regio-vlak

Hyundai opět zastaví linky v Nošovicích, po pátečních odstávkách přichází volné pondělky

Nová generace modelu Hyundai Tucson. Foto: HMMCNová generace modelu Hyundai Tucson. Foto: HMMC

Půjde již o několikátou odstávku.

Odebírat
Upozornit na
guest
31 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Asd

Obávám se že bude ještě hůře. Lidé prostě odmítají kupovat předražené automobily a tím spíše elektrické. Pokud by nejen Hyundai nabídl to co před pár lety a za tehdejší ceny, tak mu lidé budou trhat ruce. Poděkujeme EU a GD. Pokud se rychle nevzpamatujeme tak bude podstatně hůř.

troglj

Nízká poptávka po elektromobilech není daná jen nesmyslným odporem ke Green dealu, na kterém se ráda přiživí kdejaká politická strana, ale hlavně mizernou nabídkou. Většina nabízených elektromobilů jsou poměrně drahá SUV s velkou výbavou, kterou si může dovolit jen vyšší střední třída. Poptávka by byla buď po malých městských vozidlech (taková nákupní taška s elektropohonem) nebo obecně po menších autech za použitelnou cenu, ale ta se zatím moc nevyrábí. Trochu to změní nová Škoda a snad se přidají i další automobilky. Určitě pomůže také výrazné zlevňování baterií v poslední době.

mimochodem

Tak si vzpomente, jak to vypadalo s nakupni taskou od Skodovky, Citigo…

Baterkova varianta existovala soucasne s benzinakem, u kteryho snad i nabizeli prestavbu na CNG primo ve fabrice.

Cena toho baterkovyho byla vyssi.

Nu a celej for je v tom, ze Skodovka uz tehda tvrdila – ten prodej citygo na baterky se nam nevyplati, musime to dotovat vysokyma desitkama tisic za kazdej kus. Treba to nekdo dohleda a doplni mne.

Tak asi tolik k tem levnym elektroautum, po kterych je poptavka… nikdo to nedela, protoze je na tom tratnej.

MP22

Tak to už je ale nějakej pátek žejo… Tenkrát byla jak technologie, tak hlavně baterky a jejich účinnost a cena úplně jinde. Navíc to byla malosériová výroba… Dnes bez fabia v elektřině nebyla dražší než o nějakých 100-150 tisíc. Citigo asi míň, ale to už se nedozvíme..

mimochodem

A bavime se o skutecne cene, nebo do toho zahrnujeme i pokuty za emise u benzinu, ktere se v jeho cene musi projevit umelym zdrazenim? To tehda taky nebylo (tak silne).

Cili ten trh se kompletne ohejba, az o zadnym trhu vlastne nemuze byt rec.

Nejaky povidani o revolucnich baterkach se superduper kapacitou vidim pomalu kazdej druhej den, ale skutek nejak utek… konfekcni clanek 18650 ma furt kolem 2Ah, spickovej clanek pak lehce pres 3Ah. Mirny pokrok v mezich zakona a ceny.

Beny

Ono je taky trochu problém to všude omleté nabíjení u paneláku. Takže cílovka toho citiga byla dle mého hlavně lidi ze satelitů a tam neohroženě vládnou ojetiny a služebáky.

madusan

Jako strojnímu inženýru pramení můj absolutní odpor ke gree dealu z technického hlediska, takové rudozelené poručíme větru dešti jako z 50 let nebo kuturní revluce Maa v Číně.Takže jsem nucen si hýčkat relativně nové SUV, ale klasika dvoulitr bez televizní obrazovky uprostřed přední palubovky a nákupní vozík v podobě jeté fabie. protože prostě o tyto vozy s el.pohonem nemám zájem, i když bych vzhledem k možnostem i něco nového koupil, ale to co je u mě ještě normální auto je za cenu 1,5 mio a nahoru.Výsledek?Budu jezdit až do mrtě s tím co mám a zajišťovat pravidelný servis at to… Číst vice »

jkjk

Otázkou je, proč to nejde v EU, ale jde v Číně. Tam je mimochodem neprodávanějším elektromobilem Wuling Hongguang Mini EV, což je dvoumístný městský elektromobil (menší než Citigo), jede max. 100 km/h, dojezd 120 nebo 170 km. Nejlevnější verze ale za v přepočtu 100 tis. Kč.

