Historická vozidla ČD a muzeum v Lužné. Ptejte se na budoucnost exponátů Marka Plochého

Zrenovovaný Kafemlejnek 310.076, který léta chátral jako pomník v Českých Budějovicích. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářZrenovovaný Kafemlejnek 310.076, který léta chátral jako pomník v Českých Budějovicích. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Největší zázemí má muzeum v depu v Lužné, ale využívá také depozitář v Olomouci.

Odebírat
Upozornit na
guest
27 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Amity Blight

Dobrý den
Já mám dotaz ohledně vozů, které pod Lužnou spadají, ale nejsou tak a jejich osud je nejistý. Mám na mysli vozy 053, 055, 042 a BDdtx764, které se nachází v Turnově a Lounech.

Railfantyk

Dobrý den, Pane Plochý. Zajímala by mě budoucnost 477 043 a 556 0506, myslím, že by většina fanoušků tyto mašiny velice ocenila a jestli neuvažujete opravu, apod. Myslím že dost u nás chybí nějaká veliká parní akce, jako tomu bylo okolo 2010, kdy bylo spoustu masin v provozu. Chápu, že je to dnes velice nákladné, ale kdyby taková akce byla třeba jednou za 5 let, tak by to bylo fajn. Děkuji

Baja

Dobry den, mam dotaz ohledne pomnicku , a to konkretne toho v Prerove , kde stoji a hnije 310.102 s hytlackem D. Pomnicek byl zbudovan za pomoci nadace okridlene kolo, stoji u nadrazi pobliz arealu byvale posty , kde melo snad vzniknout i male museum z cehoz davno seslo… V dnesnich dnech stav 310.102 je jiz sileny , cemuz prispeli nejen prirodni zivly, a pomnicek bez jakekoli udrzovaci pomoci se pomalu obraci v prach. Planuje se v dohledne dobe nejaka zmena? Ma dnes smysl jeste nekde mit nejake podobne pomnicky , kdyz se one nikdo nestara?, ma smysl je jeste… Číst vice »

Iss

Pane Plochý…proč ještě není v muzeu dětské hřiště? Kam zmizely peníze, co jste na něj dostal?původní hřiště se muselo rychle zbourat a nové nikde…podívejte se někdy na rodiče s dětmi, jakou mají zábavu…myslíte že jedny šraňky stačí?…za vašeho vedení to jde pěkně do kopru…škoda.vy jste to tam nevybudoval,ale potápíte to tedy pěkně…

Jan

Dobrý den, mám 2 dotazy:
1. Mám pocit, že kolem roku 2010 byly častěji na nostalgické jízdy nasazovány větší lokomotivy (Štokr, Šlechtična…), nyní mi připadá, že jsou spíše nasazovány menší (Všudybylka, Čtyřkolák…). Opravdu je takový trend kvůli vysokým nákladům, nebo si to jen špatně pamatuji?

2. Dokáže si vlak během nostalgické jízdy pro veřejnost vydělat „sám na sebe“?

Děkuji za odpovědi. Jan

Juraj

Dobrý den,
1. S tím, jak klesá tržní podíl ČD na osobní přepravě, nepochybně mizí i finanční polštář pro muzejnictví. Má CHV do budoucna zajištěn náhradní plán, např. přes ministerstvo kultury?

2. V uplynulých letech obnova vozového parku vytlačila z tratí velké množství řad vozidel. Má CHV vůbec kapacitu zachovat jeden exemplář z každé nosné řady, nebo bude muset být selekce přísnější?

Vesničan z Vysočiny

Zdravím, na Vysočině máme v rámci jízd jen 2 víkendy parního léta v Telči a jinak od ČD Nostalgie nic. Neplánuje se něco přidat? Možná ať už z Jihlavy na Brno nebo odbočky z Okříšek na Znojmo nebo ze Studence na Velké Meziříčí, kde se už přes 15 let zpátky ukázal i Albatros 498.022.

460 062-3

Dobrý den zajímal by mě důvod proč jsou elektrické jednotky 451 045/046, 560 023/024 a 460 079/80 zkráceny jen na tři vozy ?

Lukkyn

451 045/046 je čtyřvozová, u 560 ten jeden vůz neprošel revizemi a potřebuje opravu a u 460 ten jeden vůz sešrotovali poté, co byli všechny 460 zkrácenyy na třívozovou soupravu.

