Takže dobrák bude jezdit autem, aby propagoval veřejnou dopravu. To není moc dobrá propagace. 😄
Copak nemůže využívat tu skvělou veřejnou dopravu, když do ní láká ostatní?
To není o ježdění autem, to auto je stánek který se někde postaví a tam nabízí služby. Jasně že může dát do batohu noťas a rybářskou stoličku, ale nevím jestli tím dosáhneme lepší propagace čehokoliv 🙂
Jakto? Vždyť by mohl mít cyklostánek jako mají KOFI (a vaří vodu na propanbutanu).
Rejpal
1 rok
Přestože jsme malá země, tak každý kraj si řeší dopravní obslužnost včetně tarifů a integrace po svém a nějaká celorepubliková koordinace je v nedohlednu, MD spí. Chudák cestující, který pravidelně cestuje přes krajskou hranici. A to ani nemluvím o cestujících, kteří jedou občas o víkendu někam dále na výlet. Než aby studovali JŘ a tarify, tak raději vezmou auto. Do kvalit veřejné dopravy ve Švýcarsku máme hodně daleko a tím nemyslím vozidlový park, ale provázanost jednotlivých druhů dopravy a tarifní integraci. Hlavně, že krajští objednavatelé požadují skoro v každém vozidle Wi-Fi.
Tak kdyz jste nadhodil toho slaměného panáka… mam-li počítač nebo mobil bez dát, můžu si ve vlaku zjistit informace o dalším spojení aniž bych se ptal průvodčího díky té wifi.
Samozřejmě to znamená, že by na ten internet museli nějaké relevantní informace dávat 🙂
Švýcarsko je rozdrobeno na tolik kantonů, z nichž každý si objednává regionální dopravu sám…
Středočeský kraj + Hl. m. Praha mají společný IDS. Taktéž Královéhradecký + Pardubický kraj.
MD zavedlo One-ticket. O. K., zatím použitelný jen pro vlaky, nicméně mezikrajské cesty se odehrávají primárně právě po železnici.
P. S. K tématu článku – s nadsázkou mě napadlo, že jedna osoba zvolená za Ústecký kraj + nyní tvrdící, že se vydá za občany v takovém pojízdném bydlišti, tu existuje. Jakpak by uměl občanům vysvětlovat výhody integrace v DÚK? 🙂
Ondra L.
1 rok
Oneticket v jeho soucasne podobe je podle me uplne zbytecny projekt. Ale snad poskytne platformu pro budoucnost, az se treba ministerstvo dopravy bude nekdy zajimat i o neco jineho, nez jak na verejne doprave usetrit.
Tak ten zbytek resi uplne stejne i tarify dopravcu. Stoji maximalne stejne, ale spis min, prodavaji se na stejnem miste, oneticket ve skutecnosti zadnou vyhodu neprinasi. Jedina jeho „vyhoda“ je, ze jeho existenci muzeme uklidnit tu cast cestujicich, kteri z nejakeho duvodu maji zachvaty paniky, kdyz zjisti, ze po kolejich jezdi vice dopravcu.
Ano, ale to se tady brecelo z jineho duvodu. Ale samozrejme je ta cast cestujicich, ktera to zatim nezna, nervozni z toho, ze kdyz pri prestupu nastoupi do vlaku jineho dopravce bez jeho jizdenky, ze pak bude mit problem. Nekteri, jak jsem si vsiml, to skutecne dost prozivaji, i kdyz vlastne o nic nejde.
cracatit
1 rok
Proč podnikavec, stačilo by, kdyby se jednotlivé kraje domluvily s ČD na implementaci všech tarifů i autobusových, aby šlo všechno koupit na Můj vlak, klidně třeba s nějakou pětiprocentní přirážkou, aby dráhy nekvákaly, že dělají prodavače zadarmo. Nemusel by se pak vymýšlet další rovnák v podobě nějakého společného mezikrajského API rozhraní. Jinak MD prostřednictvím Cendisu by taky mohlo zatlačit trošku na asociaci krajů, Asociaci organizátorů veřejné dopravy a pak možná na Asociaci dopravních podniků, aby se všichni domluvili na jednom prodejním kanálu. Tím neříkám, aby to pokryl One ticket, protože to by byl nový tarif, bavím se jen o prodejním… Číst vice »
Tak k te implementaci postupne dochazi. Ale kdyz si vzpomeneme na to, ze napr. stredocesky kraj nedokazal vsechny autobusy integrovat ani za 30 let, nebo ze nektere kraje (vysocina napr.) maji spis parodii na ids nez ids, tak ta implementace vsech kraju bude trvat tak 50 let.
