Hořké ráno pro řidiče v Ostravě. Začala oprava důležitého mostu, na hlavním tahu od Beskyd způsobila 4kilometrovou kolonu

Most přes Místeckou ulici v Ostravě. Zdroj: ŘSDMost přes Místeckou ulici v Ostravě. Zdroj: ŘSD

Za dva týdny se přidá omezení od Havířova, práce potrvají do půlky příštího roku.

60 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jirka

Ono i to postupne zuzovani smerem z centra je nevhodne umistene a chtelo by to posunout. Jasne, ze 4 pruhu udelat jeden neni jednoduche, ale kdyz konci ve stejnem miste pripojovaci i rychly pruh a auta v jednom miste zipujou do prubezneho pruhu z obou stran, tak to neni v poradku, navic kdyz tam to misto na posunuti je, aby se zipovalo nejdriv z jedne strany a pak z druhe strany. Staci posunout o 10 metru, ale to by musel nekdo trosku uvazovat…

superhero

Řešení je složité. Vyžaduje to zásadní celospolečenskou systémovou změnu. Hromadná doprava je jedním z dílků řešení, ale ani její kapacita není neomezená. Neustále roste poptávka po dopravě, tam je možná třeba začít hledat příčiny. Bývalo běžné, že denně dojížděl třeba jeden člen domácnosti, teď to jsou 2-3. Bydlení 30+min od školy, zaměstnání nebo jakéhokoliv jiného každodenního cíle cesty bez zajištěné VHD je bohužel strategická chyba, kterou si řada lidí neuvědomila i když se kvůli tomu navíc zadlužila. Určitá část společnosti si bude muset umět přiznat, že udělala zásadní chybu v plánování. Fakt není možné, aby se každý z členů domácnosti… Číst vice »

Michal Bartoníček

Po čase komentář, který ohledně této problematiky dává smysl. 👍

JanS

Bohatě by stačilo, kdyby se řidiči naučili dodržovat dopravní předpisy.
Většina problémů je způsobena právě jejich ignorací, jako např v tomto případě . neschopností či spíše neochotou před zúžením „zipovat“ podle pravidel.

Jirka

To by ta vhd musela jezdit. Kuprikladu zrovna ostravska mhd optimalizuje tak, ze neustale snizuje cetnost spoju na mene vytizenych trasach, coz zpusobuje, ze je casto rychlejsi jit pesky nez vyuzit ne prilis casto jezdici tramvaje s naprosto nekoordinovanymi prestupy. Pak se divi, ze kdo jen trochu muze, tak jezdi autem a ostrava je ucpana…

JanS

Mne osobně zajímá, přesně která JZD v Beskydech mají být zaměstnavatelé pro ty tisíce lidí, kteří tam žijí již desítky let.

Předpokládám, že to máte zjištěno, když takto argumentujete.

JanS

Debata s někým , kdo používá výrazy jako „terorizovat místní obyvatele svým výfukem“, je opravdu bezpředmětná.

Michal Bartoníček

Stejně jako s těmi, kdo svoje rozhodnutí nedomýšlí. Co je mi do toho, že člověk, co se přestěhoval mimo město, do něj dál autem dojíždí? Sám si pod sebou podřezal větev. Nemůže po městě pak chtít nějaké benefity.

Jirka

Mily soudruhu, mame tu treti tisicileti a je potreba to brat trosku v potaz. Lidi uz se nedopravuji konma a krome podpory ze strany statu podporuji prispevkama na dopravu i soukrome firmy, aby mely k dispozici kvalitni silu na nejakou rozumnou dojezdovou vzdalenost (coz beskydy jsou) – v zapadni evrope to tak funguje uz desitky let. Bohuzel diky takovym, jako jste vy (vykam, protoze se nezname, ikdyz soudruzi si tykaji) tady ten rozvoj porad drhne a zivotni uroven zapadu jeste dlouho nedosahneme. Ale rozumim, ze tohle ve sve uzavrene bubline, kde si zijete svuj zivot, nejspis nepochopite, tak by bylo… Číst vice »

