Dopravci Lidé Železnice

HN: České dráhy šetří. Omezí benefity, ve hře je i hromadné propouštění

Stejnokroje Českých drah pro vlakový personál. Foto: České dráhy
Stejnokroje Českých drah pro vlakový personál. Foto: České dráhy

Koronavirová krize nutí České dráhy k hledání úspor. Kvůli očekávané až dvoumiliardové ztrátě státní dopravce zvažuje, že omezí benefity, například odebere zaměstnancům šestý týden dovolené. Skončit by v budoucnu mohly také až stovky lidí v administrativě, připustil šéf drah Václav Nebeský. Informaci dnes přinesly Hospodářské noviny.

„Neříká se mi to lehce, ale je tu velká pravděpodobnost, která se takřka blíží jistotě, že přes léto otevřeme kolektivní smlouvu a začneme hledat peníze například v benefitech,“ řekl Hospodářským novinám Nebeský. „Je lepší překonat krizi s utaženým opaskem než se zbavovat provozního zaměstnaneckého jádra,“ dodal. Pracovníci Českých drah by mohli přijít například o šestý týden dovolené, na který má nárok část z nich.

Jednání o úpravách kolektivní smlouvy začne podle deníku v srpnu. „Nemyslíme si, že je snížení dovolené ta správná cesta, kde hledat úspory. Chápeme ale ekonomickou situaci a budeme s vedením jednat,“ uvedl pro HN Vladislav Vokoun, místopředseda Odborového sdružení železničářů.

Nebeský nevyloučil ani propouštění v administrativě. „Aby to mělo smysl, musely by to být až stovky lidí,“ řekl Nebeský. Ředitel drah nechce sahat do počtu zaměstnanců v provozu. V celé skupině České dráhy pracuje podle loňských dat 23,5 tisíce lidí. Průměrný plat se pohyboval kolem 35 tisíc korun.

Odbory zatím plány na propouštění nechtějí komentovat.

Odebírat
Upozornit na
guest
200 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Joseph

Dnes jsem viděl předsedu představenstva u Moravce. Byl lehce nervozní, což se dalo čekat. Myslím, že sledovanost dnes musela být vysoká. Každopádně v případě propouštění a organizačních změn by měl zrušit některá místa vedoucích pracovníků, resp. vedoucí oddělení. A někde třeba spojit některé obory spolu úzce související. Jedna vedoucí má vysokou školu, je pracovitá, komunikativní, má přehled, umí pracovat na PC – a cca 20 lidí pod sebou. Druhá vysokou školu nemá, problémy má s prací na PC, není odborníkem a je zbytečným vedoucím pracovníkem, neumí komunikovat ani s podřízenými – má do 10 lidí pod sebou. Tam by se… Číst vice »

Jaroslav

Úspora

Adam

Já jim hned poradím kde ušetřit. když je někde výluka,venku je 25 °C celsia a přijede motorák do stanice, kde čeká 50 minut až pojede zpět z cestujícími z autobusu,at laskavě fírové vypínají mašiny. u nás už běží výluka třetí týden a od rána do večera až na světlé vyjímky mašiny bafají a lachtají litry a litry nafty.nechápu, že všichni všude řeší úspory paliva,ale jen u ČD si vesele nechaví motáraky běžet pořád dokolečka dokola

MiKi

Odborník promluvil.

Dominik

Ale, co to je za stroje, staré 810 nebo 844, které mají klimatizaci?
Protože to, že ty motory nechcípájí může mít svůj dobrý důvod.
No a jestli to jsou 810, tak ty zas tolik nafty nežerou, aby se tím ušetřily miliony.

Vašek

Možná by je už nenastartovali?

Brumla

Oni si zase podvodníci něco vymyslí, parazity , kteří nic nedělají převedou na pozice v provozu, jiní v provozu za ně budou muset dělat , neb figurují v tabulkách provozu ( tak co chcete je vás dost přeci) a budou si sedět dál tam kde sedí a budou jenom říkat , směrnice, směrnice , směrnice. Nejvíc v tom viníka Česká Třebová, která je v tomto oboru na špici , se svým prolhanym kancléřem, který se jenompo zrušení v České Třebové přemístil do Prahy. A odnesou to jenom ti lidí kteří něco dělají. A pojede se dál.

Hans

Jasné,to neznáte Zákon padajícího hovna? Nejde o sprosťárny, ale o to, že ta nechtěná špína, smrad a binec se vždycky smete dolů! Něco jako pán upadne a sedlák si za něj polame nohy. A v prvním případě by se měly zrušit tzv. Rezijky. Nikde jsem neviděl, že v pracovníci prodejen dostávali poukazy k libovolnému odběru zboží v jim zaměstnávání obchodní síti!!! Měl by to být např. Poukaz na 3000 km jízdy měsíčně zdarma,a třeba i v 1. třídě.

Tomas

Nechápu tu utkvělou predstavu, ze rezijka je zdarma. To co navrhujete, tak spousta lidi ani těch 3000 km za rok neprojede, to za 1. Ale jinak souhlasím. Nechat rezijky maximálně zaměstnancům CD, jako benefit pro zaměstnance… u dopravních firem je to vcelku normální po celém světě, u aerolinek (u těch lepších) taky mate letenky pouze za letištní taxy…. ale proč mají rezijky zaměstnanci SŽ a podobných věci okolo, to opravdu take nechápu…

Jaaaa

Tak převeďte SŽ zdarma všechny nádražní pozemky, budovy a můžeme se začít bavit o tom, co je to sociální smír. Abyste pak měli po čem jezdit.

Tomas

Tak v tom případě at má SŽ výhody i u RJ, LE a Arrivy, podle vaší logiky. I oni obrušují koleje 😉

Ivan

Představte si já dělám 46 práci výpravčího a vy mi tu budete kydat že nemám jako Zaměstnanec SŽ náro na režijní výhody já si přechod pod SŽ nevybral dobrovolně. Tak aspoň držte ústa.

Tomas

A to je přesně ono ! 46 let a nic se nezměnilo. Když přijdu ne svou chybou o práci nebo mě preradi jinam, tak to neznamená ze si sebou automaticky odnesu benefity z jiné firmy.

