cargo

Hlavní omezení na D1 na nejvýše položeném úseku končí

Stavba ekoduktu pro zvěř na D1 mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem. Foto: SkanskaStavba ekoduktu pro zvěř na D1 mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem. Foto: Skanska

Kompletně hotovo má být v červenci.

Společnost Skanska výrazně pokročila s dokončením modernizace nejvýše položeného úseku dálnice D1 mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem. Do pondělního odpoledne se provoz vrátí do obou jízdních pásů.

„Tento víkend rušíme omezení jízdy kolem středního dělícího pásu, necháváme jej na několika menších úsecích u krajnic,“ popisuje projektový manažer Skanska Michal Vozdecký. Změna by měla být dokončena nejpozději do pondělního odpoledne, závisí to jen na počasí. Během posledních pěti týdnů došlo k vybudování pěti přejezdů středního dělícího pásu, výměně středových svodidel a dokončení prací na systému SOS.

Dálnice zde bude nyní plně průjezdná v obou pruzích v každém směru, na několika úsecích bude pouze uzavřena krajnice kvůli dokončování oplocení. Jediné podstatnější omezení bude u nadchodu pro zvěř přibližně na 95. kilometru, kde je nutno na betonovou konstrukci navézt zeminu a celý povrch zatravnit. Veškeré práce na modernizovaném úseku D1 mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem by měly skončit letos v červenci.

Úsek mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem byl z hlediska průběhu modernizace nejkomplikovanější stavbou. Práce na něm začaly v březnu 2018, kdy zakázku získalo česko-italsko-kazašské sdružení vedené Geosanem. ŘSD nakonec smlouvu vypovědělo. V nové soutěži vyhrála Skanska, cena je 2,083 miliardy korun.

Tagy D1 Humpolec - Větrný Jeníkov modernizace D1 seznam Skanska
6 komentářů