Jirka

Ale ja psal o tom, ze na zapade soukrome firmy maji bezne prispevky na dopravu a ze zapadni zivotni urovne s takovymi lidmi, jako jste vy, jeste dlouho nedosahneme.
Kde je psano neco o vjezdu do centra? Pletete hrusky s jabkama, vytrhavate z kontextu a prekrucujete.
Tady jakakoli diskuse postrada smyslu.
Jinak pracuju pro zapadni firmu, takze ani tohle jste ve sve slepe nadutosti netrefil 😉

not just bikes

Upřednostňování lidí, kteří dojíždějí, jen proto, že vlastní předražené auto, na úkor těch, kteří v dané oblasti skutečně žijí, ale auto nemají.

Michal Bartoníček

Včera, dnes a zítra. 😄

SYN

Hm, v JZD překvapivě dneska nakde zaměstnání tak 15-20 lidí dohromady… to nikoho nevytrhne. Leda hodně malou vesnici s hodně velkým JZD…

Michal Bartoníček

Takoví zoufalci jsou k smíchu. 😀
Opravdu jsem netušil, že jsou řidiči tak těžké sociální případy. Proč si nepožádají o nějakou podporu?

superhero

Svého času jsem tak fungoval také. Ten „aha“ moment se pořád může dostavit.
Možná vás to překvapí, ale příspěvky na dopravu existují. Např. pro osoby v evidenci ÚP https://portal.gov.cz/sluzby-vs/prispevek-na-dojizdku-S15298

Michal Bartoníček

Kdyby mě to překvapilo, vůbec se o tom nezmiňuju.

Lolko

Tak at jezdi mhd pokud jsou z Ostravy a je to, nechapu proc musi kazdy jezdit autem kazdy den, kdyz maji zastavky tramvaji a autobusu u nosu. Co jsou mimo Ostravu, chapu, ti maji smulu

Nikdo

Závist je hrozná vlastnost…

Michal Bartoníček

Ano, to každodenní dojíždění, mrhání časem a penězi je opravdu záviděníhodné. 😀 😀

Grzegorz Brzęczyszczykiewicz

Takové Palkovice mají do centra Ostravy lepší spojení než některé části Ostrava

not just bikes

Řešení je hromadná doprava, ale lidé jsou líní.

Vectron

Přesně!raději budou stát v kolonách a nadávat,místo,aby použili vlak,bus a pod.

Filda

jj ta hromadná doprava, kterou to trvá z Frýdku na Hl.n. 40 minut. Skvělá volba. Líná je tak možná Praha a SŽ, protože přes 30 let nejsou schopni propojit Ostravu a FM (Beskydy) kvalitním kolejovým spojením.

Michal Bartoníček

V těch kolonách to poskakování autem trvá jak dlouho? Jakou rychlostí jela auta v té 4km koloně? 😀

SYN

Mění to něco na „kvalitě“ spojení v předměstí Ostravy??

Dusmor

Tak jsem měl ráno příležitost místo zúžení chvíli pozorovat. To množství lidí, kteří neumí napočítat do dvou a tedy se řadit na správné místo v koloně před zazipováním je opravdu obrovské. Cpou se kam nemají, pak to zadupnou a zablokují oba pruhy.

koriandr

Je tam hodně cipečků no ..

franta

Zip je jako obvykle problem.. Když se jede v jednom proudu nebo jelo by se, propustnost je ok. Jakmile češí začnou zipovat.. Sice se to trochu naučili. Ale vždy to nějaky nedočkavý bl. po. A zasekne. Tak se to celé zastaví. Pak zas rozjíždí.

asfalter

A proto to pravidelně nacvičujeme každý rok na více místech…

franta

Opět budeme bourat další most? Co by si ta státní správa počala, kdyby nemohla tak hezky rozhazovat ty prachy. Sice stále 300 mld dluh + maskování za ppp + eurodotace.. ale..

kpetr

Vítáme Ostravu ve skupině městských únikových her. Zdraví Plzeň

old

V Plzni to letos nebude tak hrozné 🤣 Vždyť se bude stavět jen:
druhá polovina ulice Lidická-Plaská
okružní křižovatka u Makra
křižovatka U Jána
Rolnické náměstí
Masarykova ulice
průtah Bílou Horou

asfalter

Nebylo jednodušší napsat, kde se nestaví?