Dominik

Neměli to nikdy dělit, a byl by klid, tyto žabomyší války, kdo má a nemá nárok na režijku vznikly zbytečně. A bylo by mi jedno, že soukromníci by skákali 10 metrů vysoko, že dopravce je zároveň i správcem infrastruktury. Nejideálnější proto bude, zahrnout režijku (samozřejmě i s FIP a dalšími benefity) do SJT a nabídnout je všem zaměstnancům na železnici, za určitou kompenzaci (Správa železnic režijky taky kompenzuje Českým drahám). Protože je jasné, že je nespravedlivé, aby dlouholetý zaměstnanec přišel o režijku z politického důvodu rozdělení, kdy nemá šanci dělat dále svou profesi u jednoho zaměstnavatele, jelikož prostě dopravce výpravčí… Číst vice »

Švestka

Zas kdyby se to nerozdilo, nemohli by modrý gumy při každý MÚ házet vinu na SŽ a vykřikovat, že ČD za nic nemůžou – byla by to vina ČD.

Dominik

Myslím, že to by vadilo nejmíň.
A i přes to rozdělení určitá soudržnost na dráze stále funguje. To jen určitá skupinka (nelze přesně určit starší – mladí, ani jinak charakterizovat) si hraje na my jsme jiná firma. Přitom třeba zátěžák Carga kolikrát sedí v jedné místnosti s výpravčími, či o dveře vedle.

Ludva

Na tebe v plném rozsahu platí známá filmová hláška : “ Ty seš tak blbej, že tě i od dráhy vyhodili „. Odtud se asi bere ta nenávist k ČD viď 😀?

Švestka

Pravda bolí?

Ludva

Já myslím že spíš něco bolí tebe. Asi hlava. Tvoje nenávist k tomuto podniku je neskutečná. A takové urážky co píšeš ty používá jen ubožák, který už neví kudy kam. Asi tvůj případ. Psát slušně a bez urážek je pro tebe asi nepřekonatelný problém.

švestka

Urážkou je „Pravda bolí“? Tak to snad ne-e-e…

Dominik

No hlavně se to nikdy, nemělo dělit. Ať by si klidně soukromníci následně skákali třeba 10 metrů vysoko, že dopravce je zároveň i správcem infrastruktury (dobře to vyřešili Němci, furt to je jedna firma).
Teď nezbývá nic jiného, než režijky zavést do SJT a nabídnout je všem, za kompenzaci (Správa železnic taky režijky kompenzuje Českým drahám).
A ano, je to nespravedlivé, aby zaměstnanec bez možnosti volby přišel o režijku, z rozdělení, které vzniklo jen jako politický tah. Neřeknu, kdyby mohl dělat výpravčího i u ČD, ale dopravce výpravčí nemá.

Švestka

Takové věci se dějí i jinde, podniky např. fůzují, prodávají se, atd. A pokud se někomu nový zaměstnavatel nelíbí vždycky má možnost volby – jít jinam.

Dominik

Dobře, elektrikář, zedník, prodavač, řidič, atd… můžou jít dělat svou profesi jinam, ale kolik podniků shání výpravčího, výhybkáře, elektromontéra trakčního vedení, traťového dělníka a další profese specifické pro dráhu?
Zachování režijek, jako sociální smír (minimálně pro stávající zaměstnance) byl logicky krok, jak nepřijít, možná i, o stovky zaměstnanců.
Je dobře, že kapitalistické, vždyť může jít jinam, se neuchytilo.
Nebo, když šlo o státní podnik, tak mohli udělat referendum mezi zaměstnanci zda s roztržením souhlasí. Rozdělení na 2 samostatné podniky byla zásadní chyba, měli jsme to udělat, když už, jako Němci. Nyní zbytečně vznikají žabomyší války.

Tomáš

Na váš první odstavec existuje jediné slovo o kterém jste možná nikdy neslyšel, rekvalifikace.
Na to ostatní je škoda času reagovat.

Dominik

Takže je lepší riskovat, že podnik přijde o x pracovníků, které potřebuje, než dohodnout, že benefit zůstane zachován?
A zaměstnanci? No co, tak se rekvalifikují, nač si je udržet, i když jsou třeba dobří.
Nebo myslíte, že by podnik přidal třeba 6000 do výplaty, aby si je udržel?
Teď už je jen jedna cesta, přesunout je do SJT a nabídnout všem zaměstnancům na železnici.

švestka

A když ne tak co? Půjdou kopat výkopy? Skládat mouku?

Švestka

Tak jistě majitel se bude ptát zaměstnanců jestli smí svůj podnik rozdělit na dva.

Dominik

Tak šlo o státní podnik.

Švestka

Tak majitelem je stát a ten rozhoduje, příp voliči, takže pokud referendum, tak všech. Jen si nejsem jistý jestli by dopadlo podle modrogumních představ.

MiKi

Ale vybral. Nikdo vás novou smlouvu nenutil podepsat. A propo, v takovém Oderbergu část výpravčích své řemeslo povesila na hřebík a šli pracovat k ČD.

Dominik

A to je ono, pokud chtěl dělat dál svou profesi, tak na výběr neměl. Kolik firem v ČR potřebuje výpravčí?

Joseph

46 let, to už jste v důchodu nebo máte nárok na důchod, ne?

Jana

A nebo, důchodci. To mě hlava nebere. Ano pracují mám výhody,ale mít výhody i po skončení prac.pomeru. Proč?

rtep

:-)))
Naprosté většině lidí by stačil poukaz na 1000 km jízdy zdarma ročně.
Režijky opravdu nejsou tím, co by finančně vyčerpávalo ČD. Zaměstnanci za to platí a jak už jsem se tu zmínil, velká část lidí si režijku pořizuje ze zvyku, i když se jim vůbec nevyplatí.

Dave

Tak zatím byli propouštěni jen provozní zaměstnanci. Je řada na kancelářích.

Joseph

Souhlasím částečně… i v kancelářích pracují schopní a potřební zaměstnanci. Otázkou je, že mnohdy mají vedoucího (i když jich je ve skupině málo. A občas se na ČD slyší na cokoliv, jen ne na odbornost.

MiKi

Ono stačí šlápnou na krk systémovým specialistům v depu, kteří umožňují výrobu VIP turnusů pro loajální zaměstnance a odstavit odborové předáky, kteří brání vytváření efektivních a bezproblémových turnusů. Tady by se ušetřilo cca 2-3% zaměstnanců. Nejjednodušší by bylo, kdyby ti , kteří turnusy tvoří by byli nezávislí na depech, protože potom bychom se nemohli dočkat odpovědi, že na to jak to dle nařízení shora vytvořili potřebují víc lidí, ať se nestaráme, že to není naše starost. Další úspora by se dala dosáhnou ekonomicky. Raději zaplatí hotel, než by to zaplatili směnu skrz, neboť to jde z jiného pytlíčku, že by… Číst vice »

Vapch

Paretovým pravidlem pročisti GŘ – 80% neproduktivních lidí vyrazit, 20% tam nechat.
A je po problému s penězi

Jaaaa

Jj, pak to můžete rovnou zavřít. 😀

BoH

Stačí všechny ztráty hodit na stát, jako je tomu u jiných podnikatelů a zisk se dostaví sám :o)

Švestka

Však to už ČD dělají řadu let, když státu postupně „prodávají“ státní majetek za miliardy.

