Hluk, prašnost či vibrace. Obce popsaly, čeho se bojí u vysokorychlostních tratí
VRT Moravská Brána II. Pohled na estakádu trati VRT a její křížení přes stávající koridorovou železniční trať v oblasti vstupu do CHKO Poodří, na snímku je vidět pětipolový mostní objekt, který překonává prostor regulovaného ramena řeky Bílovky a její nivy a slouží k překonání trati VRT (ve vyšší poloze) přes koridorovou železniční trať, která bude přesunuta do nové stopy, pohled z CHKO Poodří severovýchodním směrem do prostoru lokality Dvořiště a rybníků Velký a Malý Roh. Foto: RTNext
Připomínky obcí musí vzít autoři dokumentace v potaz.
Já se bojím všech českých sedláků, spolků, ochránců atd, kteří veškerý moderny vývoj brzdí. Však před mnoha lety aj v kravíne říkali …na co nějakou elektřinu, nač budu svítit krávě na ocas.
Taci lidé a takové myšlení je brzda rozvoje státu
Tak pak ti sedláci zjistili, že ta elektřina je i pro ně užitečná.
Jak sedláci zjistí, že je pro ně (jestli tedy) užitečná VRT, když její nejbližší zastávku budou mít třebas i desítky km daleko?
Jo a ještě jedna věc mě pobavila: „bojíme se zvýšeného počtu nákladních aut během stavby“. A co takhle zatlačit na objednatele stavby, aby jedna z podmínek výběrového řízení pro stavitele byla schopnost dovážet stavební materiál vlakem? Bych se pobavil kyselýma ksichtama stavařů a politiků, co mají holporty s autodopravcema 🙂
Proč by na to měly tlačit obce? To si neumí uvědomit sám objednatel a nabídnout to rovnou sám?
Objednatel to asi nebude nabízet, ale mohl by to požadovat.
To je překvapení, lidé si stěžují ojojoj. Lidé si budou vždy stěžovat na cokoli nového, to bylo je a bude, co je lidstvo lidstvem. Lidé mají instinktivní strach z čehokoli nového a neznámého. Je chybou prosazovatele stavby, že nedokázal v lidech instinktivní obavy rozplynout. Navíc toto je celorepublikově potřebná stavba, která nemá sloužit místním ale všem. U takových staveb (např dálnice) si o to víc budou lidé stěžovat o co bude taková stavba důležitější pro stát jako takový a o co méně je důležitá pro místní. Nikdo nechce mít za souseda někoho, kdo neslouží jemu, ale jiným.
Právě že „všem“ zdaleka ne. To by neměla zastavovací místa jen každých 100 km, nebyla by nabubřelost stylem „naprostá většina vlaků nesmí mezi okrajem Prahy a okrajem Brna zastavovat nikde“ (protože by takové byť jedno zastavení obtěžovalo? ale občany výstavba/provoz VRT obtěžovat nemá?). Stejně tak že mezi Prahou a Brnem pojede jeden vlak za druhým (6 párů za hodinu – mmch. jak se vejdou do obou uzlů?), zato v tom „aspoň jediném zachovaném“ terminálu za Jihlavou zastaví jediný (!) z nich. Stejně tak nebude sloužit „všem“ z toho principu, že ne všichni někam potřebují (jakýmkoliv způsobem) jezdit. A někteří potřebují… Číst vice »
Dejte už pokoj s VRT, ať se SŽ podívá na zbytek sítě i samotné řízení drážního provozu. To je katastrofa. Jen – Problémy kde se člověk podívá….
A jsem zvědavý jak chce řešit případné náklady co se projeví u prepravců do jízdného co je i v dnešní době v poměru kvalita/spolehlivost dost na hraně i z důvodů na straně SŽ…..
Budeme mít pár linek VRT* -a zbytek sítě v podání tohohle Kocourkova necháme asi zrezivět.
*Možná i občas pojedou / i plnou traťovou, pokud to bude mít na starosti stejný správce. 😊
Já teda nevidím ani jeden neoprávněný požadavek, které jsou teda špatně?
V těch samých regionech jsou hodně proti vetrnikum – z kterých by aspoň měli příjem do kasy a levnější elektřinu. VRT jim reálně přinese sama negativa a nic z toho – jediné co je bude hřát, že se Pražáci někam dostanou rychleji, to určitě podpoří!
V tech vlacich jsou urcite hlavne a jenom Prazaci!! …o))))))))))
Mohl byste negativa vyjmenovat? Pac jaksi kazda stavba ma nejaka negativa a pozitiva,…
Kupodivu vas asi prekvapim, ale prazanu je 1/10 v teto zemi, kazdy desaty, tedy to jistou logiku ma, ale vetsinou spise lide do Prahy dojizdi nez naopak…
Dojíždí do ní ale zejména z kratších, v menší míře pak středních vzdáleností.
Tedy co se pravidelné dojížďky týče.
VRT z toho řeší jen malou část (a to ještě méně než by jinak mohla), a to jen z vybraných směrů.
Tak jeste z toho zkejsne pravým mléko ve kamenech, dívky budou neplodné, jiskry od lokomotiv nepochybně zapálí slaměné střechy. Jo, a vlak a stejně nemůžou jet rychleji než 42 km/h, je totiž vědecký dokázáno, že při vyšší rychlosti z vozu pohyb vytáhne tolik vzduchu, že lidé uvnitř se udusí a bídně zhynou krváceje ze všech otvorů.
