Generační výměna. DB začala posílat na trať mezi hlavními městy místo starých souprav rychlovlaky ICE3neo

Mezi Berlínem a Amsterdamem jezdí šest párů přímých vlaků denně.
Cestování mezi hlavními městy Německa a Nizozemska bude od 1. listopadu letošního roku výrazně komfortnější než dosud. Deutsche Bahn začala včera s nasazováním jednotek ICE3neo na vytíženou trasu mezi oběma městy.
Postupně do 1. listopadu jednotky nahradí soupravy kategorie IC, které jsou složené většinou z lokomotivy a vozů z minulého století. Dobře tyto vozy zná část českých zákazníků: ve velkém je nakupuje RegioJet.
V jízdním řádu jezdí zatím i vlaky s nasazenou jednotkou ICE pod označením IC. K přeznačení na ICE dojde od 1. listopadu, kdy už jiné jednotky na této trase nebudou. První jednotka jezdí po 14. hodině z Berlína, zpět druhý den v 8 hodin z Amsterdamu. „Pro naše cestující představují tyto jednotky zásadní skok v pohodlí a současně spolehlivější spojení ve srovnání se starými vlaky IC,“ řekla Stefanie Berk, členka představenstva pro marketing a prodej DB Fernverkehr.
Jednotky ICE 3neo jezdí v osmivozové konfiguraci pro 439 cestujících, součástí je bistrovůz. DB jich má objednáno celkem 90.
V Amsterdamu nejsou tyto jednotky novinkou, od loňského roku jezdí na spojích DB z Frankfurtu a Kolína nad Rýnem, z obou měst jezdí také do Bruselu.
Spojení Berlín–Amsterdam jezdí šestkrát denně v každém směru, přičemž doba jízdy trvá přibližně šest hodin. Kromě toho jezdí v každém směru jeden vlak mezi Hannoverem a Amsterdamem.
Obrazem: Obývák pro 300 km/h. DB ukázala nový interiér pro ICE 3neo