BoH

No vidíte a přitom to jde tak jednoduše. No nejsou hloupí? 🙂

Domorodec

jedinečná příležitost propustit všecky papaláše !!

Negattor

Ti by okamžitě přešli do carga. Tam jich máme také dost.

navratp

Ať žije stát dělníků a rolníků. Viz nápis v Olomouci v nádražní hale.

Jaaaa

Ten je ale z první republiky a nezní takhle. 😉

nedomová

ryba si rybník nevypustí,proč asi soukromí dopravci prosperují,nemusí ŽIVIT,takový aparát jaký je na ČD,hlavně než nastoupí do funkce,tak podepíše zlatý padák,nikdy nespadne dolu,že by třeba mazal výměny, či pracoval u posunu,půjde ještě výš než byl….tam bude podávat zlepšováky,co zruší….

Zabakovec

V PKS očekávám návrh +0% a snížení příspěvků na důchod.. Necháme se překvapit ale příležitost vyjednat lepší peníze byla minulé roky 🙁

Honza

Jj, vyjednat lepsi penize jiz pominulo. Ale myslim si, ze dve a pul procenta zvyseni by bylo akceptovatelne pro obe strany

Gwann

Upřímně…proč? Zaměstnavatel je ve ztrátě, tentokrát nevinně, a ještě mu to osladime? Z těchto důvodů se většině lidí dělá z odboru šoufl.

Tomas

To bych radši teda nepristoupil na zvýšení platu, než abych se nechal propustit…

Petr Tříska

Vaše věta nedává smysl. Lepší vyznam by mělo „přistoupil na nezvyšeni“‚

Van Houten

Protože cokoliv pod očekávanou inflaci je snížení reálné mzdy. Zaměstnanci jsou v tom také nevině, takže je potřeba nějaký kompromis.

Gwann

Třeba…že ho nevyhodi? 2,5% nahoru = 1/40 lidí ven pro zachování personálních nákladů (nebo spíš i víc neboť odstupné). A to za to stojí…že…

Vnější pozorovatel

1. Pozitivní efekt koronaviru

Miloš

Najednu stranu si říkám, že kdyby ti strojvedoucí jeli na stáž do nějaké fabriky v KLDR, že na tom budou možná lépe.

1) těch 72 hodin (12×6), co budou v práci, se jim započítá kompletně do normy, žádné přerušení a dělené směny
2) pevná pracovní doba
3) plat +- stejný
4) stravování na pracovišti zajištěné
5) žádné riziko odnětí svobody za ,, ohrožení z nedbalosti,,
6) žádné moresy od SŽDC a GŘ ČD

Já se nedivím že ČD nemají lidi, když se tam nechce ani šikmookým. Jen bílí Češi se sebou nechají u ČD takto zametat.

Zabakovec

Máme tu i pár cikánů(ne cikán neni urážlivé a dost z nich nemá rádo výraz Romové) a upřímně vážím si jich, pracují dobře.. Každý kdo pracuje i kdyby na úklidu souprav so zaslouží respekt..

Kkarel

Je pravda, že asi v administrativě jsou rezervy.

rtep

Možná tam není nic jiného, než ty rezervy.
Já se třeba několikrát pokusil položit mailem dotaz, který se týkal některých složitostí tarifů. V naprosté většině případů jsem vyfasoval odpověď, která byla úplně mimo mísu – ten, kdo odpovídal, zřetelně nevěděl víc, než já sám…

Hara_Pes

Já dával dotaz na řazení vlaků v dalším GVD (kvůli práci do školy) a dostal jsem odpověď, že mi to sdělí až si zařídím prověrku na nějakým odboru.
Podal jsem pak stejný dotaz na objednatele a ten mi to poslal asi za tři dny bez řečí.

Garry

Omyl chyba…visaček.Oprava textu.

Garry

Pokud zruší neuvěřitelně přebujelé zapy,ropy,a jiné nesmysly,tak jenom dobře.ČD nikdy nemůže konkurovat soukromníkům pokud se tohoto balastu nezbaví.Šahat do zaměstnanců v provozu je totální blbost.Ti vydělávají peníze.Na dráze je moc zbytečných kancelářských funkcí,a hlavně podle vysaček na dveřích to vypadá jak rodinný podnik.Pokud chtějí rušit tato pracovní místa jsem pro.Čím chcete nalákat mladé lidi na dráhu?Tím že jim seberete dovolenou a režijku?Fak super.Už teď mi říkají mladý holky.“Jedno,dvě děti a na dráze mě nikdo neuvidí.Za plat prodavačky v Kaufu.Hogw

Matěj Klimeš

Jako jo, ZAPy jsou neskutečně přebujelé, s tím i depa (ať OCP či OCÚ). Naopak u ROC pozor! Mnohdy se celý personál skládá z pouhých tří lidí, kteří nevědí, co dříve (ředitel, človek pro všechno a technolog). Stejná situace panuje i v aparátu CHV Lužná, kde jsou prakticky také jen tři lidi na celou republiku a přilehlé zahraniční aktivity – vedoucí (současně obchodník, technolog a markeťák), ekonomka a obchodník (aktuálně současně pověřen řízením CHV).

zdeněk

spíš naopak jednoduší se zbaví personálu a pak budou koukat že nemají čím obsadit vlaky

Tomas

Čtěte poradne… “ Ředitel drah nechce sahat do počtu zaměstnanců v provozu.”

Vstávám brzy

A co podle vzoru pana ministra Havlíčka převést řízení firmy na úředníky MDČR. Stát a přeneseně MDČR je stejně 100% vlastníkem. Úspora nebesky vysoká, zvýšení efektivity, maximální kontrola nad zaváděním ETCS do hnacích vozidel vlastněných státem. Nechť řídí stát jako firmu, pak nepotřebují prostředníka při správě státního majetku v podobě ČD a.s., postačí, když ostřílení úředníci MDČR pojedou na 75% výkonu pana ministra. K čemu je zavádět na oko a.s. nebo s.o., když předmětem správy je stále jen státní majetek a kontrola nad ním. Ale jinak chápu, lidem jde o práci. V kontextu článku ještě zamyšlení o představě vyjednávání PKS… Číst vice »

Van Houten

Možná by pan Bc. Nebeský mohl nejprve otevřít svou smlouvu a jako správný leader jít příkladem a utáhnout si opasek. Poté by se mohl podívat na předražené nákupy (nejen) spotřebního zboží. Nakonec třeba motivovat pracovníky v kancelářích aby práci provozu ulehčovali a ne přidávali zbytečné haldy papírů.

koleyy

Když se zbaví pár stovek systémových specialistů, kteří dělají že dělají a nikdo neví, co dělají, žádná škoda.
Zajímalo by mne, kdo má těch 6 týdnů dovolené. V provozu o nikom takovém nevím.
Také by dost ušetřili, kdyby zaměstnanecké jízdné měli pouze zaměstnanci, popř. rodinní příslušníci ČD a ne kde kdo kolem.