počkejte, ono to přijde:
dobračko, dobra*čka, dobračstvo, dobr***, dopr***
Gajda
1 rok
K tomu by se hodilo, aby právě každý kraj měl to co ústecký. A pak už by šlo prodat tu pro svůj kraj a i celorepublikovou, kde už by se snad nějak domluvili, buď sami a nebo po zatlačení MD.
Bohužel v celém systému železniční a autobusové dopravy je obrovský bordel skrze různé tarify DÚK, IDS JK, IDPK apod. Slovo DÚK slyším dnes poprvé. Spoustu lidí se třeba diví, že na cesty po Plzeňském kraji je levnější pokud nemáte In 50,75 nebo 100 tak je levnější kupovat jízdenky na kase, než v aplikaci Můj vlak. Proč? Protože plzeňský tarif tam nebyl implementován. Naivně si myslí, že jízdenky v aplikaci by měly být na pokladně za stejnou cenu nebo dražší (logicky, protože musíte zaplatit člověka na kase, narozdíl od případu, kdy si je kupujete přes internet). RIP případ, kdy byly (doufám,… Číst vice »
Jasně že by každý chtěl jeden celostátní tarif na veškerou dopravu, aby si mohl vybrat start a cíl kdekoliv a neměl pocit že existuje nějaká levnější nabídka o které neví. K tomu je ta cesta velmi trnitá a můžeme být rádi že jednotlivé kraje (některé více, některé hůř) se snaží všechno maximálně integrovat, usnadnit a propagovat v rámci kraje a řešit různé přesahy do sousedních krajů. Za mě je jednotný tarif po celém Plzeňském kraji platící na všechnu dopravu desetkrát důležitější než nějaká jednotná cena lístku do Brna.
V tom, co psal pan Razum o jizdence plzen – brno slo o to, ze drive pokladni system CD neumel integrovat zvyhodnene relacni jizdenky pro urcitou trasu do jizdenky, ktera lezela mimo. V prikladu, ktery uvadel, to vypadalo zhruba tak, ze kdyz jste si koupil listek plzen – brno, tak vam to pokladna spocitala v tarifu pro obycejne jizdne a stalo to pak – dam priklad – 500 kc. Kdyz jste si to koupil jako 2 jizdenky, v tomhle pripade plzen – praha a praha – brno, prodalo vam to jako zvyhodnene relacni jizdenky za (napriklad) 90 a 150 kc.… Číst vice »
S temi jizdenkami u cd, kdy bylo vyhodnejsi v urcitych relacich koupit jizdenku na dvakrat nez primo ze startu do cile, uz to tak neni, aplikace i pokladna uz to umi prechroustat sama. Jen jsem si letos vsiml, ze nejak vychcipaly vcasne a vazane jizdenky z mensich nacestnych stanic, kdy vam to nabizi drazsi flexi jizdenky. Ted napriklad nymburk – trutnov je drazsi nez praha – trutnov, ackoliv je to dal. Jinak DUK je nejlepsi IDS u nas.
Umi to. Chtelo by to ale, aby nejaka aplikace umela ty tarify jednotlivych ids a dopravcu kombinovat v te nejvyhodnejsi variante. Tak mozna se toho nejaky podnikavec chyti.
