitava 😀 .Člověk doufá, že přijede RegioPanter a místo něho přijedou tyhle šroty 🙁 .
2 soupravy v obězích jsou psaný standardně v klasice
PS.: To je ta nesmyslná koncepce elektrických jednotek – závada na jednom voze vyřadí z provozu celou soupravu – tuto neděli (28.7) takto zdechli 3 panteři
A nechtěli takhle čirou náhodou ČD jednotky na samostatných podvozcích (ne jakobsy) aby mohli „operativně spojovat“ jednotlivé vozy? Neboli, teoreticky to mělo být spojitelné „to co zbývá“? U „klasiky“ když má problém lokomotiva nebo řidičák tak taky nejedete že…
Regopanter na rychlíku? 🙂
Inter panter.
na některých Moravanech je 2x třívozový Regiopanter standard
Na R11 si taky člověk myslí, zda tato souprava nejede do hutí a ono zase ne, opět je tam napsáno Plzeň …
A v Plzni nejsou hutě? 🙂
Primárně je nutné schopné mechaniky a elektrikáře adekvátně zaplatit…
No a potom naprosto hovadská fragmentace vozových řad kde po malých desítkách kusů jsou unikáty tomu rozhodně neprospívá…
To jsou ty slavný ISO normy, kdy i sebelepší mechanik bez náhradních dílů na dílně stejně nic neopraví
Který například? Podle 9001 opraví, stačí umět napsat postup.
Tak zase zdejší ultras z toho budou mít zážitek. Čumět vykloněný z okna, na stolečku bráníček, smrad zatuchliny 🙂
Nebo se na čtverku hezky natáhnout. A zatáhnout si záclonky….
Za blokování míst zamykáním kupé by se měly konečně začít vybírat pokuty. Ostatně v TR10 na to položka je. To by rázem ubylo obdivovatelů starých šrotů.
Nejsem si jistý, jestli bych byl obdivovatelem tzv. moderních vozů bez otvíravých oken v situaci, kdy nejde klimatizace, protože se tam při rekonstrukci, (modernizaci, humanizaci atd.) dala ta nejlevnější jednotka, která nestíhá současná vedra.
To bych byl vděčný i za B249 s polospouštěcím oknem.
Mají právo si účtovat cenu za místenku … a povinnost ji vrátit a odškodnit, pokud by místo nezajistily. Komerční vlak jako každý jiný … .
Za poslední měsíc jsme po Německu nejezdili min 5 tis km a jediné trable byly s vozy Alex. A kdyby jste hledali české reko vozý tak s nimi AleX jezdí do Hofu ( prý jsou od ČD pronajatý)
Myslíte to Německo, kde je pomalu každý měsíc stávka a ruší se stovky vlaků?
Nebo se vlaky i dálkové odříkají bez náhrady?
To sotva, protože Alex do Hofu od letošního JŘ nejezdí.
Jezdí tam s jedním obratem. Linka RE23.
A to chtějí ty Tornáda sešrotovat. Z Opavy do Prahy dojedou taky, lepší než to odříct…
Přesně. V tornádech se klimatizace za celou dobu životnosti nerozbila ani jednou!
To asi zlatý béčko proti těm popelnicím, ne?
Vozidlo s maximální rychlostí 110 km/h na koridoru na expresu, to by byla skutečná lahůdka pro grafikon. O kvalitě cestování raději nemluvit. Ale jako vtip dobré.
Tak teoreticky lze poslat na expres ešus a tornádem zaskočit na osobáku.
Teoreticky ano, prakticky by třeba nasazení 460 na osobáky v MS kraji znamenalo sankci od kraje. Na komerční linku Ex1 si ČD můžou řadit, co chtějí.
Pravda, to mi docvaklo těsně po odeslání toho komentáře.
Teoreticky by to šlo ale prakticky ne.
Kdysi jsem jel Ešusem z Olomouce do Prahy. Byla to náhradní jednotka za Pendolíno 😀
To už jelo jako pendolino do Olomouce, asi 8 let zpět.
Já jsem tak jel obráceným směrem. A podle mě to bylo méně než 8 let, takže se to nestalo jen jednou.
Úplně všechno to začíná o končí u dvou aspektů. Peníze a lidi. Lidé, technici, nákupčí musí velmi dobře naplánovat a zajistit nákupy tisíců položek náhradních dílů kdy u některých termín dodání 1 až 2 roky. Technik musí velmi dobře naučit profesionální mechaniky a elektromechaniky servisovat jednotlivá zařízení. Speciální díly se musí poslat do externích servisů, nejlépe výměnným způsobem (to znemená mít komponenty navíc).To vše v depu i dílnách. Ti lidí musí mít motivaci a zázemí. Co myslíte, jak to v reálu je? Mám známého co provádí servis chlazení pro nákupní centra. Když to srovnám s železnicí je úplně někde jinde…… Číst vice »
Však typický vůz po 20 rekonstrukcích vypadá jak indický slam. Každý kdo měl možnost prodal dráze vypínač nebo dvojici diod ve vlastní škatuli. Od roku 2000 stále CZE v otřesném stavu s nevyhovující izolační pevností na kostru. A taky hoří jak papír. Skutečnou revizí by to neprošlo nikdy. Bastl nad bastl (Bmto,BDs,B)+ee…
Hlavně by bylo fajn vozový park co nejvíce unifikovat. Aby pak každá nová dálková souprava nebyl unikát. Čím méně různých věcí máte, tím levnější a snadnější je údržba. Viz třeba nízkonákladové areolinky.
