InterCity za příplatek s retro vozy. České dráhy opět bojují s nedostatkem vozů

Osobní vůz řady B. Foto: Zdopravy.cz/Jan SůraOsobní vůz řady B. Foto: Zdopravy.cz/Jan Sůra

Podle dopravce je lepší vypravit náhradní soupravu než spoj odřeknout.

264 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Šimon Kuchař

Včera EC 170 Pha-DC místo EC vozů řazena v sestavě dvou ešusů 🤣🤣🤣

Leinad

Po internetu koluje fotka, jak vypadal Žabotlam EC. (A vedle stál Ešus jako Os)

Dada

Modernizace musí být to je jasné, ale osobně jsou mi milejší kupecka v Bcku, než moderní velkokapacitní vagóny kde je to jak v autobuse

Xaver

Mně ne.

Nádražní Vrabec

Krize s vozy opravdu je. V neděli večer v Postřelmově křižoval R915 s osobním vlakem od Šumperka směr Olomouc. Na osobním vlaku byla už údajně z provozu vyřazená jednotka 460. Docela jsem koukal, že to ještě jezdí…

Ruzian1

To bylo pro strojvedouci a rozlouceni s nimi. Snad uz opravdu naposledy.

Leinad

Proč falšovat rozlučky dopředu?
Žabák taky dlouho stál na dispečerce (takže se náhodně zjevovaly v provozu) ale PID zorganizoval rozlačku až v den kdy skutečně jely poslední provozní do Chomutova/Šumperka.

Fahrdienstleiter

Tak taky by to už chtělo, aby alespoň na takovýchto vlacích „vyšší kvality“ vlaková četa aktivně nabízela ty kompenzace. Buď se jich musíte dost dožadovat anebo je nedostanete s tím, že četa o ničem takovém neví. 🙁

Karl vB.

Automatické oslovení poškozeného zákazníka vlakovým personálem a jeho odškodnění, aniž by si o to by musel sám aktivně žádat, by mělo být nedílnou součástí služeb vlaku vyšší kvality. Tedy nikoliv pouze „hw“ – vagóny, ale i „sw“ – prozákaznický přístup. Za současné situace, leckdy bohužel chybí oboje, i když provozovat proaktivní přístup ke svým zákazníkům, kromě dlouholetých mentálních bariér, pohodlnosti a nefunkčního systému interní kontroly dopravce, nic dalšího nebrání. V lepší restauraci personál své hosty opečovává a nechová se k nim, jako by byli v samoobslužném bufetu někde v nákupním centru, kde se šoupe tácem s jídlem podél vitrín až… Číst vice »

ctenar

Asi zalezi na cete. Dneska na SC 517 jel nahradni InterJet. Minimalne v prvni tride pruvodci vsem daval potvrzeni o nevyuziti mistenky a omlouval se. A i kdyz jsem nemel navazujici jizdenku (predpokladal jsem, ze do Hradce to asi bude s Arrivou), tak se ptal kam dal pojedu a komunikoval to.

Z. Lapil

Mně se celkem často stává, té mi kompenzaci nabídkou. Pravda, v priplatkovem vlaku jsem nejel ani nepamatuju a ve zmiňovaném Opavanu nikdy. Ale příležitostně ho vídám a nepostrehl, že by někdy jel vysloveně v retro verzi. Ostravany z Bohumína někdy jo.

Renata Placková

Pára s hytlákem by nebyla? Za globální cenu jako do Lednice?

Jiří

Chápu, že mají nedostatek vozů. Ale nechápu tu neschopnost, že v aplikaci prodají hodinu před odjezdem místo pro kolo ve vagonu, který ve skutečnosti žádná místa pro kolo nemá.

soumar

Další epizoda z nekonečného drážního seriálu s názvem To stačí!

Nestačí, holoubci. Jestli má železnice zastávat důstojné místo v dopravním mixu (a to vesměs chceme, abychom se v autech úplně neutopili), musí se orientovat na zlákání řidičů, nikoli dotovaných „sociálů“.
Vzorů je na Západě víc než dost. Obávám se, že napřed by bylo třeba vykořenit celé GŘ.

Karl vB.

Přesvědčovat „přesvědčené“ je zkrátka jednodušší, než se pustit do skutečného boje o „každou duši z jiné cestovatelské skupiny“.
Ovšem za podmíněk, kdy vagóny prostě nejsou, a dopravci jsou leckdy rádi, že někde něco pojízdného vyhrabou, nedává ani smysl se do takového boje pouštět.
Důvěra je plachá, jako laň a má paměť, jako slon.
Možná, že v době, až budou ČD mít celou první zakázku CJ na kolejích a rozhodnou se objednat ještě jednou minimálně stejné množství nových vozidel, by usilování o část cestujících ze silnice, mohlo začít dávat nějaký smysl.

K. K.

Všechny vozy prošly modernizací v r. 2012 (výměna těsnění, u většiny přidán bezpečnostní zámek, výměna potahů)
Ovšem jen u některých kusů byly instalované i zásuvky (Bdtee). Tyto zásuvky jsou ale špatně vidět, jelikož je umístili tam, kde jsou závěsy na okna.

Libor

To je panečku modernizace. To nám musí závidět i ve švajcu 😁

MartinS.

Takže před 12 lety je humanizovali a vyměnili na čtyřkách potahy. To je paráda. To je vlastně jako nový moderní vůz!😉

Holík

Lepší modernizovaný a čistý vůz, než ta špína a hnus , které jezdí na R8 atd…..

SYN

Většina tomu říká „oprava“ (pokud těsnění netěsní, je to závada a nikoliv zastaralost) a takový bezpečnostní zámek… ten je „neocenitelný“ ať je kdekoliv…
Takže po výměně potahů by se to jakože mělo klasifikovat jako nový vůz???

Ondra

Třeba B249+… (y) 🙂

***** Petr

Od té očisty v roce 2012 už uplynulo trochu času. Píše se rok 2024 !
Výměna těsnění je u normálních lidí spíše běžný servis ale divím se, že na matce dráze tomu nedali nové označení. Něco jako Bdtee Evo I ZzZ DŠ

Augusto Pinochet

…zvednout ceny jízdného a bude na investice…1. třída mnohdy vypadá, že se bezdomovci hromadně stěhují na vybrané nádraží…2. třída je kombinace dotovaných cestujících, skupinky smrtelně nemocných a ožebračených důchodců na cestě do hor v kombinaci zchudlých studentů, kteří musí celou cestu hlasitě komunikovat skrze nové ajfony…tyto doplňují divnocestující, kteří zřejmě jedou vlakem poprvé, v Poděbradech se ptají, kdy budou Poděbrady, dveře vozu jsou pro ně nepřekonatelný problém, a vidouc lokomotivu na konci soupravy učiní dotaz, kde jsou další vozy…cestování vlakem po čínské chřipce je mnohdy utrpení…

El Barto

Jestli celý svět vidíte tak, jak zde popisujete váš pohled na cestování po železnici, tak je mi vás upřímně líto.

soumar

Vrať se, Augusto, potřebujeme tě! 🙂

Ne, vážně, až na ty důchodce (netrpím ageismem a zkušenosti mám pozitivní) mám podobné zážitky.

Augusto Pinochet

…myšleno mírně sarkasticky, ale za základem si stojím a souhlasím s tebou…ČD jsou primárně určeny pro sociálně slabší, i mentálně, skupiny, kterým se podbízí…myšlení zdejších milovníků retra by se dalo převést na podobnou instituci, zdravotnictví…raději nějaká operace, než žádná operace…raději proktologa, když není stomatolog…

Karl vB.

….tak v „…logové nouzi“ je hlavní, že nepřijde třeba zaskakující výpomocný geolog.

Pezos

Zajímavé je, že jedinci, kteří mají problém otevřít dveře, se s naprosto železnou pravidelností musí k nim rýpat jako první už někde na půl cesty do další stanice.