Švestka

Osekat režijky? Nikdy! A nehne se kolo!

Od lesa

Ale hne, neboj.
Chtělo by si to přečíst celé – komu osekat.

Urban Transport Lover

No tak samozřejmě že osekat všem, kromě zaměstnanců ČD. Důchodci i studenti maj státem uznanou 75% slevu – takže není o čem diskutovat!!! Někdo do toho musí říznout a jasně říct že přes to nejede vlak! Jinak ta firma bude mít vždycky problém bejt aspoň na černý nule, nedejbože v malym zisku. Doufám, že ledy se konečně pohnou… Propuštět by se měli neproduktivní zaměstnanci – hlavně pokladní – když si představim kolik milonu na těch mzdach je měíčně uplně zbytečně vyhozeno tak je mi uovej… Když vidim jak se to na těch pokladnách nudí – tak je mi z toho… Číst vice »

Bespi

Ty jsi naprosto mimo.

Karel

Sestra dělá pokladní v krajském městě za směnu 12 h má okolo 1500 prodaných jízdenek + stovky debilních dotazů, reklamace, směnárna a to za 6 TS. Ty holky zaslouží obdiv. Urban Transport Lovec ty vůbec nevíš o čem píšeš nebo jsi debil. Hned bych tě tam posadil.

Axel

Pro Karel. Co znamená Vaše zkratka „TS“?

Pavla

TS = tarifní stupeň

rtep

S prvním odstavcem lze jen souhlasit. Hromady povalečů na vyšších postech zdaleka není jen vymožeností ČD, tím trpí i většina velkých firem. Třeba u nás mám často pocit, že každý dělník má svoji kancelářskou „sílu“.
O té druhé možnosti ušetřit dost pochybuji. Zaměstnanci i všichni ostatní za režijky platí docela dost a zdaleka ne každému se to vůbec vyplatí, prostě si tu režikju jen platí ze zvyku, kdyby ji náhodou někdy potřebovali. Kdysi jsem na dráze dělal a mám tam opravdu dost známých – většina na své cesty používá auto. Bohužel.

Od lesa

Ono to má problém, že je nemalá skupina zaměstnanců pohrobků a pak je skupina lidí, kteří nemají s dráhou společného nic a mají i jedničky. Ti mají kénexe u správných lidí na nábřeží. Firmu to sice nespasí, ale proč to konečně nezarazit?
Pak jsou problémem nekonečné předražené nákupy od kamarádíčků nebo prostě jen z hlouposti u drahých obchodníků.
Samostatnou kapitolou jsou nekonečné léčení nespolehlivých vozidel nakoupených či rekonstruovaných v minulosti. Vyhrabat ČD z tohoto svrabu se hned tak nepovede.

Gwann

K tomu léčení…Kolik stálo vozidlo a kolik léčení? Víte? Zajímalo by mne…

Nádražák

Myslím si, že by nebyl až takový problém zvýšit na přechodnou dobu ceny jízdenek či přehodnotit situaci ve slevách, taktéž přechodně.
Obávám se, že v dnešní době se sahá spíše na lidi, kteří jsou potřeba a omezují se více a více na benefitech, platu, ale i volna, které si zaslouží za práci kterou odvádí. A míním říci, že platy nádražáka nejsou velké, jak chce pak dráha motivovat lidi k nástupu? Seberou šest týdnů dovolené, nakonec ještě jízdní výhody a pak tam nepůjde už nikdo.. 🙂
Jen můj názor, možná, že špatný a zcestný.

Tomas

Pod to se muzu podepsat. Nicméně lidi je třeba nalákat do provozních pozic. Administrativa u drah je opravdu na úrovni minulého století, tam potřebu úspor chápu.

Jaaaa

Nemyslíte předminulého století?

Martin

Ty přechodné stavy dobře známe

Nádražák

Přechodné situace známe, to je skutečně pravdou, avšak je to pouze můj názor na řešení situace pro posílení zisku z provozu. Chápu, že by to byla zátěž a zůstalo by to spíše trvale a lidé by si stěžovali. Avšak lidé si stěžují, i kdyby se nic nedělo… Provozní pozice bohužel ubývají, protože je není na co nalákat, lidé jdou spíše do administrativy, než-li do provozu, aby si neumastili sví pařáty a nemuseli makat ručně. U nás na dráze jsou provozní pozice zároveň i administrativní činnost, řadový dělník ve Správě železnic si sám píše lejstra pro klasickou údržbu, píše si cesťáky… Číst vice »

Kalina

zvýšení ceny jízdenek = okamžitý úprk cestujících do aut. Už teď cesta autem vyjde často výhodněji, zejména nelze-li využít IDS nebo relační slevy. Jinak státní slevy jsou pro dopravce pravé požehnání.

Nádražák

Když pominu fakt, že dráha má zpoždění.
Tak bych rád zmínil, že ve vlaku lidé mohou vyřídit z Prahy do Ostravy několik mailů, pracovních telefonátů, mohou se najíst, vyjde to dokonce levněji. Míním já. 🙂

Kalina

Ceny na trase z Prahy do Ostravy určuje konkurence.

Dalibor

V některých vlacích se dbře najíst. Bohužel to stále není pravidlem.

Vašek

Záleží na tom, co si přinesete s sebou.

medical_examiner

Přesně. Takže můžete mít k večeři pizzu – když si jí doma upečete předem…

Rosťa

ANO bude Líp. Vyjde levněji když jedu sám. Jel jsem se ženou a synem, platil jsem za jednu cestu dohromady 1 800 Kč a zpoždění 65 minut…… Hlavně že studaci jedou se slevou…..

hvilkař

Když neumíš jezdit……

Gwann

Kam jste proboha živého jel?

