Havárie vodovodu zablokovala důležitou pražskou křižovatku. Pět linek jede jinudy
Havárie vody na Budějovické. Foto: PID
Z jiných stanovišť jedou na Budějovické i příměstské spoje.
Z jiných stanovišť jedou na Budějovické i příměstské spoje.
Linkfové vedení od úterka zde: https://pid.cz/zmena/krizovatka-ulic-budejovicka-x-olbrachtova-x-vyskocilova-docasna-zmena-trasy-a-zastavek-autobusu-2546-3/
Problem je, že nikdo nezměnil program světel na okolních křižovatkach a autobusy tak stojí v kolonach na objizdnych trasách zatímco na prázdné Budějovické svítí zelená.
Obávám se, že „změnit program“ by znamenalo ty řadiče semaforů přeprogramovat a bylo by to na měsíce nebo roky. Alespoň podle zkušeností, jak dlouho trvá změnit to, když je někde třeba špatně nastavená preference.
Třeba na křižovatce Na Pankráci – Hvězdova je teď kvůli uzavření jedné větve křižovatky jakýsi šílený cyklus. A nikdo to neřeší, protože je to tam „dočasně“ jen několik měsíců.
Jestli je to jenom 3-křižovatka tak by stačilo aby někdo někde vytáhnoul kabel… 🙂
Není, je to 4-křižovatka, ovšem jedna větev je jen jednosměrná. Kolem stanice metra Pankrác se dá projet jen ve směru z Budějovické (do centra), v opačném směru se dokončuje podchod z vestibulu metra k tramvajovým zastávkám.
Na druhou stranu, pokud nevezmu v potaz veškeré dopravní a další komplikace, je v blízkém okolí vážně klid. Ten čas bez aut si vážně užívám :).
Jak bez aut, jsou přece na stavbě, nákladní.
Auta jsou všude okolo. Dneska jsem tam dost zakufroval. Potřeboval jsem ze Lhotky na Zelenou lišku a skončil v Podolí.
Teď si představte, že by byla uzavřená i křižovatka Na Pankráci × Na Strži, protože by se stavělo rovnou pokračování tramvajové trati k poště, jak tu někteří chtěli.
Nepřivolávejte čerta. Jestli se taková příhoda stane příští rok, vedení linky 118 přes Pankrác nebude mít úplně ten efekt když stanice metra nebude v provozu. A jinak to dnes ráno bylo smutné, po několika letech se mi podařilo svou nerychlou chůzí v ulici Antala Staška být rychlejší než autobusy MHD. Já vím, že by lidi prskali, ale být to na mě, oblast v ranní špičce (třeba od 7:00 do 9:00) bez milosti pro IAD uzavřu, nastala prostě havárie a v MHD uvízlo mnohem více lidí.
Děkujeme za příspěvek a posíláme klíčenku. 😉
Pne Jirsáku, a takhle uvažujete vždycky, že by se nemělo něco stavět, protože co kdyby se kvůli tomu zhoršila dopravní situace? Vy jste přece musel zažít výstavbu metra v osmdesátkách? Nebo právě to vás tak poznamenalo?
To je dost stupidní argumentace, co tu píšete a evidentně situaci na místě zcela neznáte. Ať stavíte cokoliv, nemůžete uzavřít naprosto celou oblast. Bez ohledu jestli pan Jirsák jako tří až pětileté dítě zaregistroval výstavbu metra B.
Už teď je přerušena Budějovická u metra Pankrác (přes rok zcela, dříve různá omezení), významná radiála Na Strži je zavřena druhým rokem. Objízdná trasa významně přetěžuje křižovatku Budějovická x Olbrachtova, zpomaluje to dost i MHD ve špičkách.
Pokud by sem přešla i doprava z křižovatky Budějovická x Na Strži, totálně to křižovatku zahltí.
V okolí je omezeno nebo rovnou uzavřeno několik klíčových křižovatek.
Budějovická x Olbrachtova už teď slouží jako objízdná trasa a kdyby byla zavřena i Na Strži x Na Pankráci, nebylo by možné zřídit objížďky vůbec, nebo pouze po komunikacích které na to vůbec nejsou vhodné.
Ona na objíždění není vhodná ani ulice Antala Staška, která byla výrazně zklidněna a zejména u polikliniky je velký pohyb pěších (včetně starých lidí z polikliniky) po přechodech, což dopravu strašně zasekává.
Já jsem ale nic takového nepsal. On je totiž „drobný“ rozdíl mezi „nestavět nic kvůli zhoršení dopravní situace“ a „rozdělit stavbu na etapy, aby nedošlo k uzavření většiny křižovatek v dané oblasti“.