Vít Jůza

To je zcela logické … nevědí, kdy bude jejich stanice a kdy je nejlepší čas se chystat, a nechtějí přejet.

J.K.

Ví někdo dodávky dalších Comfortjetů?

Štefan

Jaképak retro? Normální starší vagón. Lidé jsou moc rozmlsaní. Pokud vlak jede a stihnu včas neodkladnou záležitost, tak je to v pořádku. Nedávno jsem jel v rychlíku Moravan také náhradní soupravou složenou z Honeckerů a neubylo mne. Ostatně, není žádný právní nárok na novou soupravu.

El Barto

Právní nárok možná ne, nicméně pokud dopravce deklaruje nějaké řazení a kvalitu, které následně ve velkém nesplní, nepůsobí to u cestujících dvakrát dobrý dojem a může to být další důvod pro volbu jiného způsobu dopravy příště.

Radim

Kéž by, aspoň to nebude tak plné 😀

A. O.

Jakožto cestující ve vlaku, který je s příplatkem a mý být vyšší kvalit, mám plný právník nárok tuto službu obdržet a dodavatel (v tomto případě dopravce) je povinen mi tuto službu poskytnout v takovém rozsahu, v jakém byla nabízena s tím, že jako nabídku lze považovat do určité míry i inzerci (tedy pokud dopravce inzeruje moderní soupravu, má být souprava moderní). Pokud nedojde k naplnění nabídky, má cestující plný nárok na řádnou kompenzaci. V případě že se pak jedná o vlak obejdnaný správním celkem (obec, kraj, stát), bývá běžnou součástí smlouvy i stáří a vybavení vozů. Není-li pak splněno, má… Číst vice »

Libor

Když ono ty dnešní ceny za jízdenky taky nejsou zrovna socky. Mohlo by to mít nějakou úroveň…

soumar

Myslím, že jsme státem s nejlevnější železniční dopravou v porovnání s okolím (civilizovaným).
Málokde je cesta vlakem ve dvou levnější než náklady na palivo při cestě autem.

***** Petr

Tak při dvou lidech rozhodně nejsou náklady na palivo nižší u vlaku a to nemluvím o komfortu. Pro příklad třeba Praha Budějovice 249Kč/os a to bez nutné dopravy z a na nádraží Vozem nedám ani 400 za palivo. Fakticky to i pro jednoho vyjde skoro stejně draho vlakem jako autem. Zajímavé je , že i cena taxiku při nočním provozu a třech lidech je někde levnější než MHD

Pan průvodčí

Víte, že provoz auta není jen o tom natankovat ? Údržba, pojistka, parkovné neplatíte ?

Karl vB.

Část těch nákladů ale platíte ať autem jezdíte, nebo s ním stojíte někde v garáži. Někdo je rád, že se nemusí stressovat řízením auta, jiný je zase rád, že se nemusí nechat stressovat různými (a častými) překvapeními při cestování vlakem – stačí si tady kliknout na rubriku „železnice“.

***** Petr

Při částečném porozumění psaného textu snad pochopíš reakci na soumara. Pojistku a časovou údržbu platím i pokud mi stroj stojí před barákem.

Někdo

Že mě by taky nezbylo a když si zaplatíte příplatek tak čekáte něco modernějšího například s klimatizací a zásuvkami případě i wifi

Radim

Vlak je povinně místenkový, ale apka ČD vám tu místenku dá zadarmo. A je to „IC“, takže příplatek za Pendolino tam není. Tak jaký příplatek?

Ondra

Třeba IC 512/512 taky není Pendolino (ač tam původně přes týden jezdilo, dnes už je to celotýdenní klasická souprava) ale místenka za 35,- i přes eshop tam je pořád… 🙂

Tak jaký příplatek, když to není Pendolino… 😀 🙂

Ondra

Oprava: IC 512/515

Pezos

Nikoliv. Na povinně místenkové IC je místenka placená i při nákupu on-line .

soumar

Štefane, problém je, že platících cestujících ubyde. Dotovaní a režijkáři to nezachrání, nadto očekávám, že s ekonomickým vývojem se postupně dotace zruší/omezí.

Štefan

To jsem sám zvědav, zda cestujících bude přibývat nebo ubývat. Netroufl bych si prognózovat další vývoj.

MartinS.

Ono třeba když člověk jede vlakem na nějaké pracovní jednání, očekává svoje oddělené místo, klimatizaci a zásuvku, aby mohl cestou pracovat, a vyleze z Béčka ulepenej, zpocenej, zmačkanej a zpruzelej, že třeba 3 hodiny proseděl zcela zbytečně a nemohl nic dělat, tak už tím vlakem příště možná nepojede. To, že vám stačí „dobytčák“, hlavně, že to jede, neznamená, že všichni mají takhle nízké nároky.

Radim

Ano. Člověk co jede na pracovní jednání nemá mobil, na kterém by si zapnul hotspot a nemá notebook s funkční baterkou. Sice vyleze „ulepenej“ a „zpruzelej“, ale při troše snahy se dá dělat i ve voze bez klimy a zásuvek

Michy

Jasně, v kupé namačkaný s dalšími 5 nasranými lidmi, co se neumí dohodnout jestli okýnkem větrat nebo ne.

Ondra

A notebook si dobije při jednání aby mu vydržel i na 3 až 4 hodiny zpáteční cesty… (y) 😀

MartinS.

Jasně a ten notebook si přece může položit na kolena. Jo, všechno se dá. Jen to prostě není doprava na úrovni 21. století.

Karl vB.

Tak až půjdete na jídlo do hospody, vyberete si z nabídky a po dlouhém čekání dostanete studenou polévku, řízek tvrdý, jak z třetihorního brontosaura se starými bramborami s černými očky a k pití zvětralou desítku místo chlazené dvanáctky, tak to také odbydete frází: „no, až na tu polévku to bylo teplé“ a spokojeně zaplatíte plnou cenu?

Štefan

Já to vidím z pohledu odpisů. Vlakové soupravy mají vysokou pořizovací hodnotu a jejich životnost je limitovaná střední opravou a generální opravou. Bez dotací se bavíme tedy řádově o dvakrát několika desítkách let.

Karl vB.

Pane Štefane, možná, že při čtení nesouhlasných reakcí vám neušlo, že podstata problému není primárně ani tak ve stáří, ale v reálném stavu těch vagónů.
Představa, že starý vagón = olezlý, špinavý klumpr, kde toho polovina nefunguje, tak jak má, rozhodně neplatí na sítích ÖBB, DB, nebo SBB, kde kromě nových vozidel jezdí i ta stará, ale jsou v úplně jiném stavu, než ta naše, v českém ďolíčku.
Proč se u dodávky nových vozidel soutěží i údržba?
Protože si to dopravce s nynější vlastní opravárenskou základnou není schopný udržovat.

A. O.

Když si zaplatím za vlak vyšší kvality (IC, SC), tak očekávám, že pojede vlak vyšší kvality a ne spoj s předpokládanou konečnou zastávkou Šrotiště.

berka496

Podobné popelnice jezdí např. i na R Svitava 😀 .Člověk doufá, že přijede RegioPanter a místo něho přijedou tyhle šroty 🙁 .

Practicus

2 soupravy v obězích jsou psaný standardně v klasice

PS.: To je ta nesmyslná koncepce elektrických jednotek – závada na jednom voze vyřadí z provozu celou soupravu – tuto neděli (28.7) takto zdechli 3 panteři

SYN

A nechtěli takhle čirou náhodou ČD jednotky na samostatných podvozcích (ne jakobsy) aby mohli „operativně spojovat“ jednotlivé vozy? Neboli, teoreticky to mělo být spojitelné „to co zbývá“? U „klasiky“ když má problém lokomotiva nebo řidičák tak taky nejedete že…

Alex

Regopanter na rychlíku? 🙂

Někdo

Inter panter.

