Hlavně si už neodnášejte kabely. Modernizace trati z Vysočan je hotová, „Rajda“ ještě počká
Stanice Praha - Rajská zahrada. Foto: SŽ
Rekonstrukce poslala podle SŽ tento úsek trati do západní Evropy.
Rekonstrukce poslala podle SŽ tento úsek trati do západní Evropy.
To vynechání nástupiště u 5. koleje se jednou vymstí…
Trať bez zabezpečovače. Ale hlavně, že nás pošle do západní Evropy. Pak zase můžou tlupy „odborníků“ řešit, proč tam dochází k vzniku MU.
Ano, i západní Evropa se potřebuje něčemu zasmát.
Nevíte někdo, kdy se na tuto trať vrátí linka R10? Koridor je už tak přetížený a myslel jsem, že po koridoru a přes Sadskou bude jezdit jen do dokončení rekonstrukce na Vysočanech…
Rekonstrukce poslala podle SŽ tento úsek trati do západní Evropy? Já se jenom divím že za tohle ministra a generálního ředitele SŽ nevynesou lidi v zubech. Zrekonstruovat trať na stovku a to ani nenainstalovali zab. zař. a ještě to prohlašovat za úspěch.
Cituji: „Město stihlo dokončit pouze polovinu lávky propojující zastávku s metrem, stavba bude pokračovat příští rok. Přes čtyřproudou Chlumeckou ulici musí cestující zatím pokračovat podchodem.“ Konec citace.
Není mezi zastávkou a metrem právě ona Chlumecká ulice? Proč tedy hledat podchod, když už prý je tam lávka?
P.S. A ano, je to sarkasmus reagující na protimluv v textu. 😉
Kdyby tam byl podchod nebyla by potřeba Lávka. Kdyby tam byl podchod bylo by to asi desetkrát rychlejší a ušetřilo by se 6 pater nahoru a 3 patra dolů než chodit po lávce celý den. Tento projekt ovšem zazdily autíčkaři z ODS
Podchod je a je už hromadu let … jenže stranou, neb spojuje sídliště s domky mezi tratí a čtyřproudem – musí se kus směr z Prahy, k Černému mostu a zase zpět ke stanici metra.
Lávka je hotova jen v té části, která umožní mimoúrovňový přechod kolejí, není hotova „větší půlka“ přes ulici.
Ale proč není zastávka o 100 m ven z centra, aby se šlo přímo k podchodu a lávka nebyla, nevím. Asi kvůli pozemkům, je to jediné místo, kde není zastavěná parcela mezi tratí a ulicí.
No nejspíš proto, že to je nejblíž ke stanici metra…
To ano, ale za cenu lávky navíc. Lávku stavíte a udržujete za veřejné peníze, tedy je otázka, zda by ctěná veřejnost nemohla jít o 100 m dál na metro (no jo, jsem naivní). Ale spíš mám z mapy dojem, že by byl problém jak překonat soukromé parcely domů podél trati.
Neví někdo prosím, proč se v posledních letech tak zasekla modernizace železniční sítě? Přijde mi, že v minulých letech ta výstavba správě železnic docela šla, stavělo se na 5-10 úsecích zároveň a modernizace vedly ve většině případů ke zvýšení traťových rychlostí a zkrácení cestovních dob. Dneska mi přijde, že se buď rekonstruují nádraží / zastávky a nebo se dělají takové „modernizace“, které spíše jen odstraňují nevhodný stav. Přitom zdroje jsou, ne?
Taky mi přijde, že jediné, co SŽ opravdu umí, jsou rekonstrukce staničních budov v co největších řitích.
Ale na druhou stranu, i prostá reko z Poříčan do Velimi (proč teda ne rovnou až do Kolína?) nebo v údolí Orlice byly dost náročné akce. K tomu se přidává třeba zrovna čelákovická trať, o které tu čteme, nebo Pardubice – Hradec.