MlB

Praha-Ostrava je v našich podmínkách totální výjimka…

rtep

Ono to s tou výhodností opravdu tak slavné není. Většina lidí si do nákladů cesty autem počítá jen pohonné hmoty. Ostatní náklady na pořízení, údržbu a provoz auta počítá málokdo.

ušatá

Jízdné je poměrně vysoké, zejména jednotlivé, u krátkých vzdáleností, ale 1. třída by opět měla mít příplatek 50%. Na druhé straně, pokud se chce získat víc lidí do vlaků a zvýšit tržby, je nutné zvýhodnit předplatní jízdenky, zejména síťové typu IN 100 apod. Ty ceny podle nového státního tarifu nejsou pro běžného cestujícího. A totéž bych zavedl i u těch ostatních slev, tedy mládež a důchodce nad 65 let. Tím by se získalo víc než jen slevami na jednotlivé jízdné.

Kalina

Za cestujícího s nárokem na státní slevu dostane dopravce plnou cenu jízdného. Proto jsem psal, že tyto slevy jsou požehnáním, protože bez nich by dost těchto cestujících vlak ani nevyužilo.

Alexandr Mikulka

Síťová IN 100 je tak výhodná, že to až hezké není.

Švestka

Ale jo, zdražit jízdné, tam kde to smlouvy umožňují nebo v komerčních spojích je výborný nápad. Jančura, Leoš i Flixbus už se nemůžou dočkat na nasrané zákazníky ČD.

Dalibor

myslím, že je právě chyba v těch benefitech. Máme mizerný plat. Tak k tomu nahážeme nějaký ty benefity. nicméně primární mizernej plat zůstává. Za mizerný plat jsou taky často mizerný výkony. On to je takovej začarovanej kruh.

Vlastimil Kocurek

Tak podstatné je vidět dvě skupiny: provozní pracovníci (ti podle článku o nic nepřijdou) a ti ostatní – těm by šlo zkrátit dovolenou, ale podat to tak, že je to na dobu určitou, na a podle situace to prodlužovat nebo ne. Pokud se jim zkrátí dovolená, vyvolá to důsledek snížení počtu pracovníků.
Rozhodně zachovat režijky – to je hodně důležité. Na to nesahat.

Miloš

Myslíte že nádražáci ty režijky mimo práci užijí ?

ušatá

A co by se podle vás ušetřilo zrušením režijek? Je to pořád dokola – nic, ale spíš by to mělo negativní dopady, a to i na ty příjmy.

Zesp

Pan nadrazak si uz dlouho jizdenku nekupoval, takze netusi, ze uz je predrazena nyni a ve vztahu k poskytovanym sluzbam ani nemluvě. Kdo by pak tim vlakem jezdil? Ja bych drasticky zvedl cenu rocniho kuponu na rezijky a zrusil odbory. To by bylo naraz penez!!!!

BR193EEL

Jízdenky kupuji a nezdají se mi předražené ba naopak(mám in 50). Odbory jsou povolené zákonem,takže nějaké rušení není jen tak možné.

ušatá

Státní tarif ale tu obdobu IN 50 nemá a já to považuji za zásadní chybu. Tedy i princip pojetí celého toho tarifu. Pro cestující špatně.

rtep

Také jsem si nevšiml, že by jízdenky byly předražené. Naopak leckteré dálkové cesty mi přijdou nesmyslně levné.

Joseph

V první řadě by se mělo vedení ČD podívat na vzdělání a odbornost některých vedoucích zaměstnanců, případně zrušit/sloučit oddělení, které vede mnohdy i zbytečný/á vedoucí.

Joseph

Proč má mít vedoucí skupiny cca 7 lidí a všechny v regionu? A práci moc nerozumí.

Iveta

Ano ,na tom něco je ,ale chce to snížit počet úředníků tak o polovinu.Nedělal jsem na GŘ ČD ,ale na GŘ SŽDC ano a viděl přeplněné kanceláře ,kdy na výměnu žárovky (byl jsem údržbář)jsem potřeboval 4 podpisy úředníka,na CDP Balabenka (byl jsem recepční) jsme měli x šéfů co pracovní dobu přežívali cestováním kancelář-jídelna-kávovar -drbání na recepci.A ČD je to samé a dá se ušetřit i v provozu bez propouštění ,například turnusy vlakových čet jsou dělaný uměle pro více lidí než je potřeba (dělal jsem je)a přitom chybí zaměstnanci a za draho se zaškolují.Do všeho krafá každej blbeček bez vzdělání co… Číst vice »

Honza

Napriklad me by zajimalo, kdybych byl objednavatelem dopravy, jak je mozne, ze vlakove cety maji tak extremni pocet rezijnich jizd, rozumej, jede jako dobre placeny cestujici. Chapu, plne si uvedomuji, ze nekdy to jinak nejde, ale to mnozstvi svedci o naproste nekompetentnosti tvurcu turnusu. V soukrome firme pochybuji, ze by takove lidi vubec zamestnavali. Proto souhlas, optimalizace turnusu a silna redukce rezijnich jizd je taktez reseni. Jenze u CD jsou nejspis tvurci tech turnusu, systemovy specialisti, nikterak kontrolovany vysse. Videl jsem par turnusu a normalne uvazujici clovek by to poskladal fakt jinak. Ano, zabralo by to vice casu, muselo by… Číst vice »

Dominik

Co je pro Vás extrémní počet režijních jízd?

Honza

Na jedne odborove verejne strance zakladni organizace byly ke stazeni turnusy vlakovych cet. Stranka jiz nefunguje, ale tech rezijnich jizd tam bylo mraky a nepocitam ty par kilometrove, ale i dalky. Kdyby se nekdo dostal k jejich turnusum a postoval je zde, tak bychom to nasli

Dominik

Já se jen ptám, protože jezdím pro nákladního dopravce a nepřijde mi, že bychom měli hodně režijních jízd, proto se ptám, co je pro Vás extrémní počet režijních již u ČD.
Nebo uvést, alespoň nějaký příklad nějaké nesmyslné režijní jízdy, abych si představil, co tím myslíme.

noerf

Dominik: dám vám příklad ze správy budov ČD: jeden ze správců dojížděl vlakem denně 60 km tam a 60 zpět, když potřeboval něco projednat nebo vyřešit v místě svého bydliště nebo okolí, sedl do auta vyřešil problém a jel zpátky do kanceláře, kde odstavil vozidlo a jel domů vlakem. Přitom pokud by nechal auto přes noc u baráku, tak si ušetřil dvě hodiny pracovní doby na nějakou efektivnější činnost. A to se dělo zpravidla jednou týdně.

medical_examiner

A to nesmíme zapomenout na skutečnost, kterou nám nedávná krize připomněla.
Mnoho administrativních pracovníků může pracovat z domova…

Dominik

Jestli správně chápu, šlo o služební auto, takže další den ho klidně mohl potřebovat někdo jiný. A za druhé, nevíte, jestli ještě něco nepotřeboval na pracovišti udělat. A za třetí by mě zajímalo, jak by se to vykazovalo do ceťáku, resp. by to firmu asi vyšlo dráž (když by to najednou nebyla služební cesta 6 hodin, ale 12), ale to jen spekuluju.
Navíc bez znalostí souvislostí se dobře kritizuje, třeba to ani jinak nešlo.