*h8*

na některých Moravanech je 2x třívozový Regiopanter standard

Libor

Na R11 si taky člověk myslí, zda tato souprava nejede do hutí a ono zase ne, opět je tam napsáno Plzeň …

Bakiy

A v Plzni nejsou hutě? 🙂

Michal M

Primárně je nutné schopné mechaniky a elektrikáře adekvátně zaplatit…
No a potom naprosto hovadská fragmentace vozových řad kde po malých desítkách kusů jsou unikáty tomu rozhodně neprospívá…

Practicus

To jsou ty slavný ISO normy, kdy i sebelepší mechanik bez náhradních dílů na dílně stejně nic neopraví

Leinad

Který například? Podle 9001 opraví, stačí umět napsat postup.

likvidátor shotoushků

Tak zase zdejší ultras z toho budou mít zážitek. Čumět vykloněný z okna, na stolečku bráníček, smrad zatuchliny 🙂

Michal M

Nebo se na čtverku hezky natáhnout. A zatáhnout si záclonky….

Pezos

Za blokování míst zamykáním kupé by se měly konečně začít vybírat pokuty. Ostatně v TR10 na to položka je. To by rázem ubylo obdivovatelů starých šrotů.

Karl vB.

Nejsem si jistý, jestli bych byl obdivovatelem tzv. moderních vozů bez otvíravých oken v situaci, kdy nejde klimatizace, protože se tam při rekonstrukci, (modernizaci, humanizaci atd.) dala ta nejlevnější jednotka, která nestíhá současná vedra.
To bych byl vděčný i za B249 s polospouštěcím oknem.

Vít Jůza

Mají právo si účtovat cenu za místenku … a povinnost ji vrátit a odškodnit, pokud by místo nezajistily. Komerční vlak jako každý jiný … .

Vojtech

Za poslední měsíc jsme po Německu nejezdili min 5 tis km a jediné trable byly s vozy Alex. A kdyby jste hledali české reko vozý tak s nimi AleX jezdí do Hofu ( prý jsou od ČD pronajatý)

KrizeVychodniSpolecnosti

Myslíte to Německo, kde je pomalu každý měsíc stávka a ruší se stovky vlaků?

Martynick

Nebo se vlaky i dálkové odříkají bez náhrady?

XP3

To sotva, protože Alex do Hofu od letošního JŘ nejezdí.

Jan

Jezdí tam s jedním obratem. Linka RE23.

Jan

A to chtějí ty Tornáda sešrotovat. Z Opavy do Prahy dojedou taky, lepší než to odříct…

asdfasdfasdf

Přesně. V tornádech se klimatizace za celou dobu životnosti nerozbila ani jednou!

Michal M

To asi zlatý béčko proti těm popelnicím, ne?

El Barto

Vozidlo s maximální rychlostí 110 km/h na koridoru na expresu, to by byla skutečná lahůdka pro grafikon. O kvalitě cestování raději nemluvit. Ale jako vtip dobré.

Lukáš F.

Tak teoreticky lze poslat na expres ešus a tornádem zaskočit na osobáku.

El Barto

Teoreticky ano, prakticky by třeba nasazení 460 na osobáky v MS kraji znamenalo sankci od kraje. Na komerční linku Ex1 si ČD můžou řadit, co chtějí.

Lukáš F.

Pravda, to mi docvaklo těsně po odeslání toho komentáře.

Někdo

Teoreticky by to šlo ale prakticky ne.

JirkaJJ

Kdysi jsem jel Ešusem z Olomouce do Prahy. Byla to náhradní jednotka za Pendolíno 😀

Elb

To už jelo jako pendolino do Olomouce, asi 8 let zpět.

JirkaJJ

Já jsem tak jel obráceným směrem. A podle mě to bylo méně než 8 let, takže se to nestalo jen jednou.

Martin P.

Úplně všechno to začíná o končí u dvou aspektů. Peníze a lidi. Lidé, technici, nákupčí musí velmi dobře naplánovat a zajistit nákupy tisíců položek náhradních dílů kdy u některých termín dodání 1 až 2 roky. Technik musí velmi dobře naučit profesionální mechaniky a elektromechaniky servisovat jednotlivá zařízení. Speciální díly se musí poslat do externích servisů, nejlépe výměnným způsobem (to znemená mít komponenty navíc).To vše v depu i dílnách. Ti lidí musí mít motivaci a zázemí. Co myslíte, jak to v reálu je? Mám známého co provádí servis chlazení pro nákupní centra. Když to srovnám s železnicí je úplně někde jinde…… Číst vice »

M.Z.

Však typický vůz po 20 rekonstrukcích vypadá jak indický slam. Každý kdo měl možnost prodal dráze vypínač nebo dvojici diod ve vlastní škatuli. Od roku 2000 stále CZE v otřesném stavu s nevyhovující izolační pevností na kostru. A taky hoří jak papír. Skutečnou revizí by to neprošlo nikdy. Bastl nad bastl (Bmto,BDs,B)+ee…

A. O.

Hlavně by bylo fajn vozový park co nejvíce unifikovat. Aby pak každá nová dálková souprava nebyl unikát. Čím méně různých věcí máte, tím levnější a snadnější je údržba. Viz třeba nízkonákladové areolinky.

Michal

Alternativou by bylo odřeknutí vlaku, jak to řeší jiní dopravci ve stejných případech při nedostatku vozů. My jsme přesvědčeni, že pro cestující je lepší, pokud jejich spoj jede podle plánu, byť v náhradním řazení a v tomto případě tedy s možností čerpat námi nabízené, komerční odškodění za nedodržení standardů

Tak tohle je pořádný bullshit. Mohl bych napsat celou slohovku o tom, jak byly vlaky ČD odřeknuty a VŽDY bez náhrady. A odškodnění? To je výsměch.

David

A co tohle:
https://www.idnes.cz/ekonomika/zahranicni/vlak-nemecko-svycarsko-deutsche-bahn-zpozdeni-zeleznice.A240729_164811_zahranicni_pari

Maji proste delat je to co zvladnou s nejak nastavenymi standardy kvality. Uz proste nekonkuruji jen volskym a konskym povozum. Je tu 6.5mio ridicu a aut. Pokud to nezvladaji, tak tam uplne krasne muze jezdit autobus.

Rozhodne to nevypada na ty miliardy co se do toho lejou jako do cerne diry.

Michal

Koho zajímá, jak to funguje v zahraničí. Ano, jezdí vlaky i mezi státy, ale já se teď bavím o vnitrostátní dopravě, u kterých jsou rozdíly dost rapidní.

Někdo

Pravda viz S88 pid. Ale to je objednávaný krajem.

Michal

Ano, ale kraj přece nezodpovídá za technických stav souprav. Stejně jako řešení těchto mimořádností.

Radim

ČD odříká/zkracuje pouze osobáky s obrovským zpožděním, aby se při těch ostrých obratech nepřenášelo zpoždění. A dostává za to pokuty od objednatelů. Ještě jsem neviděl, že by ČD odřeklo cokoliv od rychlíku výš… vždy něco jede, byť je to třeba eso s honeckerama na rychlíku, ale jede to.

Michal

Takže cokoliv, co je „níže“ než rychlík, je nepodstatné a můžou to s klidným srdcem odřeknout bez náhrady? A zkracování je ještě horší respektive když vypraví sice náhradní, ale až od určité stanice, takže všichni cestující z předchozích stanic si můžou políbit p*del. A nedodržení služeb je taky síla, když mně umožní koupit první třídu na vlak, který ji nemá/nefunguje.

Radim

Když jede za čtvrt hodiny další osobák tak už je to jedno… A tam kde jezdí po dvou hodinách tak tam to neodříkají ani nezkracují prostě má pak ten obratovy vlak taky sekeru

Michal

Kdyby jezdil vlak každých 15 minut, tak je mně je to jedno. Ale pravidelně jezdím po trati, kde pouze každou hodinu a odřeknutí vlaku bez náhrady je běžná praktika.