Já vím, no. Ale i tak mi současná výstavba hořce kontrastuje s tím, jak se v minulých dekádách rekonstruovaly koridory, kde vznikaly časté přeložky a novostavby a traťová rychlost mnohdy vzrostla i na dvojnásobek. Zároveň jsem tak trochu doufal, že by většina nekoridorových celostátních a významnějších regionálních tratí mohla sdílet úděl Uničovky – tj. elektrifikace + na 160 kde to jde. To je budoucnost železnice.
Časté ty přeložky zas tak nebyly. Na 1. koridoru to je tunel u Mlčechvost, jinak nic moc. Na hlavní větvi 2. koridoru taky nic, až na úseku ČT – Zábřeh se to rozjelo. Od Berouna do Rokycan jsou ty přeložky takové spíš nanic. Ejpovický tunel a 4. koridor od Bystřice na jih jsou samozřejmě výborné (škoda, že 3. koridor mezi Rokycany a Berounem nevypadá taky tak).
Na druhou stranu, myslím, že třeba trať z Teplic do Bíliny vypadá podobně, jako koridor.
Ano. Ale jak se to rozjelo, tak se v poslední době pokrok zastavil. V současnosti nevím o jediném budovaném tunelu nebo přeložce. Zároveň ani příští či přespříští rok nedojde k žádnému zahájení takové stavby. Jestli se nemýlím. Jo studií proveditelnosti, těch jsou mraky.
V příštím roce se má zahájit modernizace uzlu v Třebové, rekonstrukce: trati do Solnice, Plzeň – Stod, Přibyslav – Pohled, Počerady – Obrnice a Kyjice – Chomutov. Na to, že vláda solí do dopravy rekordní peníze a Evropská unie skrze Green deal podporuje železniční dopravu všemi deseti, mi to přijde málo.
Nehodlám nijak SŽ hájit, ale zrovna tato stavba se na české poměry povedla. Vestibul a podchod ve Vysočanech je konečně něco jiného než minimalistický klaustrofobní podchod s pravými úhly. Konečně něco co připomíná nádraží i někde jinde než v ČR. Přidalo se pár podchodů po trase (Kbelská, Chvaly), podjezd Bystrá. Rajskou Zahradu ponechám bez komentáře. Teď by se mohlo pochlapit i město a zhumanizovat přístup ve Vysočanech, kde i přes několik parkovacích domů jsou chodníky kvůli parkování na ulici zoufale úzké. Pešlova vypadá, jako by na jejím konci nebylo vůbec nic co generuje pohyb tisíců lidí denně. Taky se severozápadní… Číst vice »
Vidíte, já bych připomínku/dotaz měl – u odbočky Skály. Přišlo by mi logické rovnou natáhnout 2. kolej do Satalic, aby se nestávalo, že vlak směr Neratovice čeká na odbočce na vlak do centra. Nebo vlak v Satalicích do centra na vlak ven… Zrovna při různých nepravidelnostech, kdy to nastává se počítá každá minuta.
Přitom 2. kolej po Praze byla ve všech plánech modernizace dopravy směr Mladá Boleslav a Liberec – prostě jen pro „S-Bahn“ je třeba (např. i pro čakovický „ocásek“).
Nevíte někdo, kdo jste profesionál, proč to tak není?
2. kolej by při současném provozu snesla snesly všechny směry od Prahy ven, viz Pacifik alespoň do Vraného nebo nebo Hrbatá do Rudné.
Celý projekt je ve skutečnosti vizitkou katastrofy SZ. (Nebo vyčůranosti) Trať totiž měla být čtyřkolejná a postavila se jen jako tříkolejná s tím že se někdy 4. kolej dostaví. Mezitím se za fixovali polohy všech viaduktu mostů protihlukových zdí kterých je tam nepočítaně, developerů stavby domu a další změna bude jen za cenu kompletního vytahané a zapocnuti znovu. Výsledkem je, ze se sem už ani nevejdou vlaky do Brandýsa, kdyby se tam ta trať postavila a nákladní doprava má smůlu úplně. Přitom to nejslabší místo = Vysocany mají 4 kolejny výjezd směr z Prahy.
