Informační technologie Infrastruktura Silnice Silniční nákladní doprava

Hrozba kolon kvůli mýtu trvá, CzechToll nasadí mobilní registrační místa a drony

Nová kontrolní mýtná brána v Dasným u Českých Budějovic. Pramen: CzechToll
Kontrolní mýtná brána v Dasným u Českých Budějovic. Pramen: CzechToll

Ministerstvo dopravy a společnost CzechToll, která začne v tuzemsku 1. prosince provozovat nový mýtný systém, dnes představily mimořádná opatření, která mají pomoci k hladšímu náběhu systému. Obavy z možných kolon pramení především z pomalu postupující registraci vozidel do systému.

Do nového mýtného systému bylo k 20. listopadu registrováno 251 tisíc vozidel, což je přibližně 55 % z celkového očekávaného počtu 458 tisíc automobilů. Obchodní místa CzechTollu tak nejsou zdaleka vytížená. Na přelomu listopadu a prosince ale zřejmě naopak budou přetížená, CzechToll nedávno zveřejnil model, podle kterého by se na hranicích mohly tvořit několik desítek kilometrů dlouhé kolony.

„Naše společnost připravila maximum možných opatření, kterými lze snížit délku čekací doby a omezit dopravní komplikace při spuštění mýtného systému. Do opatření jsme investovali nad rámec smluvních povinností více než 50 milionů korun bez DPH,“ uvedl Matej Okáli, generální ředitel společnosti CzechToll.

Opatření pro spuštění nového mýtného systému

• Vytvořeno 41 dočasných pracovních míst pro komunikaci s vydavateli tankovacích karet
• Rozšířena možnost bezplatného zaslání palubní jednotky do Maďarska, Bulharska, Litvy, Rumunska a Estonska
• Zřízeno 11 dodatečných registračních pracovišť na vybraných hraničních přechodech s nepřetržitým provozem, některá na území Slovenské republiky.
• Vytvořeno 15 mobilních registračních míst s nepřetržitým provozem, která se budou pohybovat na hraničních přechodech a odstavných parkovištích
• Na šesti hraničních přechodech budou nepřetržitě přítomni koordinátoři, jejichž úkolem bude zajistit co nejhladší odbavení zahraničních dopravců při registraci a instalaci nové palubní jednotky;
• do řízení dopravy budou zapojeny drony.
• Na čerpacích stanicích, odpočívkách a parkovištích, kde je obchodní místo pro registraci, vyzývají promotéři osobně řidiče, aby se registrovali (5 vozidel s posádkou).
• Na rizikovou situaci budou upozornění správci zpoplatněných komunikací v Polsku (GDDKIA), Německu (BAG), Rakousku (ASFINAG) a na Slovensku (NDS).

12 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jan Sova

… a (nejen) toho všeho jsme mohli být ušetření (i dopravci)…, kdyby se na páteřních komunikacích udělali brány se závorou a průjezdovým výběrem…. jo a taky by ty páteřní komunikace časem konečně mohly připomínat páteřní komunikace….

Gremli

tak by bylu fronty u těch bran a závor…

Jan Sova

V Itálii žádné fronty nejsou…. To chce mít fištróna a nesmí to projektovat nějaká politicky dosazená nula na ŘSD….

Jiří Kocurek

Mohla redakce zjistit, jak je to s platnostní smlouvy mez státem a sdružením CzechToll? Je už známo definitivní rozhodnutí?
Připomněl bych jenom to, že Ťok začal nové výběrové řízení až rok po skončení původní smlouvy s Kapschem.

jirka

To zas bude Tokovina…. 🙂 Daniku daniiku

Petr

Nějak mi uniká, proč má liknavost dopravců řešit správce mýta. Ví to snad všichni dost dopředu.

Jiří Kocurek

18.09.2019 ÚOHS posunul termín pro vyjádření státu k mýtné smlouvě

Můžou ta to dopravci.

Jiří Kocurek

26. 9. 2019 – Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) zakázal plnění smlouvy

Můžou za to dopravci

Dalibor

No jasně že jo, kdo jinej by za to mohl?

R2R2

On je to sice v prve rade problem dopravcu, ale pokud by nastal katastroficky scenar CzechTollu, tak to odskaci i dopravci, kteri ke zmene prikrocili zodpovedne i ridici osobnich automobilu, kterym budou fronty na hranicich komplikovat cestu a v neposledni rade i zakaznici, ktere budou zbytecne cekat na objednane zbozi. Pokud CzechToll nechce, aby hnev poskozenych dopadl na jeho hlavu, tak je v jeho zajmu udelat maximum pro to, aby dopady liknaveho pristupu nekterych dopravcu minimalizoval.

Dushan

Očekávám, že v prvních dnech-týdnech je nakonec budou pouštět bez hrozby sankcí.

jirka

tam slo o to vyhodit Kapsch a dat tam kamarady