Indové vybrali projektanta a stavitele další části vysokorychlostní trati

V Indii mají zasmluvněno projektování a stavbu dvou třetin první trati.
Po letech zpoždění Indie výrazně pokročila se stavbou první vysokorychlostní trati, která má spojit Bombaj s 508 kilometrů vzdáleným Ahmadábádem.
Národní vysokorychlostní železniční společnost (National High Speed Rail Corporation Limited) tento týden oznámila přidělení zakázky na projektování trati v délce 88 kilometrů mezi městy Vadorada a Ahmádabád. Indická společnost má tak již zasmluvněno projektování a stavbu téměř dvou třetin trasy: celkem se připravuje již 325 kilometrů.
Zakázku získala indická společnost Larsen & Toubro. Ta v tendru porazila dvě jiné velké indické společnosti. Náklady na stavbu jsou odhadovány na 3,3 miliardy dolarů. Ceny nabídek jsou o zhruba o čtvrtinu vyšší. Většina celé trati povede nad zemí kvůli větší bezpečnosti. Trať bude postavena na rychlost 320 kilometrů v hodině. Součástí trasy je i sedmikilometrový podmořský tunel na úseku mezi Tháné a Virárem.
O vysokorychlostní železnici se v Indii mluví dlouho, v poslední době se ale přípravy značně posunuly. Indii s přípravami pomáhá Japonsko, na trati by měly jezdit vysokorychlostní jednotky šinkansen.