Asd

To je jednoduché. Za prvé pokud chcete auto a s ním jezdit tak v podstatě jinou možnost než nákup EV nemáte. Za druhé je tam na to nachystaná infrastruktura. Což u nás není a dlouho nebude. Za třetí dříve vlastnictví zahraničního vozu bylo považováno za něco extra. Což už dnes neplatí a mít čínský vůz nijak neohrozí sociální status. Právě naopak. Nehledě na to že čínské vozy udělaly ohromný skok kupředu.

RJD

Líbí se mi užívání toho výrazu „nedostatek poptávky“, jako by to vůbec nesouviselo s cenou, modelovou nabídkou, výbavou atd.

Dachs

Sesterská KIA nedávno u jistých dvou modelů, v evropském prostoru velice populárních, oznámila za 2024 rekordní výrobu, potažmo prodeje, z toho jeden prý má být již s jarem tohoto roku nadobro zaříznutý (agentura Jedna paní povídala). Snad je to jen kachna a další generace za nějaký čas přece jen z bran žilinského závodu vyjede. Poptávka je po klasice, „normálnosti“ ovládání atp. Tečka. Spoléhat, že ho prodejně nahradí EV4 (s cenou z úplně jiného vesmíru), byť ten koncept vypadá hodně dobře, lze pokládat za velice naivní.

Kubrt

Když chtějí vyjádřit situaci jednou větou, a ne stostránkovou analýzou, považuju výraz nedostatek poptávky za korektní. Dalo by se kolem tohoto faktu tancovat a mlžit mnohem hůř.

Jiný Petr

nesouhlasím – protože výraz „„nedostatek poptávky“ je podprahově zabarven směrem, že za to můžou zákazníci, nikoli výrobci, resp. úředníci v Brusele.
Až do nedávna v kapitalismu platilo, že výroba a prodej je dán poptávkou, nikoli rozhodnutím úředníka – bohužel dnešní EU se více než inspiruje v socialismu a tehdejší Státní plánovací komise. Kdy úředník v Praze (dnes v Brusele) rozhodne, co se bude vyrábět a co se bude nakupovat

Asd

No ono by to Brusel tak moc chtěl. Jen mu ti lidé nějak do toho hází vidle.

Lubomír Foldyna

Ono to začína tak že bude prodlouženo volno.Jen že se domnívám že menežmend Hyundaie v Nošovicích zastavuje linky proto aby Hyundai nejel na 100% výrobu automobilů.Tímto upřednostn’uje matečnou firmu v Jižní Korei aby tam linky jely na plný výkon.Je výmluva že není odbyt jak klasických aut na fosilní pohon tak i automobilů na elektropohon vše je firemní politika Na úkor matečné firmy se odstavují filiálky.Jen že je tu ještě jedna věc.Nošovice jsou montovna bez toho aby tam byla skušební dráha a vývojové dílny kde by se nezávisle na matečné firmě vyvíjely prototypy a skoušely se na polygonu a pak se… Číst vice »

Jiný Petr

Akú řečů ste ten text napísali, Kefalín?

„Filiálka“ v Nošovicích si za rok 2023 stojí takto: Tržby za prodej výrobků (aut) 165 miliard Kč a zisk před zdaněním 17 mld. Kč. To mi na automobilku (procento zisku) vůbec nepřijde špatné. Informace jsou v obchodním rejstříku )a z nich jsem čerpal)

vrjos

Z Nosovic se auta vyvazeji jinam, nez do zemi EU?
A v zemich EU se prodavaji i jine Hyundaie nez vyrobene v EU?