Jaaa

A to?

Michal

Trať jsem psal už nesčetněkrát. Mluvím o 340 respektive S6/R56. Hlavně, že se JMK mohl po**at z toho, co nasadil na S2/S3, ale jaká žumpa mu jezdí po S6, je mu ukradené. Navíc, v tomto počasí tam nelze přes den vůbec cestovat.

PetrN

V tomto s CD velký souhlas. Odreknuti spoje je pro člověka, co se potřebuje kamkoli dostat nehorazna prasarna. Ano, snížení komfortu je blbý, ale určitě lepší, než zůstat na nástupišti nebo v dalším vlaku v uličce

vagonář

Ale za poloviční cenu aspoň.

Elb

Lidé bez vagonoveho nebo shoto fetishe tolik neřeší, větší stres je nedojet, nestíháni přípoje.

Štefan

Není důvodu zlevňovat. Stáří vozu samo o sobě nezakládá takový nárok.

MartinS.

Stáří ne, kvalita ano. Pokud si rezervuji místo ve velkoprostorovém voze s klimatizací, zásuvkami a wifi, neočekávám, že dopravce zařadí oddílový vůz bez klimatizace, bez zásuvek a bez wifi, ve kterém navíc ani není místo, na které mám místenku. Viz oblíbená náhrada ABpee347 na Krakonoších/Hradečanech za AB349, kde chybí místa 51-65. A nebaví mne vyzývat zpruzelé průvovodčí, že jedna slevenka to fakt nespraví.

Karl vB.

Nezaměňovat prosím stáří vozu za funkční vybavenost vozu.

Nightjet

Ano taky si myslím že je lepší vlak vypravit klidně i s menším komfortem než vlak bez náhrady zrušit tak jak je to standartem v Německu nebo Francii kde jsou schopni vlak zrušit jen kvůli tomu že ve dvouch vozech nefunguje klimatizace. Přece pro mně jako cestujícího je nejdůležitější se dostat z místa A na místo B a raději tam nějakým způsobem dojedu s tím že pak dostanu třeba nějakou kompenzaci než aby vlak byl bez náhrady zrušen a já se nikam nedostal v tomhle tom zlaté České Dráhy. V tomto prostě DB nebo SNCF nepochopím.

Kakos

Ano, někdy by stálo za to přečíst si německé železniční časopisy. Pomalu se tam stalo standardem, že nejrůznější dopravci (včetně DB) redukují jízdní řády, ať už je důvodem nedostatek zaměstnanců, zpoždění v dodávkách objednaných souprav či prodloužené doby oprav. Jindy jsou důvodem rušení neobsazená stavědla v důležitých uzlech, protože nejsou lidi.

Myslím, že u nás zatím železnice funguje obstojně. Takže taky raději „béčko“, než zcela odřeknutý vlak.

Karl vB.

Naproti tomu u nás:
– v některých místech nemáme volnou kapacitu kolejí – viz přetížená dráha https://zdopravy.cz/?s=pretizena+draha
– v jiných případech nemáme dostatek náhradních vagónů pro pokrytí výpadků – viz např. tento článek (za tím je schovaný i nedostatek kvalifikovaného opravárenského personálu)
a přesto už po několik let nepřizpůsobíme nabídku spojení reálným možnostem udržení naslibovaného standardu..

Hans

Já si myslím, že z obchodního hlediska je lepší dopředu ohlásit spoj, který nebude splňovat požadavky na kvalitu jako LEVNĚJŠÍ, než jej odřeknout nebo.az pák řešit náhrady. A u spojů, kde nelze zajistit kvalitu, dopředu slevnit jízdné! A s dodávkami nových vozů průběžně zdražovat ty moderní spoje.!

Lukáš F.

Jenže ne vždy víte dostatečně dopředu, že na spoji pojede náhradní souprava. Systém řešení náhrad ex post pokrývá i případy, kdy béčka a honeckery vytáhnete z kopřiv na poslední chvíli, aby něco jelo.

Krachbumente

Nikdy to nebylo lepší. V posledních 4 letech vždy chyběla auta. CD má alespoň stále náhradní vozy. V Německu by vlak zrušili 🙈.

Jarda V.

taková B209ka je super, záclonky, stahovací okno a letiště v kupé…… myslím že pro sestavu 1+3 děti asi možná lepší než lehátka ….. a vlastně skoro zadara.

Jenda

Jenže kapacita kupé v tom vagonu, jehož fotka je v článku, je 8 lidí, ne 4. Osobně ani neznám žádné kupé na českých kolejích s kapacitou 4 osob, s výjimkou businessu u Regiojetu, jinak je to většinou 6 osob, u starších vozů 8.

Jarda V

No 209 je pro sest lidi a urcite by nekdo chtel “dobrovolne k nam” kdyz tam budou zivejsi decka, ale chapu ten hate, jinak b209 pomerne casto na trase Praha – Linec (aktualne teda jen do Rybnika)

Cerno

I ČD má pár vagonů, kde je v půlce vagónu kupé pro 6 a v druhé pro 4 🙂 😉

k.m

Tak to je opravdu naprostá katastrofa ! Hlavně na Ex7 prakticky každá druhá jízda změna řazení. Vrcholem je když vám na EC z ČB do Lince místo bistro vozu první třídy zařadí staré béčko (to by mě zajímalo za co jsem připlácel tři stovky navíc ,když vůz první třídy byl nejhorší v celé soupravě??). Ato ještě musíte po vlaku nahánět průvodčího aby vám vystavil ty žebračenky po 30 korunách jelikož se tam raději ani neukázal. A ten poslední odstavec je k smíchu ! Skoro tolik co po ČR s ČD najezdím v Rakousku s OBB a v Maďarsku s MÁV… Číst vice »

nádražácký nesrdcař

Axel, Olcit, atd. Idiot, který stále zkouší proniknout.

Michal M

Axeli…?

hopa
El Barto

Ono to připomíná mj. tu scénu ze Simpsonů, kde Vočko vyhazuje štamgasty z hospody, přičemž Barneyho vyhodí snad třikrát a stejně se pokaždé znovu objeví vevnitř.

Konec offtopicu.

Jarda V

K ceste do Budejek prvni tridou dam doporuceni, dvojka a svickova a sedmout si do “bistro oddilu”, stoji to stejne a clovek je i najedenej.

platamond

Nevím v jakém Maďarsku jste byl, já letos celkem 7 dní a prakticky žádný dálkový vlak, mimo rj do Vídně nebyl v řádném řazení a jako bonus skoro v žádném nefugovala klima. Takové 2 chorvatské vozy B na mezinárodním vlaku bez možnosti otevření oken, venku něco přes 30°C, uvnitř jsem vydržel jen průchod a málem padl. Sem tam fungovala v 1.tř., ovšem celkem drsnými místenkami.

k.m

EC Vídeň – Budapešť , IC Budapešť – Keszthely a IC Budapešť- Debrecen (tady opakovaně). Vždy první třída nebo prémiová 1+ ,pokaždé jelo co bylo avizováno a vše fungovalo (jednou tedy v průběhu jízdy vypadlo wifi).

Jenda

Mohl by mi někdo vysvětlit, co se to do našich vozů dává za klimatizaci, že v horku nefunguje? V Íránu se leckdy svezete 40 let starým vagonem, ale uvnitř je chladno, i když je venku 50 stupňů. Tady se oteplí na 30 stupňů a v každém druhém vlaku půlka vagonů přestane chladit úplně a ve druhé půlce je takový podivný vlažný vzduch s vlhkostí jako v prádelně. A je to bez ohledu na dopravce stejné. Mimochodem Regiojet mi při nefunkční klimatizaci poslal SMS a nabídl zdarma storno nebo přebookování na jiný spoj. Dráhy by tohle umět nechtěly?