A ještě, drážní zákony, 1) Není na to předpis, 4) Nikdy se to nedělalo, takže to nejde.
Nakonec se ukázalo, že to není pravda, ALE – ty obce nakonec měly z výstavby železnice prospěch proto, že v té které obci bylo umístěno nádraží.
Některé zastávky (tedy zastavovací místa umístěná na širé trati – mimo stanice) byly dobudovány – na základě zájmu té které obce – o něco později.
A teď to srovnejte s VRT, ze které fůra obcí nebude mít přínos žádný, protože nejbližší VRT stanice bude desítky km daleko.
Třeba takový Licerec o kterém někdo tvrdí, že je díky neelektrifikaci sto let za opicemi. Jak dlouho ten usiloval o výstavbu železnice a jak dlouho trvalo že jeho žádosti byly shazovány ze stolu. Přitom byl Liberec považován za průmyslovou špičku. Jenže k tomu, aby tou špičkou mohl být i nadále potřeboval to, co neměl a tím bylo uhlí. Dnes se Liberec snaží o rychlé spojení s Prahou a také to vázne, ale je to o tom, že schválit to musí ti nahoře. Dnes je takový automobil prakticky strovnatelný s dřívějším dostavníkem. Pokud tehdy cesta z Liberce do Prahy trvala celý… Číst vice »
Pokles silniční dopravy přes obce má především (a to daleko dřív než v „bájném VRTkovém“ roce 2050) být řešen obchvaty. Případně v některých případech dálnicí.
Pokles dopravy má být řešen kvalitní veřejnou dopravou.
U nákladní dopravy na krátké a „kratší střední“ vzdálenosti to nevyřešíte jinak než obchvaty. Kvalitní veřejná doprava pro jednotlivé vsi nerovná se VRT s nejbližší stanicí např. 50 km daleko. Ironií je, že jednou z mála oblastí, kde by VRT fakt mohla přinést úlevu od aut, by byla silnice I/2 v okolí Zásmuk, byl-li by vybudován terminál Pučery + pokud by vlaky z něj do Prahy jezdily dostatečně často (tzn. nemyslím tu parodii v podobě 1h taktu, který „milostivě“ zůstane i relacím jako např. Jihlava město – Praha či Jihlava město – Brno). Ale ani to se nestane. Jinak snad… Číst vice »
Je otázka zda potřebujeme tak intenzivní nákladní dopravu.
Takto napsanou „otázkou“ si rovnou odpovídáte, že „nepotřebujeme“. Nicméně i výrok „Pokles dopravy má být řešen kvalitní veřejnou dopravou“ je, co se týče snížení počtu aut jedoucích přes jednotlivé obce, řešitelný (a to i tak asi jen zčásti) jedině dostatečně rychlým a (na to druhé se někdy zapomíná) dostatečně četným** spojením i na kratší vzdálenosti. Nic z toho VRT neřeší – ta nebude určena pro krátké vzdálenosti a snad ani neexistuje oblast, kde bude VRT vč. nádraží/napojení, ale zároveň tam v téže době nebude dálnice či aspoň tranzitní silnice vyhýbající se obcím. ** On i ten 1h takt plánovaných vlaků… Číst vice »
Souhlas.
No, obchvat ale take casto prinese obci ztratu v pripade zastaveni nekterych cestovatelu za ucelem odpocinku, utraty v mistnich obchodech ci restauracich… takze pak dojizdeji take do mest… Dokonce mame i hodne hustou sit silnic III. tridy, kdy se vyasfaltovala kazda polni cesta.
Ono se to nezda, ale vse ma sve pro a proti…
Nicmene husta silnicni doprava zacina jak sam pisete byt sost obtezujici i pro ty obce, proto chteji obchvaty… Napr. pokud bude spojeni mezi Prahou a Brnem za cca 1h, tak vam zarucene ubyde spousta cestujicich na dalnici, kteri auto zvolili jen proto, ze je to rychlejsi.
Rychlým spojením Prahy a Brna neřešíte ty obce.
Cožpak takové Bečváry – bez obchvatu a stejně bez blízké VRT-stanice. A ještě poblíž nich budou pár let kutat VRTku…
Pořád to bude nejrychlejší doprava mezi velkými městy, i kdybyste třeba z Jistebníku jeli přestoupit do Svinova.
Jistebník je jen jedno sídlo v množině těch, kterým má VRT procházet. A u jiných (těch na Novojičínsku) je to pro ně víceméně zcela bez přínosu.
NIMBY!!!
Té trati bych se nebál ,spíše se bojím kolik to bude stát , jak to bude dlouho trvat dlouho se na tom namaže.
pesimisti 😃
Je potřeba ještě hodně, hodně vzdělávat, edukovat a vysvětlovat…
Záleží na tom, čemu kdo říká vysvětlování a co jsou lži. Ironií je, že řada zdejších diskutujících ve svých komentářích (aniž by si to uvědomovali) popřela VRTkové teze (viz i níže + viz i další články, namátkou zpochybňování přínosu modernizace trati z Budapeště do Nového Sadu, přičemž ta modernizace – v duchu VRTkařských tezí – zabrání vylidňování jihu Maďarska a přinese tam pracovní příležitosti; nebo ať zůstaneme v Česku – takové Ústí nad Labem je už teď výborně dopravně dostupné – dálnice do Prahy i do Německa, umístění na tranzitním železničním koridoru, 1h takt bezzastávkových spojů do Prahy s cestovní… Číst vice »
To, co nazýváte tezemi, jsou empirické poznatky sbírané déle než 40 let, co v Evropě vysokorychlostní vlaky jezdí.
