Historická vozidla ČD a muzeum v Lužné. Ptejte se na budoucnost exponátů Marka Plochého
Zrenovovaný Kafemlejnek 310.076, který léta chátral jako pomník v Českých Budějovicích. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Největší zázemí má muzeum v depu v Lužné, ale využívá také depozitář v Olomouci.
Dočkáme se někdy na Moravě nějaké skutečné historické soupravy čtyřosých vozů a provozuschopných motorových vozů?
Veselské Bmx jsou už řadu let ve stavu jako před šrotací a zájemci o skutčnou nostalgii zde prostě mají smůlu. Ze čtyř motorových vozů na Moravě nejezdí žádný. Je to hodně smutný obrázek, obrovská poptávka po historických jízdách zůstává neuspokojena, možná s výjimkou občasných výjížděk kolem Olomouce.
A v Lužné zoufale chybí vyžití pro děti, nějaká interaktivní expozice či něco, co děti zaujme. Výstavka nehybných starých vozidel je nenadchne, mimo provozní dny není v Lužné s dětmi co dělat.
Změní se to?
Dobrý den, prosím o informaci, jaký má výhled na zprovoznění lokomotiva 524 1110 toho času deponovaná v depu Č. Lípa. Předem děkuji za odpověď.
Jojo, téměř 25let je studená😕
Dobrý den pane přednosto. Chtěl bych se zeptat na výši vstupného. Jak chcete přilákat návštěvníky, zejména rodiny s dětmi, když v muzeu již není ani pískoviště, prolejzačky, žádné interaktivní prvky, kde by se děti zabavily a jen pár mrtvých exponátů. Zejména když vstupné je vyšší jak v Německu. (Meiningen, Norimberk, Halle, Erfurt apod.)
Není cena příliš vysoká, vzhledem k tomu, co muzeum pro rodiny nabízí?
A to nevíte že tři roky zpět dostalo muzeum 1.5 mega na nové hřiště od jisté společnosti…kde jsou ty peníze? Kde je hřiště?
Dobrý den
Já mám dotaz ohledně vozů, které pod Lužnou spadají, ale nejsou tak a jejich osud je nejistý. Mám na mysli vozy 053, 055, 042 a BDdtx764, které se nachází v Turnově a Lounech.
To je fakt oba vozy řady Bam 1969 v Turnově
UPDATE:
053 (2 v Turnově), 055 (1 na neznámém místě), 042 (4 v Lounech) jsou na prodej. Doufejme, že se je podaří prodat jinam než do šrotu. Lounský BDdtx764 byl k prodeji dříve a už není, ale myslím, že do šrotu nešel.
Dobrý den, Pane Plochý. Zajímala by mě budoucnost 477 043 a 556 0506, myslím, že by většina fanoušků tyto mašiny velice ocenila a jestli neuvažujete opravu, apod. Myslím že dost u nás chybí nějaká veliká parní akce, jako tomu bylo okolo 2010, kdy bylo spoustu masin v provozu. Chápu, že je to dnes velice nákladné, ale kdyby taková akce byla třeba jednou za 5 let, tak by to bylo fajn. Děkuji
Dobry den, mam dotaz ohledne pomnicku , a to konkretne toho v Prerove , kde stoji a hnije 310.102 s hytlackem D. Pomnicek byl zbudovan za pomoci nadace okridlene kolo, stoji u nadrazi pobliz arealu byvale posty , kde melo snad vzniknout i male museum z cehoz davno seslo… V dnesnich dnech stav 310.102 je jiz sileny , cemuz prispeli nejen prirodni zivly, a pomnicek bez jakekoli udrzovaci pomoci se pomalu obraci v prach. Planuje se v dohledne dobe nejaka zmena? Ma dnes smysl jeste nekde mit nejake podobne pomnicky , kdyz se one nikdo nestara?, ma smysl je jeste… Číst vice »
Pane Plochý…proč ještě není v muzeu dětské hřiště? Kam zmizely peníze, co jste na něj dostal?původní hřiště se muselo rychle zbourat a nové nikde…podívejte se někdy na rodiče s dětmi, jakou mají zábavu…myslíte že jedny šraňky stačí?…za vašeho vedení to jde pěkně do kopru…škoda.vy jste to tam nevybudoval,ale potápíte to tedy pěkně…
Dobrý den, mám 2 dotazy:
1. Mám pocit, že kolem roku 2010 byly častěji na nostalgické jízdy nasazovány větší lokomotivy (Štokr, Šlechtična…), nyní mi připadá, že jsou spíše nasazovány menší (Všudybylka, Čtyřkolák…). Opravdu je takový trend kvůli vysokým nákladům, nebo si to jen špatně pamatuji?
2. Dokáže si vlak během nostalgické jízdy pro veřejnost vydělat „sám na sebe“?
Děkuji za odpovědi. Jan
Dobrý den,
1. S tím, jak klesá tržní podíl ČD na osobní přepravě, nepochybně mizí i finanční polštář pro muzejnictví. Má CHV do budoucna zajištěn náhradní plán, např. přes ministerstvo kultury?
2. V uplynulých letech obnova vozového parku vytlačila z tratí velké množství řad vozidel. Má CHV vůbec kapacitu zachovat jeden exemplář z každé nosné řady, nebo bude muset být selekce přísnější?
