Hradec Králové řeší novou trasu severní tangenty, proti návrhu ŘSD jsou obyvatelé Plotiště

Tangenta bude začínat z východní strany v Třebechovicích pod Orebem. Foto: ŘSDTangenta bude začínat z východní strany v Třebechovicích pod Orebem. Foto: ŘSD

Studie má nalézt jinou trasu pro propojení I/11 a D11 mimo krajské město.

Odebírat
Upozornit na
guest
48 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Lukáš Kníže

Severní tangenta je extgrémně důležitá – o tom nikdo nepochybuje. Pokud by se došlo po studii k efektivnějšímu řešení, které proběhne bez problému povolovacím řízením, nemám problém.
Hraju si však s myšlenkou, že by se stavba mohla rozdělit a na studií řešený úsek a na bezproblémovou část z Třebechovic do Slezského př. (nebo alespoň k MÚK Koš), na které by se pokračovalo v přípravě a ideálně i v dřívější realizaci. Průjezd Blešnem a Nepasicemi je nyní úmorný a obyvatelé se dusí v exhalacích.

Hans1934

Obyvatelé Plotiště opravdu těžko , jedná se o pomnožné slovo , takže skutečně obyvatelé Plotišť stejně jako Opatovice , Sezemice nebo Pardubice.

SYN

Hm, v kilometru 97,0 se tam nachází nadjezd na silnici nižší třídy (do Světí), na kterém už jsou zbudované „servisní“ nájezdy směrem na jih, „fungovalo“ by to nějak kdyby tam vznikly („věřejně přístupné“) nájezdy směrem na sever (Jaroměř)? Očekával bych že to bude „prioritní“ směr v návaznosti na tento obchvat…
Asi je problém s normou ale připojovací pruh předchozí MÚK končí 1,3km před tímto místem, čístě subjektivně mi to připadá jako no-problem…

kesua

https://mapy.cz/s/lularajona

Tady je servisni sjezd na D11. Nesla by Severni tangenta zapocit tam? Soucasne reseni mi taky nedava smyl.

SYN

Čeká mi tu na schválení příspěvek na toto téma, tak kdyby náhodou napíšu sem – asi by stačilo kdyby to byl „jednostranný“ (veřejně) sjezd/nájezd – z východu na sever (Jaroměř) a opačně, toto zde asi bude převládající směr?

Cikcak

Vzdálenost mezi koncem připojovacího pruhu MúK a začátkem odbočovacího pruhu následující MúK je 4 km. Jinak kolektor.

Vzhledem k řešení MúK Plotiště kolektor nelze jednoduše doplnit.

Jsem zvědav, jak si s tím projektanti poradí.

Lysimachia

Nejsem z Hradce, ale správně je obyvatelé Plotišť, ne? (I když je to kontraintuitivní.)

Jan Sůra

Text napsal redaktor ČTK z Hradce Králové, tak bych s dovolením nechal jeho verzi. t

Nemel

Že jsem tak smělý…nebylo by rozumné na západě tu tangentu protáhnout až k té obří kruhové křižovatce pod dálnicí a napojit jí na ní?

maaaca

O to právě plotišťákům jde 🙂

PetrN

No do té velké okružky pod D11 fakt ne… musí se najít cesta jak to napojit přímo na D11 na sever od MUK s D35…

ctenar

Jako ze by se mene nez 2 km od te stavajici (podivejte se do mapy) stavela dalsi obri krizovatka? Nejen, ze to nedava smysl, ale jestli se nepletu, tak bez vyjimky nelze mit exity na dalnici takhle blizko sobe…

Pako

Lze, pokud se udělají kolektory, pak vzhledem k dálnici se jedná o jednu křižovatku.

SYN

Pro jeden směr OK, ale pro druhý si to neumím představit (bez kompletního odstranění a přebudování, a i pak by to hodně zesložitělo tu křižovatku)…

Tom

Za mě se jedna o nešťastně řešenou tangentu, která obkrouzi město v příliš těsné blízkosti, která zamkne rozvoj města severním směrem. Kolem silnice těžko bude někdo rozvíjet město rezidenčním směrem, přestože severně od Hradce je spousta nezastavene plochy. Můžeme si říct, že budeme tímto směrem stavět pouze průmysl, ale přijde mi to škoda, neboť dalšími směry tolik potenciálu pro rezidenční rozvoj již není (z pohledu dlouhodobého horizontu několika desítek let)

Hytlák

Rozvoj města na sever už dávno uzavřelo letiště.