Alternativou by bylo odřeknutí vlaku, jak to řeší jiní dopravci ve stejných případech při nedostatku vozů. My jsme přesvědčeni, že pro cestující je lepší, pokud jejich spoj jede podle plánu, byť v náhradním řazení a v tomto případě tedy s možností čerpat námi nabízené, komerční odškodění za nedodržení standardů
Tak tohle je pořádný bullshit. Mohl bych napsat celou slohovku o tom, jak byly vlaky ČD odřeknuty a VŽDY bez náhrady. A odškodnění? To je výsměch.
A co tohle:
https://www.idnes.cz/ekonomika/zahranicni/vlak-nemecko-svycarsko-deutsche-bahn-zpozdeni-zeleznice.A240729_164811_zahranicni_pari
Maji proste delat je to co zvladnou s nejak nastavenymi standardy kvality. Uz proste nekonkuruji jen volskym a konskym povozum. Je tu 6.5mio ridicu a aut. Pokud to nezvladaji, tak tam uplne krasne muze jezdit autobus.
Rozhodne to nevypada na ty miliardy co se do toho lejou jako do cerne diry.
Koho zajímá, jak to funguje v zahraničí. Ano, jezdí vlaky i mezi státy, ale já se teď bavím o vnitrostátní dopravě, u kterých jsou rozdíly dost rapidní.
Pravda viz S88 pid. Ale to je objednávaný krajem.
Ano, ale kraj přece nezodpovídá za technických stav souprav. Stejně jako řešení těchto mimořádností.
ČD odříká/zkracuje pouze osobáky s obrovským zpožděním, aby se při těch ostrých obratech nepřenášelo zpoždění. A dostává za to pokuty od objednatelů. Ještě jsem neviděl, že by ČD odřeklo cokoliv od rychlíku výš… vždy něco jede, byť je to třeba eso s honeckerama na rychlíku, ale jede to.
Takže cokoliv, co je „níže“ než rychlík, je nepodstatné a můžou to s klidným srdcem odřeknout bez náhrady? A zkracování je ještě horší respektive když vypraví sice náhradní, ale až od určité stanice, takže všichni cestující z předchozích stanic si můžou políbit p*del. A nedodržení služeb je taky síla, když mně umožní koupit první třídu na vlak, který ji nemá/nefunguje.
Když jede za čtvrt hodiny další osobák tak už je to jedno… A tam kde jezdí po dvou hodinách tak tam to neodříkají ani nezkracují prostě má pak ten obratovy vlak taky sekeru
Kdyby jezdil vlak každých 15 minut, tak je mně je to jedno. Ale pravidelně jezdím po trati, kde pouze každou hodinu a odřeknutí vlaku bez náhrady je běžná praktika.
A to?
Trať jsem psal už nesčetněkrát. Mluvím o 340 respektive S6/R56. Hlavně, že se JMK mohl po**at z toho, co nasadil na S2/S3, ale jaká žumpa mu jezdí po S6, je mu ukradené. Navíc, v tomto počasí tam nelze přes den vůbec cestovat.
V tomto s CD velký souhlas. Odreknuti spoje je pro člověka, co se potřebuje kamkoli dostat nehorazna prasarna. Ano, snížení komfortu je blbý, ale určitě lepší, než zůstat na nástupišti nebo v dalším vlaku v uličce
Ale za poloviční cenu aspoň.
Lidé bez vagonoveho nebo shoto fetishe tolik neřeší, větší stres je nedojet, nestíháni přípoje.
Není důvodu zlevňovat. Stáří vozu samo o sobě nezakládá takový nárok.
Stáří ne, kvalita ano. Pokud si rezervuji místo ve velkoprostorovém voze s klimatizací, zásuvkami a wifi, neočekávám, že dopravce zařadí oddílový vůz bez klimatizace, bez zásuvek a bez wifi, ve kterém navíc ani není místo, na které mám místenku. Viz oblíbená náhrada ABpee347 na Krakonoších/Hradečanech za AB349, kde chybí místa 51-65. A nebaví mne vyzývat zpruzelé průvovodčí, že jedna slevenka to fakt nespraví.
Nezaměňovat prosím stáří vozu za funkční vybavenost vozu.
Ano taky si myslím že je lepší vlak vypravit klidně i s menším komfortem než vlak bez náhrady zrušit tak jak je to standartem v Německu nebo Francii kde jsou schopni vlak zrušit jen kvůli tomu že ve dvouch vozech nefunguje klimatizace. Přece pro mně jako cestujícího je nejdůležitější se dostat z místa A na místo B a raději tam nějakým způsobem dojedu s tím že pak dostanu třeba nějakou kompenzaci než aby vlak byl bez náhrady zrušen a já se nikam nedostal v tomhle tom zlaté České Dráhy. V tomto prostě DB nebo SNCF nepochopím.
Ano, někdy by stálo za to přečíst si německé železniční časopisy. Pomalu se tam stalo standardem, že nejrůznější dopravci (včetně DB) redukují jízdní řády, ať už je důvodem nedostatek zaměstnanců, zpoždění v dodávkách objednaných souprav či prodloužené doby oprav. Jindy jsou důvodem rušení neobsazená stavědla v důležitých uzlech, protože nejsou lidi.
Myslím, že u nás zatím železnice funguje obstojně. Takže taky raději „béčko“, než zcela odřeknutý vlak.
Naproti tomu u nás:
– v některých místech nemáme volnou kapacitu kolejí – viz přetížená dráha https://zdopravy.cz/?s=pretizena+draha
– v jiných případech nemáme dostatek náhradních vagónů pro pokrytí výpadků – viz např. tento článek (za tím je schovaný i nedostatek kvalifikovaného opravárenského personálu)
a přesto už po několik let nepřizpůsobíme nabídku spojení reálným možnostem udržení naslibovaného standardu..