– Těch 40 let provozu VRT-vlaků v Evropě je téměř výhradně o provozu mezi velkými městy, tzn. nic co by řešilo „vylidňování venkova“. – Ve většině případů vede souběžně s tou VRT i dálnice, přičemž po té dálnici snad vždy jede během jednotky času více osob než po souběžné železnici. A v převážné míře to platí i pro projektované VRT na českém území. Tím méně mi dává logiku, že by mělo být „zastaveno vylidňování“ či „přivedena nová pracovní místa“ tam, kde je či bude dálnice (která toto ale dle těchto tezí nevyřešila/nevyřeší) a také VRT (která to prý vyřeší) +… Číst vice »
Svatá pravda.
Sorry jako, ale dojíždět denně 50 minut nebo 70 minut je zásadní rozdíl.
V tomto srovnání máte na mysli kterou relaci a které dopravní prostředky (vlak VRT vs. auto, nebo vlak VRT vs. vlak neVRT)?
A ještě bych dodal – pokud je přinejmenším v jednom údaji myšlena cesta s použitím vlaku, tak předpokládám, že jde o cestu „z nádraží na nádraží“ a ne „ode dveří ke dveřím“, jest tak?
No prave proto by VRT mela byt provazana s ostatni navaznou dopravou, a krom toho prave proto by mela byt velmi rychla, aby kompenzovala i to dojizdeni door to door…
„přičemž po té dálnici snad vždy jede během jednotky času více osob než po souběžné železnici. “
Slušná lež. Dvoukolejná železnice má výrazně větší přepravní kapacitu, než dálnice.
Ale já nepíšu o kapacitě, ale o reálném využití.
Ještě bych dodal – můžete napsat konkrétní místo u některé evropské VRT, kterému je připisováno, že díky VRT se tam přestal vylidňovat venkov + snížila se nezaměstnanost? Děkuji.
Podnikatelé nedojedou, ale někteří zaměstnanci se tam přestěhují a budou dojíždět, protože pořídit si nemovitost v Praze je nemožné.
Ze stavu roku 2023 nemůžeme předjímat stav roku 2050. Proč by měla být v tom stěhování zaměstnanců zvýhodněna velmi selektivně jen sídla jako Jihlava a sever od ní? Jak k tomu přijde např. Kralovicko, které i tak bude směrem na Prahu napojeno jedině dálnicí D5? P. S. To co zmiňujete – tzn. dojíždění do Prahy z dálky kvůli cenám bytů – bylo ještě před pár lety (a mám dojem, že to bylo už na těchto stránkách) uváděno pro Pelhřimov – jak si tím i samo město polepší. A ejhle – najednou si Pelhřimov vůbec tzv. nepolepší. Pražáci se do něj… Číst vice »
A budou moci během noci využívat VRT nákladní vlaky?
Ne.
A to je chyba.
Není.
Není to chyba, čas v noci je od 23h do 5h určen k údržbě trati. Navíc trať vyjde čistě pro osobní dopravu levněji…
Pak jsou namístě obavy občanů o rušení nočního klidu při údržbě trati mezi 23. a 5. hodinou.
Mimochodem tím pádem po VRT nebudou moci jet noční vlaky, srov. s argumentem, který padl i na těchto stránkách pod jiným článkem – že noční vlaky objížděly v minulých letech české území právě kvůli pomalosti českých tratí.
A když už by to VRT mohla vyřešit, tak hle – v nočních hodinách po ní vlaky stejně nepojedou…
Údržba neznamená, že tam každý den budou bušít sbíječky. Znamená inspekce, měření, občas výměnu či seřízení něčeho, Jeslti se budou jednou za 10 let měnit kolejnice nebo jednou za rok brousit není nic hrozného.
Pustit nákladní vlaky v noci na VRT by znamenalo zcela změnit její parametry, hlavně omezit stoupání a klesání a zkomplikovat údržbu.
České územi není pomalé pro nákladní dopravu, je pomalé pro osobní dopravu a málo propustné pro nákladní. Není kapacita.
Já ale nepíšu o nočním puštění nákladních vlaků na VRT (v noci je dost místa i na běžných tratích + dle proVRTkařských tezí, bude tam dost místa poté i ve dne = zhoršení spojení v relacích typu Pardubice – Olomouc či Pardubice – Brno).
O. K., upřesňuji na občasný (pozn. nepředpokládám, že by se tak dělo každou noc, čímž ale padá ten argument pro nutnost trvalého nočního klidu) hluk při „občasné výměně něčeho“.
Jste si jistý, že se VRT v ČR bude pravidelně kontrolovat a udržovat? Přijde mi, že koridory docela zarůstají a nevypadá to, že by se udržovaly.
Pro nákladní dopravu se uvolní současný koridor, na kterém není intezivní regionální osobní doprava, jako je tomu například v okolí Prahy nebo Brna.
???
Okolo Prahy a Brna právě ten 1. koridor (také) vede.
No, to je bohužel zase další marketingová pitomost (o tom uvolnění současného koridoru) a ryze powerpointová lež, která se na tu VRT Moravská brána jaksi smolně „lepí“ – omezující úseky pro nákladní dopravu jsou: Olomouc – Dluhonice, Přerov – Prosenice + nutné úpravy uzlu Ostrava a tady se neděje nic, resp. VRT-ka „způsobí“ pokles rozsahu
osobní dopravy o 1,5 páru vlaků za hodinu mezi Olomoucí a Dluhonicemi – takže to chce třetí kolej a něco takového se neplánuje a ani s tím VRT-ka neuvažuje.