Zdravím, na Vysočině máme v rámci jízd jen 2 víkendy parního léta v Telči a jinak od ČD Nostalgie nic. Neplánuje se něco přidat? Možná ať už z Jihlavy na Brno nebo odbočky z Okříšek na Znojmo nebo ze Studence na Velké Meziříčí, kde se už přes 15 let zpátky ukázal i Albatros 498.022.
Dobrý den zajímal by mě důvod proč jsou elektrické jednotky 451 045/046, 560 023/024 a 460 079/80 zkráceny jen na tři vozy ?
451 045/046 je čtyřvozová, u 560 ten jeden vůz neprošel revizemi a potřebuje opravu a u 460 ten jeden vůz sešrotovali poté, co byli všechny 460 zkrácenyy na třívozovou soupravu.
Jaké vozidla se letos a příští rok plánují přesunout pod CHV? A jaké vozidla by pan Plochý rád viděl ve sbírkách CHV?
Po letech Vaší dobré spolupráce s NTM je na místě otázka: Jaká je Vaše představa na prohloubení spolupráce s NTM? Nedá se ještě najít nějaký nový moment, který obě muzea ještě více přiblíží společné nostalgii?
Mě by zajímalo jak budete řešit provoz historických vlaků až budou sundána návěstidla.
Jaká je šance zprovoznění 753 101? Bylo by možné použít motor z nějakého vyřazeného brejlovce u ČD nebo ČDC?
Jaký je aktuální vývoj u lokomotiv 313.432, 477.043, 475.101, 414.096, 534.0323, 464.008, 433.001, 423.009, 314.303, 365.024?
Ještě bych přidal 556.0506?
433.001 Hradec Králové
Dobrý den pane Plochý. Máte skvělý dar, desítky obětavých zaměstnanců, kteří tráví zadarmo tisíce hodin u vašich exponátů a dřou na nich.
Proč s nimi nejednáte na rovinu a tajně jim chcete exponáty ze sbírky prodat soukromým subjektům a nebo do šrotu.
Je mi smutno, kam pod vaším vedením DHV jde od desíti k pěti. Nekoncepčnost a intriky není dobrá vizitka.
Měl by jste se zamyslet, proč už spolkaři dnes říkají že zlatý Ing. Kothera. To už je na pováženou.
Přeji DHV lepší časy, fanoušek železnice.
Naštěstí tohle spousta šikovných lidí už dávno pochopila, a místo aby dřeli na cizím za pár korun, nebo za guláš, tak dnes mají vlastní vozidla nebo projekty. No a holt někteří se teprve musí spálit.
Ano. Toto je bohužel dnešní realita a cil CHV. Na povrch vystupuje s důvodem snížení počtu vozidel a jediný ukazatel jsou počty kusů. A když přijde na detail, tak není kus jako kus. Tak že lež od začátku. O kusy jde, ale o ty, o které má zájem soukromí sektor. Tak se prostě spolkům seberou a hotovo. Jo jo. Není kus jako kus. A či to je záměr a aktivita…Ptejte se CHV, třeba vám vysvětlí rozdíl mezi kusem a kusem.
Ještě by mě zajímalo, zda je dotyčný ochoten okomentovat to podlé, nechutné a podrazácké převzetí CHV, které na rozdíl od dob dřívějších pod Ing. Kotherou docela vzkvétalo. Od té doby neslyším o muzeu nic jiného než slova smutku a zmaru. Myslím že je škoda že muzeum spadlo do spárů někoho tak neuvěřitelně neschopného.
Přesně…
Je celý provoz DHV alespoň na černé nule? Nejsou provozní jednotky tohohle typu jedna z mnoha drobností, které způsobují nekonkurenceschopnost ČD proti soukromým dopravcům, kteří žádné takovéhle věci neprovozují?
1) Pardubický kraj se vyjádřil, že má zájem o pronájem (odkoupení) 556.0298, jak je toto reálné, popřípadě v jakém stádiu to je?
2) Jak to bude do budoucna s elektrickými lokomotivami, jednotkami? Přecijen v Lužné asi nemají moc uplatnění, když tam není trolej a asi nějaký čas nebude. Neplánuje se pro ně nějaké jednotné umístění?
Plánuje se vytvořit historická souprava Vindobona v řazení 854 + BRn790 + 2x Bn751 + 854? Vozy stále existují a myslím, že by to byl velký tahoun nostalgických jízd.
Jeden z těch Bn předělat na An. An se sice žádný nedochoval, ale od Bn se lišil jen sedačkami, které se dají relativně snadno znovuvyrobit, nebo jsou snad dokonce možná stejné jako ve starých odporových A.
Vzhledem k tomu, že obě Bn jsou aktuálně nabízeny k odprodeji (viz seznam na stránkách ČD), tak se se žádnou soupravou ČSD Vindobony evidentně nepočítá.
Dobrý den, zajímá mě, jaká je budoucnost u elektrických jednotek 451 045/046, 460 079/080 a 560 023/024? Plánuje se u těchto vozů nějaká oprava a zvláštní jízdy jako u parních lokomotiv?
Není jednotka 460 079/080 v majetku NTM?
Ne je v majetku ČD stále, ale je deponována v Chomutově, ale tipuji, že ji pak přemístí až bude místo někde. Škoda, že nevyšlo ji též deponovat v Šumperku. 451 ale odtamtud odsunuly na ONJ. Nevím jestli dočasně či nastálo.