Jestli se už neplánuje prostě město, kde se nepočítá s chodci jako to je v USA.
Chodníky tam sice jsou, ale nikdo po nich nechodí, jelikož auta.
Třeba zrovna včera jsem to pozoroval u nejmenovaného supermarketu. Přístup k němu pro pěší totální zoufalost, všude do Vás najíždí auta, nejsou přechody, chodníky. Většina opět vyhrála (což chápu, je to logický).
Nejvetsi podil dopravy ma v Praze doprava pesi. I kdyz to tak casto nevypada.
V článku jsou zjevné nesmysly – primátor nemůže slibovat datum Kolaudace, protože ve stavebním řízení není v postavení, kdy by o tom mohl rozhodovat. Dále mne pobavila zmínka o „problémových“ majitelích pozemků. Asi je chce město okrást a nenabízí jim adekvátní cenu nebo jedná z pozice síly a arogance, jak je pro politiky a úředníky typické …
Současný primátor už může slibovat co chce. Sám sebe těžko trumfne.
https://www.denik.cz/praha/auta-zmizi-z-vaclavaku-i-z-nabrezi-do-dvou-let-slibuje-primator-20120924.html
Pochybuju, že znáte chování desítek tisíců úředníků a tisíců politiků, abyste říkal o něčem, že je to typické. Zvláště, když to stavíte na nějaké domněnce, že někdo někoho chce okrást. Že by to pro vás bylo typické?
Ale může, a často se to ve větších městech tak dělá. Primátor nebo starosta slavnostně přestřihne pásku a předá tímto úkonem stavbu široké veřejnosti a teprve za několik hodin přijde na řadu závěrečná kontrolní prohlídka stavby, o které nikdo neví jak ve výsledku dopadne (zda na základě kontrolní pochůzky bude vydáno kolaudační rozhodnutí/souhlas). Pokud si vzpomínám, kdesi měli úředníci koule na to, že stavbu komunikace následně znovu uzavřeli.
Neví někdo, jaký byl čas jízdy z Počernic na Masaryčku před modernizací?
Viz můj komentář níže -> 16 minut
Komu se nelíbí název Rajda, tak se s tím smiřte. I my někteří místní pražáci tomu tak říkáme, doba zkracování. Těšíme se na novou možnost výletů, které se nám novou zastávkou otevřou. Lávka přes Chlumeckou má být dodělaná v březnu, původně to vypadalo, že to bude ještě později, tak snad se to takhle zvládne.
No, ne, že by se nelíbil…
Ale je divnej. V Praze jsem to nikdy neslyšel (tím netvrdím, že to nikdo neříká), když se řekne, že jedeme na Rajdu, tak to zní, že jedeme s klukama do bordelu na tržnici.
U nás se vždy říkalo na Rajskou 🤷🏼♂️
Pro nás na Žižkově byla jedině ulice U Rajské zahrady…
Ten postupně degradující pražský místopis – je takový… no, jak se komu kdy hodí. Viz třeba další příklad z opačného konce Prahy, „Bořislavka“. Nicméně reko trati je fajn, hurá 🙂
Nevim jak dlouho se v Praze nebo primo na Praze 9 vyskytujete, ale co si pamatuju poslednich 45 let se tomu mistu rikalo „Na Rajsky“, a taky se rikalo tramvajenka. To jen novodobe naplavy maji touhu menit zavedeny slang.
Tak ještě dráty aspoň do Všetat…
Nebo toho chci moc?
Ale nenatahovat ji nad tou tratí tak jak je. Chtělo by to rovnou i dvoukolejné úseky, nová nástupiště (všude), střídavou trolej…
Střídavá trolej tam je už teď. Myslím, že frekvence je cca 35 km. 🙂
Metr mostu za milion? Vždyť je to 3x dražší než dálnice!
Jak jste na tenhle výpočet probůh příšel?
Jsem se přehlédl, pardon. Už to chápu
Proč se nemyslelo do budoucna a koncepčně a neudělala se Rajská zahrada rovnou čtyřkolejná?