No, to právě – generálně – neplatí – resp. platí to tam, kde může osobní VRT využít díky profilu terénu sklony až 35-40 promile oproti VRT smíšené, která je limitována max. 12,5 promile. A to je právě případ VRT Moravská brána, kde maximální sklon v jediném úseku trati činí 14,31 promile na dráze L = 1 952 m, jinak je sklon kolem 10 promile – to znamená že cena VRT osobní vůči té nákladní by byla de facto buď úplně stejná, nebo s rozdílem řádově jednotky procent. Ale to už Vám pan Svoboda samozřejmě povídat nebude, protože se to jaksi… Číst vice »
Udržovat geometrickou polohu koleje pro těžké nákladní vlaky a zároveň pro rychlost 300 km/h v podstatě nejde.
Alespoň že se už z netěsných vozů nesype uhelný mour, to by ta VRT za pár let vypadala…
V nocí nejezdí rychlíky??
Nebudou, mimo krušnohorského tunelu.
Za soustavného hučení aut z D1 nebude zašustěni rychlovlaku postřehnutelné.
Asi tak nějak
Dle zastánců výstavby VRT, má VRT přetáhnout z D1 relevantní počet aut = D1 už tolik hučet nebude.
Ostatně, jinak by padl jeden ze smyslů výstavby té VRT – snížit počet aut na souběžných silničních komunikacích.
To by nebylo tak zásadní, aby to bylo poznat.
Těch 6 párů vlaků po VRTce za hodinu (kdy ani „nesmějí“ být spojovány do dvojice, aby zbylo víc místa i na vlaky obsluhující mezilehlé stanice na VRTce, kteréžto stanice právě i s tímto odůvodněním nevzniknou) dovedou pobrat i při délce do 200 metrů cca (i kdyby nebyly plně obsazené) 300 cestujících na každý vlak, tzn. 1800 cestujících za hodinu v každém směru. Z D1 tedy může zmizet i třebas 900 aut za hodinu (a to i když započítám lidi, kteří už dnes vlakem jezdí; naopak nepočítám ty komerční spoje nad rámec těch ministerských, objednávaných 6 párů). Tzn. D1 najednou bude… Číst vice »
a) A to zmizení těch 900 aut bude zařízeno jak prosím pěkně ? Nějakým zákonem nebo vyhláškou ? Jako je to pěkné a já tomu fandím, ale jak se to technicky zařídí na Ministerstvu dopravy ? Budou se na souběýné dálnici číst SPZ-ky a kdo si dovolí jet Přerov – Bohumín autem, tak ho zastaví hlídka PČR a dostane hned doživotí ?:-) b) A budou tam opravdu jezdit komerční spoje ? Jako ve studiích proveditelnosti si (asi) šotouš-projektant (domnívám se) namaloval do grafikonu a do navrženého linkování „čáry vlaků“ se super-truper pojmenováním SPRINTER – jakože, to jsou přece ti soukromníci,… Číst vice »
Ad a) tím, že lidé se přesunou do tolika souprav o kapacitě 300 lidí, které tam budou jezdit Ad b) dle oficiálních tezí: ano. Dokonce už ti autoři těch tezí přesně vědí, že provozovatelé těch komerčních spojů nebudou v onom roce 2050 mít zájem zajíždět do brněnského uzlu. Dovětek: při 6 párech ministerských spojů za hodinu budou mít lidi silnou motivaci jet kterýmkoliv z nich („jede to každou chvíli“) než čekat na spoj s kávou zdarma a sachr dortem (kterýžto spoj ale i tak může být komplementem – a ne substitutem – těch šesti párů ministerských spojů mezi Prahou a… Číst vice »
P. S. Stejně tak považuji za „věštění z křišťálové koule“ v otázce toho, jací budou v roce 2050 soukromí dopravci a jestli některý z nich bude patřit – v té době 78letému – Radimu Jančurovi.
… a k tomu „b“ bych ještě dodal – předpokládám, že všechny (nejen) VRTkové výkony budou soutěženy, takže jestliže „kávově-sachrový“ dopravce získá např. 3 ze 6 linek jedoucích po VRTce mezi Prahou a Brnem, tak asi nebude potřebovat mít na téže trase nad jejich rámec ještě nějaké své komerční spoje. Jo, pokud se vše „nabagruje“ národnímu dopravci, pak se nebudu divit, když soukromí dopravci pojedou komerčně. Ostatně, za těchto okolností vstoupili do dálkové dopravy i v bezVRTkovém stavu. No a pokud se bude „bagrovat… tedy, koncesovat… národnímu dopravci“ a zároveň nebudou soukromí dopravci vpuštěni na VRT, tak o to víc… Číst vice »
I kdyby tam klesl počet aut na polovinu, tak hučet bude hodně. To je bohužel vlastnost dálnic. Ani na minutu neutuchající hluk.
O. K., ale tím pádem doufám, že v ekonomickém hodnocení VRT není ve společenských přínosech uvedena eliminace dálničního hluku.
A vy ji tam snad někde čtete, nebo zde celou dobu bojujete se slaměným panákem?