Já si myslím, že z obchodního hlediska je lepší dopředu ohlásit spoj, který nebude splňovat požadavky na kvalitu jako LEVNĚJŠÍ, než jej odřeknout nebo.az pák řešit náhrady. A u spojů, kde nelze zajistit kvalitu, dopředu slevnit jízdné! A s dodávkami nových vozů průběžně zdražovat ty moderní spoje.!
Jenže ne vždy víte dostatečně dopředu, že na spoji pojede náhradní souprava. Systém řešení náhrad ex post pokrývá i případy, kdy béčka a honeckery vytáhnete z kopřiv na poslední chvíli, aby něco jelo.
Nikdy to nebylo lepší. V posledních 4 letech vždy chyběla auta. CD má alespoň stále náhradní vozy. V Německu by vlak zrušili 🙈.
taková B209ka je super, záclonky, stahovací okno a letiště v kupé…… myslím že pro sestavu 1+3 děti asi možná lepší než lehátka ….. a vlastně skoro zadara.
Jenže kapacita kupé v tom vagonu, jehož fotka je v článku, je 8 lidí, ne 4. Osobně ani neznám žádné kupé na českých kolejích s kapacitou 4 osob, s výjimkou businessu u Regiojetu, jinak je to většinou 6 osob, u starších vozů 8.
No 209 je pro sest lidi a urcite by nekdo chtel “dobrovolne k nam” kdyz tam budou zivejsi decka, ale chapu ten hate, jinak b209 pomerne casto na trase Praha – Linec (aktualne teda jen do Rybnika)
I ČD má pár vagonů, kde je v půlce vagónu kupé pro 6 a v druhé pro 4 🙂 😉
Tak to je opravdu naprostá katastrofa ! Hlavně na Ex7 prakticky každá druhá jízda změna řazení. Vrcholem je když vám na EC z ČB do Lince místo bistro vozu první třídy zařadí staré béčko (to by mě zajímalo za co jsem připlácel tři stovky navíc ,když vůz první třídy byl nejhorší v celé soupravě??). Ato ještě musíte po vlaku nahánět průvodčího aby vám vystavil ty žebračenky po 30 korunách jelikož se tam raději ani neukázal. A ten poslední odstavec je k smíchu ! Skoro tolik co po ČR s ČD najezdím v Rakousku s OBB a v Maďarsku s MÁV… Číst vice »
Axel, Olcit, atd. Idiot, který stále zkouší proniknout.
Axeli…?
Proklouzl. Už je zase tam, kde má být
https://2i.cz/i/7pFdM
Ono to připomíná mj. tu scénu ze Simpsonů, kde Vočko vyhazuje štamgasty z hospody, přičemž Barneyho vyhodí snad třikrát a stejně se pokaždé znovu objeví vevnitř.
Konec offtopicu.
K ceste do Budejek prvni tridou dam doporuceni, dvojka a svickova a sedmout si do “bistro oddilu”, stoji to stejne a clovek je i najedenej.
Nevím v jakém Maďarsku jste byl, já letos celkem 7 dní a prakticky žádný dálkový vlak, mimo rj do Vídně nebyl v řádném řazení a jako bonus skoro v žádném nefugovala klima. Takové 2 chorvatské vozy B na mezinárodním vlaku bez možnosti otevření oken, venku něco přes 30°C, uvnitř jsem vydržel jen průchod a málem padl. Sem tam fungovala v 1.tř., ovšem celkem drsnými místenkami.
EC Vídeň – Budapešť , IC Budapešť – Keszthely a IC Budapešť- Debrecen (tady opakovaně). Vždy první třída nebo prémiová 1+ ,pokaždé jelo co bylo avizováno a vše fungovalo (jednou tedy v průběhu jízdy vypadlo wifi).
Mohl by mi někdo vysvětlit, co se to do našich vozů dává za klimatizaci, že v horku nefunguje? V Íránu se leckdy svezete 40 let starým vagonem, ale uvnitř je chladno, i když je venku 50 stupňů. Tady se oteplí na 30 stupňů a v každém druhém vlaku půlka vagonů přestane chladit úplně a ve druhé půlce je takový podivný vlažný vzduch s vlhkostí jako v prádelně. A je to bez ohledu na dopravce stejné. Mimochodem Regiojet mi při nefunkční klimatizaci poslal SMS a nabídl zdarma storno nebo přebookování na jiný spoj. Dráhy by tohle umět nechtěly?
Některé klimatizace jsou vyráběné pro rozmezí teplot -30/30 °C. Takže pokud je teplota nad 30 °C již nemusí stíhat. Respektive jsou schopné chladit na teplotu cca 26 – 28 °C, nikoliv na 20 – 24 °C.
Pak záleží, zda-li nastavuje teplotu personál nebo někteří cestující, kteří mohou teplotu snížit, jednotka se přechladí a obvykle vypadne tepelná ochrana. Ke které se dostane až údržba. A pak samozřejmě mohou nastat problémy, že v průběhu cesty část vnitřních jednotek nemá potřebu chladit a část zaplá na nízkou teplotu ano a dojde k výpadku klimatizačního celku.
Množství chladiva, typ chladiva, velikost výměníků, pravidelná údržba (vyfoukání), servis (těsnost). Bude to kombinace. Ponejvíc zapěchované výměníky následované uteklým chladivem
Pamatuju (ne z vlaku). 34°, klima zdánlivě nejede, rada od výrobce: „na deset minut nastavte teplotu 30°“. Ejhle – led na výměníku roztál a chladilo to jedna báseň. Automatické rozmrazování mají dnes i ledničky, vagony ne?
Tak že niekto objednal a niekto vyrobil nepoužiteľnú chujovinu.
