Hydry zmizí z dalších tratí. Z Prahy do Mělníka a Mladé Boleslavi začnou jezdit RegioFoxy

Jednotka 847 pro PID. Foto: České dráhyJednotka 847 pro PID. Foto: České dráhy

České dráhy již převzaly 72 nových motorových jednotek řady 847.

Z dalších českých tratí začnou mizet motorové vozy řady 854 v soupravách s řídicím vozem 954 a vozy Btn. České dráhy od prosincové změny jízdního řádu začnou místo nich nasazovat na spěšné vlaky linky R43 Praha – Mladá Boleslav a na osobní vlaky linky S3 Praha – Neratovice – Všetaty – Mělník nové jednotky řady 847 RegioFox.

Dopravce to v pondělí uvedl v tiskové zprávě, změna je patrná i v návrhu jízdního řádu. Starší soupravy zatím zcela nezmizí, část osobních vlaků do Mladé Boleslavi ještě pokryjí.

Aktuálně je na trati turnusově nasazeno cca 12 motorových vozů v řazení hlavně s řídicími vozy. Jen cca dva páry vlaků obsluhuje souprava s lokomotivou řady 743.2. Ta bude v novém JŘ nahrazena řadou 754,“ uvedl mluvčí ČD Filip Medelský.

Od poloviny prosince podle něj začne první fáze přechodu na jednotky řady 847, kdy zajistí dopravu zhruba poloviny výkonů. V březnu pak bude následovat druhá etapa výměny, kdy za řadu 854 převezmou „Lišky“ zbytek výkonů.

Do poloviny prosince mají České dráhy převzít celkem osm jednotek RegioFox. Do konce roku 2026 bude v regionu nasazeno celkem 38 RegioFoxů, nejvíce v celé republice. Letos na konci roku jich bude 18. Dosud v rámci Pražské integrované dopravy jezdí na tratích Rakovník – Beroun a Beroun – Rudná u Prahy – Praha.

„Modernizace regionální železniční dopravy je pro nás jednou z dlouhodobých priorit. I proto jsme se významně podíleli na financování těchto nových souprav. RegioFoxy přinášejí našim obyvatelům úplně jinou úroveň komfortu a dostupnosti – jsou rychlejší, tišší, pohodlnější a plně bezbariérové. Jsem rád, že právě na tratích do Mělníka a Mladé Boleslavi nahradí desítky let staré soupravy, a lidé díky nim budou cestovat moderněji, spolehlivěji a v daleko lepších podmínkách,“ řekl Petr Borecký, radní Středočeského kraje pro oblast veřejné dopravy.

Nasazení RegioFoxů ve Středočeském kraji kopíruje podobný vývoj jako v Královéhradeckém kraji, kde tyto jednotky nahrazují postupně vysokopodlažní vozy 854 přezdívané hydry nebo katry.

Lišky vytlačují hydry. Nástup nových polských jednotek znamená konec vozů 854

Celková hodnota investice Středočeského kraje do 28 jednotek dosahuje 2,9 miliardy korun. Cena jedné jednotky je 103 milionů Kč. Při plánované době odepisování 30 let bude kraj po zařazení všech 28 vozidel hradit na odpisech téměř 100 milionů Kč ročně.

K tomu je nutné připočítat i související výdaje spojené s pořízením vozidel, například investice do strojní a stavební infrastruktury pro jejich údržbu a opravy či nákup automatů na prodej jízdních dokladů. Tyto náklady se každoročně pohybují v řádu desítek milionů korun,“ konstatuje Pavel Winter, náměstek regionálního organizátora IDSK pro dopravu.

České dráhy si od polské společnosti PESA Bydgoszcz objednaly celkem 106 RegioFoxů. Aktuálně jich dopravce převzal už 72 a jsou nasazeny v celkem šesti krajích.

Tagy 847 České dráhy IDSK Integrovaná doprava Středočeského kraje PID Pražská integrovaná doprava R43 Praha - Mladá Boleslav RegioFox S3 Praha – Neratovice – Všetaty – Mělník
3 komentáře