Zdravím Milana, a rád bych se zeptal jak to vypadá se zprovozněním nějakého ze dvou zachráněných ikarusů 280.87 z Tábora. Jednalo se o úplně poslední dodané vozy typu 280 do ČR v roce 97
Padre
4 měsíců
Můj tatínek dostal na počatku šedesátých let poukaz ROH na rekreaci na Rujaně.Prvni část cesty byla letounem IL 18 společnosti Interflug z Prahy a skončila mimořádným technickým přistáním v Drážďanech.Nasledoval přestup do autobusu Ikarus 55.Celou cestu se z motoru autobusu silně kouřilo a u Berlína se zastavil.Po opravě cesta pokračovala druhy den včetně kouře a před Stralsundem motor zdechl definitivně .Zbytek cesty dojeli odboráři vlakem a poslední část po svých.
Martin Liška
4 měsíců
Je sběratelů autobusů zaměřených na značku Ikarus víc nebo jste jediný?
majkl
4 měsíců
Dobrý den,
několik rychlých dotazů.
Kolik máte aktuálně provozních Ikarusů, tedy lze s nimi okamžitě vyjet?
Kolik času ročně strávíte opečováváním svých plechových miláčků?
Kde jste se naučil maďarsky a na jaké znalostní úrovni ji praktikujete?
Děkuji a přeji vše dobré.
Štěpán
4 měsíců
Chystáte se, prosím, sbírku doplnit i o některý z trolejbusů značky Ikarus? Předpokládám, že pokud ano, byl by nejspíš statickým exponátem (čeští sběratelé už vlastní vozidla ZiU-9 a 14TrE, která nejsou k provozu v tuzemsku schválena). Děkuji Vám a přeji všechno dobré.
knedlo
4 měsíců
Počul som legendu, že s Ikarusom 280 by sa dalo jazdiť aj pod vodou. Aj to niekto vyskúšal?
No ovšem. Akorát musely dokonale těsnit všechny dveře a hlavně gumová „harmonika“ mezi oběma sekcemi, protože ta bývala u hodně jetých vozů samá díra. Řidič musel mít potápěčské zkoušky a kurz plavčika. A taky dno řeky nesmělo být příliš bahnité, aby neprokluzovala kola. Motor je tak dokonale vyřešený, že spaluje i nasátou vodu, což třeba naše Liazy nikdy nesvedly. Dokonce existují bojové ponorky na bázi I280.10, akorát to je přísně tajné. Ruská armáda je má v Černém moři nachystané k útoku, čekají jen na Putinův přimý rozkaz. Když existovaly Ikarusy na kolejích či jako pojízdná letištní schodiště, proč by nemohl… Číst vice »
Rádio Jerevan k tomu dodává: Ano, mohl. Vzduch do motoru byl přiváděn šnorchlem po vzoru tanku T55. Narozdíl od T55 má Ikarus pozitivní vztlak, tudíž plave, a tak bylo potřeba kabinu zaplavit a řidiče vybavit aqualungem. Při zkouškách se cestující utopili a tak bylo od experimentu upuštěno.
Zdravím, pana Jiroše a Kubalu, mám pár bodů, když bude čas alespoň na některou otázku…. Zajímal by mne stanovisko jeho a kolegů (když brigádničí ve veřejné dopravě), ke zrušení zaručených mezd pro řidiče autobusů? Zažil/zaznamenl jste rozdíly mezi regiony nebo může pohovořit o tom, kde nebo jak k Vám byli objednalé více nebo méně vstřícní?
Sháníte náhradní díly třeba právě v Maďarsku?
Krásné léto a mnoho příznivců!
macik
4 měsíců
dobrý den. Je nějaký váš nedostižný model který by jste chtěl ale víte že ho mít nebudete?
Jihočeský Krtek
4 měsíců
Dobrý den, chci touto cestou ještě jednou poděkovat za svezení na DOD v DPmCB. Nejsem úplně militantní šotouš, ale díky vám jsem si splnil jeden řidičský sen.
K otázce… kam nejdál (odkud) jste s Ikarusem jel. Případně jaká byla nejvíc bizarní akce, které jste se s Ikarusem zúčastnil. Přeji hodně odjetých km a ať vás to stále naplňuje a baví.
starší pán
4 měsíců
Mě by spíš zajímalo, jestli se už uklidnila jeho manželka.