Noerf1

Některé klimatizace jsou vyráběné pro rozmezí teplot -30/30 °C. Takže pokud je teplota nad 30 °C již nemusí stíhat. Respektive jsou schopné chladit na teplotu cca 26 – 28 °C, nikoliv na 20 – 24 °C.
Pak záleží, zda-li nastavuje teplotu personál nebo někteří cestující, kteří mohou teplotu snížit, jednotka se přechladí a obvykle vypadne tepelná ochrana. Ke které se dostane až údržba. A pak samozřejmě mohou nastat problémy, že v průběhu cesty část vnitřních jednotek nemá potřebu chladit a část zaplá na nízkou teplotu ano a dojde k výpadku klimatizačního celku.

M.Z.

Množství chladiva, typ chladiva, velikost výměníků, pravidelná údržba (vyfoukání), servis (těsnost). Bude to kombinace. Ponejvíc zapěchované výměníky následované uteklým chladivem

Klondajk

Pamatuju (ne z vlaku). 34°, klima zdánlivě nejede, rada od výrobce: „na deset minut nastavte teplotu 30°“. Ejhle – led na výměníku roztál a chladilo to jedna báseň. Automatické rozmrazování mají dnes i ledničky, vagony ne?

Martin

Tak že niekto objednal a niekto vyrobil nepoužiteľnú chujovinu.

platamond

Ne, jen počasí je mimo normu – máme normy myslím 3 – cca Itálie – velké vedro, malá zima, střed Evropy – celkem teplo i celkem zima a sever – malé vedro a velká zima. Když to počasí nedodrží, tak zařízení nestíhá (v lepším případě) nebo se vypne.

Jackub

A na jakou tuto oblast se pro náš trh dělají klimatizace v autech, že se u nich tyto problémy neobjevují? 🤔🤷

k.m

Tak to je opravdu naprostá katastrofa ! Hlavně na Ex7 prakticky každá druhá jízda změna řazení. Vrcholem je když vám na EC z ČB do Lince místo bistro vozu první třídy zařadí staré béčko (to by mě zajímalo za co jsem připlácel tři stovky navíc ,když vůz první třídy byl nejhorší v celé soupravě??). Ato ještě musíte po vlaku nahánět průvodčího aby vám vystavil ty žebračenky po 30 korunách jelikož se tam raději ani neukázal. A ten poslední odstavec je k smíchu ! Skoro tolik co po ČR s ČD najezdím v Rakousku s OBB a v Maďarsku s MÁV… Číst vice »

PepazDepa

Lžete, pokud místo první třídy jede vůz druhé třídy nedostanete jen „žebračenku“ ale regulérní potvrzení o nevyužití první vozové třídy a dopravce vám normálně vrátí cenu první vozové třídy tak nemelte blbosti….a opět lžete…změny řazení jsou normálně u OBB i v Maďarsku u MÁV, jen o tom nevíte..neznáte zdější soupravy a nevíte jaké tam vozy mají jezdit….je to krásně vidět i u nás na vlacích kdy soupravy zajištuje OBB či MÁV a změny řazení mají úplně stejně jako my. Změna řazení na Hungarii je prakticky každodenní záležitostí…. ale chápu, kopnout si do drah za každou cenu!!!

k.m

U OBB a MÁV jsem nikdy opakuji nikdy nezažil aby jel jiný typ vozu než do kterého jsem měl zakoupenou rezervaci ! Zato u ČD v posledním roce to je tak 2x z pěti jízd! A to mám s OBB a MÁV ročně okolo 40 jízd ! Mluvím z vlastní zkušenosti ! Kolik vy že říkáte že lžu ? Za druhé asi vám dělá problém psaný text já nepíši že jel místo první třídy vůz druhé třídy ,ale místo bistro vozu první třídy jel jako vůz první třídy staré béčko (1 třídy) tj. tady vás odbydou jen 3×30 korunovou žebračenkou… Číst vice »

Petr

Psaný text Pepovi nedělal, protože B je označení pro vozy 2. Třídy. Vozy 1. Třídy jsou označovány A (+samozřejmě další písmena pokud mají přidané vlastnosti)
Takže šlo pouze o vaší blbost nebo neznalost. Hlavně že se perfektně orientujete ve všech řazeních.
😉

Lokfürer

Když napíšete „staré béčko“ tal je to ppravdu myšlen křáp druhé třídy, tedy vůz řady B, pokud máte ma mysli starou jedničku, musite napsat „staré Áčko“ což je křáp řady A, tak spíš chybu hledejte u sebe a ne u jiných ve špatném chápaní vašeho textu

Alex

„jel jako vůz první třídy staré béčko (1.třídy).. proboha 🤦🤦🤦🤦🤦

KIV

Mám stejný zážitek z dnešního IC 542. Ale bylo hezké od pana průvodčího že nás upozorňoval že ve vozech vepředu jsou zásuvky, internet a ještě pár volných míst.

OG One

Tou komerční kompenzací se myslí 30kč poukázka, která se nedá uplatnit na eshopu? To opravdu ČD nemyslí vážně. 30 kč je nic z ceny jízdenky

Elb

Ono je to 30 Kč za jednu službu, takže se dá vybrat 90-150kc za komplet.

PetrO

Dá se uplatnit na e-shopu. Staci si na pokladně dobít CD kredit a je to.

Hasler

A proč to nejde rovnou? :/

MartinS.

Takže se musí dojít na pokladnu? Jak progresivní;)

Michal Bartoníček

Souhlasím s tím, že je lepší vypravit něco než nic. Ale za snížení kvality na druhou stranu očekávám i nějakou kompenzaci a už vůbec nečekám příplatek za místenku.

průměrný nevolič

Co byste chtěli, vždyť tato dočasná (?) krize trvá teprve čtvrtým rokem.

Elb

To déle, to začalo už před covidem. Jsem si říkal, že za tu dobu co lidi nejezdí třeba stáhnou spravkovy dluh ale ono je to mnohem horší po těch cca 6 letech.

Jarda V

Takze mame pred sebou jeste +/- 17.let. Starsi rocniky tento pojem znaji, tusim ze je vyjadren intervalem 21.8.68 – 2.7.91

Petr

A byl účtován příplatek za jízdu muzejním vozidlem?

Josef Pešek

Asi nastala doba, kdy dráhy budou muset něco dalšího objednat. Třeba další desítku interjetů.

Josef Uvíra

Naštěstí se to od 15.8.2024 vylepší do stávajícího GVD nasazením ř.680 (pendolino).

Error

A retro Bcka se presunou na 240/241…

Josef Uvíra

Nepřesunou,tam budou nasazeny klimatizované vozy.

M.Z.

Kde budou průměrnou rychlostí 30km/h sloužit do roku 2124, kdy se Brancouze stanou Francouzskou enklávou…

El Barto

Myslím, že Error myslel vlak 240/241, ne trať.

platamond

Bídná souprava je lepší než plýtvat Pendolinem na výkonu silně okrajových časech (6:00 z Prahy a příjezd při pravidelných zpožděních díky stavu tratí Horních Uhrách okolo půlnoci) bylo zhýralé. Podívejte se na žlutého, který jezdí kolem obousměrně okolo 8:00 a bývají to nejplnější vlaky. V Ružomberoku jsme se v červenci často nedostali do vlaku, resp. dostali 3 místenky do různých vozů. To byl prestižní čas, a ne to zkusit stáhnout na jednu (extrémně drahou soupravu) s obratem v Košicích bez úklidu skoro ihned a mít ji poloprázdnou…

Patrick

Lenže bude potrebné poskladať súpravu na Košičan – a nepredpokladám, že ZSSK bude akceptovať neklimatizovanú súpravu

Josef Uvíra

Ano,jsou plánované klimatizované vozy,kupé i letadlo včetně 1.tř.a bistrovozu.