Ne, jen počasí je mimo normu – máme normy myslím 3 – cca Itálie – velké vedro, malá zima, střed Evropy – celkem teplo i celkem zima a sever – malé vedro a velká zima. Když to počasí nedodrží, tak zařízení nestíhá (v lepším případě) nebo se vypne.
A na jakou tuto oblast se pro náš trh dělají klimatizace v autech, že se u nich tyto problémy neobjevují? 🤔🤷
Tak to je opravdu naprostá katastrofa ! Hlavně na Ex7 prakticky každá druhá jízda změna řazení. Vrcholem je když vám na EC z ČB do Lince místo bistro vozu první třídy zařadí staré béčko (to by mě zajímalo za co jsem připlácel tři stovky navíc ,když vůz první třídy byl nejhorší v celé soupravě??). Ato ještě musíte po vlaku nahánět průvodčího aby vám vystavil ty žebračenky po 30 korunách jelikož se tam raději ani neukázal. A ten poslední odstavec je k smíchu ! Skoro tolik co po ČR s ČD najezdím v Rakousku s OBB a v Maďarsku s MÁV… Číst vice »
Lžete, pokud místo první třídy jede vůz druhé třídy nedostanete jen „žebračenku“ ale regulérní potvrzení o nevyužití první vozové třídy a dopravce vám normálně vrátí cenu první vozové třídy tak nemelte blbosti….a opět lžete…změny řazení jsou normálně u OBB i v Maďarsku u MÁV, jen o tom nevíte..neznáte zdější soupravy a nevíte jaké tam vozy mají jezdit….je to krásně vidět i u nás na vlacích kdy soupravy zajištuje OBB či MÁV a změny řazení mají úplně stejně jako my. Změna řazení na Hungarii je prakticky každodenní záležitostí…. ale chápu, kopnout si do drah za každou cenu!!!
U OBB a MÁV jsem nikdy opakuji nikdy nezažil aby jel jiný typ vozu než do kterého jsem měl zakoupenou rezervaci ! Zato u ČD v posledním roce to je tak 2x z pěti jízd! A to mám s OBB a MÁV ročně okolo 40 jízd ! Mluvím z vlastní zkušenosti ! Kolik vy že říkáte že lžu ? Za druhé asi vám dělá problém psaný text já nepíši že jel místo první třídy vůz druhé třídy ,ale místo bistro vozu první třídy jel jako vůz první třídy staré béčko (1 třídy) tj. tady vás odbydou jen 3×30 korunovou žebračenkou… Číst vice »
Psaný text Pepovi nedělal, protože B je označení pro vozy 2. Třídy. Vozy 1. Třídy jsou označovány A (+samozřejmě další písmena pokud mají přidané vlastnosti)
Takže šlo pouze o vaší blbost nebo neznalost. Hlavně že se perfektně orientujete ve všech řazeních.
😉
Když napíšete „staré béčko“ tal je to ppravdu myšlen křáp druhé třídy, tedy vůz řady B, pokud máte ma mysli starou jedničku, musite napsat „staré Áčko“ což je křáp řady A, tak spíš chybu hledejte u sebe a ne u jiných ve špatném chápaní vašeho textu
„jel jako vůz první třídy staré béčko (1.třídy).. proboha 🤦🤦🤦🤦🤦
Mám stejný zážitek z dnešního IC 542. Ale bylo hezké od pana průvodčího že nás upozorňoval že ve vozech vepředu jsou zásuvky, internet a ještě pár volných míst.
Tou komerční kompenzací se myslí 30kč poukázka, která se nedá uplatnit na eshopu? To opravdu ČD nemyslí vážně. 30 kč je nic z ceny jízdenky
Ono je to 30 Kč za jednu službu, takže se dá vybrat 90-150kc za komplet.
Dá se uplatnit na e-shopu. Staci si na pokladně dobít CD kredit a je to.
A proč to nejde rovnou? :/
Takže se musí dojít na pokladnu? Jak progresivní;)
Souhlasím s tím, že je lepší vypravit něco než nic. Ale za snížení kvality na druhou stranu očekávám i nějakou kompenzaci a už vůbec nečekám příplatek za místenku.
Co byste chtěli, vždyť tato dočasná (?) krize trvá teprve čtvrtým rokem.
To déle, to začalo už před covidem. Jsem si říkal, že za tu dobu co lidi nejezdí třeba stáhnou spravkovy dluh ale ono je to mnohem horší po těch cca 6 letech.
Takze mame pred sebou jeste +/- 17.let. Starsi rocniky tento pojem znaji, tusim ze je vyjadren intervalem 21.8.68 – 2.7.91
A byl účtován příplatek za jízdu muzejním vozidlem?
Asi nastala doba, kdy dráhy budou muset něco dalšího objednat. Třeba další desítku interjetů.
Naštěstí se to od 15.8.2024 vylepší do stávajícího GVD nasazením ř.680 (pendolino).
A retro Bcka se presunou na 240/241…
Nepřesunou,tam budou nasazeny klimatizované vozy.
Kde budou průměrnou rychlostí 30km/h sloužit do roku 2124, kdy se Brancouze stanou Francouzskou enklávou…
Myslím, že Error myslel vlak 240/241, ne trať.