Nejste sám, koho by to zajímalo.
Mě by to zajímalo i u stavby Běchovice – Úvaly. Opět nulová koncepce a žádné myšlení do budoucna, že se jednou bude pokládat čtvrtá kolej.
Nebude. Vedle bude VRT (snad jednou…)
30 let už to potřebuje obojí 4 koleje a zároveň VRT. Jenže my jsme skanzen a to nejen realizací ale i myšlením
Tam je to horší kvůli klánovickému lesu, který
ekologové zuřivě brání.
Jasně a proto SŽ neudělala čtyřkolejku ani z Libně do Běchovic. Která by se mimochodem té VRT náramně hodila.
Čtvrtá kolej z Libně do Běchovic je v plánu…. před pár roky tam byly jen dvě 😀
VRT Běchovice- Poříčany 4 koleje
Nová trasa Vršovice-Zahradní město- Běchovice směr Nehvizdy
Kyje se už nechaly slyšet, že tohle teda ne.
By se tam vešla levou zadní i bez zaboru lesa , kolej navíc je 3 m, to není dálnice
No něco po okraji by se rozhodně vyřezat muselo. Zkuste se tam zajít podívat.
By museli asi vykoupit další zahrádky.
Tam se to bohužel fakt nevejde, musely by zrušit zahrady.
Ty se běžně ruší i u silničních staveb.
Protože ty další koleje povedou k D11 od Běchovic.
Protože by to stálo o miliardu více, ale za destet let to bude 10 miliard. 😂😂😂
Při vší úctě, ovšem ten autoblok bez kódu a přenosu návěstí na hnací vozidlo je noční můrou strojvedoucích. Fakticky hlavní trať bez funkčního zabezpečovače má do „západní Evropy“ dál než daleko. Vím, ETCS bude „už brzo“, do té doby se společně modleme, aby tu nebyla hromada jako v neděli v České Třebové.
To bylo úplně první, co mi „naskočilo“ . Budeme doufat, protože 100% neomylný není nikdo. / nevíte prosím někdo, jak je na tom fíra z Třebové? Bude na Vánoce doma?
Přesná odpověď je že ano bude na Vánoce. Všimněte si zásadního faktu, neřekl jsem na které Vánoce.
Na K-rep. jsem zahlédl, že by měl mít zlomenou „jen“ ruku, tak snad nebude mít nic horšího (nějaké vnitřní zranění) a brzy bude doma.
To je dost předčasné, když se neví přesná příčina nehody v České Třebové, je totiž reálná možnost, podle průběhu nehody dokonce, dle mého názoru, pravděpodobnější, že by ETCS s touto nehodou nic neudělalo a nastala by stejně a pravděpodobně měla i obdobný rozsah škod a následků.
To byl samozřejmě jen příklad. Pointa je v tom, že bez přenosu kódu a reálného zabezpečovače je projetí návěstidla mnohem snazší a výsledek může být takový, jako např. v České Třebové nebo Šakvicích nebo Nových Kopistech nebo Radonicích nebo jinde.
Osobně tu trať nesnáším. Z Libně je vjezd do vysočan kvůli keři vidět až na poslední chvíli. Vždy když tam jedu mám položenou ruku na brzdiči. Potom až do Počernic les návěstidel, u kterých se dozvím, jestli platí pro mě, až na poslední chvíli. Supr je, když tam ještě skáču po opakovaných výstrahách. Navíc je to trať sklonově hodně náročná. Zbytečný stres. Ale hlavně, že jsme v západní Evropě. To, že jezdíme, jak za krále klacka nevadí, když průser je vždy na koho svézt, že.
A napsal jste do hlášení (třeba i 100x opakovaně) že ten keř snižuje bezpečnost železničního provozu?
Metro do Horních Počernic by vyšlo levněji a bylo by pro místní efektivnější. Nějakým vlakem po Praze stejně nikdo nejezdí, protože jsou narvané už z těch stanic před Prahou.