Karel Mio

Proboha, jaký rozvoj severním směrem. Město se nemá rozlézat do krajiny, nota bene satelity s bidnou hustotou obyvatel. Kdyby severní tangenta posloužila jako hranice zastavitelenho území, jedine dobře.

SYN

Ten rezidenční rozvoj bych chápal kdyby měla ČR vzrůstající tendenci počtu obyvatel… což nemá… žeby snad KH kraj?

Jiří

Má vzrůstající tendenci. Všiml jste si, že ČR má už téměř 11 milionů obyvatel? A bytové krize?

Lukáš Kníže

Hradec má velké rezervy už i ve svém intravelánu. Velmi by mu prospělo zahuštění – od drobných proluk až po větší plochy nyní ležící ladem. Každopádně bez schválení nového ÚP je rozvoj Hradce téměř nemožným. A jakékoliv nápady podobné těm Vašim schválení nového územního plánu brání a oddaluje ho na neurčito.

Jan Šlezingr

Když vidím jak se v okolí Blešna tangenta přimyká k železniční trati, tak mi přijde, že se tím vlastně pohřbí definitivně šance na nějaký přesmyk ….

maaaca

Jaký přesmyk byste si u Blešna představoval?

Petr

Opět chybí čtyři pruhy a jsou jen dva?

Jiří Urban

Od MÚK Slezské Předměstí do Třebechovic pod Orebem je v projektu třípruhové uspořádání (2+1).

SYN

Nemá už 4 pruhy (2+2) D35? Ale snad tady do budoucna rezervu na nějaké úsporné 4 pruhové uspořádání mají…

V. P.

Když se severní tangenta napojí pouze na D11, ti, co pojedou po „silnicích“ a nebudou mít zaplacen dálniční poplatek, pojedou rovnou přes město, protože kvůli tak krátkému úseku D11 nebudou za dálnici platit. Na dálnici jsou jasně určeny parametry – minimální vzdálenosti mezi sousedními MÚK. ŘSD by asi muselo vybudovat kolektorovou komunikaci podél D11 od MÚK Plotiště směrem k napojení severní tangenty. Jiné řešení mě nenapadá. Domnívám se, že odstavné plochy by se daly vybudovat v severní části brownfieldu ČKD, ale místně tuto lokalitu neznám. Další možnost je někde ve východní části města poblíž průmyslových zón.

yxc

MUK SV od areálu ČKD by zůstala tak jako tak. Naopak dopojením na D11 auta přijíždějící po d11 od severu tangentu využijí, což by v případě závleku, co je tam zatím navržen nedělali. Intenzity na tangentě tak v úseku po letiště vzrostou a na Koutníkově půjdou dolů.

Adam Ř

Pokud by se tam postavily kolektory (jako jsou třeba u D0 × D5), tak by neměl být problém udělat ty kolektory nezpoplatněné. Případně se může prostě zrušit poplatek mezi onou novou křižovatkou a I/35(respektive II/635)

Cikcak

Celý ten uzel včetně napojení D35 na D11 poblíž vypadá jako by to projektoval Pat a Mat.

Vladimír M.

Jistě jste byl na jednání a řekl jim to tam.
Nebo byste aspoň měl.

Cikcak

Nebyl, nežiju tam. Nicméně pohled na mapu mě pobavil natolik, že jsem se neudržel. Za projevení názoru se Vám tedy hluboce omlouvám.

yxc

Bohužel, je to asi nejsprzněnější dálniční křížení v zemi.

Nemel

Nepřestávám být fascinován. Když mají identicky vypadající křižovatku Poláci (a že jich mají tohoto typu mnohem více), tak je to dokonalé. Když se postaví zde, je to to nejsprzněnější křížení…

yxc

Tak uveďte příklad, kde mají poláci uprostřed dálnice okružní křižovatku. Protože tady se bude ještě dostavovat 4pruh do HK, takže to tak funkčně bude. Přitom kdyby tam byl klasický trojlístek s jednou semidirektni rampou, jako před změnou UR,stálo by to takřka stejně. Ne nadarmo tu okružní část MUK značí navigace jako nehodový úsek.