Bídná souprava je lepší než plýtvat Pendolinem na výkonu silně okrajových časech (6:00 z Prahy a příjezd při pravidelných zpožděních díky stavu tratí Horních Uhrách okolo půlnoci) bylo zhýralé. Podívejte se na žlutého, který jezdí kolem obousměrně okolo 8:00 a bývají to nejplnější vlaky. V Ružomberoku jsme se v červenci často nedostali do vlaku, resp. dostali 3 místenky do různých vozů. To byl prestižní čas, a ne to zkusit stáhnout na jednu (extrémně drahou soupravu) s obratem v Košicích bez úklidu skoro ihned a mít ji poloprázdnou…
Lenže bude potrebné poskladať súpravu na Košičan – a nepredpokladám, že ZSSK bude akceptovať neklimatizovanú súpravu
Ano,jsou plánované klimatizované vozy,kupé i letadlo včetně 1.tř.a bistrovozu.
Nezlepší, jen se vymění se spojem do Košic…
Do kdejaké Horní Dolní teď jezdí lepší vozy než na IC. MD zrušit, železnici pod kraje!
To je nápad! Kraje, které se mezi sebou nezvládají domluvit ani na mezikrajské dopravě, budou šéfovat mezinárodní…
Hodilo by se na to v aplikaci speciální upozornění. Změna řazení je ok, ale „Změna řazení na nižší kvalitu“ by byla pochopitelná pro každého. A zaslat to alespoň mailem i pro ty, kdo nekupují přes Můj vlak.
Paradoxně ten kdo má můj vlak to může včas stornovat a jet jiným nebo s jiným, teda pokud není trdlo a v náhledu řazení pozná ty 8 místný kupé…., nejvíc vytlemení jsou ale klasičtí lístkáči od kasy… 🙂
Už někdy byla změna řazení na vyšší kvalitu?
Jeden den na R23, místo klasických vagónů jel panter, než začal jezdit Regiojet.
Do Budějovic byli taky někdy posilové vozy k beckum na rychlíky klimatizované.
Byla a bude.Opavan IC na SC.
Jde hlavně o jednoduchou srozumitelnost. Málokdo z běžných cestujících si u změny řazení rozklikne plánek a zároveň ví, co znamená B249.
Stalo se mi, že místo Pendolina jel rakouský RailJet. Ne, že jel na jiném spoji a šlo ho využít místo Pendolina, ale jel jako náhradní souprava na lince z Ostravy.
Jako neříkejte mi, že ten servis vozů nejde pořádně naplánovat včetně dovolených. Zvlášť v dnešní době, kdy máte na všechno data a předpovědi toho, kolik kapacity budete potřebovat.
Tohle je podle mě už několikáté selhání odpovědných pracovníků. Potřebný počet pracovníků, prostory, náhradní díky a další, to všechno jsou věci, které jdou vyřešit. Zvláště v byznysu, kde víte vcelku přesně, co bude za dva roky. Co ještě chcete víc?
Samozřejmě že jde. Ale problém je nedostatek personálu v opravárenství. Za 25k čistého vám nikdo normální dělat nebude….
Tady by bylo nejlepší řešení unifikovat vozový park pro dálkovku a dát přitom důraz na co největší provozní spolehlivost a intervaly údržby.
Jenže přijde jaro a pyl nebo leto a žně… …a filtry se ucpou na všech vozidlech během pár hodin…
A to se ucpávají všude na světě, pak jim to taky nejezdí, anebo to je specificky český problém?
Kor shánět ještě technický personál do Prahy a rozšiřovat tam údržbu. Mimo primesta pendolino a vlaku na západ by tam nic dalšího dělat nemeli a co nejvíc vlaku se snažit posílat jinam.
Vzhledem k tomu, že revize dálkových vagónů se dělají na Slovensku, tak je otázka proč se nerozšíří depo v Ústeckém nebo Moravskoslezském kraji, kde je vyšší nezaměstnanost a finanční podmínky by stačili.
A převoz by vyšel na méně než do Vrůtek, Zvolena, atd.
A to tam vozí samostatne z Prahy nebo se to tam naváží na vlacích do Žiliny?
Jistě. Zrovna tohle řešení má 🙂
Na takovou profesi s tak mizernou mzdou nikdo své dítě do učení nedá. Bylo by to nezodpovědné.
České dráhy zaskočilo oteplování klimatu. Ví se o něm teprve od 80. let…
Myslíte to úplně normální léto, které tu letos máme?
Na Opavanovi jezdí tato retro souprava už delší dobu. Je to ze strany ČD ostuda mít toto v kategorii IC a ještě s platbou za místenku. Ano, lepší vypravit retro soupravu, než vlak zrušit, ale místenky mají být za 0 a dopředu u nákupu jízdenek označeno, že souprava má výrazně snížený komfort a vést v kategorii rychlík, ne IC. Z hlediska nedostatku vozů, stačilo by možná ty klimatizace pouštět na rozumnou teplotu a ne z některých vozů dělat mrazírnu a nebyl by systém tak zatížen. A ohledně kompenzace, ano nárok je, nicméně většina průvodčích tyto kompenzace bez vyžádání nevydává a… Číst vice »
Přesně tak,tyto „retro“ vozy jezdí průběžně dle potřeby od začátku GVD a to na vlaku kategorie IC a navíc jako povinně mistenkové.Nejedná se zdaleka o první případ!
Pěkný šrot, ale furt se bude říkat, že hlavně RJ jezdí šrotem a tady to je ještě horší 😀
Jedna vlaštovka jaro nedělá. 😉
Na R Svitava jezdí popelnice taky pravidelně už delší dobu.
RJ by ten vlak zrušil a svojeho zákazníka odkázal na konkurenci lol
Onehda jsem jel retro vozem na Karlstejn, no nemoh jsem ho najit, az nakonec jsem zjistil, ze to je stejny vagon jakym jsem na Hlavak prijel z Roudnice nad Labem.
Dřív to snad nebývalo. Všude na velkých nádražích stála spousta osobních vagonů. Lze ŽOSky nějak sankcionovat?