David

Kona 1.6t AWD je z Koreje…

odik

Problem dnesnych aut je vysoka cena oprav , dizajn interieru, ovladanie beznych veci v interiery, assitenti ktory zasahuju bez varovania do riadnia soferovi. Vela ludom chybaju auta z tried MPV , kombi , male meske auta ako renault twingo. Vacsina ludi nechce tzv SUV alebo rozne krizence SUVeciek. Nehovoriac o tom ze cena dnesnych aut v pomere cena /inovacie a uspory ktore prinasaju je velmi otazny. Cest vynimkam. Problem nie je elektricky pohon aut ale auta ako su nadizajnovane. To je obrovsky problem. Ludia chcu prakticke auta s praktickou vybavou. Velke dotykove displeje medzi ne nepatria.

Permonik

Zlatá 120tka nebo trabant..

Swariner

Vím, jak to myslíte, ale bohužel nemáte pravdu. Doba se mění a nám se to nemusí líbit. Také mám klasické kombi a měl jsem 4 různé typy MPV. Přestože stále v každé velikostní kategorii naleznete kombíka a „neSUV“, zdaleka to nejsou trhače prodejů. Pokud by opravdu existovala takové poptávka po těchto vozech, jak říkáte, ti poslední mohykáni by se sekali jak cvičky u Bati. Ovšem není tomu tak.

Zdeněk

Já si myslim, že problém není ani ve výbavě, ani v tom jestli je to elektro nebo SUV, ale jednoduše v tom, že lidi na to nemaj prachy.

Miky

Lidi penize (zatim) maji, ale musela by nabidka odrazet poptavku.

Pivlis

To, že lidi mají na dovolenou nebo týdenní nákupy v hypermarketu ještě neznamená, že mají i na nové auto.

Black

Všichni lidé? Nesmíte hltat všechno, co řeknou v České TV. Já bych řekl, že někteří. A z údaje o úsporách v bankách nemůžete vůbec vycházet, největší částky zvyšující vytvářejíci na oko vysoký průměr tam totiž mají právě ti někteří.

Tom

Někteří by na to měli, ale rozumný člověk si rozmyslí jestli si to auto na sebe vydělá, nebo ne. Ti, kteří si syslili nové auto v garáži a vytáhli ho jen na dušičky, protože za něj dali úspory za půl života už vymírají.

troglj

Auto domácí si na sebe nevydělá nikdy. Když rozpočítáme všechny náklady, tak VHD s občasným taxíkem jasně vítězí.

Kubrt

Náklady se spočítat dají snadno. Přínosy už hůře; jakou hodnotu má pro jedince flexibilita? Operativnost? Pro každého jinou, ale každopádně nevyjádřitelnou jedním číslem.

mimochodem

No jeje, staci jet na nejakou delsi cestu, ruzni dopravci, ujetej pripoj, mimoradny razeni, jizda zavlekem uplne nekam jinam, nez kam chci dojet… Jasne, z pulky pisu o mimoradnostech, ktere vsak pohrichu nebyvaji az tak mimoradne (tedka v lednu jsem se chtel dvakrat vyhnout ledovici a jel radsi vlakem, ctyri cesty, celkova ocekavana doba na ceste 14 hodin, skutecna doba na ceste 19 hodin… jo, na trech cestach ze ctyr byla sekyra pres hodku a pul, pricemz prekvapive ani jedno z toho nebylo diky nasi Dobre Sprave 🙂 ). Ale jasne, cesta je prece cil, zpozdeni k cestovani patri… Jenze… Číst vice »

Jméno

Jako ano i ne. Mě poskytuje auto (délky 5m+) v rámci turistiky přístřeší (za to, co bych nechal po penzionech mám provoz z 1/2 zaplacený). Zároveň se vyplatí v rámci rodiny mít jedno větší auto typu Multivan apod. Pokud potřebuje někdo něco přestěhovat/převézt, je tu. Nemusím mít vozík, chlebník na střechu nebo do nedávna nosič na kola (už je nás víc, takže z hlediska komfortu už je to lepší). Těch augumentů je více, ale ano, do jisté míry máš pravdu (zejména u seniorů).

Asd

Pokud by ty auta byla za normální (předkovidové) ceny tak by je rádi kupovali. Zvláště po tom co porostly příjmy. Jenže dnes za cca 300 000 nemáte šanci koupit slušné auto.