Lukkyn

Jaké vozidla se letos a příští rok plánují přesunout pod CHV? A jaké vozidla by pan Plochý rád viděl ve sbírkách CHV?

Karel Ksandr

Po letech Vaší dobré spolupráce s NTM je na místě otázka: Jaká je Vaše představa na prohloubení spolupráce s NTM? Nedá se ještě najít nějaký nový moment, který obě muzea ještě více přiblíží společné nostalgii?

Jan Jedlička

Mě by zajímalo jak budete řešit provoz historických vlaků až budou sundána návěstidla.

Martin

Jaká je šance zprovoznění 753 101? Bylo by možné použít motor z nějakého vyřazeného brejlovce u ČD nebo ČDC?

Matěj

Jaký je aktuální vývoj u lokomotiv 313.432, 477.043, 475.101, 414.096, 534.0323, 464.008, 433.001, 423.009, 314.303, 365.024?

Xxx

Ještě bych přidal 556.0506?

Klopil

433.001 Hradec Králové

Kamil Novotný

Dobrý den pane Plochý. Máte skvělý dar, desítky obětavých zaměstnanců, kteří tráví zadarmo tisíce hodin u vašich exponátů a dřou na nich.
Proč s nimi nejednáte na rovinu a tajně jim chcete exponáty ze sbírky prodat soukromým subjektům a nebo do šrotu.
Je mi smutno, kam pod vaším vedením DHV jde od desíti k pěti. Nekoncepčnost a intriky není dobrá vizitka.
Měl by jste se zamyslet, proč už spolkaři dnes říkají že zlatý Ing. Kothera. To už je na pováženou.
Přeji DHV lepší časy, fanoušek železnice.

182-097

Naštěstí tohle spousta šikovných lidí už dávno pochopila, a místo aby dřeli na cizím za pár korun, nebo za guláš, tak dnes mají vlastní vozidla nebo projekty. No a holt někteří se teprve musí spálit.

Jožo

Ano. Toto je bohužel dnešní realita a cil CHV. Na povrch vystupuje s důvodem snížení počtu vozidel a jediný ukazatel jsou počty kusů. A když přijde na detail, tak není kus jako kus. Tak že lež od začátku. O kusy jde, ale o ty, o které má zájem soukromí sektor. Tak se prostě spolkům seberou a hotovo. Jo jo. Není kus jako kus. A či to je záměr a aktivita…Ptejte se CHV, třeba vám vysvětlí rozdíl mezi kusem a kusem.

Proton

Je celý provoz DHV alespoň na černé nule? Nejsou provozní jednotky tohohle typu jedna z mnoha drobností, které způsobují nekonkurenceschopnost ČD proti soukromým dopravcům, kteří žádné takovéhle věci neprovozují?

fabec

1) Pardubický kraj se vyjádřil, že má zájem o pronájem (odkoupení) 556.0298, jak je toto reálné, popřípadě v jakém stádiu to je?
2) Jak to bude do budoucna s elektrickými lokomotivami, jednotkami? Přecijen v Lužné asi nemají moc uplatnění, když tam není trolej a asi nějaký čas nebude. Neplánuje se pro ně nějaké jednotné umístění?

Martin

Plánuje se vytvořit historická souprava Vindobona v řazení 854 + BRn790 + 2x Bn751 + 854? Vozy stále existují a myslím, že by to byl velký tahoun nostalgických jízd.

Proton

Jeden z těch Bn předělat na An. An se sice žádný nedochoval, ale od Bn se lišil jen sedačkami, které se dají relativně snadno znovuvyrobit, nebo jsou snad dokonce možná stejné jako ve starých odporových A.

Tomas K.

Vzhledem k tomu, že obě Bn jsou aktuálně nabízeny k odprodeji (viz seznam na stránkách ČD), tak se se žádnou soupravou ČSD Vindobony evidentně nepočítá.

Lukáš

Dobrý den, zajímá mě, jaká je budoucnost u elektrických jednotek 451 045/046, 460 079/080 a 560 023/024? Plánuje se u těchto vozů nějaká oprava a zvláštní jízdy jako u parních lokomotiv?

Xxx

Není jednotka 460 079/080 v majetku NTM?

Pavel Vavříček

Ne je v majetku ČD stále, ale je deponována v Chomutově, ale tipuji, že ji pak přemístí až bude místo někde. Škoda, že nevyšlo ji též deponovat v Šumperku. 451 ale odtamtud odsunuly na ONJ. Nevím jestli dočasně či nastálo.