Ty spousty vagónů tam ale mohli čekat na vlak v ten den nebo na údržbu. Sankciovat opravny jde, ale když by je zákazník poslal na dlažbu tak si z dlouhodobého hlediska vůbec nepomůže.
Pomůže si tím, že se zbavi nekvalitního dodavatele a pracovníky může převzít buď on nebo jiný dodavatel.
To je taky taková saloni teorie že by cd převzali opravny na Slovensku nebo by to potom mělo být o tolik kvalitní
Takhle už to jezdí na Opavu už minimálně týden…
Hurá šotoexpres intercity 🙂 Modrá hrůza se zase předvedla. 🙂 Já tím jet, tak jim škubnu záchrannou brzdou a řval bych co se to děje, že ten vlak začal cestovat v čase… 🙂 🙂 to se musí zastavit … 🙂
Hahaha, to jsme se nasmáli.
I pro většinu cestujících je to dle reakcí lepší varianta než odřeknutí vlaku. Jasně že nebudou rozdávat americký úsměvy a skákat radostí, ale i schopnost operativy ČD je to, díky čemu roste počet cestujících i přes obcasné kixy, jako je tento. Pendleři obvykle potřebují být včas na místě, což se díky náhradnínu řazení relativně povedlo.
Jde o vlak kategori IC ne Os na švestkové dráze, a nejde o jednotlivý exces ale o takřka pravidelné řazení, takže modrošedí Budíček!!!
To je jak z PR příručky „Jak uplést z hovna bič“. Omlouvat ostudnou skladbu vozů argumentem, že taky nemuselo přijet nic. Až jim dojdou Béčka a půjčí si od Carga plošinové vozy, budete si taky spokojeně bručet, že všechny cestující odvezli, zatímco Jančura odřekl vlak bez náhrady? 😀
To je ten požadavek na moderní technologie, jak se píše, tento problém trapi mnoho dopravců, tak co chcete slyšet? Objednávané spoje to nejsou, platí tedy nějaké lidské právo tím jet?
Že vy jste navštěvoval stejný PR kurz jako Pan průvodčí? 😉 Objednávané/neobjednávané s tím nemá nic společného. Mají jen dodržovat úroveň služeb svého vlastního produktu, nic víc, nic míň.
Holt lidí bez autismu takové věci tolik nepálí.
Na obou argumentech něco je. Ano, když přijede souprava horší kvality, než je předem deklarováno, je pochopitelné, že to cestující může více nebo méně naštvat. Ale souhlasím, že je to lepší, než nejet vůbec, nebo být odkázán na další spoj, který pojede kdo ví kdy.
Já se s vámi nechádám. Já jen konstatuju fakt. Prostě B jsou lepší než odřeknutý vlak bez náhrady. Mne osobně je to úplně jedno, notabene když to nemůžu ovlivnit.
Jaké penále platí dodavatelé oprav vozů za zpoždění dodávek? A výrok, že došlo k přetížení klimatizací kvůli tropickým teplotám mne docela pobavil.Nevěděl jsem, že klima není určena pro tropické teploty.
Tipuju že klimatizace v starších evropských vozech bude dimenzovaná na max 30 stupňů.
Ono evropske leto bezne miva teploty pres tricet stupnu uz po staleti. Tudiz by bylo opravdu hloupe, kdyby na ne nekdo tu a/c nedimenzoval.
(Bacha na kecy oteplovacu. Clovek z toho pak zblbne.)
30 stupňů bude v letních dnech někde při jízdě na širé trati, při stání na rozpáleném nádraží to je o dost víc.
To máte jako s botama, když se vám v záruce rozpadnou a jdete je vrátit, řeknou vám v obchodě, že jste s nimi moc chodil a k tomu nebyly určeny.
Je určena pro operace v severní Evropě (fanoušci Long Johns pochopí :-))
Postřeh z pátečního řazení Slováckého expresu R 893 (ve tři odpoledne z Prahy), na kterém bývá každý pátek řazen navíc jeden posilový vůz 1. třídy vždy na konci soupravy – pravidelně Ampz146.
Např. předminulý pátek byl zajištěn vozem A149 (kdo mohl, přesunul se na začátek soupravy), minulý pátek pro jistotu chyběl tento vůz úplně. Takže v páteční špičce to bylo pro mnohé cestující docela nepříjemné překvapení, běžně v něm bývá 20-50 místenek.
Mně se zase „líbí“ nedělní posílený EC 140, kde jezdí Interjet plus z Bohumína dále mají být řazeny tři vozy Bee238. V reálu často jezdí za Interjetem A149 nebo honeckery.
Sice ostuda, ale lide aspon nejak dojedou. Nez zustat na druhe strane republiky. Na druhou stranu z Opavy do Phy to jezdi casto…
To jsou naprosto nemístné řeči pro kategorii vlaků IC. Naprostá drzost a neschopnost ČD.
Když Vám to přijde jako drzost, jezděte si soukromníkama, kde se jistě budete cítit jako král.
To je argument 5 ti letého dítěte. Ten vlak má kategorii IC ne Os na švestkové dráze.
Tak jinak, u ČD za toto dostanete odškodnění za nedodržení garantovaných služeb, a je dost velká šance, že na vlaku vznikne zpoždění z důvodu omezené rychlosti a i za to Vám ČD vyplatí troufám si říct bez zbytečných odkladů předepsané kompenzace. Navíc stihnete schůzku, neuletí Vám letadlo, nebo Vám to proste výrazněji nerozhodí plány.
Myslím, že u jakékoliv firmy, je potřeba sebereflexe, nedodržuje-li svůj standart služeb.
Tady ji vidím.