To je zvláštní, protože v rámci Prahy jezdí tak 20-30% cestujících.
Levněji než co? Neopravovat tu trať a stanici Vysočany? Vlakem v Praze nikdo nejezdí, rozhodně ne z Horních Počernic, Klánovic, Uhříněvsi nebo Radotína 🙂 A nejvíc narvané před Prahou jsou ty vlaky co v Radotíně začínají…
No prostě mantra levněji – tedy zachovat ten odrbaný skanzen, tak to vyznělo, i když ty vlaky jsou plné.
Jako místní patriot bydlící kousek od zastávky říkáme Rajda odjakživa.
Moc jsem zvědavej, jestli bude v zastávka v neděli otevřena.
Odjakživa? To jako už předtím, než tam vyrostla stanice metra?
Ne, předtím bydlel na Moravě 😂
Pane Tomáši, toto je seriózní server, tak se prosím podle toho chovejte.
Přesně tak. Třeba v UL jsem pozoroval jak místní názvy začínaj komolit a měnit lidi, co tam studovali na vejšce.
A najednou se už neříká „u Hraničáře“, ale „na Hraničáři“.
Slabika „na“ je totiž velmi oblíbená, ať už jako předpona či jako předložka. Osoby se slabší slovní zásobou mají asi pocit, že je to takové univerzální řešení. A už to jede: „na pokladně“, „na prodejně“, „na Andělu“, „na Holešovicích“… Nic platno, že se zboží platí u pokladny a ta že je v prodejně a nikoli na její střeše. I „na Krči“ už jsem slyšel. Co se dá dělat. Páně Eisnerův chrám znesvěcen, tvrz dobyta.
„Neměli to ani na ajkýe“ (snad IKEA v pidgin czechglish – slyšeno v metru, pardon, na metru).
„Ó mluvo mateřská, zahal svou tvář šlojířem smutečním“ (Jiří Karbulka).
Odjakživa ne, ale hned poté, co se praotec Čech vydrápal na Říp a zahlásil: „A tam bude Rajda!“
„„Časem na Rajdu dotáhneme i tramvaj,“ dodal k dalšímu posílení dopravních vazeb na Rajské zahradě náměstek.“
Když se řekne náměstek v tuhle chvíli se mi vybaví ten co dostal od Majsnera masku Mickey mouse. Jo, to sedí, protože s tou tramvají je to taky pěkná blbost. To nestačí, že má točnu vzdálenou jen 800 metrů?
Na pravidelné přestupy rozhodně ne. Vždyť už jen dostat se ze zastávky vlaku na metro nebo na ulici bude náročná prolézačka nahoru-dolů. Vy byste chodil ještě 800 m (pěšky to bude déle než vzdušnou čarou), po úzkém chodníku vedle vytížené silnice?
I chodil . Dříve nebylo zvykem, že muselo být všechno hned u nosu. Je snad jen otázkou času kdy natáhnou tarmvaj po estakádě z Vysočan na Prosek, aby náhodou někde něco nechybělo. A komu se nechce pěšky má možnost autobusu 186, který ho z Rajské na Lehovec doveze. Ve Vysočanech taky Tramvaj nevede hned kolem nádraží a na Sokolovskou je to taky čtvrt kilometru 😉
Jenže tím, že to nebudete navazovat na sebe, VHD rozhodně neposílíte. A když ta možnost je, tak proč to neudělat co nejdříve.
Čtvrt kilometru a 800 m je ale sakra rozdíl.
Tramvají popojedete Dvě zastávky a jste na metro Hloubetin. 6 zastávek a jste v Libni na Nadrazi Odkud je přestup cca 3 min. až na perón a daleko lepší vazby vlakem po celé Praze
A co úsek Mstětice – Čelákovice? Tam se dokončení plánuje na kdy?
Google neví?
No dle SŽ mají práce skončit v r. 2024… ale zatím to tak nevypadá.
až 2025.