A vy někde čtete, že píšu, že tam je? Já jen píšu, že doufám, že tam není. Nicméně O. K., ať zbytečně neslovíčkaříme a ať je řešeno meritum věci – jako jeden z důvodů, proč má mít smysl snižovat počet aut i mimo města, je uváděno snižování hlukové zátěže. Tady najednou zaznívají argumenty, že dálnice bude vůči svému okolí, včetně okolních obcí, hlučná i při snížení počtu aut po dokončení VRT, jejíž výstavba přitom, vlivem činnosti a průjezdu stavební techniky, bude také… hlučná. Logicky mi z toho vychází, že toho hluku v oblasti okolo dálnice (= přinejmenším mezi Jihlavou a… Číst vice »
Dálnice a silnice středem obce nevadí?
Tam z toho obvykle mají ten přínos, že na tu silnici můžou kdekoliv najet/z ní sjet; na dálnici můžou na nejbližším exitu (obvykle otázka několika km) taky najet/z ní sjet. Tzn. z její existence mají nevýhody, ale zároveň i výhody.
U VRT tomu zdaleka tak nebude.
… a k meritu věci: hlavní silnice středem obce obvykle vadí a proto mnohé obce/města usilují o obchvaty, proti kterým v zásadě nic nemají.
Někdo má iracionílní obavy? Není problém zaplatit výlet k nějaké VRT kousek za hranicemi.
To nic neřeší. Z principu se jede taktika NIMBY. Za každou cenu…
Ok. Takže když za vámi teď přijdu s tím, že budu na sousedním pozemku 6 let kopat, bušit, betonovat a jezdit těžejma náklaďákama, a vy vyjádříte obavy z prašnosti, hluku a velkého provozu náklaďáků a zeptáte se mne, jak tyhle dopady hodlám minimalizovat, tak vás mám poslat do háje s tím, že jste nimby a naprosto neřešit, jak vás ta stavba na tu dobu omezí? Ty v článku uvedené připomínky jsou vesměs zcela relevantní a naprosto nejdou proti stavbě samotné. To, že je obce podaly, je zcela v pořádku, neb obce tu jsou od toho, aby hájily zájmy svoje a… Číst vice »
Já myslím, že to pobírá nejen šotoušek. Dálnice se stavějí již ceká desetiletí, zkušenosti s tím jsou, jen u VRT, jak se jeví, jsou s těmito věcmi problémy daleko vyšší, než byly dosud u dálnic.
To už CEDOP udělal před cca 10 lety – exkurze starostů z Humpolecka do Kindingu a Altmühltalu – s podtextem „Podívejte, že i v takových menších sídlech může být nádraží přímo na VRT“ Výsledek po 10 letech: – VRT okolo Humpolce vůbec nepovede – vyjma stanice Jihlava-Pávov, nebude na VRT žádná stanice pro cestující, co se oblasti mezi okrajem Prahy a okrajem Brna týče – je dost dobře možné, že i kdyby VRT nadále měla vést okolo Humpolce, tak že by na ní VRT-nádraží nakonec nebylo (srov. s vypuštěním téhož u Velkého Meziříčí nebo Velké Bíteše). Tzn. iracionální byl –… Číst vice »
To, že kolem Humpolce (a celkově více jihem) to nepovede, je už celkem ohrané. Stejně tak i to Velké Meziříčí. Starostové měli zdarma výlet, VRT kolem Humpolce nepůjde a dálnici, která je kvůli nájezdům lepší, jim nikdo nesebere. Takže mohou být nadmíru spokojeni.
V té matici vztahů vám chybí jeden možný vztah – že tím pádem budou nespokojeni jiní starostové, přes jejichž obci – či poblíž ní – má VRT vést, přesto nejbližší stanice či přípojka bude desítky km daleko.
„Hluk, prašnost a (cosi). Obce popsaly, čeho se bojí u dálnic“
To by mi přišlo stokrát racionálnější.
Když to podají u dálnice (jakože to jistě podaly), budete prudit stejně.
Nejhorší jsou ty vibrace. Při tolika vlacích za den se dům několik set metrů od tratě bude neustále třást a bude se rozestupovat země. Z puklin bude stoupat puch pekelný a krávy přestanou dojit.
Přesně tak, Hranická propast je toho konec konců důkazem – před stavbou koridoru tam nic takového nebylo. Fyjalo octup!
Zase jeden očkovanej! :-)))
To co popisujete mi připomnělo hrad Housku. Že oni tam ve středověku taky chtěli stavět VRT a proto to dopadlo jak dopadlo? Země jim tam z toho pukla a z ní začali vylézat démoni, pekelný smrad se šířil a oni muslei na průrvě vystavět kapli.
Prašnosti nebo vibrací bych se asi tak nebál jako hluku. Dnes již soupravy nemláti při přejezdech spojů kolejnic a zmizelo klasicé buchbuch—buchbuch Ale objevilo se něco jiného. To mlácení dvojkolí na spoji nebylo slyšet na tak velkou vzdálenost na jakou je slyšet jedoucí vlak dnes. Ta vzdálenost je na některých místech opravdu značná. Nevím co to je , ale třeba na trati od Velimi ve směru na Prahu když jede vlak je tento slyšet již dlouho dopředu jak se nese ko kolejnicích a ten hluk je opravdu dosti velký a nepříjemný. Je slyšet dlouho dopředu, ale po průjezdu soupravy prakticky… Číst vice »
To tam máte u každého vlaku? Nebo prostě plochá místa na některé nápravě u pár vlaků?