Vám by víc vyhovoval odřeknutý spoj? Taky z toho radost nemám ani trochu. Ale když potřebuju v ten čas jet, tak sice potichu držkuju, ale jedu.
Právě 5 leté děti jsou schopné vztekat se nad takovými maličkostmi.
Souhlas. Naštěstí nejsme v Německu, kde se z obdobných příčin vlaky automaticky odříkají.
Kdyz vam v lete u IC staci tohle, co treba i wapkou umyty dobytcak? Pres ty dreveny steny mozna pujde internet, bude tam trochu foukat a zachod dirou do trati … hlavne ze to pojede a bude tam dost mista.
Nikdo Vás tím jezdit nenutí
Pro mě by to bylo akceptovatelné pokud by bylo jízdné o třicet procent nižší s poznámkou u nákupu jízdenek ať člověk ví do čeho jde.Každym zařazením těchto vozů si ČD sero. do vlastního hnízda a ještě u komerčních spojů…
Ne že by to jízdné bylo nějak vysoké – poměrem cena/výkon patří česká železnice k vrcholu
Retro souprava už na Opavanu jezdí nějakou dobu. Zas pro šotouše to je fajn, do minulého týdne se mezi Ostravou a Opavou mohli vozit retro panťáky, teď mají poslední tři týdny na rozlučku s řadou 151 na této trati. A když k tomu budou retro vozy, myslím, že super.
to je na ostudu,tam jenom se ukázat a ne ještě jít kontrolovat jízdenky
Proč ? To není problém vlakového personálu, ale firmy.
„Alternativou by bylo odřeknutí vlaku, jak to řeší jiní dopravci ve stejných případech při nedostatku vozů. My jsme přesvědčeni, že pro cestující je lepší, pokud jejich spoj jede podle plánu, byť v náhradním řazení…”
Toto keď som tu minule spomenul, tak ma išli všetci ukrížovať.
Asi tak, je rozhodne lepší odjet starší soupravou než žadnou
žadnou soupravou neodjedeš….
Včera na spoj IC 502 Opavan byla taky nasazena souprava z vozů A/B
To čerpání dovolených by nemělo vliv, kdyby od drah neutíkali houfně lidi, protože už u ČD za tu almužnu dělat nechtějí. Zvlášť, když OSŽ při vyjednávání o platech jednoznačně kope za firmu.
Víte ale, že ten problém je na straně dodavatelů, nikoliv ČD (těžko může dovolená strojvedoucího/průvodčího ovlivnit to, jestli bude vůz provozuschopný či nikoliv :))?
Byla řeč o dovolených v drážních depech. Třeba v Plzni z vozovky uteklo za poslední dva roky tak 10 lidí. Bez náhrady. A nikoho to netrápí.
Trošku krátkozraká odpověd, nemyslíte?
Nezapomínejte, že i ČD dnes fungují v podmínkách otevřeného konkurenčního boje. Tj. vyšší mzdy = vyšší náklady = vyšší cena pro objednatele (do soutěže) = vyšší šance na vítězství konkurence v provozu na soutěžených linkách.
Ano, platy v opravárenství patří k těm nižším, ale není to jen u ČD, je to napříč opravnami. Asi sektor obecně čeká, až si u techniků sáhne na dno personální krize, či co 🙁
Jen popis viděného.
No moc mladých lidí v dílnách nevidíte.Drahy kupují složitější stroje a ten kdo se pohybuje v elektrotechnickém oboru se uplatní jinde za větší peníze.O mechanicích nemluvě…
Shodneme se na tom, že mizerný spoj je lepší než odřeknutý spoj.
Nicméně když to dráhy vědí předem, mohly by zákazníka i včas upozornit, aby každý mohl učinit informovanou volbu a nebyl překvapen. Ne každý tuší, že si může reálné řazení zobrazit v aplikaci, a ani by to nemělo být povinností cestujícího.
Třeba RegioJet je se spolehlivostí dost zoufalý a výměny vagónů jsou časté, ale minimálně obvykle zákazník dostane SMS s informací o přesazení. To by mělo být naprosté minimum.
No minimálně mně chodí informace několik hodin dopředu, že vlak bude mít jiné řazení, takže se mohu podle toho rozhodnout 🙂
Ano, avšak už se mně nejednou stalo, že jsem byl sice upozorněn i den předem na mimořádné řazení, leč i to mimořádné řazení bylo ČD nejednou i hodinu předem znovu změněno, zřejmě podle toho, co zrovna pojízdného našli, to se pak plánuje už opravdu těžko. Jinak ano souhlasím, že je lepší vypravit něco, než nic, ovšem účtovat místenku je v daném případě zcela mimo a odškodnění 30 Kč s minimální využitelností ještě více.
Tak stane se, že nakonec ani nenajdou to, co si myslí, že tam ještě mají 😀 Ale to je výjimečné. Za mě informování cestujících (musí mít ale aplikaci, jinak mají smůlu) funguje u ČD v tomto ohledu dobře. Nedávno se mi stalo například i to, že jsem měl jet railjetem a hodinu před odjezdem mi přišla notifikace na jiné řazení. Chvíli jsem na to koukal a nechápal a pak jsem zjistil, že odřekli český railjet, který se zasekl v Rakousku a místo něj se otočí rakouský railjet v Břeclavi a v Brně nás nabere zpět na Prahu. Za mě palec… Číst vice »
Vozy nejsou, novy loko nejsou, elektrifikace neni, kapacita neni, personal starne, zabezpecovacka neni …jediny co se tak dari, je opravovat nejaky zbytecne velky nadrazni budovy, ktery mely svuj smysl tak 50 let zpet.
A samozrejme za vsechno muze nejaky tajny spolceni a MD!
