Hostem podcastu bude šéf vývoje kopřivnické Tatry Radomír Smolka. Ptejte se
V novém díle podcastu Cesty Zdopravy.cz vás vezmeme do zákulisí výroby nákladních aut v Česku.
Je to jen pár dní, co kopřivnická automobilka Tatra Trucks představila novou generaci modelové řady nákladních aut Phoenix, a už 17. června představí novou generaci Tatra Force ve vojenském provedení. Jaká je budoucnost našeho legendárního výrobce nákladních automobilů? A jak se mu daří? Právě o tom budeme mluvit v novém díle podcastu Cesty Zdopravy.cz. Pozvání přijal Radomír Smolka, člen představenstva společnosti Tatra Trucks zodpovědný za vývoj a výzkum, který měl konstrukci a stavbu nejen nové generace vozů Phoenix se svým týmem na starosti.
Sériová výroba nového Phoenixe se v Kopřivnici rozeběhne letos v létě. Jde o nákladní auto, které se uplatňuje především na civilním trhu ve stavebnictví, ale i u záchranářů a hasičů. „Kabina bude k dispozici jak v krátkém denním provedení, tak v prodloužené spací verzi, ale i ve variantě spací se zvýšenou střechou s jedním či dvěma lůžky. Řidič bude mít k dispozici moderní digitální přístrojovou desku s vylepšenou ergonomií a zjednodušeným ovládáním. V kabině budou i nově řešená anatomická vzduchem odpružená sedadla,“ popsal při představení letošní novinky Radomír Smolka směr, kterým se Tatra u nového modelu vydala.
Kromě civilního Phoenixe staví Tatra také vojenské i jiné speciály přímo na zakázku a stejně jako železnice řeší normy TSI. Pro moderní nákladní vozy začínají platit nová pravidla, která mají vést k vyšší bezpečnosti i snižování spotřeby. Jedním z nich je třeba nařízení o obecné bezpečnosti vozidel, tzv. General Safety Regulation, které začne platit pro všechna nově registrovaná nákladní vozidla od letošního 1. července.
Jak se s tím Tatra vyrovnávala, kam směřuje její vývoj, na jakých prototypech se teď aktuálně v Kopřivnici pracuje, kde je o nákladní auta z Česka největší zájem a které modely nejvíce u zákazníků bodují? To všechno probereme při natáčení podcastu s Radomírem Smolkou. A samozřejmě nezapomeneme ani na unikátní tatrovácké podvozky, které byly vždy velkou konkurenční výhodou aut z Kopřivnice.
V novém díle podcastu vás tak vezmeme do zákulisí výroby nákladních aut v Česku. Rozhovor budeme natáčet už tento týden, přineseme ho pak v pátek 21. června. Své otázky pište Radomíru Smolkovi zde v diskusi až do úterního podvečera.
Automobilka Tatra Trucks převzala značku a továrnu Tatra v roce 2013, aktuálně zaměstnává přes 1 400 lidí a dalších více než 700 pracuje v dceřiném podniku Tatra Metalurgie zaměřeném na slévárenství a kovárenství. Akcionáři automobilky jsou holding Czechoslovak Group a strojírenská skupina Promet Group.