Gepard Express začal prodávat jízdenky na vlak z Brna na vídeňské letiště, cena je zatím vyšší než u minibusu a RegioJetu

První vlak z Brna na vídeňské letiště. Foto: Zdopravy.czPrvní vlak z Brna na vídeňské letiště. Foto: Zdopravy.cz

Spojení nebude tak rychlé, jak město ještě v březnu uvádělo.

Společnost Gepard Express začala s prodejem jízdenek na svoji první pravidelnou železniční linku. Od 11. června začne jezdit z Brna na vídeňské letiště Schwechat. Stane se tak na základě smlouvy s Brnem. Na trase dosud s příspěvkem města jezdí RegioJet. Ten podle rezervačního systému až na letiště pojede naposledy v sobotu 10. června.

Jízdenka na přímý vlak vyjde na 490 Kč, stejný dopravce nabízí spojení svými minibusy na letiště za 430 Kč. Cena je i výrazně dražší než spoj RegioJetu na letiště. Ten jízdenku na vlak prodává za ceny od 299 do 379 Kč podle typu cestovní třídy. Jednatel Gepard Express Albert Fikáček odpoledne uvedl, že firma připravuje nový prodejní systém přes Bileto, kde bude cena dynamická a začínat na 290 Kč.

Gepard Express slibuje klimatizované vozy s wi-fi připojením. „Cílem nové linky je zjednodušit a urychlit noční cestování pro lidi a zároveň poskytnout pohodlí a komfort, které vlaky nabízejí,“ uvedl dopravce.

Nový vlak bude vyjíždět z Brna dříve: ve 2:07, ve Vídni na letišti bude ve 4:04. Brno při oznamování nového dopravce uvádělo kratší jízdní doby. „Oproti dnešnímu stavu stráví cestující ve vlaku přibližně o 35 minut méně,“ uvedl radní města Brna pro dopravu Petr Kratochvíl po schválení smlouvy. Dosud jezdí vlak RegioJetu 2 hodiny a 12 minut, Gepard Express pojede 1 hodinu a 57 minut.

Spojení s dotací

Cestující ale i tak stihnou ranní vlnu odletů. V opačném směru vlak z letiště odjíždí ve 23:23 a do Brna dorazí v 1:20. Cestující tak budou mít možnost přestoupit z nočních letů na brněnské noční spoje a navazující linku do Prahy, kterou Gepard Express obsluhuje svými minibusy.  Firma současně uvedla, že jedná s RegioJetem a Českými drahami o možnosti připojení jejich vozů na pravidelné lince, aby na spoji benefitovalo co nejvíce cestujících. 

 Vlak na své trase vynechává zajížďku na hlavní nádraží ve Vídni, což zkrátí cestovní dobu oproti stávající lince. V prosinci se má jízdní doba ještě zkrátit podle vyjádření firmy o „desítky minut“.

Brno letos novému dopravci zaplatí 13,9 milionu korun, příští rok 28,6 milionu korun. Brno se pokusilo od února ještě zvýšit atraktivitu spojení do Vídně zavedením autobusové linky na objednávku od parkoviště u Zetoru k nádraží v Brně. Brněnský deník na začátku března uvedl, že službu za měsíc využili dva cestující.

Tagy brno Gepard Express přímé spojení z Brna na vídeňské letiště VIE železniční spojení na vídeňské letiště
135 komentářů