V podstatě pravda, ten marast trvá, vždy vyletí nějaká vlaštovka, ale lepší se to strašně pomalu. Vše zbytečně složité, roky se diskutuje, než se něco udělá.
V Opavě bývá přes léto odstavených v záloze i 8 „Calmáků“ 010/012, mohli je tam taky šópnót, ať mají lidi pohodlí 😂
Ty staré vagóny jsou mnohem lepší z hlediska prostoru a klidu díky kupé.
Přesně. I v 8 lidech v kupé má člověk pocit volnosti a vzdušnosti. A ještě jak jsou úžasně tiché, že? Skutečná oáza klidu. ♥
/s
speciálně v těch 30+ stupnovych vedrech, co ted uz druhý měsíc panují, že?
To záleží, když to není vypálené jak pec z tepelného ostrova, kterým nádraží jsou a jede to většinou lesem jako Budějovice Brno, tak to opravdu není zadna tragédie, to spíš ta cestovní doba jak za císař pana je.
Pokud je venku 30+ a svítí slunce, tak i kdyz to nebude vypálené z nádraží, tak se to za půl hodiny vypálí 🙂
30+ stupnu je pořád 30+ stupnu .. a pruvat z toho 22 neudělá.
Něco jsem se na té lince za život v létě najezdil. V těch kupé je stín i chlad, když jsem cestoval dál na východ po Vláře, třeba i za tónovanými skly 854, tak to bylo nepříjemné, jak slunko rozpálí celý vlak a přes okna efekt skleníku, Brno Budějovice ten vlak prostě strávil mnohem více času mimo přímé sluneční záření nez na těch otevřených polích na Slovácko.
ČD zajisté aktivně vrátili cestujícím tak příplatek, tak vystavily dobropis za chybějící klimatizaci a wifi 🙂
Že by vlakoši aktivně dávali lidem odškodnění za nedodržení standardů? U nich se člověk musí doprošovat a vědět o existenci takového odškodnění… Čest výjimkám, znám jedinou vlakvedoucí co v tomto případě byla proaktivní, jinak na to kašlou. Asi JMK ví, proč je tam nepotřebujou 🤪
Jezdívám zrovna tímhle a v poslední době jsem vždycky, když byla retro souprava, dostal kompenzaci bez ptaní – akorát někdo dává 2×30, někdo 3×30, to neřeším.
Včera jsem jel tím IC 502 z Opavy, táhlo nás Eso 362, bo banán byl v opravě. Odškodnění za chybějící wifi, klimatizaci i zásuvku 230 V jsme všichni automaticky dostali. Každá položka za 30,- Kč na osobu, celkem tedy 90,- Kč na osobu. V tom směru nelze rozhodně vůbec nic vyčíst. Ty kupóny měl průvodčí už vytištěné, jen je po kontrole jízdenky rozdával.
Ano, jsem v jednom turnuse s kolegy, se kterými tento vlak. a i všechny ostatní Opavany (kromě sobotní 513, tu mají bohumínští), doprovázíme a troufám si říci, že všichni rozdáváme kompenzace všem, neboť je toto opravdu ostuda. Upozorňuji, že nikdo z nás z toho není nijak nadšený. Dost si uvědomujeme, že je to razantní snížení komfortu pro cestující, ale i tak pro nás (hlavně co se týče bezpečnosti dveří). Takže kdykoliv narazíte na mě nebo jiné kolegy či kolegyně z Prahy, nebudete mít problém s obdržení 3×30 korunové kompenzace. Avšak z naší pozice s tímto nemůžeme vůbec nic dělat, prostě… Číst vice »
Hezky napsaný. Bohužel jste první na ráně a někomu se to těžko vysvětluje. Přeji pevné nervy a pokud možno klidné cestující.
Bohužel kolikrát dělají že ani žadne kompanzace nejsou
Osobně mám v tomhle ohledu dobrou zkušenost a narážím u ČD na slušné průvodčí, co ty kupóny opravdu sami od sebe rozdávají. Nejsou prostě všichni špatní.
Ja si nejsem jisty, ale pokud jde otevrit okno, tak za chybejici nebo nefunkcni klimatizaci narok na odskodneni neni. A co jsem videl v patek v praze na 513, tak okna byla na tech muzealnich vozech otevrena vsechna…
Občas však bohužel bývá problémem, že se vlakvedoucí za celou cestu raději ani neukáže, tento měsíc se mně to stalo už 7x (uznávám jezdím velmi často, proto tak vysoké číslo), např. mezi Děčínem a Prahou (Berliner) či Plzní a Prahou (Bavorský expres), to je pak těžké apelovat i na kompenzaci.
Ve čtvrtek 25.7. z Prahy v 16:32 to samé
142 (Ex1) v ten samý den 2xB vzadu. Ale tam se aspoň nemusí kupovat místenka, i když přes můj vlak je zadarmo asi i v tom Opavanu nebo ne?
Ano, souprava se poskládá ve čtvrtek a jezdí až do pondělí, kdy se vagónky rozprchnou buď do haly na PO nebo na jiné výkony.
Pro mě je to náhodou fajn, tuhle jsem s tím jel, sice pár minut sekera v cíli, no ale otevřít si okno a čučet ven před vlak ve 140ti.. to se dnes už jen tak nepoštěstí. A ano – je lepší vlak vypravit, než ho zrušit. Každý má možnost tu cestu absolvovat jiným spojem – pokud má dobrou vyřídilku u průvodčího a ten ho nechá jet něčím jiným (viděl jsem Xkrát – normální lidské a pro-zákaznické), což také cením na průvodčích – že i když mám vázanou jízdenku, můj spoj je retro, tak si počkali na jiný EC v Olomouci… Číst vice »