Dalším pokusem je leták https://mapy.spravazeleznic.cz/letaky/S631500655_202308071427.pdf
Nechci být škarohlíd, ale metrem z Rajské zahrady na Náměstí republiky to trvá 16 minut, čili nějak nevidím ten benefit chodit na vlak za 18 minut.
Možná toho nevidíte víc. Např. to, že těch 18 minut se v článku uvádí u jízdní doby z Počernic, kam metro ani nevede…
V článku se nicméně řeší cesta z Horních Počernic za 18 minut, nikoliv od Rajské zahrady.
Hlavní smysl zastávky nemá být v cestování vlakem do centra (i když proč ne, můžeme vzít i linku S3 jako přímé spojení na hlavní nádraží), ale v tom aby se z periferií dalo dobře dostat do této oblasti.
Tohle je prostě Morava v Praze ..
Ono nestačí “ červené“ ( zelené, žluté ) metro, Ípák, na Karlíně…
Máme tu ještě Rajdu. Kde tohle skončí😀
Mezeru zevnitř závorek nebo uvozovek považujete za echt českou?
Velice se omlouvám , pane mentorující jazykovědče.Ťukal jsem to na mobilu a ještě s věčně sekajícím se Androidem, takže bez možnosti editace po zveřejnění.
Ale myslím že na podstatě sdělení to nic nemění, nejhorší jsou tihle echt Pražáci původem z Moravy. Ještě tak Rajče, to se občas dá zaslechnout , ale Rajda ……
Mobil není omluva, ale výmluva.
S mentorováním jste začal vy, a základní vzdělání není žádná věda.
Co je na tom moravského?🤔
Hřib ?
Ípák slyším zdaleka nejčastěji a to i od rodilých Pražanů.
Mimochodem mně se líbí označení Slinták, respektive jak k tomu někdo dospěl. I když jsem ho nikdy neslyšel, jen o něm četl.
Lítačka…
Taky už jsem slyšel „Karlák. Ale jako označení Karlova mostu!
Ípák a „na Andělu“ už slýchám většinově i od rodilých Pražáků.
Klasika je Mírák, Karlák (KN), Pavlák, Václavák, Hlavák, Masaryčka či Masna, Jižák (ne Jižňák), Zahraďák, Kačák
Pražák, Budka, Hráča, Prašňák, Vyšák, Štros, Želva – na to se dá zvyknout.
Jaká jiná předložka by se měla pojit s Andělem?
Vyšák je odjakživa Vyšší Brod.
U Anděla.
Stanice a lokace Anděl nese svůj název podle původního nárožního domu č.p. 222 U zlatého anděla, který získal svoje pojmenování podle fresky zlatého anděla z roku 1870 umístěné ve štítu na jeho fasádě.
https://cs.wikipedia.org/wiki/And%C4%9Bl_(Praha)
Ale tak se to v praxi vůbec nepoužívá. Když má někdo ubytování v hotelu u Anděla, je to třeba o dvě ulice vedle. Sraz si dáme pak přímo na Andělu 🙂
Pražák je co?
Předpokldám, že pražského povstání, ale nikdy jako rodilý pražák jsem to neslyšel, ani nepoužil… Asi už budu boomer… 😀
Ano, myšleno PP. Taky bych to nepoužil, ale žíly mi to netrhá.
Zrovna Pražského povstání mě nenapadlo, zato jsem tipoval na Pražskou tržnici.
Ještě pár let a budeme i tady putovat „do masařa“ a „kvuli vyluky“ taky „peši“, při troše štěstí pro „slevněne zboži“.
Rajda nikdo z místních Rajské zahradě neříká. Hřib si hraje na místňáka, ale vůbec tomu nerozumí.
A já idiot přemýšlel co to je. Že se jedná o Rajskou zahradu by mě ani ve snu nenapadlo.
Rajda je podle slovníku nestálá, přelétavá a marnivá žena, děvka, cuchta, běhna, nevěstka, poběhlice, coura, kurva, flundra. „Holka“ se jmenuje jiná nová lávka, asi to pana náměstka spletlo.