Kdyz si vyhledate spojeni v Muj vlak, tak ono vam to jizdenku plzenskeho kraje za urcitych okolnosti samo nabidne. Pokud jde o cestu uvnitr kraje, tak bud ji (zpravidla u osobnich vlaku) nabidne rovnou ke koupi, nebo pokud tam neni a aplikace jako prvni nabizi flexi nebo jinou jizdenku ČD, tak kdyz tuknete na to policko s napisem napr. „flexi zakladni jednosmerna“ (je tam takova jakoby sipka doprava), tak vyskoci dalsi mozne jizdenky, kde krome one ticketu bude i jizdenka IDS. Ted tu aplikaci muj vlak vylepsili i tak, ze si primo v ni muzete koupit IDS jizdenky i na… Číst vice »
Muze pouzit na jednu cast cesty tarif plzenskeho kraje (plzen – karez), na druhou cast tarif PID (karez – praha). Krome osobnich vlaku tak muze jet i rychliky Berounka.
Nehledam v tom problem, panu Razumu neco nebylo jasne, tak reaguji, protoze se v tom docela orientuji. Za urcitych okolnosti – zejmena pokud cestujici jede v jeden den tam i zpet – lze kombinaci tarifu dosahnout uspory ve stokorunach.
Tak to s Vámi nemohu souhlasit, viz příklad cesty do Českých Budějovic, když mi zde Ondra L. hezky poradil:
Plzeň Hl. n. – Horažďovice předm. 68 Kč (IDK)
Horažďovice předm. – České B. 111 Kč (IN25)
celkem: 179 Kč
Plzeň Hl. n. – České B. 188 Kč (IN25)
Tedy v jednom případě zaplatíte o 9 korun méně. Uznávám, že to není nijak velký rozdíl, a kvůli 9 Kč to nejspíš dělat nebudu, ale stejnak ten rozdíl tam je.
A předpokládám, že na kase vám prodají jízdenku za oněch 188 Kč.
Ještě dodám, že bez IN25 ten rozdíl už je někde okolo 20 Kč v závislosti na tom, jaký vlak si vyberete.
jal
1 rok
Bez jednoduché každodenní reklamy ohledně tarifů a dobou jízdy třeba lanovkou na Větruši a vlakem Kozí dráhou na bilboardech a aspoň místních rádiích a televizích je nějaký jeden borec v zelené dodávce k prdu. Jedině, že by přesvědčovat okolostojící v koloně, jaké je super jezdit busem. : – )
Tak to já si o tom myslím přesný opak. Ten pracovník může působit nejen v terénu když už je takto vybaven vozidlem. Ale může třeba navštěvovat školy. Pokud by v tom chtěl mít DÚK systém tak ti školáci jsou základ a mohou takto o ROM aspoň získat povědomí. Nevím jak u Vás v Ústeckém kraji ale u nás v MS kraji je reklama na Facebooku pravidelně. Chodí to jako sponzorovaný odkaz. Reklamu jsem již také bilbordovou viděl. Mohlo by to být u nás samozřejmě ještě lepší a cílenější. Za mě je to od DÚK velmi dobrý počin. Tedy dávám jim… Číst vice »
Zdravím.
Reklamu na bilborbu nemám vyfocenou.
Na Facebooku to jsou sponzorované příspěvky. A celkem pravidelně. Ale ty se v Usteckém kraji dle mého nebudou zobrazovat….
Ještě jsem si vzpomněl že ty nové Ostravské busy mají lehkou stručnou reklamu. Alá antistres. MHD denně za 11. Při zakoupení zřejmě určitého typu měsíčníku. A 98 Kč denně autem…
Takže dobrák bude jezdit autem, aby propagoval veřejnou dopravu. To není moc dobrá propagace. 😄
Copak nemůže využívat tu skvělou veřejnou dopravu, když do ní láká ostatní?
To není o ježdění autem, to auto je stánek který se někde postaví a tam nabízí služby. Jasně že může dát do batohu noťas a rybářskou stoličku, ale nevím jestli tím dosáhneme lepší propagace čehokoliv 🙂
Jakto? Vždyť by mohl mít cyklostánek jako mají KOFI (a vaří vodu na propanbutanu).