Je to dost časté. Nepozoroval jsem zda se to týká jen některých, ale ve směru od Kolína na Prahu to je časté a v opačném směru z Prahy na Kolín se to naopak příliš neobjevuje. Co se týče plochy na kole to mě také již napadlo, ale … Dříve se říkalo, že kolejnice zpívají a přijízdějící vlak bylo možné zjistit na velkou vzdálenost přiložením ucha na kolejnici. Tady to však není nutné. Vlak je skutečně slyšet dlouho dopředu. Nevím k čemu bych to přirovnal. Je to takový zvláštní zvuk. Co jsem se bavil s domorodci tak mi bylo přitakáno, že… Číst vice »
Nevím, slušet to rozhodně je, ale jako hluk bych to nepopsal. Samozřejmě záleží na typu soupravy u starých loko docela ječí převodovky a vozy se špalkovými brzdami jsou výrazně hlučnější, ale ty snad pomalu zmizí a není to nic co by mělo jezdit po VRT. U Velimi mi to přijde dost tiché, na to že tam je kapacita i rychlost odpovídající dálnici. Dodávka jedoucí vedlo po okresce to klidně přehlučí. VRT je zejména aerodynamický hluk, takové „šššŠhwuM“, ale zase prokládáné významnými časovými úseky kdy je totální ticho, takže oproti dálnici docela gratulace. Navíc tam jezdí výhradně vozidla moderní koncepce, i… Číst vice »
Aby bylo jasno nemám nic proti VRT. Je to asi jak říkáte, že možná starší vozidla mají problém s modernizovanou tratí kde jsou kolejnice s méně spoji a zvuk se po nich tak nese na delší vzdálenost. Jak jsem se to snažil popsat v předchozím příspěvku čekajícím na schválení je zajímavé, že po průjezdu soupravy tento hluk ještě chíli trvá, ale jen do doby než se souprava vzdálí na určitou vzdálenost a pak jako mávnutím kouzelného proutku ustane. Nezmizí postupným slábnutím do ztracena. Tento jev mohu doložit i na někoolika videích. Ale zkusil jsem pohledat a něco jsem našel. Tady… Číst vice »
Obce ve kterých rajtují traktory a staré V3esky, obce ve kterých se v zimě topí kdejakým bordelem se bojí kvůli hluku a prašnosti. Já umírám…. 🙂
Připadá mi, źe je naprosto normální hájit si svoje. Co se týče toho topení, tak to si soused ohlídá. Asi jste dlouho na vesnici nebyl.
Ne na vesnici jsem nebyl, lítám asi vzducholodí. Soused si ohlídá… 🙂 Soused topí uhelným prachem, druhej spaluje domovní odpad a třetí má dílnu ve které má podomácku vyrobený kamna na vyjetej motorovej olej. Vytáhněte si hlavu z …. a jeďte se na přerovsko a hranicko podívat, to se nasmějete co tam existuje za kádry… .-)
Vesnice byly nedávno plynofikované, tč masivně přibývají, ostatní topí dřevem. Malinko jste zaspinkal dobu.
Takže spalováním dřeva nevzniká prach? 🙂
Spalováním dřeva také vzniká prach. Já jsem ale reagoval na to, jak jste popsal situaci na vesnicích. S takovým popisem, který jste tady předvedl by jste uspěl možná před čtvrt stoletím, já dnes mohu zopakovat, že se situace v obcích totálně obrátila k lepšímu. Tedy plynofikace, TČ, částečně nové, dokonalejší kotle na tuhá paliva… Ještě jsem zapomněl na zateplovánídomů. které rozhodujícím dílem omezilo potřebu vytápění.
Pokud dnes někdo brečí, že ten a ten topí jako prase, tak bych řekl, že je jeho povinnost poukázat na porušení zákona na ochranu ovzduší. Takže budete raději nadávat?
Takže dokonalejší kotel eliminuje následky spalování nekvalitního paliva nebo mokrého dřeva? To jsou věci. VRT ohrožuje lidi prachem? Když to obce používají jako argument? 🙂
Do jisté míry ano. Zkuste zplynovák naložit mokrým dřevem.
VTR moc prachem neohrožuje, hlukem nadmíru. Musíte se přesvědčit na místě. Aby bylo jasno, jsem železniční fanda, celý život na dráze, ale to neznamená, že musím souhlasit s každou koninou, která tady zazní!
Jinak mokrým dřevem topí jen člověk, který je sám proti sobě.
Však on takový brzy pozná zač je toho v komíně dehet : – )
Takže šotosexuál, to mnohé vysvětluje. 🙂 Dobrou.
To máš pravdu,ale drahý plyn minulou zimu udělal své, lidí topili tak aby ušetřili a já si myslel navečer, že jsem se vrátil o 30 Letná zpět.
Napište konkrétně kdo, nebo mlčte.
Tvl., tak to je silná káva.
omlouvám se reakce patřila jinému příspěvku.
Václav Očadlík, Za komínem 6, Hulín
Bohužel musím souhlasit. Nyní ještě ani nemrzne a venku to smrdí až hrůza jak někteří začali topit. Takže ve výsledku člověk čuchá přes den smrad z pálení zahradního odpadu a večer smrad z komínů.
S tou plynofikací si děláte legraci, že? Kdo by dnes topil plynem při těch cenách? Naopak. Lide se vracejí k tuhým palivům a od plynu coby ekologického paliva pro vytápění za které bylo ještě nedávno považováno utíkají.
Lidi plynem topí a dál topit budou. To, že se řada lidí přeorientovala na uhlí, to je pochopitelně dočasné, předpokládám, že víte, co se chystá s cenou a dostupností uhlí.
