GJW Praha převzala tři nové EffiShuntery, jsou vybavené ETCS
Jedním z důvodů nákupu byla i výbava zabezpečovačem.
Stavební společnost GJW Praha převzala těsně před Vánoci tři nové lokomotivy EffiShunter 1000, které využije u zakázek na modernizaci české železnice. Všechny tři jsou vybaveny zabezpečovačem ETCS, což umožní i přesuny po koridorech, kde bude od ledna zaveden výhradní provoz pod tímto systémem.
„Důvodů, k této investici, bylo několik. Hlavním vybavenost EffiShunterů 1000 systémem ETCS, abychom mohli poskytovat nejlepší služby našim obchodním partnerům a rozšiřovat vozový park o nejmodernější stroje,“ říká Petr Jakubec, generální ředitel GJW. „Posílení logistických výkonů vlastními kapacitami nám umožní neomezené nasazení lokomotiv na hlavních tratích v Česku i po zavedení výhradního provozu pod dohledem ETCS,“ dodává Lukáš Vostrý, ředitel závodu mechanizace služeb GJW. Firma se podílela třeba na modernizaci železničního uzlu Pardubice, zdvoukolejnění trati Branický most – Krč – Spořilov nebo modernizaci trati Kladno – Ostrovec.
Podle Jana Kutálka, obchodního ředitele CZ LOKO, poptávka po EffiShunterech 1000 trvá a jeho parametry oslovují zákazníky napříč Evropou, kde tato česká lokomotiva patří k nejprodávanějším ve své kategorii. „Díky jejich vybavení evropským zabezpečovačem sice v tuzemsku registrujeme zvýšený zájem, ale není to zdaleka jediným důvodem. Od výroby prvního prototypu letos uplynulo čtrnáct let a EffiShuntery 1000 jsou tak prověřené ze všech stran. Železniční dopravci velmi dobře vědí, co od nich očekávají a co si kupují,“ dodává Jan Kutálek.