Přestože jsme malá země, tak každý kraj si řeší dopravní obslužnost včetně tarifů a integrace po svém a nějaká celorepubliková koordinace je v nedohlednu, MD spí. Chudák cestující, který pravidelně cestuje přes krajskou hranici. A to ani nemluvím o cestujících, kteří jedou občas o víkendu někam dále na výlet. Než aby studovali JŘ a tarify, tak raději vezmou auto. Do kvalit veřejné dopravy ve Švýcarsku máme hodně daleko a tím nemyslím vozidlový park, ale provázanost jednotlivých druhů dopravy a tarifní integraci. Hlavně, že krajští objednavatelé požadují skoro v každém vozidle Wi-Fi.
Tak kdyz jste nadhodil toho slaměného panáka… mam-li počítač nebo mobil bez dát, můžu si ve vlaku zjistit informace o dalším spojení aniž bych se ptal průvodčího díky té wifi.
Samozřejmě to znamená, že by na ten internet museli nějaké relevantní informace dávat 🙂
Švýcarsko je rozdrobeno na tolik kantonů, z nichž každý si objednává regionální dopravu sám…
Středočeský kraj + Hl. m. Praha mají společný IDS. Taktéž Královéhradecký + Pardubický kraj.
MD zavedlo One-ticket. O. K., zatím použitelný jen pro vlaky, nicméně mezikrajské cesty se odehrávají primárně právě po železnici.
P. S. K tématu článku – s nadsázkou mě napadlo, že jedna osoba zvolená za Ústecký kraj + nyní tvrdící, že se vydá za občany v takovém pojízdném bydlišti, tu existuje. Jakpak by uměl občanům vysvětlovat výhody integrace v DÚK? 🙂
Oneticket v jeho soucasne podobe je podle me uplne zbytecny projekt. Ale snad poskytne platformu pro budoucnost, az se treba ministerstvo dopravy bude nekdy zajimat i o neco jineho, nez jak na verejne doprave usetrit.
SJT právě řeší ten zbytek, tedy to co kraje neřeší.
Tak ten zbytek resi uplne stejne i tarify dopravcu. Stoji maximalne stejne, ale spis min, prodavaji se na stejnem miste, oneticket ve skutecnosti zadnou vyhodu neprinasi. Jedina jeho „vyhoda“ je, ze jeho existenci muzeme uklidnit tu cast cestujicich, kteri z nejakeho duvodu maji zachvaty paniky, kdyz zjisti, ze po kolejich jezdi vice dopravcu.
Ano, můžete si v každém vlaku kupovat zvlášť jízdenku, ale to se tady brecelo, že je to špatně.
Ano, ale to se tady brecelo z jineho duvodu. Ale samozrejme je ta cast cestujicich, ktera to zatim nezna, nervozni z toho, ze kdyz pri prestupu nastoupi do vlaku jineho dopravce bez jeho jizdenky, ze pak bude mit problem. Nekteri, jak jsem si vsiml, to skutecne dost prozivaji, i kdyz vlastne o nic nejde.
Proč podnikavec, stačilo by, kdyby se jednotlivé kraje domluvily s ČD na implementaci všech tarifů i autobusových, aby šlo všechno koupit na Můj vlak, klidně třeba s nějakou pětiprocentní přirážkou, aby dráhy nekvákaly, že dělají prodavače zadarmo. Nemusel by se pak vymýšlet další rovnák v podobě nějakého společného mezikrajského API rozhraní. Jinak MD prostřednictvím Cendisu by taky mohlo zatlačit trošku na asociaci krajů, Asociaci organizátorů veřejné dopravy a pak možná na Asociaci dopravních podniků, aby se všichni domluvili na jednom prodejním kanálu. Tím neříkám, aby to pokryl One ticket, protože to by byl nový tarif, bavím se jen o prodejním… Číst vice »
Tak k te implementaci postupne dochazi. Ale kdyz si vzpomeneme na to, ze napr. stredocesky kraj nedokazal vsechny autobusy integrovat ani za 30 let, nebo ze nektere kraje (vysocina napr.) maji spis parodii na ids nez ids, tak ta implementace vsech kraju bude trvat tak 50 let.
Notýjo, a je to vymyšlený. Že toto ještě nikoho nenapadlo. Vás je na internetovou diskuzi škoda.
