GW Train Regio nevyjede na trati z Trutnova do Teplic nad Metují
Královéhradecký kraj dosud nedospěl k finální smlouvě o zajištění železniční dopravy s Českými drahami.
Společnost GW Train Regio nakonec nepřevezme od prosince letošního roku provoz na trati z Trutnova do Teplic nad Metují. Pět měsíců poté, co Královéhradecký kraj oznámil, že o zajištění provozu na této trati bude jednat namísto Českých drah se soukromým dopravcem, nedošlo k dohodě.
Konec jednání naznačil už v neděli královéhradecký hejtman Martin Červíček na svém facebookovém profilu „Bohužel prozatím jsme se stále nedohodli o konečné nabídce a je velmi pravděpodobné, že budeme v jednání pokračovat pouze o provozování železniční přeshraniční česko-polské dopravy,“ uvedl Červíček.
Předseda představenstva GWTR Peter Bosáček potvrdil, že o provozu vlaků na trati z Trutnova do Teplic nad Metují již nemají v plánu další jednání. „Několikrát jsme snížili kraji cenu, níže s ní už jít nemůžeme,“ řekl Bosáček. Firma současně od prosince přijde o provoz vlaků z Trutnova do Svobody nad Úpou, která byla v jiném provozním souboru. V tom GWTR nepodal nabídku.
Pro cestující rozhodnutí znamená, že na trati přes Adršpach nebudou jezdit nové vlaky, které sliboval GW Train Regio. Mělo jít o jednotky ze ŽOS Zvolen, v Česku je používá KŽC Doprava na lince z Čakovic na pražské Masarykovo nádraží. České dráhy dosud na trati jezdí s motorovými vozy 810 a regionovami, ty pravděpodobně dál zůstanou.
Kraj tak bude muset jednat dál jen s Českými drahami. GW Train Regio má zůstat na lince z Trutnova do Královce a dál do Polska a stejně tak u vlaků z Polska do Adršpachu. Výběr dopravce běží mimo zákon o zadávání veřejných zakázek přímým zadáním, kraj porovnával na úvod nabídky více dopravců a pak se rozhodl jednat jen s Českými drahami a GW Train Regio.