Hostem podcastu bude Zdeněk Majer, nový šéf Stadleru v Česku a na Slovensku. Ptejte se
První dvoupodlažní railjet pro ÖBB. Foto: Stadler Rail / ÖBB

Jeho úkolem je zajistit další růst Stadleru na českém a slovenském trhu.
Dobrý den,
*Na co se chcete ve své nové roli nejvíce zaměřit a co považujete za klíčové pro úspěch Stadleru v CZ / SK ?
*Jak se Stadler Praha zapojuje do vývoje nových technologií a inovací v rámci skupiny Stadler? Probíhá v České republice nějaký výzkum a vývoj zaměřený na specifické potřeby regionu CZ/SK?
*Má Stadler v nabídce konkrétní bateriové vlaky, které by odpovídaly požadavkům českých a slovenských regionů a byly vhodné pro čerpání z fondu SFŽP?
*Plánuje Stadler investice do Stadler Praha v následujících letech a do jakých oblastí a v jakém rozsahu?
Dakujem
Dobrý den,
Registrujete na Českém trhu zájem o lokomotivy Stadler EuroDual a Euro 9000?
Popřípadě zda připravujete homologaci těchto lokomotiv pro Český trh a železniční síť, aby k nám s nimi mohli zajíždět zahraniční dopravci.
Dekuji a ať se daří.
Dobrý den,
podaří se dohnat zpoždění způsobené povodněmi ve Vašich závodech a logistickém řetězci? Jsou zpětně vzato způsobené škody zásadní?
Díky, ať se daří.
Jsou nějaké novinky kolem vozů RS Zero? Máte na ta vozidla už objednávky a myslíte že se s nimi setkáme i v ČR?
Dobrý den,
Zajímalo by mě, co je za fenomenální spolehlivostí Flirtů Leo Expresu. Kvalita návrhu a výroby, nebo spíše údržba?
Uvažujete nad pobočkou i v jiných městech ČR a ne jen v Praze?
Mají část lidí v Ostravě, kteří se starají o údržbu tram.
Dobrý deň, zaujímalo by ma prečo má Kiss v porovnaní trebárs s jednotkmi 671/951 od Škody tak málo miesta na batožinu nad hlavoub cestujúceho a to v hornej časti ale i na prízemí?
V Škodovke si človek na poličku kľudne položí batožinu alebo ruksak, ale v Kisse vôbec nie, nezmestí sa tam dokonca ani taška na klasický 15″ notebook. Pre cestujúcich je to veľmi nekomfortné a nešťastné riešenie. Často sa potom sprevádzajúci personál sťažuje na ukladanie batožiny cestujúcich na vedľajšie sedadlá.
Plánuje sa to nejako konštrukčne upraviť v nových verziách ?
Ďakujem
Postupem času získávala pražská pobočka čím dál více kompetencí pro vývoj nových vozidel. Kdy by mohla být schopná konstrukčního návrhu celého vozidla? Aktuálně chybí min. kompetence v oblasti podvozků.
V kontextu soutěže na EMU400 pro PID, připravuje Stadler dvousystémovou (AC/DC) verzi KISSu?
Uvažuje se v portfoliu i o vysokorychlostním vlaku, který by byl vhodný pro budoucí české VRT? (dnešní Giruno/SMILE je do 250 km/h)
Stadler Kiss verze AC/DC jezdí na spojích Aeroexpress v Rusku. Všechny HKV pro osobní dopravu jsou v katalogu výrobce standardně nabízeny ve všech variantách včetně AC/DC. Na standardním rozchodu prozatím žádná nejezdí, protože si ji nikdo neobjednal.
Vidíte jako zásadního hráče na trhu společnost CRRC?
Jaký předpokládáte vývoj u dodávek vlaků z Asie do Evropy?
Jezdíte někdy soukromě vlakem? Pokud ano, zkoumáte vlak, kterým jedete, nebo jste jen obyčejný cestující, který si sedne a hledí z okna/do mobilu/knihy apod. Našel jste někdy ve vlaku konkurence nějakou vychytávku, kde jste si řekl, že ten nápad musíte ukrást?
Má Stadler ambici prosadit se i na trhu tramvají v ČR a SR?