Horskou trať zapsanou v UNESCO čekají výluky. Semmering projde miliardovou opravou
Omezení se dotkne i railjetů z Prahy do Grazu.
Rakouské spolkové dráhy ÖBB omezí od příštího týdne provoz na železniční trati přes Semmering. Důvodem je rozsáhlá rekonstrukce jedné z hlavních tras přes Alpy, po které jezdí i railjety Českých drah.
Zahájení oprav oznámily ÖBB v tiskové zprávě. Správce infrastruktury k investici za 59 milionů eur přistupuje i přes to, že po roce 2030 význam této trati prudce poklesne. V oblasti se buduje nový úpatní tunel. Do té doby bude ale přes Semmering i nadále jezdit 180 vlaků denně.
„Provoz zatěžuje tuto 170 let starou horskou trať. Kvůli poloze a nepříznivým povětrnostním podmínkám je trať vystavena velkému namáhání. Proto je potřeba trať renovovat,“ uvedly ÖBB.
ÖBB počítají, že na opravě trati bude pracovat 250-300 lidí denně. Hlavní investice půjdou do oprav a obnovy kolejí a výhybek. Celkem bude položeno kolem 12 kilometrů nových kolejí a 19 výhybek bude nahrazeno novými. Dále dojde k odvodňovacím opatřením a obnově kabelových tras a železničního spodku v oblasti Gloggnitz. Obnovou projdou i ochranné konstrukce zabraňující pádu stromů a kamenů na trať.
Práce na trati začaly již na počátku února, od 17. února dojde k prvním větším omezením provozu. Až do 20. května dojde k omezení provozu regionálních spojů mezi Gloggnitz nebo Payerbach-Reichenau a Mürzzuschlag.
Hlavní omezení vypukne 6. dubna. Až od 28. dubna bude na trati zcea přerušen provoz. Mezi Wiener Neustadt a Mürzzuschlag budou jezdit náhradní autobusy, noční vlaky pojedou odklonem.
Trať přes Semmering byla dokončena v roce 1854, patří mezi několik tratí, které jsou zapsány v seznamu památek UNESCO. Měří necelých 42 kilometrů. Stala se první evropskou horskou železnicí s normálním rozchodem.