Někdo přešel na uhlí a někdo na jiný zdroj. Ideálně na obnovitelný jakým je třeba takové dřevo. Ale když jsme u té ceny a dostupnosti uhlí to jste mi připomněl, že bych si měl udělat nějakou železnou zásobu antracitu.
Co se chystá s cenou uhlí? Napiště ať si můžeme nakoupit investiční uhlí. 🙂
https://www.dumazahrada.cz/clanek/kotle-na-uhli-konci-20230601.html
Jedna věc je, že kotel na uhlí nebudete moci koupit a druhá je to, že ten dosavadní co máte budete moci i nadále používat.
NAvíc předpokládám, že Turow a další ještě dlouho pojedou. Přeci jen to jsou peníze co leží v zemi.
Proč tedy mají 2 kotle?
Mít dva kotle je z hlediska jistoty rozumný krok. Mít plyn, mám taky kotle dva. To ale vůbec není v rozporu s tím, co tvrdím, mnoho lidí plynem topí a i tím se ovzduší zlepšilo.
Ano, topilo. To se však změnilo. Vím o tom své. A mít dva kotle? No pokud máte dva komíny a každý pro jiný druh paliva tak proč ne. Ale to není jediná věc na kterou je nutné hledět. Pokud chcete topit uhlím nebo dřevem musíte ho mít kam uskladnit atd.
Nebudu vás soudit, kdo z vás má větší část pravdy, nicméně s tou plynofikací jste šlápl úplně vedle. Ano, za těžké dotace se plynofikovala celá země včetně měst (i větších) – vybudovalo se tisíce přípojek. ALE, ti lidé se často nepřipojili. Zcela běžně se připojila jedna třetina budov, někde dvě třetiny a existují obce, kde se nepřipojil nikdo, i když přípojky se vybudovali. A TČ si přibývají, ale slovem „masivně“ bych to neoznačil – když si to přepočtete na % lokálních zdrojů tepla a speciálně u starších budov, tak tam tu masivnost nenajdete. A ono TČ vzduch voda taky není… Číst vice »
Podle jak u vás, tak všude? Ne. Opravdu to tak není všude jak popisujete
Třeba v Podkrkonoší: jeden obyvatel vesnice spaluje v kotli sajrajty, že štiplavým dýmem zamoří celé údolí, a močůvku z chlíva pouští rovnou do potoka.
A takovýmu bude VRT plašit dobytek a ten mu bude míň dojit… 🙂
A navíc bude muset skot pravidelně mýt od prachu.
Vyrazte za poetických podzimních a zimních inverzí do poetických obcí přerovska hranicka a novojičínska a pak se přijďte podělit o zážitky.
Nevím které obce jsou poetické podle vás. Tam podle mě ani jedna. 😉
Tak vyrazte do kterých chcete za poetických inverzí.
No, pár obcí v té oblasti jsem v zimě projížděl a žádná apokalypsa to nebyla. A vzhledem k tomu, že to bylo za účelem měření emisí ze stacionárních zdrojů, tak vězte, že o tom víc než vy.
máte výsledky? tak tedy sem s nimi
Sakra chlape. To nesmíš být tak hrr. Vyplašil jsi ho a teď už se neozve.
Ajaj jsem to nedomyslel no. Tak je po legraci. Když já jsem zvyklý klást logické otázky. 🙂
Vy jste hlavně nedomyslel, že je rok 2023
A v těch obcích už jste byl a řekl jim že je rok 2023 a VRT jsou v módě? 🙂
A propos kdyby tady soudruh M19, který prováděl měření emisí stacionárních zdrojů v předmětných obcích napsal ty výsledky, hned by byla debata odbornější a plodnější, nemyslíte?
Koukám, že už nedokážete diskutovat argumenty, že začínáte nálepkovat. Takovéto výměny názorů se účastnit nemusím.
Věcné argumenty nula, jen snahy o urážky. Odbornou debatu nelze vést s lidmi arogantními ovšem bez odborných znalostí. A ty vy zjevně nemáte.
O tom by se dalo pochybovat.
Logické otázky. Slyšel jste o inkluzi?
máte konkrétní obvinění? na příslušné místo s nimi
Neblábolte a nedělejte se chytrým. Státní zkoušku ze správního práva mám dávno za sebou. 🙂
V Plzni?
PrF MU vy naivo.
Myslíte, že vám bude někdo veřejně sdělovat výsledky měření u klientů? Ty patří klientům, ti to hradily. Stejně byste jim nerozuměl a dezintepretoval.
Fajn anonymizujte lidi i vesnice označte je xy xz a pochlubte se. .-)
Kde jsou ty stacionární stanice pro měření ovzduší ve městech? Dnes při požáru v TV jen sdělí, že ten černý kouř z chemičky byl nezávadný a že nemáte otvírat okno.
Na to se ptejte soudruha M19 já nic neměřil, on se tady ohání nečím takovým. .-)
A na základě jakého statistického vzorku obyvatel jste psal svá moudra vy, prosím?
Stačí když máte v hlavě matku M19, pak jde všechno snáz. .-)
To nevím na základě jakých mlstatistik došel nick PeDazOl na své tvrzení o poetických vesnicich a stavu ovzduší v nich. Právě proto ty poetické vesnice tam nevidím. Není se o co opřít. 😉
Pokud se odvoláváte na exaktní statistiku v případě poetických obcí, tak vězte, že váš mozek má stejně daleko k exaktní vědě jako Zemanův mozek k abstinenci. Zbytek asi komentovat netřeba.
