Hurvínek a Skaličák. V sobotu ožije lokálka z Břeclavi do Lednice

Motorový vůz M131.1448 (Hurvínek) u Lednice. Autor: Josef Vendolský/České dráhyMotorový vůz M131.1448 (Hurvínek) u Lednice. Autor: Josef Vendolský/České dráhy

Ve dvou termínech bude motorák nahrazen historickou soupravou s parní lokomotivou a restauračním vozem.

V sobotu znovu ožije provozem trať z Břeclavi do Lednice (č. 253). České dráhy zde zahájí sezonu nostalgických vlaků, které budou jezdit o víkendech a státních svátcích do 9. září.

Provoz bude zajišťovat hlavně motorový vůz M131.1 (Hurvínek) s přípojným vozem. Ve dvou termínech bude motorák nahrazen historickou soupravou s parní lokomotivou 433.001 (Skaličák) a restauračním vozem. České dráhy vypraví vždy čtyři vlaky z Břeclavi do Lednice a zpět.

Parní lokomotiva 433.001 Skaličák z roku 1948. Pramen: České dráhy

Parní lokomotiva 433.001 Skaličák z roku 1948. Pramen: České dráhy

Na parní vlak bude v Lednici navazovat vyhlídkový autobus Praga RND. Od lednického nádraží bude odjíždět v 9:55, 11:55 a 13:45.

Jízdné v nostalgických vlacích do Lednice

Hurvínek
• Jednosměrné jízdné: 60 Kč
• Přeprava jízdního kola: 50 Kč
• Přeprava psa jednosměrná: 30 Kč

Parní vlak
• Jednosměrné jízdné: 140 Kč
• Zpáteční jízdné: 260 Kč

Motorový vůz Hurvínek (M 131.1)

Poválečný motorový vůz pro lokálky, který získal svou přezdívku zřejmě podle dřevěného interiéru, ovládání pomocí lanek nebo velkých návěstních světel. V letech 1948 – 1956 bylo vyrobeno 549 kusů těchto vozů. V provozu byly velmi oblíbené pro svou jednoduchost a spolehlivost. Využívány byly ještě začátkem 90. let. Mnoho strojů se dochovalo na vlečkách jako posunovací lokomotivy, jiné byly přestavěny na prohlídkové vozy trakčního vedení.

Parní lokomotiva Skaličak (433.001)

Tyto univerzální lokomotivy byly určené pro místní dráhy. Celá série byla vyrobena v roce 1948 jako pokračování nejmodernější verze jejich předchůdkyň, lokomotiv řady 423.0. Na rovině utáhly vlak těžký 1 500 tun rychlostí 41 km/h. Jezdily na Moravě i na Slovensku a závěr provozu prožily na bývalé Moravské západní dráze. Odtud pochází jejich krajová přezdívka Skaličák (podle deponie ve Skalici nad Svitavou). Poslední byly zrušeny v roce 1980.

Tagy Břeclav - Lednice České dráhy Hurvínek Skaličák železniční nostalgie
13 komentářů