Matěj B

Nezlepší, jen se vymění se spojem do Košic…

Vamid

Do kdejaké Horní Dolní teď jezdí lepší vozy než na IC. MD zrušit, železnici pod kraje!

Mmhmm

To je nápad! Kraje, které se mezi sebou nezvládají domluvit ani na mezikrajské dopravě, budou šéfovat mezinárodní…

Šalina na Špilas

Hodilo by se na to v aplikaci speciální upozornění. Změna řazení je ok, ale „Změna řazení na nižší kvalitu“ by byla pochopitelná pro každého. A zaslat to alespoň mailem i pro ty, kdo nekupují přes Můj vlak.

JosBun

Paradoxně ten kdo má můj vlak to může včas stornovat a jet jiným nebo s jiným, teda pokud není trdlo a v náhledu řazení pozná ty 8 místný kupé…., nejvíc vytlemení jsou ale klasičtí lístkáči od kasy… 🙂

babilon

Už někdy byla změna řazení na vyšší kvalitu?

Noerf1

Jeden den na R23, místo klasických vagónů jel panter, než začal jezdit Regiojet.

Elb

Do Budějovic byli taky někdy posilové vozy k beckum na rychlíky klimatizované.

Josef Uvíra

Byla a bude.Opavan IC na SC.

Šalina na Špilas

Jde hlavně o jednoduchou srozumitelnost. Málokdo z běžných cestujících si u změny řazení rozklikne plánek a zároveň ví, co znamená B249.

Bjorn

Stalo se mi, že místo Pendolina jel rakouský RailJet. Ne, že jel na jiném spoji a šlo ho využít místo Pendolina, ale jel jako náhradní souprava na lince z Ostravy.

FrantaM

Jako neříkejte mi, že ten servis vozů nejde pořádně naplánovat včetně dovolených. Zvlášť v dnešní době, kdy máte na všechno data a předpovědi toho, kolik kapacity budete potřebovat.
Tohle je podle mě už několikáté selhání odpovědných pracovníků. Potřebný počet pracovníků, prostory, náhradní díky a další, to všechno jsou věci, které jdou vyřešit. Zvláště v byznysu, kde víte vcelku přesně, co bude za dva roky. Co ještě chcete víc?

Os5600

Samozřejmě že jde. Ale problém je nedostatek personálu v opravárenství. Za 25k čistého vám nikdo normální dělat nebude….

Dan

Tady by bylo nejlepší řešení unifikovat vozový park pro dálkovku a dát přitom důraz na co největší provozní spolehlivost a intervaly údržby.

M.Z.

Jenže přijde jaro a pyl nebo leto a žně… …a filtry se ucpou na všech vozidlech během pár hodin…

Jan

A to se ucpávají všude na světě, pak jim to taky nejezdí, anebo to je specificky český problém?

Elb

Kor shánět ještě technický personál do Prahy a rozšiřovat tam údržbu. Mimo primesta pendolino a vlaku na západ by tam nic dalšího dělat nemeli a co nejvíc vlaku se snažit posílat jinam.

noerf1

Vzhledem k tomu, že revize dálkových vagónů se dělají na Slovensku, tak je otázka proč se nerozšíří depo v Ústeckém nebo Moravskoslezském kraji, kde je vyšší nezaměstnanost a finanční podmínky by stačili.
A převoz by vyšel na méně než do Vrůtek, Zvolena, atd.

Elb

A to tam vozí samostatne z Prahy nebo se to tam naváží na vlacích do Žiliny?

FrantaM

Jistě. Zrovna tohle řešení má 🙂

Štefan

Na takovou profesi s tak mizernou mzdou nikdo své dítě do učení nedá. Bylo by to nezodpovědné.

Nose Peak

České dráhy zaskočilo oteplování klimatu. Ví se o něm teprve od 80. let…

FrantaM

Myslíte to úplně normální léto, které tu letos máme?

Michal

Na Opavanovi jezdí tato retro souprava už delší dobu. Je to ze strany ČD ostuda mít toto v kategorii IC a ještě s platbou za místenku. Ano, lepší vypravit retro soupravu, než vlak zrušit, ale místenky mají být za 0 a dopředu u nákupu jízdenek označeno, že souprava má výrazně snížený komfort a vést v kategorii rychlík, ne IC. Z hlediska nedostatku vozů, stačilo by možná ty klimatizace pouštět na rozumnou teplotu a ne z některých vozů dělat mrazírnu a nebyl by systém tak zatížen. A ohledně kompenzace, ano nárok je, nicméně většina průvodčích tyto kompenzace bez vyžádání nevydává a… Číst vice »

Josef Uvíra

Přesně tak,tyto „retro“ vozy jezdí průběžně dle potřeby od začátku GVD a to na vlaku kategorie IC a navíc jako povinně mistenkové.Nejedná se zdaleka o první případ!

Tonda Čihák

Pěkný šrot, ale furt se bude říkat, že hlavně RJ jezdí šrotem a tady to je ještě horší 😀

Marek Kubík

Jedna vlaštovka jaro nedělá. 😉

Dan

Na R Svitava jezdí popelnice taky pravidelně už delší dobu.

Elb

RJ by ten vlak zrušil a svojeho zákazníka odkázal na konkurenci lol

rzc

Onehda jsem jel retro vozem na Karlstejn, no nemoh jsem ho najit, az nakonec jsem zjistil, ze to je stejny vagon jakym jsem na Hlavak prijel z Roudnice nad Labem.

král j

Dřív to snad nebývalo. Všude na velkých nádražích stála spousta osobních vagonů. Lze ŽOSky nějak sankcionovat?

Elb

Ty spousty vagónů tam ale mohli čekat na vlak v ten den nebo na údržbu. Sankciovat opravny jde, ale když by je zákazník poslal na dlažbu tak si z dlouhodobého hlediska vůbec nepomůže.

noerf1

Pomůže si tím, že se zbavi nekvalitního dodavatele a pracovníky může převzít buď on nebo jiný dodavatel.

Elb

To je taky taková saloni teorie že by cd převzali opravny na Slovensku nebo by to potom mělo být o tolik kvalitní

Martin

Takhle už to jezdí na Opavu už minimálně týden…

JosBun

Hurá šotoexpres intercity 🙂 Modrá hrůza se zase předvedla. 🙂 Já tím jet, tak jim škubnu záchrannou brzdou a řval bych co se to děje, že ten vlak začal cestovat v čase… 🙂 🙂 to se musí zastavit … 🙂

Pan průvodčí

Hahaha, to jsme se nasmáli.
I pro většinu cestujících je to dle reakcí lepší varianta než odřeknutí vlaku. Jasně že nebudou rozdávat americký úsměvy a skákat radostí, ale i schopnost operativy ČD je to, díky čemu roste počet cestujících i přes obcasné kixy, jako je tento. Pendleři obvykle potřebují být včas na místě, což se díky náhradnínu řazení relativně povedlo.

JosBun

Jde o vlak kategori IC ne Os na švestkové dráze, a nejde o jednotlivý exces ale o takřka pravidelné řazení, takže modrošedí Budíček!!!

dizgrafy

To je jak z PR příručky „Jak uplést z hovna bič“. Omlouvat ostudnou skladbu vozů argumentem, že taky nemuselo přijet nic. Až jim dojdou Béčka a půjčí si od Carga plošinové vozy, budete si taky spokojeně bručet, že všechny cestující odvezli, zatímco Jančura odřekl vlak bez náhrady? 😀

Elb

To je ten požadavek na moderní technologie, jak se píše, tento problém trapi mnoho dopravců, tak co chcete slyšet? Objednávané spoje to nejsou, platí tedy nějaké lidské právo tím jet?

dizgrafy

Že vy jste navštěvoval stejný PR kurz jako Pan průvodčí? 😉 Objednávané/neobjednávané s tím nemá nic společného. Mají jen dodržovat úroveň služeb svého vlastního produktu, nic víc, nic míň.