Ahoj Milane, kolik teď vozů a jaké vlastníš? Vím že si některé dřívější prodal a tak nemám aktuální přehled.
Michal M
4 měsíců
Na lince 244 jsem jako cestující slyšel legendu, že se ta popelnice dělala i v exportní verzi s motorem MAN namísto toho zoufale poddimenzovaného motoru pro RVHP.
Je to pravda? A neměl jste někdy možnost se svézt touto verzí Ikarusu?
Dokonce podle seznam-autobusu by měl pan Jiroš mít klubovou verzi, která byla jediná v ČR právě v Táboře. Třeba potvrdí a řekne, jestli se s ní dá svézt na nějakých těch akcích.
V Táboře byly tyhle původní kloubové Ikarusy s motorem MAN dva. Měly bílou barvu a oprotu původnímu zoufalství to jelo jak vix. Kopec na Kovák s prstem v nose…
Tak ja v Tabore pamatuju jeste cerveny cabajky. Nevim jaky motor ale na Kovak se to drapalo rychlosti pomalejsi chuze. V zime v salonu zima jak v Charkove na nadrazi. Dvere se po rozjeti ze zastavky zaviraly v random poradi jeste nekolik desitek vterin. Nebo se taky nezavrely…
Motory montované do všech ikarusu jsou licenční Raba-MAN D 2156 ze začátku bez přeplňovaní později s turbodmychadlem. Samozřejmě atmosférické motory byly linějsí. Nejsvižnější bylo provedení jako trolejbus.
Zdravím Milana, a rád bych se zeptal jak to vypadá se zprovozněním nějakého ze dvou zachráněných ikarusů 280.87 z Tábora. Jednalo se o úplně poslední dodané vozy typu 280 do ČR v roce 97
Můj tatínek dostal na počatku šedesátých let poukaz ROH na rekreaci na Rujaně.Prvni část cesty byla letounem IL 18 společnosti Interflug z Prahy a skončila mimořádným technickým přistáním v Drážďanech.Nasledoval přestup do autobusu Ikarus 55.Celou cestu se z motoru autobusu silně kouřilo a u Berlína se zastavil.Po opravě cesta pokračovala druhy den včetně kouře a před Stralsundem motor zdechl definitivně .Zbytek cesty dojeli odboráři vlakem a poslední část po svých.
Je sběratelů autobusů zaměřených na značku Ikarus víc nebo jste jediný?
Dobrý den,
několik rychlých dotazů.
Kolik máte aktuálně provozních Ikarusů, tedy lze s nimi okamžitě vyjet?
Kolik času ročně strávíte opečováváním svých plechových miláčků?
Kde jste se naučil maďarsky a na jaké znalostní úrovni ji praktikujete?
Děkuji a přeji vše dobré.
Chystáte se, prosím, sbírku doplnit i o některý z trolejbusů značky Ikarus? Předpokládám, že pokud ano, byl by nejspíš statickým exponátem (čeští sběratelé už vlastní vozidla ZiU-9 a 14TrE, která nejsou k provozu v tuzemsku schválena). Děkuji Vám a přeji všechno dobré.
Počul som legendu, že s Ikarusom 280 by sa dalo jazdiť aj pod vodou. Aj to niekto vyskúšal?
No ovšem. Akorát musely dokonale těsnit všechny dveře a hlavně gumová „harmonika“ mezi oběma sekcemi, protože ta bývala u hodně jetých vozů samá díra. Řidič musel mít potápěčské zkoušky a kurz plavčika. A taky dno řeky nesmělo být příliš bahnité, aby neprokluzovala kola. Motor je tak dokonale vyřešený, že spaluje i nasátou vodu, což třeba naše Liazy nikdy nesvedly. Dokonce existují bojové ponorky na bázi I280.10, akorát to je přísně tajné. Ruská armáda je má v Černém moři nachystané k útoku, čekají jen na Putinův přimý rozkaz. Když existovaly Ikarusy na kolejích či jako pojízdná letištní schodiště, proč by nemohl… Číst vice »
Rádio Jerevan k tomu dodává: Ano, mohl. Vzduch do motoru byl přiváděn šnorchlem po vzoru tanku T55. Narozdíl od T55 má Ikarus pozitivní vztlak, tudíž plave, a tak bylo potřeba kabinu zaplavit a řidiče vybavit aqualungem. Při zkouškách se cestující utopili a tak bylo od experimentu upuštěno.