Ale ta se píše s malým R
Záleží na tom, jestli je vlastní nebo nevlastní.
A pak je ještě park Rajská zahrada.
A není to jen přenesený název ze Slavičína?
Já z Hloubětína jí tak říkám, přijde mi to sexy 🙂
https://cestina20.cz/slovnik/rajda-2/
Z článku to vypadá, že tříkolejná trať je z Vysočan až do Mstětic. Ta je ale reálně jen na odbočku Skály.
Jsem si říkal, že trojkolejka až za Prahu je už proti mírnému pokroku v mezích zákona 🙁 Ach jo.
Nové vysočanské nádraží se mi moc líbí.
Dvě stísněná místa by si zasloužila lepší řešení, podjezd v Jandově ulici (kvůli budoucímu provozu trolejbusů) a v Kbelské ulici (kvůli přidání třetího pruhu nahoru), tohle byla ideální příležitost to zlepšit.
Bohužel na podjezd Jandova se nesahalo, jen nové koleje, byl nový pár (tek 10… let) = musí být takto nízký. škoda, že to nešlo zvýšit jako podjezdy na konci Vršovic, kde po reko je to úplně jiné a průjezdné. Tady také nebyl problém se zvýšením o 30-50 cm, ale nová ložiska mostu, jejich podklad, samé potíže. totéž podjezd Zátory – musel zůstat stejný ˇvýškově / šířkově, protože není součástí reko Bubny, takže vlaky z Buben (výše než dnes) pojedou pěkně dolů k podjezdu, aby byl nízký. Teď dokonce zrekonstruovali vlečkovou kolej (památkově chráněná), která překáží nejvíce…
Ano, v Jandově ulici je to dost otravné. Celé to místo to dělá dost nepříjemným, ať už na pěší pohyb nebo jízdu po silnici. Patrně Praha nedala požadavek na větší výšku/šířku, čemuž se ale s ohledem na ignorantské osazenstvo MHMP posledních pár let, vlastně ani nedivím.
Podjezd Kbelské se bude rozšiřovat na úkor chodníků, proto tam vznikly dva nové podchody. Nebude se ale přidávat třetí pruh nahoru, ale prodlouží se odbočovák na levé odbočení shora do Kolbenovy.
18 minut je obrovský skok? Oproti delším časům při rekonstrukci možná, ale tohle bývala normální jízdní doba 😀
Přesněji řečeno, podle řazení na Želpage to bylo dokonce pouze 15 minut a do Zelenče 20.
Abych nekecal, 15 to bylo z Masarykova nádraží a 16 do centra. https://www.zelpage.cz/razeni/17/trasa-vlaku/cd-5806
https://www.zelpage.cz/razeni/17/trasa-vlaku/cd-5813
Ze Zelenče na hlavní se jezdilo i za 19 minut.
https://www.zelpage.cz/razeni/18/trasa-vlaku/cd-9107
Když se dohánělo zpoždění, tak i daleko méně …
A ještě dotaz asi pro znalejší. „Chybí tu ještě instalace zabezpečovače ETCS, který pak umožní i navýšení rychlosti. To je v plánu do dvou let,“
Chápu správně, že za 2 roky budou na nově rekonstruované trati zase nějaké výluky, nebo to už jde dělat bez výluk?
a po výlukách kvůli instalaci ETCS se povede zkrátit JD Masaryčka – HoPo na 20 minut.
Zajímalo by mě, jestli lžou vědomě nebo jim ta realita prostě nedochází?
Doporučuji přečíst 1984 od Orwella, tam je tohle téma rozebrané do detailů 🙂
Asi to nechápu. Kde je ten podchod pod Chlumeckou?
https://mapy.cz/zakladni?planovani-trasy&rc=9hVdSxYCajgQ6QS6TG1fle4U&rs=coor&rs=stre&rs=coor&rs=coor&ri=&ri=119954&ri=&ri=&mrp=%7B%22c%22%3A132%7D&xc=%5B%5D&x=14.5606573&y=50.1073000&z=19