Elb

Holt lidí bez autismu takové věci tolik nepálí.

El Barto

Na obou argumentech něco je. Ano, když přijede souprava horší kvality, než je předem deklarováno, je pochopitelné, že to cestující může více nebo méně naštvat. Ale souhlasím, že je to lepší, než nejet vůbec, nebo být odkázán na další spoj, který pojede kdo ví kdy.

Pan průvodčí

Já se s vámi nechádám. Já jen konstatuju fakt. Prostě B jsou lepší než odřeknutý vlak bez náhrady. Mne osobně je to úplně jedno, notabene když to nemůžu ovlivnit.

Vlastik

Jaké penále platí dodavatelé oprav vozů za zpoždění dodávek? A výrok, že došlo k přetížení klimatizací kvůli tropickým teplotám mne docela pobavil.Nevěděl jsem, že klima není určena pro tropické teploty.

Geralt

Tipuju že klimatizace v starších evropských vozech bude dimenzovaná na max 30 stupňů.

Mysel

Ono evropske leto bezne miva teploty pres tricet stupnu uz po staleti. Tudiz by bylo opravdu hloupe, kdyby na ne nekdo tu a/c nedimenzoval.
(Bacha na kecy oteplovacu. Clovek z toho pak zblbne.)

Jan

30 stupňů bude v letních dnech někde při jízdě na širé trati, při stání na rozpáleném nádraží to je o dost víc.

Chleba Nakup

To máte jako s botama, když se vám v záruce rozpadnou a jdete je vrátit, řeknou vám v obchodě, že jste s nimi moc chodil a k tomu nebyly určeny.

Nose Peak

Je určena pro operace v severní Evropě (fanoušci Long Johns pochopí :-))

jouda

Postřeh z pátečního řazení Slováckého expresu R 893 (ve tři odpoledne z Prahy), na kterém bývá každý pátek řazen navíc jeden posilový vůz 1. třídy vždy na konci soupravy – pravidelně Ampz146.
Např. předminulý pátek byl zajištěn vozem A149 (kdo mohl, přesunul se na začátek soupravy), minulý pátek pro jistotu chyběl tento vůz úplně. Takže v páteční špičce to bylo pro mnohé cestující docela nepříjemné překvapení, běžně v něm bývá 20-50 místenek.

El Barto

Mně se zase „líbí“ nedělní posílený EC 140, kde jezdí Interjet plus z Bohumína dále mají být řazeny tři vozy Bee238. V reálu často jezdí za Interjetem A149 nebo honeckery.

Stepan

Sice ostuda, ale lide aspon nejak dojedou. Nez zustat na druhe strane republiky. Na druhou stranu z Opavy do Phy to jezdi casto…

JosBun

To jsou naprosto nemístné řeči pro kategorii vlaků IC. Naprostá drzost a neschopnost ČD.

David

Když Vám to přijde jako drzost, jezděte si soukromníkama, kde se jistě budete cítit jako král.

JosBun

To je argument 5 ti letého dítěte. Ten vlak má kategorii IC ne Os na švestkové dráze.

David

Tak jinak, u ČD za toto dostanete odškodnění za nedodržení garantovaných služeb, a je dost velká šance, že na vlaku vznikne zpoždění z důvodu omezené rychlosti a i za to Vám ČD vyplatí troufám si říct bez zbytečných odkladů předepsané kompenzace. Navíc stihnete schůzku, neuletí Vám letadlo, nebo Vám to proste výrazněji nerozhodí plány.

Myslím, že u jakékoliv firmy, je potřeba sebereflexe, nedodržuje-li svůj standart služeb.

Tady ji vidím.

Pája

Vám by víc vyhovoval odřeknutý spoj? Taky z toho radost nemám ani trochu. Ale když potřebuju v ten čas jet, tak sice potichu držkuju, ale jedu.

Elb

Právě 5 leté děti jsou schopné vztekat se nad takovými maličkostmi.

Geralt

Souhlas. Naštěstí nejsme v Německu, kde se z obdobných příčin vlaky automaticky odříkají.

David

Kdyz vam v lete u IC staci tohle, co treba i wapkou umyty dobytcak? Pres ty dreveny steny mozna pujde internet, bude tam trochu foukat a zachod dirou do trati … hlavne ze to pojede a bude tam dost mista.

Practicus

Nikdo Vás tím jezdit nenutí

Garry

Pro mě by to bylo akceptovatelné pokud by bylo jízdné o třicet procent nižší s poznámkou u nákupu jízdenek ať člověk ví do čeho jde.Každym zařazením těchto vozů si ČD sero. do vlastního hnízda a ještě u komerčních spojů…

danaceks

Ne že by to jízdné bylo nějak vysoké – poměrem cena/výkon patří česká železnice k vrcholu

Chleba Nakup

Retro souprava už na Opavanu jezdí nějakou dobu. Zas pro šotouše to je fajn, do minulého týdne se mezi Ostravou a Opavou mohli vozit retro panťáky, teď mají poslední tři týdny na rozlučku s řadou 151 na této trati. A když k tomu budou retro vozy, myslím, že super.

matt

to je na ostudu,tam jenom se ukázat a ne ještě jít kontrolovat jízdenky

Pan průvodčí

Proč ? To není problém vlakového personálu, ale firmy.

Okoloidúci

„Alternativou by bylo odřeknutí vlaku, jak to řeší jiní dopravci ve stejných případech při nedostatku vozů. My jsme přesvědčeni, že pro cestující je lepší, pokud jejich spoj jede podle plánu, byť v náhradním řazení…”

Toto keď som tu minule spomenul, tak ma išli všetci ukrížovať.

HLN

Asi tak, je rozhodne lepší odjet starší soupravou než žadnou

stano

žadnou soupravou neodjedeš….

Vadym

Včera na spoj IC 502 Opavan byla taky nasazena souprava z vozů A/B

Jerry

To čerpání dovolených by nemělo vliv, kdyby od drah neutíkali houfně lidi, protože už u ČD za tu almužnu dělat nechtějí. Zvlášť, když OSŽ při vyjednávání o platech jednoznačně kope za firmu.

NightmareFreddy

Víte ale, že ten problém je na straně dodavatelů, nikoliv ČD (těžko může dovolená strojvedoucího/průvodčího ovlivnit to, jestli bude vůz provozuschopný či nikoliv :))?

Jerry

Byla řeč o dovolených v drážních depech. Třeba v Plzni z vozovky uteklo za poslední dva roky tak 10 lidí. Bez náhrady. A nikoho to netrápí.

Rostislav K.

Trošku krátkozraká odpověd, nemyslíte?
Nezapomínejte, že i ČD dnes fungují v podmínkách otevřeného konkurenčního boje. Tj. vyšší mzdy = vyšší náklady = vyšší cena pro objednatele (do soutěže) = vyšší šance na vítězství konkurence v provozu na soutěžených linkách.
Ano, platy v opravárenství patří k těm nižším, ale není to jen u ČD, je to napříč opravnami. Asi sektor obecně čeká, až si u techniků sáhne na dno personální krize, či co 🙁

Jerry

Jen popis viděného.

Garry

No moc mladých lidí v dílnách nevidíte.Drahy kupují složitější stroje a ten kdo se pohybuje v elektrotechnickém oboru se uplatní jinde za větší peníze.O mechanicích nemluvě…

Juraj

Shodneme se na tom, že mizerný spoj je lepší než odřeknutý spoj.
Nicméně když to dráhy vědí předem, mohly by zákazníka i včas upozornit, aby každý mohl učinit informovanou volbu a nebyl překvapen. Ne každý tuší, že si může reálné řazení zobrazit v aplikaci, a ani by to nemělo být povinností cestujícího.

