Hostem podcastu bude Zdeněk Majer, nový šéf Stadleru v Česku a na Slovensku. Ptejte se

Jeho úkolem je zajistit další růst Stadleru na českém a slovenském trhu.
Český a slovenský železniční trh čekají velké železniční soutěže a evropští výrobci mají chuť být u toho. I proto se rozhodla na našem trhu personálně posílit švýcarská skupina Stadler, když na konci loňského roku jmenovala do funkce předsedy dozorčí rady společnosti Stadler Praha Zdeňka Majera.
Ten dlouhá léta pracoval pro plzeňskou Škodu. Nyní je jeho úkolem zajistit další růst Stadleru na českém a slovenském trhu. Je odpovědný za strategii Stadler Group v Česku a na Slovensku, marketing, komunikaci a za další rozvoj technicko-realizační jednotky Stadler Praha.
Doslova na spadnutí je velká železniční soutěž na elektrické jednotky pro provoz na tratích Pražské integrované dopravy. Ze Státního fondu životního prostředí bude také možné čerpat 15 miliard, které budou chtít kraje využít na nákup bateriových vlaků. Ministerstvo dopravy hledá v soutěži dopravce s hybridními jednotkami na linky dnešních dieselových rychlíků v Čechách. A to zdaleka není kompletní výčet zakázek, u kterých chtějí výrobci nových vlaků být.
Navíc je tu vítězství Arrivy v ministerské soutěži na dálkové vlaky Praha – Cheb a Praha – Klatovy – Železná Ruda, které řeší antimonopolní úřad. Arriva přitom zatím ještě nezveřejnila, od kterého z výrobců chce vlaky pořídit.
S čím tedy přichází Zdeněk Majer do Stadleru? Jak se přesně zapojuje Stadler Praha do vývoje celé skupiny? Na čem pracuje českým tým Stadleru? Jakou šanci dává Stadler vodíkovým vlakům, které vyrábí pro americký trh. Jak posunou bateriové technologie v dalších letech železnici ve střední Evropě? Jak se liší přístup zákazníků z různých částí světa, když si vybírají nový vlak nebo tramvaj? A jak vypadá zákulisí výroby velkého evropského producenta kolejových vozidel?
Své otázky můžete psát zde v diskusi Zdeňku Majerovi i vy, a to až do pondělního podvečera. Celý rozhovor ve formě podcastu vám pak přineseme v pátek 28. února.