Nemel

Ta okružní křižovatka není uprostřed dálnice, ale pod ní. Slouží pro silnici I/35 a napojují se do ní dálniční sjezdy. Klasický trojlístek je pro spojení 3 směrů dálnice a 2 směrů silnice neefektivní, připojovací rampy by musely být rozsáhlé. Ve stávajícím řešení je trochu kompromisní řešení pro odbočku z D11 od Trutnova na D35 směr Hořice, jinak jsou ve všech směrech standardní připojovací rampy.

yxc

Je uprostřed budoucí dálnice D35 a 4 pruhové silnice pro motorová vozidla I/35 k ČKD. Nekoukejte na to co je tam teď, ale co je cílový stav. Výstavba té d35 už běží. U původního řešení MUK měla vést D35 až k ČKD.
Najděte si původní řešení. Plošně i na počet mostů to je zhruba stejné.

yxc

Takže v roce 2027 vyjedete od ČKD na SMV, rozjede se na 110km/h. Pak budete muset zastavit abyste dal někomu přednost na okružní křižovatce a budete se rozjíždět prozměnu na 130 km/h a pokračovat na Jičín.

Nemel

Mapa cílového stavu tvrdí úplně něco jiného, než co popisujete.

Jiří Urban

D35 vždycky měla končit na MÚK Plotiště a pokračovat peážně k MÚK Sedlice. Původní podjezd pod dálnicí D11 a trojlísková křižovatka, na které D35 ve směru do HK plynule přešla na čtyřpruhovou silnici I/35 – po dostavbě severní tangenty nejspíš přeznačena na I/11.. byl přeprojektován okolo roku 2010 na pokyn ministra Bárty „hledat na projektech úspory“. Oproti původnímu řešení se značně snížil zábor půdy, ubyl počet mostů a ještě kruhové řešení umožňuje napojit původní silnici 35 od Jičína. Kruhové dálniční křižovatky jsou jinde naprosto běžné.. klidně i se semafory, stačí se podívat do Anglie, tam jsou na to úplně ujetí.… Číst vice »

PetrN

Bohužel u této zprasené varianty bude asi poměrně najít cestu jak napojit přímo na D11 severní tangentu, jak zde někde zaznělo napojit to do té okružky pod D11 je samozřejmě nesmysl…
Zato původní podoba s kolektory krásně umožňovala protažení kolektorů do kterých by se tangenta zapojila…

yxc

Takže do té okružní křižovatky v MUK Plotiště nepůjdou 2 čtryřpruhy z obou stran? Jak jste na to přišel?

Nemel

Půjdou. Ale fungovat budou pouze pro silnici I/35 a nájezdy na dálnici (nepočítaje tedy to odbočení od Jaroměře směrem na Hořice, které jsem zmiňoval). Trasa dálnice D35 přes kruhový objezd neprochází. Dálnice přichází k místu od jihu ve společném úseku s dálnicí D11 a do odbočení dále na D35 dále na Hořice najedete po standardní mimoúrovňové rampě rampě. To samé, pokud jedete od Hořic na jih. Kruhový objezd se Vás vůbec nedotkne. Úsek od objezdu k HK je standardní silnicí 1. třídy, nikoli rychlostní silnicí nebo dálnicí. Úsek od kruháku k dálnici tvoří zase nájezdový a sjezdový pruh na dálnici… Číst vice »

ctenar

„klasický trojlístek“ — to je mnohem horsi reseni.

Hlavni problem je, ze nejdriv je pripojovaci pruh, a potom odbocovaci pruh, cimz vznika kolizni bod, zvlast kdyz neni dost mista.

To same polomer zatacek — na stejnou rychlost to musite mit ten samy kruh jako tam je ted uprostred, ale v kazdem rohu krizovatky.

Beskyd

No pokud myslíte tu MÚK Předměřice, tak tam se nejedná o dálnici nebo rychlostní silnici, jen obyčejnou jedničku s MÚK.

Jirka

Ale jsou na ni , slinice 35, privedeny sjezdy z dalnice D11. treba ve smeru od Jaroměře na Jičín prakticky bez připojovacího pruhu

Jiří Urban

Původní trojlístek přeprojektovali inženýři na pokyn ministra Bárty – hledat v projektech úspory.

ctenar

A co je tam presne za problem?

Projizdel jsem prez tu krizovatku dostkrat, i behem vystavby, a bylo to krasne prujezdne, mnohem lepsi nez nejaky trojlistek, co tu nekdo navrhuje.