Problémem je, že vůbec není značeno na zastávkách kudy spoj ve výluce jede (tzn. jaké má náhradní zastávky). Cestující na Pankráci zmatení, protože nevědí, zda náhradní zastávka na odklonový trase je u OC Arkády Pankrác anebo u Pošty. Dozvědět se informaci skoro o 36 hodin později, na kterých zastávkách spoje ve výlukové trase zastavují je nedostačující pro cestující a šlendriánství ze strany Ropidu i DPP.
Měli normálně stavět u metra v Hvězdově ulici a ne si zkracovat trasu, aby přidelavali starosti cestujícím. Teď už aspoň ví kde.
A teď mi někdo vysvětlete, jak to, že není možné vytvořit výlukové řády včas, aby se v autobusech nehlásily zjevně neplatné trasy. Podle hlášení se jede na Budějovickou ještě teď – lidé pochopitelně zmatení. To už je lepší to hlášení vypnout.
Protože havárie nastala včera. Není to nic plánovaného.
Tzn. je není problém dát žluté poutáky na zastávky, ale je problém hlásit správně novou trasu? Vysvětlete mi prosím proč to nejde udělat při jednom?
Mnohem horší je být bez vody. Napadlo vás, že zaměsnanci mající na starosti hlášení nedrží v neděli pohotovost?
Asi proto, že ten leták na zastávky někdo vytiskne, neloží do auta a odveze na zastávku. Zatímco tu trasu musí někdo pro IS vyrobit a pak nahrát do všech vozů, které se na té lince budou vyskytovat. Nemyslím si, že už by šlo data v hlásičích v autobusech aktualizovat online, že se to pošle do všech autobusů v celé Praze. Podle mne to jde stále dělat jen v depu, a je otázka, zda aspoň tam už to jde hromadně bezdrátově, nebo zda někdo pořád musí všechny autobusy oběhnou s flashkou (v lepším případě).
No vidíte, já měl za to, že si ty zastávky řidič normálně může přenastavit z kabiny. To hlášení je přednahraná databáze tisíců slov a jejich kombinací, ze kterých se potřebné pořadí stanic, případně věta informující o změně trasy linky, sestaví. To mi připadá jako ekvivalent navolení vlastního playlistu, to přece musí řidič umět nastavit sám…
Jo, jasně, řidič si bude pomocí klávesnice, která má asi tak dvanáct tlačítek, sestavovat vlastní trasu. Zabere mu to jen slabé dvě hodinky…
No jo, nikdo nenahlásil tu havárii vodovodu předem. To je nepořádek…
Nikdo asi necekal, ze v nedeli rano v pet dojde k havarii a bude potreba odklanet linky. Navic co jsem pochopil, tak se vedeni linek jeste dneska menilo, protoze je mozne odbocit od Vyskocilovy smerem vpravo do Budejovicke. Snad jenom jim ta oprava nebude trvat tak dlouho jako o kousek dal v Hanusove, kde uz se tak 14 dni temer nic nedeje.
Myslíte, že havárie inženýrských sítí je věc, která je známa dřív než v okamžik havárie?
A nebo jste snad názoru, že má mít komunální podnik již předem připravené varianty na havárii IS všude možně po městě – a pak jen vybere variantu a datum?
A nebo si myslíte, že vytvořit objízdné trasy vč. hlášení, dat do strojků/palubáků, jízdních řádů vč. jejich vyvěšení, aktualizace aplikací v mobilech, vyslání informátorů na místo, je otázkou 30 minut?
Nebo možná jen Váš příspěvek špatně chápu.
No prostě zaměsnanci naskáčou v neděli odpoledne do práce a budou dělat hlášení. Kdo z nich byl v neděli mimo Prahu…
Ono to dokonce původně (pokud vím) vypadalo, že se podaří havárii opravit během neděle. Teprve v neděli večer se ukázalo, že to bude na dýl. Jinak teda mít zpracované havarijní plány alespoň pro významná riziková místa by nebylo od věci. A zrovna významný dopravní uzel v oblasti, kde je doprava významně omezena stavbou metra a tramvajové trati, bych mezi významná riziková místa počítal. On ten opačný extrém, česká cesta, kdy např. každé zastavení provozu metra vypadá z pohledu cestujícího jako kdyby se to v Praze stalo poprvé, také není ideální. (Abych nekřivdil, zlepšilo se to. O kousíček. Po 40 letech… Číst vice »
Nová metoda výstavby metra vyplavováním zeminy tlakovou vodou.
Tady metro ale už nějakej pátek je. 😀