Dalibor

Přesně tak. Každej na svým písečku a pokud se podaří „počůrat“ písek jinejm, tak následuje škodolibá radost. Nesmyslný turnusy, nesmyslná organizace prací… Na OŘ pokud něco přijde s GŘ tak se řeší jak s tím co nejvíc vydrbat…

Zapa

Kdybyste byl objednavatel, tak by Vás měla zajímat především koncová cena na které jste se domluvili. Nějaké rg jízdy Vás opravdu zajímat nemusí, protože to jsou náklady dopravce, zapracované v objednávce. Určitě by se dalo debatovat nad jednotlivými rg jízdami, proč takhle a ne jinak, ale v jádru si nemyslím, že by se tímto způsobem projezdilo nějak víc, neb by se mělo. Ono je to mnohdy složité si vybrat, co bude levnější, jestli sehnat někde místnost na odpočinek a přerušit tam směnu ( přičemž ani to přerušení není zadarmo), nebo vlakoše hnát třeba půl hodiny rg do jiné stanice, kde… Číst vice »

IGCT

Abyste mohl snížit počet úředníků o polovinu, musíte snížit množství legislativy o polovinu. Jak jednoduché….

Otmar

Údržbář na GŘ SŽDC😂😂😂🙈🙈🙈 Odborník na slovo vzatý😂😂 To se povedlo😂😂😂

Herold

Tak recepční vidí do chodu firmy úplně nejlíp, to je jasné😀

CDP

Přemýšlím která nebo který recepční odešel z CDP odešel mimo. No ano žádný. Stejně tak kolik vedoucích má vlastně CDP. Navíc je zajímavé že s recepčnímy nikdo moc nedrbe. Takže příště méně pohádek a mokrých snů.

Mravkolev Běžný

Schody bych rozhodně začal zametat shora…a vlakvedoucíma/průvodčíma bych hnedle pokračoval. Na 50% spojů jsou k ničemu. Což je ovšem zastydlost ryze česká, nejen u ČD.
(Odboráři, po…te se.😛)

Tomas

Co to je za stupidní názor? Ryze česká zastydlost?

Mravkolev Běžný

Jedinci, kteří nejsou stupidní v rámci českého jazyka, jistě ze stavby oné věty nějaký smysl vydedukují.

Vlastimil Kocurek

To je stupidní vysvětlení, buď něco chcete říct naplno, neb raději nic, žádné jinotaje do takové diskuse nepatří.

rtep

Odborářům do toho v podstatě nic není, ti se stejně nestarají o lidi, jen o své posty.
Ale hodně je do toho cestujícím. Průvodčí a vlakvedoucí jsou tím naprostým základem, co by mělo patřit ke každému vlaku, samozřejmě včetně lokálek. V případě jakékoli mimořádnosti (a ty vždy byly a vždy budou) jsou ti jediní, kdo opravdu může cestujícím pomoci.
Zrušení vlakových čet – to je přesně totéž, jako by někdo chtěl v restauraci zrušit číšníky a servírky, včetně výčepních. Tedy naprostý nesmysl.

Honza

Srovnavat vlakove cety, ktere jsou lehce nahraditelne prave tim strojvedoucim na solo 810 s cisniky, resp. vycepnimi je nehorazna hloupost. Vlak pojede bez nich normalne, jizdenku si muzou koupit u firy nebo v automatu. Argument ohledne uniku trzeb je lichy, vite vubec kolik takovy pruvodci stoji zamestnavatele?! To neni cista mzda, co onen pruvodci dostane, ale na odvodech zamestnavatel zaplati nemalou cast k tomu. Navic benefity. Proto muj nazor je objektivni a stojim si za nim. Na solo 810 nema vlakvedouci co pohledavat a rozhodne jeho vyplata versus pripadny unik trzeb je extremne rozdilna.

rtep

Jako cestující doufám, že se nejen ČD budou nadále starat o své zákazníky a že neklesnou tak hluboko, jako třeba GW Train, který na zákazníky zvysoka kašle.

michal

ČD snad neprovozují vlaky se samoobslužným způsobem odbavení?

rtep

Pokud jsem si všiml, tak to provozují jen u opravdu okrajových lokálek a leckdy jen u některých vlaků, třeba u školních spojů.
GW Train to provozuje běžně i na hodně vytížených šumavských lokálkách. A narvané vlaky cestujícími, kteří leckdy nemají šanci zaslechnout, že další zastávka je jen na znamení.

3PO

Pokud hlásáš názor,že na sólo 810 nemá vlakvedoucí co prohledávat,tak
by mě osobně velmi zajímalo,jak byses tvářil po dvoudenní směně na 00/S třeba na trati Kralupy-Velvary.Neber to jako osobní útok,ale dle mého názoru jsi mírně neznalý tohoto problému.Pokud by tam už teda vlakvedoucí být neměl (jako,že tedy není),byl by velmi vhodný prodejní automat.Protože systém,kdy strojvedoucí prodává jízdenky je mírně řečeno trochu nešťastný.

Vašek

Co ještě byste od toho fíry chtěl? Neměl by ještě cestujícím vařit kafe? Můj slovenský kamarád by řekl, že trepete kokotiny.

medical_examiner

Co takhle vyvinout automat, přijímající i bankovky, který by pak v malých stanicích nahradil pokladní? A zároveň umožňoval dálkovou signalizaci zastávek na znamení?
A nešlo by nějak zrušit ty odbory?

rtep

Lahvové pivo si přeci otevře každý sám a číšníci v bufetech potřeba také nejsou.
To je právě ten rozdíl, který nejste asi schopen pochopit. Opravdu tedy nejde o nehoráznou hloupost, ale naopak o dost trefné přirovnání.

Honza

P.S. To jsem psal o cetach. A jaky mate nazor na pokladni, neni preci jen ekonomictejsi ten automat ?! Pripadne informace jim krome pokladni muze podat call centrum nebo Net. P.P.S. A na posledy ohledne revizoru, ta nejmin uzitecna funkce, stacila by jich tak desetina.

rtep

Především si myslím, že není žádný důvod hledat úspory u provozních profesí ve chvíli, kdy ČD zaměstnává stovky úplně zbytečných kancelářských sil, třeba i na těch neschopných zbytečných call centrech.
Každá úspora na lidech, kteří skutečně slouží zákazníkům, je cesta do pekel.