Třeba RegioJet je se spolehlivostí dost zoufalý a výměny vagónů jsou časté, ale minimálně obvykle zákazník dostane SMS s informací o přesazení. To by mělo být naprosté minimum.

NightmareFreddy

No minimálně mně chodí informace několik hodin dopředu, že vlak bude mít jiné řazení, takže se mohu podle toho rozhodnout 🙂

Zdeněk

Ano, avšak už se mně nejednou stalo, že jsem byl sice upozorněn i den předem na mimořádné řazení, leč i to mimořádné řazení bylo ČD nejednou i hodinu předem znovu změněno, zřejmě podle toho, co zrovna pojízdného našli, to se pak plánuje už opravdu těžko. Jinak ano souhlasím, že je lepší vypravit něco, než nic, ovšem účtovat místenku je v daném případě zcela mimo a odškodnění 30 Kč s minimální využitelností ještě více.

NightmareFreddy

Tak stane se, že nakonec ani nenajdou to, co si myslí, že tam ještě mají 😀 Ale to je výjimečné. Za mě informování cestujících (musí mít ale aplikaci, jinak mají smůlu) funguje u ČD v tomto ohledu dobře. Nedávno se mi stalo například i to, že jsem měl jet railjetem a hodinu před odjezdem mi přišla notifikace na jiné řazení. Chvíli jsem na to koukal a nechápal a pak jsem zjistil, že odřekli český railjet, který se zasekl v Rakousku a místo něj se otočí rakouský railjet v Břeclavi a v Brně nás nabere zpět na Prahu. Za mě palec… Číst vice »

Frantisek

Vozy nejsou, novy loko nejsou, elektrifikace neni, kapacita neni, personal starne, zabezpecovacka neni …jediny co se tak dari, je opravovat nejaky zbytecne velky nadrazni budovy, ktery mely svuj smysl tak 50 let zpet.

A samozrejme za vsechno muze nejaky tajny spolceni a MD!

Ares

V podstatě pravda, ten marast trvá, vždy vyletí nějaká vlaštovka, ale lepší se to strašně pomalu. Vše zbytečně složité, roky se diskutuje, než se něco udělá.

Kontra

V Opavě bývá přes léto odstavených v záloze i 8 „Calmáků“ 010/012, mohli je tam taky šópnót, ať mají lidi pohodlí 😂

Radek

Ty staré vagóny jsou mnohem lepší z hlediska prostoru a klidu díky kupé.

Anonymní alkoholik

Přesně. I v 8 lidech v kupé má člověk pocit volnosti a vzdušnosti. A ještě jak jsou úžasně tiché, že? Skutečná oáza klidu. ♥

/s

Air Traveller

speciálně v těch 30+ stupnovych vedrech, co ted uz druhý měsíc panují, že?

Elb

To záleží, když to není vypálené jak pec z tepelného ostrova, kterým nádraží jsou a jede to většinou lesem jako Budějovice Brno, tak to opravdu není zadna tragédie, to spíš ta cestovní doba jak za císař pana je.

Air Traveller

Pokud je venku 30+ a svítí slunce, tak i kdyz to nebude vypálené z nádraží, tak se to za půl hodiny vypálí 🙂

30+ stupnu je pořád 30+ stupnu .. a pruvat z toho 22 neudělá.

Elb

Něco jsem se na té lince za život v létě najezdil. V těch kupé je stín i chlad, když jsem cestoval dál na východ po Vláře, třeba i za tónovanými skly 854, tak to bylo nepříjemné, jak slunko rozpálí celý vlak a přes okna efekt skleníku, Brno Budějovice ten vlak prostě strávil mnohem více času mimo přímé sluneční záření nez na těch otevřených polích na Slovácko.

Matěj

ČD zajisté aktivně vrátili cestujícím tak příplatek, tak vystavily dobropis za chybějící klimatizaci a wifi 🙂

Marana_CZE

Že by vlakoši aktivně dávali lidem odškodnění za nedodržení standardů? U nich se člověk musí doprošovat a vědět o existenci takového odškodnění… Čest výjimkám, znám jedinou vlakvedoucí co v tomto případě byla proaktivní, jinak na to kašlou. Asi JMK ví, proč je tam nepotřebujou 🤪

Komarek

Jezdívám zrovna tímhle a v poslední době jsem vždycky, když byla retro souprava, dostal kompenzaci bez ptaní – akorát někdo dává 2×30, někdo 3×30, to neřeším.

74na2

Včera jsem jel tím IC 502 z Opavy, táhlo nás Eso 362, bo banán byl v opravě. Odškodnění za chybějící wifi, klimatizaci i zásuvku 230 V jsme všichni automaticky dostali. Každá položka za 30,- Kč na osobu, celkem tedy 90,- Kč na osobu. V tom směru nelze rozhodně vůbec nic vyčíst. Ty kupóny měl průvodčí už vytištěné, jen je po kontrole jízdenky rozdával.

Jan

Ano, jsem v jednom turnuse s kolegy, se kterými tento vlak. a i všechny ostatní Opavany (kromě sobotní 513, tu mají bohumínští), doprovázíme a troufám si říci, že všichni rozdáváme kompenzace všem, neboť je toto opravdu ostuda. Upozorňuji, že nikdo z nás z toho není nijak nadšený. Dost si uvědomujeme, že je to razantní snížení komfortu pro cestující, ale i tak pro nás (hlavně co se týče bezpečnosti dveří). Takže kdykoliv narazíte na mě nebo jiné kolegy či kolegyně z Prahy, nebudete mít problém s obdržení 3×30 korunové kompenzace. Avšak z naší pozice s tímto nemůžeme vůbec nic dělat, prostě… Číst vice »

janvagala

Hezky napsaný. Bohužel jste první na ráně a někomu se to těžko vysvětluje. Přeji pevné nervy a pokud možno klidné cestující.

HLN

Bohužel kolikrát dělají že ani žadne kompanzace nejsou

JJD

Osobně mám v tomhle ohledu dobrou zkušenost a narážím u ČD na slušné průvodčí, co ty kupóny opravdu sami od sebe rozdávají. Nejsou prostě všichni špatní.

Jirka

Ja si nejsem jisty, ale pokud jde otevrit okno, tak za chybejici nebo nefunkcni klimatizaci narok na odskodneni neni. A co jsem videl v patek v praze na 513, tak okna byla na tech muzealnich vozech otevrena vsechna…

Zdeněk

Občas však bohužel bývá problémem, že se vlakvedoucí za celou cestu raději ani neukáže, tento měsíc se mně to stalo už 7x (uznávám jezdím velmi často, proto tak vysoké číslo), např. mezi Děčínem a Prahou (Berliner) či Plzní a Prahou (Bavorský expres), to je pak těžké apelovat i na kompenzaci.

Pavel

Ve čtvrtek 25.7. z Prahy v 16:32 to samé

Radim

142 (Ex1) v ten samý den 2xB vzadu. Ale tam se aspoň nemusí kupovat místenka, i když přes můj vlak je zadarmo asi i v tom Opavanu nebo ne?

Jan

Ano, souprava se poskládá ve čtvrtek a jezdí až do pondělí, kdy se vagónky rozprchnou buď do haly na PO nebo na jiné výkony.

cestovatel

Pro mě je to náhodou fajn, tuhle jsem s tím jel, sice pár minut sekera v cíli, no ale otevřít si okno a čučet ven před vlak ve 140ti.. to se dnes už jen tak nepoštěstí. A ano – je lepší vlak vypravit, než ho zrušit. Každý má možnost tu cestu absolvovat jiným spojem – pokud má dobrou vyřídilku u průvodčího a ten ho nechá jet něčím jiným (viděl jsem Xkrát – normální lidské a pro-zákaznické), což také cením na průvodčích – že i když mám vázanou jízdenku, můj spoj je retro, tak si počkali na jiný EC v Olomouci… Číst vice »