Hostem podcastu bude Jaroslav Křenek ze spolku KHKD. Ptejte se ho na historii i budoucnost klubu
Parní lokomotiva 423.094 v Jilemnici. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Jaroslav Křenek vede KHKD od 90. let.
Jaroslav Křenek vede KHKD od 90. let.
A snad poslední otázka 🙂
Byl byste s nástupem ETCS ochoten, jako člověk velmi zainteresovaný, akceptovat řešení například přípojným vozem s veškerou potřebnou výbavou, byť by vůz neodpovíal zbytku historické soupravy za cenu toho, že by se nemusely utrácet výdaje za instalaci ETCS do lokomotivy, ale pouze za pronájem daného vozu?
Uvažován by mohl být například vůz Ds z roku 1955.
Dobrý den, pane Křenku, co by dle Vás mohlo vést k tomu, aby u nás v republice byla historie vnímána podobně jako ve Velké Británii, kdy jsou lidé ochotni za historickou jízdu zaplatit i vyšší jízdé a jízdy dokáží být alespoň minimálně rentabilní?
„Němka 555“ (LP 1943) vyrazila na dvoudenní víkendové turné po Hané, skvělá podívaná na velmi hezké ujednocené historické vozy 1 a 2 tř. To je pocta a uznání KHKD.
Dobrý den, pane Křenku. Rád bych se zeptal jak to máte v klubu s členstvím? Většinou se říká, že je to problém. Máte dostatek mladých nástupců kteří zajistí i další chod klubu, nebo je to opravdu čím dál tím větší problém sehnat pomocnou ruku? Děkuji.
Případně kdy se ten zájem o činnost v takovýchto klubech láme? Když jste jezdili ještě na Kolešovce, průvodčí a strojvedoucí jste měli spíše mladší. Je to jeden z důvodů ústupu vašeho klubu z pořádání jízd a „kooperace“ s ostatními jako to máte v případě Němky, která je zapůjčena do Dolní Lipky?
Proc nemuzeme videt exponaty KHKD jako drive v Luzne u Rakovnika? Dle fotek dnes stoji na vetru a desti?
Jak to bylo s tehdější provozuschopností 555.0301? Na jedné z akcí jezdila sama po areálu v Lužné, ale na trať se nikdy nedostala.