Samozrejme. Do vody to slo super, ale potom nejaky chumaj otvoril dvere.
https://stranypotapecske.cz/lokality/lokaldet.asp?lok=132
Zdravím, pana Jiroše a Kubalu, mám pár bodů, když bude čas alespoň na některou otázku…. Zajímal by mne stanovisko jeho a kolegů (když brigádničí ve veřejné dopravě), ke zrušení zaručených mezd pro řidiče autobusů? Zažil/zaznamenl jste rozdíly mezi regiony nebo může pohovořit o tom, kde nebo jak k Vám byli objednalé více nebo méně vstřícní?
Sháníte náhradní díly třeba právě v Maďarsku?
Krásné léto a mnoho příznivců!
dobrý den. Je nějaký váš nedostižný model který by jste chtěl ale víte že ho mít nebudete?
Dobrý den, chci touto cestou ještě jednou poděkovat za svezení na DOD v DPmCB. Nejsem úplně militantní šotouš, ale díky vám jsem si splnil jeden řidičský sen.
K otázce… kam nejdál (odkud) jste s Ikarusem jel. Případně jaká byla nejvíc bizarní akce, které jste se s Ikarusem zúčastnil. Přeji hodně odjetých km a ať vás to stále naplňuje a baví.
Mě by spíš zajímalo, jestli se už uklidnila jeho manželka.
Ne, to vás zajímat nemusí.
Že už s ním u vás byl dříve jeden z Vánočních rozhovorů?
Proč ten autobus do kopce tak příšerně řval?
Baví mě na tom v prakticky bezhlučném kloubáku na 193 přemýšlet, jak by ta linka asi vypadala v podání červeného ikarusu… 🙂
Ve stoupání ke Kačerovu podobně, jako vypadaly třeba 189 nebo 215. 🙂
Jen by tam měl celou dobu vytočenou dvojku.
https://www.youtube.com/watch?v=oMWKALP8fps
Ahoj Milane, kolik teď vozů a jaké vlastníš? Vím že si některé dřívější prodal a tak nemám aktuální přehled.
Na lince 244 jsem jako cestující slyšel legendu, že se ta popelnice dělala i v exportní verzi s motorem MAN namísto toho zoufale poddimenzovaného motoru pro RVHP.
Je to pravda? A neměl jste někdy možnost se svézt touto verzí Ikarusu?
Je to pravda, jezdilo to třeba v Táboře…
Dokonce podle seznam-autobusu by měl pan Jiroš mít klubovou verzi, která byla jediná v ČR právě v Táboře. Třeba potvrdí a řekne, jestli se s ní dá svézt na nějakých těch akcích.
V Táboře byly tyhle původní kloubové Ikarusy s motorem MAN dva. Měly bílou barvu a oprotu původnímu zoufalství to jelo jak vix. Kopec na Kovák s prstem v nose…
Tak ja v Tabore pamatuju jeste cerveny cabajky. Nevim jaky motor ale na Kovak se to drapalo rychlosti pomalejsi chuze. V zime v salonu zima jak v Charkove na nadrazi. Dvere se po rozjeti ze zastavky zaviraly v random poradi jeste nekolik desitek vterin. Nebo se taky nezavrely…
Jj, to byly ty původní herky, těch bylo moc.
Ty dva modernizované kusy přišly až tak 1994, měly už i prosklené dveře odpovídající konci století… 🙂
Po nich už pak přišly ty nízkopodlažní. Ty myslím měly motory MAN všechny.
To já myslel právě ten nízkopodlažní, že byl jediným kusem, ty vysokopodlažní byly podle mě uplně stejný lenochodi jako za dob soudruhů 🙂
To nebyly, ty dva posledni měly určitě už motory MAN…
Ale kopec o moc rychleji nevyjely oproti právě té nizkopodlažní verzi 🙂
Motory montované do všech ikarusu jsou licenční Raba-MAN D 2156 ze začátku bez přeplňovaní později s turbodmychadlem. Samozřejmě atmosférické motory byly linějsí. Nejsvižnější bylo provedení jako trolejbus.
Tím trolejbusovým jsem se poprvé svezl před několika týdny v Szegedu, bylo to příjemné, i když tam je to je to placka.
Ta legenda na té 244 pochází možná z doby kdy tam jezdilo subdodávky ČSAD smichov kde údajně nějaký jejich ikarus měl mít originál motor Man..