Dobrák/dobračka, to je strašnej slovník. Nemůžou to pojmenovat nějak normálně?
počkejte, ono to přijde:
dobračko, dobra*čka, dobračstvo, dobr***, dopr***
K tomu by se hodilo, aby právě každý kraj měl to co ústecký. A pak už by šlo prodat tu pro svůj kraj a i celorepublikovou, kde už by se snad nějak domluvili, buď sami a nebo po zatlačení MD.
Spíš by vám měl vysvětlit co IDS vlastně znamená.
Hlupákům těžko něco vysvětlovat.
výborný argument. kolorit zdejších diskuzí. nesouhlas se vyjadřuje dehonestací , označením za hlupáka , šotouše , bolševika . vaše argumentační nouze o vás nic pěkného nevypovídá
(nebývají podobné články obvykle podepsané jako „inzerce“?)
je podepsany.
Bohužel v celém systému železniční a autobusové dopravy je obrovský bordel skrze různé tarify DÚK, IDS JK, IDPK apod. Slovo DÚK slyším dnes poprvé. Spoustu lidí se třeba diví, že na cesty po Plzeňském kraji je levnější pokud nemáte In 50,75 nebo 100 tak je levnější kupovat jízdenky na kase, než v aplikaci Můj vlak. Proč? Protože plzeňský tarif tam nebyl implementován. Naivně si myslí, že jízdenky v aplikaci by měly být na pokladně za stejnou cenu nebo dražší (logicky, protože musíte zaplatit člověka na kase, narozdíl od případu, kdy si je kupujete přes internet). RIP případ, kdy byly (doufám,… Číst vice »
Jasně že by každý chtěl jeden celostátní tarif na veškerou dopravu, aby si mohl vybrat start a cíl kdekoliv a neměl pocit že existuje nějaká levnější nabídka o které neví. K tomu je ta cesta velmi trnitá a můžeme být rádi že jednotlivé kraje (některé více, některé hůř) se snaží všechno maximálně integrovat, usnadnit a propagovat v rámci kraje a řešit různé přesahy do sousedních krajů. Za mě je jednotný tarif po celém Plzeňském kraji platící na všechnu dopravu desetkrát důležitější než nějaká jednotná cena lístku do Brna.
V tom, co psal pan Razum o jizdence plzen – brno slo o to, ze drive pokladni system CD neumel integrovat zvyhodnene relacni jizdenky pro urcitou trasu do jizdenky, ktera lezela mimo. V prikladu, ktery uvadel, to vypadalo zhruba tak, ze kdyz jste si koupil listek plzen – brno, tak vam to pokladna spocitala v tarifu pro obycejne jizdne a stalo to pak – dam priklad – 500 kc. Kdyz jste si to koupil jako 2 jizdenky, v tomhle pripade plzen – praha a praha – brno, prodalo vam to jako zvyhodnene relacni jizdenky za (napriklad) 90 a 150 kc.… Číst vice »
S temi jizdenkami u cd, kdy bylo vyhodnejsi v urcitych relacich koupit jizdenku na dvakrat nez primo ze startu do cile, uz to tak neni, aplikace i pokladna uz to umi prechroustat sama. Jen jsem si letos vsiml, ze nejak vychcipaly vcasne a vazane jizdenky z mensich nacestnych stanic, kdy vam to nabizi drazsi flexi jizdenky. Ted napriklad nymburk – trutnov je drazsi nez praha – trutnov, ackoliv je to dal. Jinak DUK je nejlepsi IDS u nas.
IDPK v aplikaci je.
Umi to. Chtelo by to ale, aby nejaka aplikace umela ty tarify jednotlivych ids a dopravcu kombinovat v te nejvyhodnejsi variante. Tak mozna se toho nejaky podnikavec chyti.
Dokážete mi poradit, kde to najdu? Protože o tom slyším poprvé, že by to bylo v aplikaci Můj vlak.