Dalibor

Nebyli by pak revizoři už v záporui? Za posledních 15 let jsem žádnýho nepotkal…

MiKi

Já jo a zajímají je samé kosočtverce. Na kontrolách o víkendu a problémovým vlakům se vyhýbají jak čert kříži.

medical_examiner

Na tom něco bude. Já potkal revizora ve vlaku pouze jednou na nedělním R 1133.

BR193EEL

Jak kde v Ostravě vymetají Revizoři každý výjezd Baníku,školní vlaky,výluky….

Vašek

Na to, jak se kolikrát cestující chovají dementně a neukázněně je naopak vlakového personálu málo!

medical_examiner

A mnoho vlaků by mohlo být proměnění v delší kmenové soupravy.

Mravkolev Běžný

Drazí šotouškové, těší mě že jsem rozproudil tak květnatou diskusi, jen tak mimochodem jsem strojvedoucí a pár let mám odslouženo i v osobní dopravě, a to zejména na lokálkách. Takže vím moc dobře, že ti vlakvedoucí/průvodčí jsou tam v 90% případů prostě k ničemu. Ať už na to dlabou úplně (sedí a žvaní u fíry), nebo to poctivě prožívají (každýho z pěti a půl cestujících hned 20 sekund po nástupu lustrujou, jestli náhodou nejede načerno, v každé horní dolní svou přítomností zdržují vlak v průměru o půl minuty, aby se mohli vypravit seberealizovat svým přiblblým zeleným terčíkem…atd). Zkrátka, mě jako… Číst vice »

Tomas

Aha strojvedoucí. Takže vás zdržovala o půl minuty výprava vlaku? A kolik by vám tak zabralo kontrolovat a vydávat jízdní doklady? Určitě víc jak půl minuty 😉

Mravkolev Běžný

A proč bych měl něco takového dělat? 🤣
Kolik se vybere na jízdném a kolikpak stojí všechno to kontrolování jízdného? 😛
Proberte se, už jsme ve 21. století.
Některé věci je zkrátka levnější tolik neřešit.

Roka66

50% spojů je kD, ale u objednavatelů.

Roka66

50% spojů je k ničemu ? Nebrečte u ČD, ale u objednavatelů.

Radek

Jo, teď začnou všechny (nejen) státní firmy šetřit. Přijde druhá vlna krize, těšme se.

Honza

Ja bych byl asi skoro ten posledni, kdo by tvrdil, ze se da usetrit na provoznich zamestnancich, ale ruku na srdce. Proc u CD je takove mnozstvi revizoru? Chapu, ze obcas chodi na samoobsluzny provoz, ale tam muze i fira kontrolovat, i kdyz v omezene mire. Takze tech revizoru netreba tolik. Ve smes stejne jen buzeruji vlakove cety za hovadiny typu nezaple sako apod. Kdyz jedou nekam, tak sedi v jednicce a cetam pomuzou minimalne. Na tzv. delnickych vlacich je neuvidite nikdo. A kdyz jsme u toho samoobsluzneho systemu, proc v dnesni dobe je vlakos potreba na solo 810 ???… Číst vice »

GPGP

Jak může v kapitalismu mít někdo 6 týdnů placené dovolené, to mě hlava nebere.
ČD myšlenkově zamrzli tak v roce 1995 🙂

rtep

Vzhledem k tomu, že naprostá většina soukromých a všichni státní zaměstnavatelé poskytují 5 týdnů, tak bych řekl, že v takto náročné profesi je 6 týdnů minimem.

Koro

6 tydnu dovolene ale provozni zamestmanci nemaji

rtep

To já samozřejmě nevím. Ale myslím, že by mít měli.

Lektor

A to si vemte že jsou kapitalistické státy kde nemají ani 8h pracovní dobu…

medical_examiner

V USA nemají ani pořádný zákoník práce…

GPGP

V USA je to tak flexibilní, že když přijdete o práci, tak do týdne máte jinou, jen s tím zdr. poj. to mají špatně vymyšlené, je to drahé, lidi na to nemají peníze, jsou nemocní, pak přijde COVID a je velký problém……

Mirek111

To, ještě neudělal žádný Ředitel, sáhnout na zbytečné darmožrouty z Administrativy….

rtep

U nás to kdysi v české firmě jeden ředitel dělal a to docela razantně. Vzpomínám si na odborářského předsedu a na jeho vztek, když musel začít na stará kolena konečně pracovat.
Jenže pak tu českou firmu koupili Němci a množství zbytečných kancelářských povalečů výrazně převýšilo bývalé stavy.

Kalina

Lze ty úspory chápat jako předzvěst očekávaného snížení objednávek spojů, resp. kapacity?

Tomas

To by se propoustelo v provozu, tam je naopak stále lidi nedostatek (průvodčí a strojvedoucí chybí téměř všude)… stačí se podívat na stránky ČD, kde všude hledají.

Miloš

Strojvedoucí hledají jen Praha a Plzeň nebo Děčín.

Zabakovec

Dle kariérnícb stránek ČD opravsi jinde volná místa nejsoj, ale stačí kontaktovat personální a šance na přijetí je.. 🙂 ale už to holt neni 20lidi na pohovor a kdo da zdravotku tak berem všechny.. To mozna v praze (a to nevím jesli stále ještě chybí tolik) samo mimo léto o dovolenych je to špatný vsade

Kalina

Úspory lze najít i v provozu, skutečně není třeba, aby diesely bublaly celé dny při dlouhodobém pobytu ve stanici. Ani není třeba zcela bezdůvodně ve všech vozech svítit i za jasného letního dne.

Savik

Nene :))) Ušetříme na naftě… to už tu dlouho nebylo!

Savik

A svícení ve vozech? Tak to je ještě lepší nápad 🙂

Kalina

Omezit plýtvání je efektivní a nejméně bolestivý způsob ke snížení provozních nákladů.

Jan Pytela

Jenomže tahleta stupidní opatření vygenerují na mzdách lidí, co to vymýšlí, vyšší náklady, než je vůbec reálné uspořit.

Kalina

Stupidní bylo především opatření, které zmíněné plýtvání zavedlo.

Savik

Tvl, ale ten diesel nebublá jen tak pro nic za nic! A svícení ve vozu z principu nic nestojí! Chápeš to?

Kalina

Faktem je, že nic neběží samo „zadarmo“ a není to jen zbytečná spotřeba energie, ale i opotřebení, kvůli tomu častější opravy, mzdové i materiální náklady… Holt je třeba myslet trochu v širších souvislostech;)

Kubrt

Svícení ve voze nic nestojí? Právě jsi vymyslel perpetum mobile, gratuluju.