Michal Bartoníček

Co je na něm hořkého? Když o uzavírce nebo omezení vím dopředu, tak se snad dokážu přizpůsobit, ne? Proč bych měl vjíždět do 4km kolony a ztrácet čas v ní?

Chronosphere

Protože jiná cesta není?

Michal Bartoníček

To se mě ptáte?
Jiná cesta samozřejmě je. Mezi dvěma body neexistuje jen jedna cesta. Je jich víc. Stačí se kouknout do mapy. 🙂

182-097

Jak přizpůsobit, když vznikne zároveň omezení v místě kde se protínají dvě silně vytížené klíčové komunikace pro tranzit i místní dopravu?
A alternativní tray jsou prostě takové, že moc možností to slušně objet neposkytují, případně jsou zasekané taky, protože stejný nápad objet to má každý kdo nechce ztrácet čas v koloně…

Jirka

Ono by možná pomohlo, kdyby ŘSD bylo schopno zkapacitnit výjezd z průmyslového areálu pod Rudnou a tím ulevilo sjezdu Místecká / Rudná pod Hornbachem. Tudíž by se v současném zůžení nepotkával směr od Beskyd s vozidly od Havířova.

182-097

Tam je alespoň výhoda že směrem od Havířova do centra (nebo do centra Vitkovic) se křižovatce dá vyhnout průjezdem přes bývalé rudiště (než jet doleva do zúžení) a pak na Misteckou, ale stejně je to tam celkově dost nešťastně řešené. Viz taky časté nehody, neustále kolony.

Dusmor

Spousta lidí jezdících od Havířova směr Ostrava centrum o té nové možnosti sjet kolem průmyslové zóny ani neví. Spoustu let bylo odbočení na světlech za Hornbachem doleva jedinou možností a i dopravní značení na příjezdu stále ukazuje směr centrum a Bohumín doleva. U odbočení doprava je cedule s šipkou a nápisem „Nákupní zóna“, tak to lidi berou, že tamtudy se dostanou jen k tomu Hornbachu. Kolem průmyslové zóny je to dokonce o cca 30 metrů kratší i přes všechny ty zatáčky. Čistý čas průjezdu je stejný (a to nepočítám zdržení na semaforech a nově řazení do kolony pod mostem). Navigace… Číst vice »

Michal Bartoníček

No tak to si musíte vybrat. 😀 Buď to objedete, třeba i neslušně, nebo budete trčet v koloně, ale pak se nesmíte vztekat. 😀
Taky existují i jiné druhy dopravy, které byste v případě této krizové situace mohl použít. 🙂

182-097

Jako že si stavební materiál, nebo materiál na zahradu z Hornbachu co sídlí vedle natahám dolů na tramvajovou zastávku, abych to pak ještě jednou přeložil na trolejbus a následně na autobus? Nebo s devadesátiletou babičkou jedoucí k doktorovi, že si uděláme půldenní výlet autobusem po Ostravě? A nebo že si naložím kanystry s motorovým olejem na dvoukolák a vydám se na celodenní výpravu městem?

Frantisek X

Kolik z těch aut veze stavební a zahradní materiál, devadesátileté babičky/dědečky, kanystry chemie apod.? No doufám, že to byla ironie. 🙂 Ale někdo místní by to mohl spočítat, když už tam zbůhdarma čeká v té koloně. Aspoň protisměr. 🙂

Jan Tichavský

Pan řidič 182-097 chce zajisté stihnout všechny tři popsané scénáře během jednoho dne 🙂

Michal Bartoníček

S těmi kolonami toho moc nestihne. 😀

Michal Bartoníček

Vidím, že jste do toho nacpal veškeré klišé, které znáte – je tam stavební materiál, je tam babička. Akorát jste zapomněl na ten klavír. 😀
Samozřejmě jste reagoval jen na druhou část, ale je tam ještě první – jiná cesta. 😉
Tak až se zítra vrátíte z té kolony, co jste tam vy a ostatní udělali, dejte vědět. 😀

182-097

Já do té kolony nejedu, protože si umím najít trasu kudy projedu pohodlně a bez čekání. Nebo si k cestě vyberu čas kdy tam není takový provoz.