Když jsem se jednou na to totiž ptal průvodčího, tak mi říkal, že to lze koupit pouze na kase nebo u něj.
děkuji předem
Kdyz si vyhledate spojeni v Muj vlak, tak ono vam to jizdenku plzenskeho kraje za urcitych okolnosti samo nabidne. Pokud jde o cestu uvnitr kraje, tak bud ji (zpravidla u osobnich vlaku) nabidne rovnou ke koupi, nebo pokud tam neni a aplikace jako prvni nabizi flexi nebo jinou jizdenku ČD, tak kdyz tuknete na to policko s napisem napr. „flexi zakladni jednosmerna“ (je tam takova jakoby sipka doprava), tak vyskoci dalsi mozne jizdenky, kde krome one ticketu bude i jizdenka IDS. Ted tu aplikaci muj vlak vylepsili i tak, ze si primo v ni muzete koupit IDS jizdenky i na… Číst vice »
Wow! Našel jsem to! Moc děkuji!
Plácáte páté přes deváté, Plzeň Praha je mezikrajská relace, jedete tedy za tarif ČD, nebo SJT. S tím nemá kraj nic společného.
Muze pouzit na jednu cast cesty tarif plzenskeho kraje (plzen – karez), na druhou cast tarif PID (karez – praha). Krome osobnich vlaku tak muze jet i rychliky Berounka.
Kdo to zná, ať tak jede, kdo to nezná, koupí si normální jízdenku, tak jak to vždy bylo. Hledáte tady problém tam kde není.
Nehledam v tom problem, panu Razumu neco nebylo jasne, tak reaguji, protoze se v tom docela orientuji. Za urcitych okolnosti – zejmena pokud cestujici jede v jeden den tam i zpet – lze kombinaci tarifu dosahnout uspory ve stokorunach.
Pokud plácám páté přes deváté, tak se tomu ani nedivím.
Jediné co tvrdím, že je v tom bordel a nevyznám se v tom ani jako pravidelný cestující.
Půjdete na kasu a řeknete Praha hl.n, nic víc vědět nemusíte.
Tak to s Vámi nemohu souhlasit, viz příklad cesty do Českých Budějovic, když mi zde Ondra L. hezky poradil:
Plzeň Hl. n. – Horažďovice předm. 68 Kč (IDK)
Horažďovice předm. – České B. 111 Kč (IN25)
celkem: 179 Kč
Plzeň Hl. n. – České B. 188 Kč (IN25)
Tedy v jednom případě zaplatíte o 9 korun méně. Uznávám, že to není nijak velký rozdíl, a kvůli 9 Kč to nejspíš dělat nebudu, ale stejnak ten rozdíl tam je.
A předpokládám, že na kase vám prodají jízdenku za oněch 188 Kč.
Ještě dodám, že bez IN25 ten rozdíl už je někde okolo 20 Kč v závislosti na tom, jaký vlak si vyberete.
Bez jednoduché každodenní reklamy ohledně tarifů a dobou jízdy třeba lanovkou na Větruši a vlakem Kozí dráhou na bilboardech a aspoň místních rádiích a televizích je nějaký jeden borec v zelené dodávce k prdu. Jedině, že by přesvědčovat okolostojící v koloně, jaké je super jezdit busem. : – )
Tak to já si o tom myslím přesný opak. Ten pracovník může působit nejen v terénu když už je takto vybaven vozidlem. Ale může třeba navštěvovat školy. Pokud by v tom chtěl mít DÚK systém tak ti školáci jsou základ a mohou takto o ROM aspoň získat povědomí. Nevím jak u Vás v Ústeckém kraji ale u nás v MS kraji je reklama na Facebooku pravidelně. Chodí to jako sponzorovaný odkaz. Reklamu jsem již také bilbordovou viděl. Mohlo by to být u nás samozřejmě ještě lepší a cílenější. Za mě je to od DÚK velmi dobrý počin. Tedy dávám jim… Číst vice »
Můžete tu dát nějaký odkaz na tu reklamu?
Zdravím.
Reklamu na bilborbu nemám vyfocenou.
Na Facebooku to jsou sponzorované příspěvky. A celkem pravidelně. Ale ty se v Usteckém kraji dle mého nebudou zobrazovat….
Ještě jsem si vzpomněl že ty nové Ostravské busy mají lehkou stručnou reklamu. Alá antistres. MHD denně za 11. Při zakoupení zřejmě určitého typu měsíčníku. A 98 Kč denně autem…
Přišlo mi to i vtipné a hlavně věcné…