umbrellamobility
umbrellamobility
umbrellamobility
Automobilový průmysl Automobily Elektromobilita

Hyundai loni vyrobil v Nošovicích méně aut, průměrná dělnická mzda přesáhne 40 tisíc

Odvoz vyrobených automobilů z Nošovic. Foto: Hyundai Motor Manufacturing Czech
Odvoz vyrobených automobilů z Nošovic. Foto: Hyundai Motor Manufacturing Czech
Odboráři s vedením firmy uzavřeli dvouletou kolektivní smlouvu, k navýšení mezd dojde zpětně od ledna a od příštího dubna.

Produkce druhé největší automobilky v Česku loni klesla o 21 %. Společnost Hyundai Motor Manufacturing Czech (HMMC) loni vyrobila 238 750 osobních aut, což představuje meziroční pokles o více než 22 %. Letos firma už očekává růst výroby. Současně dnes vedení firmy oznámilo dohodu na nové kolektivní smlouvě, která počítá s nárůstem mezd o 2,5 %.

Vyplývá to z dnes zveřejněné tiskové zprávy. „Loňský rok byl kvůli pandemii pro všechny komplikovaný,“ uvedl prezident HMMC Cheolseung Baek. Kromě pandemie do produkce zasáhl i náběh nových modelů.  Na jaře spustila automobilka výrobu modelu Kona Electric, který se tak stal prvním sériově vyráběným elektromobilem nové generace v České republice. Zatímco kvůli pandemii byla ve druhém čtvrtletí v HMMC omezena výroba ostatních modelů, produkce elektromobilu běžela naplno.

Přes dvě třetiny produkce tvoří Tucson

Nošovická Kona Electric je určena pro vybrané evropské trhy, nejvíce jich zamířilo do Německa, Nizozemska, Norska a Francie. Od listopadu se v Nošovicích vyrábí inovovaná verze elektromobilu.

Modernizace se dočkala i kompletní modelová řada i30 včetně sportovněji laděné verze N Line. Vůz Hyundai i30 je již několik let nejprodávanějším autem zahraniční značky na českém trhu. V říjnu se začala vyrábět v Nošovicích nová generace modelu Tucson. Auto kategorie SUV tvoří dlouhodobě 70 % výroby. Modelová řada i30 se na produkci loni podílela 18 % a Kona Electric téměř 12 %.

Hlavním odbytištěm nadále zůstává Evropa, Rusko, Turecko a Střední Východ, auta vyrobená loni v Nošovicích ale jezdí také na Novém Zélandu, v Kolumbii nebo Hong Kongu. Nejvíce vozů zamířilo do Německa.

Dvouletá smlouva přinese navýšení mezd letos a příští duben

K obměně nabídky modelů dojde i letos. V letošním roce začne z linek sjíždět inovovaný ostrý vůz Hyundai i30 N, Tucson se sportovnějším stupněm výbavy N Line a také Kona Electric nově rovněž ve verzi se slabší 39 kWh baterií. I díky těmto novinkám automobilka očekává, že počet vyrobených aut letos překoná uplynulý rok.

Automobilka dnes oznámila také dohodu o nové kolektivní smlouvě, která bude platit dva roky. Růst základních mezd bude činit v průměru 2,5 % s platností od 1. 1. 2021 a 3,9 % s platností od 1. 4. 2022. Zároveň se navyšují složky mzdy vázané na individuální hodnocení pracovního výkonu a plnění výrobního plánu. K dalšímu růstu dojde také v oblasti sociálních výhod a benefitů. Průměrná mzda v dělnických profesích loni dosáhla 39 739 korun, letos tak přesáhne hranici 40 tisíc korun.

10 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Bagoun

Soused z Nošovic? Haf, Haf.

Josef Král

V podstatě zbytečná automobilka. Škoda má pestrou paletu výrobků, které jsou schopny plně uspokojit požadavky trhu.

Jan Neruda

Aha. Takže podle vás by se měla zrušit konkurence a zavést praktiky RVHP. Pokud tedy víte co to bylo

Greta

Zbytečná firma je jen ta, kterou nepotrebuje její majitel. Jestli něco vyrábí, co vyrábí a co vyrábí konkurence je zcela irelevantní. Každý zboží má svýho kupce.

JiP

Me by skutecne zajimalo, jestli vas prispevek je pouze provokace a nebo to myslite, k memu zdeseni, vazne.

Josef Král

Měli bychom být vlastenci a podporovat českou značku, která vznikla v roce 1895 (jako Laurin a Klement) na truc Němcům.

Baraba

Já už to tady psal několikrát, možná Škoda uspokojí požadavky trhu, neuspokojí však požadavky zákazníků, kteří chtějí auta.
Většina modelů jízdními vlastnostmi a kvalitou vůbec neodpovídá ceně, kterou za ni Škoda na našem trhu požaduje.

Halamus

Nekrmit.

Pajos

A není to opačně když automobilka Hyundai vyrobí 4x více aut? 😁