Michal Bartoníček

To poslouchám pořád. 😄 Kdo teda v těch kolonách stojí?

Vlastimil Nový

Koordinace oprav na Místecké a Rudné jsou neštěstím a ostudou ostravského ŘSD, místo aby se to souvisle zavřela půlka v délce třeba 8km, tak se to kouskuje každým rokem….oprava nadjezdu Nová Bělá, podchod v Hrabůvce, nadhezd v Hrabůvce, optické kabely, železniční nadjezd atd. . Snad 10 let po sobě každý rok omezení kvůli jedné akci, a s tím 10 let letní kolony, místo jednoho roku.

JanS

Šéfka ostravského ŘSD Slezáková bydlí na Ostravici a pracoviště má v Mar. Horách.
Kudy ta holka jezdí do práce?

asfalter

Já jsem zvědav, jak to bude se sjezdem na Místeckou z Rudné. Už teď se mi často stává, že ve špičce to tam stojí až k semaforům.

Jirka

Existuje méně známý sjezd přes průmyslový areál pod Rudnou, ale využít jej mohou jen vozy ze směru od Havířova.

asfalter

Hustý, teď na to koukám. https://mapy.cz/s/gekupurasa

Ic540

Zdravím. Nevíte náhodou. Neměla by tam být v budoucnu rampa na sjezd od Havířova ať se nemusí odbočovat vlevo na světlech za Hornbachem při jízdě směrem do DOV a centra . Křižovatce by se ulevilo. Moc díky za případné info.

asfalter

O tom nic nevím. Ta Rudná je celá nešťastná. Krátké nájezdové rampy, žádná středová dělení, nerozumně volené sjezdy/nájezdy ústící v křížovatky. Prostě silnice projektovaná na jinačí objem dopravy….

Brzda

V územním plánu je komplet přestavba na plnohodnotnou MÚK, ale vzhledem k současné rekonstrukci (stavbě nového mostu) to půjde asi na hodně dlouho k ledu….

asfalter

Reálně si myslím, že právě cesta od Rudné po nábřeží až ke Karolíně (centru) bude celkem game-changer. Koukám na územní plán, a tahle cesta by mohla být atraktivní alternativou pro dojetí do centra.

Brzda

Tady je problém, že se celá debata zvrhla na přestřelku dojížděčů do města a extrémních odpůrců aut. O tom to ale primárně není. Rudná a Místecká jsou dvě ze tří, čtyř nejdůležitějších a nejfrekventovanějších komunikací v regionu Ostravy a jsou využívány hustě i tranzitní dopravou. Myslím, že hlavním tématem tady ale je několikrát zmíněná nekoncepčnost plánování rekonstrukce Rudné, potažmo Místecké ulice. V územním plánu je přestavba této křižovatky, včetně posunutí tramvaje tak, aby se tam vlezly ramena MÚK, stejně tak je v ÚP přestavba křižovatky Rudná x Závodní, kdy má být ulice Závodní vedena pod mostem u stadionu a současná… Číst vice »

asfalter

Souhlas s tím, že asi nejdramatičtější úsek Rudné, je opravdu Plzeňská až Místecká, co se týká kolon a dopravy. Ta cesta by měla být mimoúrovňová a ty semafory, hlavně teda ta vlna Místecká/Výstavní/Lidická dělá obří vlny kolon. To že se tu hádá banda dojíždění x nedojíždění je klasicky nezkušenost. Dojížděl jsem na x míst v Ově z různých periférií. Cesta z Karviné do Ovy mi trvala 30m autem vs 1,5h busem s přestupy na čas. V lepším případě jen 40min zrychleným spojem, který jede jen občas. Souhlasím s tím, že zatraktivnění MHD je cesta. Ale pojďme k tématu. A to… Číst vice »

Brzda

A to jako proč? Ve směru z Vítkovic odbočím na Hornbach, dole kruháč doleva, pod Rudnou, pak kruháč rovně…..