Už přestaňte pít, evidentně jste přebral. 😉
Aha, takže žádná tvrdá data pro své bláboly VY nemáte.
Děkuji.
Opatrně. Třeba se ještě ozve. Třeba také čeká na schválení svých příspěvků ve kterých reaguje na něčí dotaz.Tak jako já.
😀 😁
A pak ze tomu vsemu pomuzou elektroauta 😀😀😀😀😀
Nebo elektrovlaky. 🙂
Většinou topí nejhůře ti co mají plnou hubu ekologie. Neustálé řeči jakou třídu kotle nemají a pak tam rvou mokré dřevo.
No a nejlepší jsou ti co kupujou starej nábytek z bouraček a starý rámy z oken a pěkně to nalakovaný dřevo ráno nebo večer jěště nebo už za tmy futrujou do kamen…:-)
Vy s tím máte nějaké zkušenosti… 😉
No ty obce znám velmi dobře, tam se při povídání s místníma dozvíte věcí a jak se u toho nasmějete. .-))
Tohle průměrnýmu českýmu šotozoufalci nevysvětlíte. Ten považuje Dráhu za božstvo, který má mít každej v úctě. A z obcí by nejradši udělal detašovaná pracoviště Správy, která by hájila neomylnost a neměnnost jakéhokoli projektu, se kterým Správa přijde.
To, že obce mají logicky poněkud jiné zájmy než Správa, je nad jeho chápání, stejně jako to, že lze mít na věc různé pohledy a přesto se dohodnout ke spokojenosti všech.
Co jsem tam z článku pochopil tak se bojí hluku a prašnosti během stavby a vibrací během provozu.
Což je přeloženo do lidštiny to, aby bylo jasně dáno kudy ty naložený 815 budou jezdit a byly vybudovány cesty na stavbu mimo obce.
Jinak s tím bordelem co každý pálí souhlasím, i když u nás je to při nejhorším uhlí nebo mokré piliny.
Vždyť železnice ty silnice přece vůbec nikdy nepotřebuje. Tedy alespoň podle některých tady v diskusích.
No jak tady výše někdo psal je přece normální bránit svoje. Tak třeba takovej strejda Patrik brání přírodu za nás všechny, protože ta přece patří nám všem, takže je super když vybombarduje správní řízení k velkým stavbám připomínkama a odvoláníma a rozkladama, protože přece brání přírodu za nás všechny, nebo ne? 🙂 To byl černý humor….
Vy jste někde na velké stavbě v poslední době viděl jezdit T815? :-)) Ty T815 právě normálně a běžně rajtují po obcích, protože je používájí místní „dopravci“. Až najdete T815 u Strabagu, OHL ŽS, a jiných dejte vědět. A propos stavba je vždy obtíž a její vlivy jsou sanovány a kompenzovány. Takže kvůli tomu budeme blokovat všechno? I když soused staví a mě foukne semtam vítr písek na dvůr? To myslíte vážně? Vy když jste stavěl tak jste staveniště omotávat strečkou do výše 8 metrů? Prosil bych alespoň trochu soudnosti. Dík.
Kdy? Třeba na D1 u Přerova, a vím moc dobře kudy všudy jsou tihle převážeči hlíny jezdit, mám za barákem jeden z kamenolomů v Moravské Bráně a pokud jste zapomněl tak při stavbě D1 u Buku byl celkem průser s prašností.
Takže přestaneme stavět? Jak jste ten průser řešil? S Obcí, se zhotovitelem? S policií pokud se jezdilo kudy nemělo? Nebo u piva?
Protože při stavbě D1 jezdily hlučné tatrovky, tak nebudeme stavět VRTky?
CHápu váš demagogický argument správně?
V Semilech a ne jen jednu. A kdyby to byly jen třínápravovky. Beton na stavbu vozila míchačka T815 na podvozku 8×8. A že se něco najezdila.
A hele, Tatra : -)
https://youtu.be/_1XM1sBRly4?t=55
Aha. Takže to, že ve vsi jeden dva debilové topěj ostravskejma raketama, zavdává komukoli právo na takovou obec nebrat jakýkoli ohled? To je myšlenková konstrukce tak debilní, že se ani nedivím kolik jste tady za ní dostal palečků nahoru.
Kdo vám do hlavy nakokrhal co jste z ní vyplodil. Umíte číst? Nebo jen lamentovat nad vlastními myšlenkovými pochody?
„A propos stavba je vždy obtíž a její vlivy jsou sanovány a kompenzovány. Takže kvůli tomu budeme blokovat všechno? I když soused staví a mě foukne semtam vítr písek na dvůr? To myslíte vážně? „
Je pravda , že i mě se zdá poněkud zvlástní, když se musí zhotovitelská firma veřejně omlouvat za to, že třeba musí pracovat v noci a že tak vytváří hluk. Přijde mi to postavené na hlavu. Prostě se staví. Když se kácí les také létají třísky. A co se týče prašnosti tak ta v noci nebývá vidět. Ale pokud jsou vhodné světelné podmínky můžete ten oblak stoupajícího prachu pozorovat velmi snadno.
V lese obvykle nikdo nebydlí.
„Prostě se stavět“ se dá i výhradně ve dne.
Dokonale popsano, proti nam na vsi je 4 bytovka a v zime jejich kominu rikam raketa Saturn 5.