Savik

A jestli mi na to řekneš, že je potřeba elektrifikovat tratě, že to ušetří… tak fakt bleeee…

ušatá

A proč svítit ve dne????

Kopfjäger

Bezpečnost cestujících

Kalina

Jaká je souvislost „bezpečnost cestujících“ s plným svícením ve dne?!

Jsksk

Evidentně odborník,to se pozná 🤮

patology_chef

A jezdit jen v létě. Ušetříme za vytápění. Ale nesmí být moc vedro, jinak bychom museli pustit klimatizaci 🙂

Hodně štěstí

To ti strojvedoucí budou odpocinutý s kratší dovolenou.

Petr

Strojvedoucí a vlakvedoucí (průvodčí) nemají šest týdnů dovolené… Takze o ten týden nepřijdou. Na šestý týden mají nárok až po dvaceti letech v rámci KOP. Šest týdnů dovolené mají většinou v kanclech, což je zdůvodněné delší oficiální pracovní dobou. V reálu jsou v práci samozřejmě víc ty z provozu díky děleným a přerušeným směnám.

patology_chef

Jestli jste pořádně četl PKS, pak jste se ještě dočetl, že pět týdnů dovolené pro strojvedoucí se počítá po sedmi dnech, kdežto šest týdnů pro úředníky se počítá po pěti dnech. Jmenovitě v článku 15 je 35 a 30 kalendářních dní 😉 No a co se týče pracovní doby: strojvedoucí mají 37,5 hodiny týdně průměrně a zaplacené přesčasy. Na GŘ záleží, čí jste a v jakém vztahu jste s nadřízeným. Mně se třeba stalo za uplynulých 17 let, že jsem měl pracovní týden o 62 hodinách. Přesčasy nikdo nepočítal a po nějakém handrkování s ředitelkou jsem dostal 1000 Kč mimořádné… Číst vice »

Petr

Ano, strojvedoucí a vlakvedoucí mají sedmidenní pracovní týden a kancly pětidenní. Pokud si jako strojvedoucí budu chtít vzít 5 týdnů dovolené, tak na to spotrebuji 5 týdnů neboli 35 dnů. Pokud si to samé bude chtít vzít kancl, tak si bere pět týdnů a bude ho to stát 25 dnů. A pořád mu jeden týden zbyde. A to je ten týden o kterým mluvím… A strojvedoucí mají oficiální pracovní dobu ne 37,5 hodiny, ale 36 hodin týdně ( plus dělenky, přerušení) když už… Takže ano, někdo by si tu pks měl pořádně přečíst 🙂 A pracovní týden o 62 hodinách?… Číst vice »

Petr

Jinak dělenka samozřejmě na mašině někde ve světě, kde člověk stejně v tý práci musí být. A přerušení většinou na ubytovne mezi ukrajincema a nebo noclezna u kolejí, takže se člověk vyspí tak při každým druhým či třetím přerušení.

patology_chef

No vždyť se s Vámi nehádám, jen popisuju svůj chlebíček. Je jasné, že v té dovolené je schovaná nepravidelná pracovní doba. Já si ale musím brát dovolenou kdykoli jdu na úřad nebo k lékaři, Vy míváte volno i v pracovní den. A když mě náčelník pošle za sebe na devátou ráno do Olomouce, tak nenadělám nic a ruším i trhání zubu 😉

Petr

Ano, občas mám volno i v týdnu, nicméně zase nemám volné víkendy. Nadruhou stranu, když jsem minule potřeboval kvůli rodině vyhodit jeden den, tak mě to stálo 25 hodin výkon, což je cca 5 dnů dovči, neboli cca 3,5 dne dovči kanclu.. A já se taky nechci hádat a plně chápu že i na tom gř to není lehký, ale ten rozdíl v tom týdnu dovči tam je… Rozdíl v pracovních dnech je tím peti ci sedmi denním pracovním týdnem. Taky pak ta denni proplacena norma dovči je napr u firy hodinovy prumer krat 5 hodin 9 minut a i… Číst vice »

Miloš

Na jednu stranu nevím proč nejdete do fabriky, tam také berou i v dnešní době a nejsou tam žádné dělenky a přerušení.

GPGP

K tomu bych jen dodal, každý svého štěstí strůjcem jest, můžete jít jezdit pro konkurenci, nebo jít do politiky či pracovat v IT a na 100.000 plat se dostanete taky.

Hezky česky

Nějaká kosmetika na oko, zbytek pokryjou každoroční nově upsané dluhopisy a vždycky se dají škrtnout investice, vždyť je krize, doteď stávající železo ještě jezdí a s flikováním mají bohaté zkušenosti.

JménoStáleJeštěNemám

Už to vidím, jak první cestující v koncové stanici dostane od zaměstnance ČD klíčky na mašinu a řekne klidným hlasem: „Dneska řídíš ty, nemáme lidi. Až budeš vystupovat, předej řízení jinému, jak uznáš za vhodné.“ 😀

KrizeVýchodníSpolečnosti

Ale berte to z té lepší stránky. Každý ví, že na červenou se nejezdí, takže to bude bezpečnější ! 😀

Anonymas

Jo jo, to vidíme denně na přejezdech 😀

KrizeVýchodníSpolečnosti

Jojo, protože na všech přejezdech máte světelnou signalizaci, že? 😀

medical_examiner

A občas na křižovatkách, kdysi např. na Letenském náměstí…

Ten_z_Bíliny

Tak pokud by se koronavirus bral jako záminka, proč propustit přebujelý aparát ČD, tak proč ne…

Mirek111

Tak, na šáhnutí do administrativy, zatím neměl, žádný z Generálních Ředitelů koule…Jestli to udělá, Nebeský, pak je to, Bůh…..

GPGP

Tak to určitě, ale co s těmi lidmi z administrativy, skončí na úřadu práce, nebo půjdou makat na pole…. chtělo by to preskoleni, na hygieniky nebo pečovatele, jako vývojáře nebo DB specialisty to nevidím 🙂

Tomas

Nebo do provozu, tam naopak lidi stále chybí. 🙂

GPGP

Do provozu radši ne, nehod už bylo dost 🙂

Kubrt

To by se neušetřilo.

Jan Pytela

Akorát by si museli na to redukování najmout někoho, kdo tomu skutečně rozumí, a ne to zadat jako úkol lidem, kteří jsou součástí toho aparátu, to vše pod dozorem trafikanta z MMR.

Partneři

Škoda transportation
RLP
CSCARGO