G s korunkou a tradiční barvy. Vozidla MHD v Hradci Králové budou mít nový jednotný design

Nový barevný design pro Dopravní podnik města Hradce Králové. Foto: DPHKNový barevný design pro Dopravní podnik města Hradce Králové. Foto: DPHK

Jako první s novým designem vyjedou příští rok trolejbusy.

Odebírat
Upozornit na
guest
26 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Ondros

Ano, za mě má Hradec společně s Ostravou asi nejlepší vizuál.

Milan M Mikulovsky

Teda zejména ten celo bílej lak „vleku“ toho kloubáku na vizualizaci se mi teda fakt nelíbí – ten svislej žlutej pás za mě OK, ale ty dvě další barvy to chtělo umístit nějak dynamicky podélně.

Za mě asi nejlépe by byla:

– na bocích červená dole pod okny a na předním sloupku u čela od boků čelních světel/reflektorů – bílá by byla na horní části boků a na řeednním sloupku u čela by navazovala na stříbrný rantl mezi čelním sklem a reflektory.

-na čele a zádi žlutá barva, ať tato na vozidle není jen na úzkých svislých pruzích na bocích.

MP22

Náhodou docela dobrý, něco podobného mohla mít Praha místo PIDžama, barvy souhlasí, tohle by bylo lepší a slušelo více vozidlům. Třeba tohle sorce sluší mnohem více než pidžamo.

Milan M Mikulovsky

Tak to i to PIDžamo je 100x lepší než ten bílej = BEZBARVEJ (bílá a černá nejsou odborně samostatné barvy, ale pouze nejsvětlejší/nejtmavší odstín všech barev) „vlek“ za kloubem TROLEJbusu na vizualizaci.

czhunter

A ta neskutečná věc, že některý města mají úplně celý busy a tramvaje „bezbarvý“.
Co s tím?
Asi nic, zřejmě jim to nevadí.

A. Mikulka

Tak to jezdím bezbarvým autem.

Adam Ř

Dokonce bezbarvým autem jezdí naprostá většina lidí.

Honza J.

Samozřejmě, že je to módní výstřelek. Bílá bude hned černá. Fakt se stydím za to, že jsem Hradečák. Do****t, co se dá, to by vedení města šlo nejlíp. Důstojný znak města s českým lvem taky vzal za svý.

Ondros

Nic proti gustu, ale trendem je vizuály zjednodušovat. Ostrava taky nepoužívá koně, ale tři vykřičníky. Tohle G s korunkou jako odkazem na královské město mně přijde dobré a snadno identifikovatelné = snadno zapamatovatelné.

Milan M Mikulovsky

Za mě nejde o kritiku značky/symbilu/loga města, ale naprosto nerakticky zvolenné umístění bílé barvy na dopravních prostředcích – prostě v jejich dolní části na bocích a zádi bude rychle znatelně špinavá. Teda zejména ten celo bílej = BEZBARVEJ (bílá a černá nejsou odborně samostatné barvy, ale pouze nejsvětlejší/nejtmavší odstín všech barev) lak „vleku“ toho kloubáku na vizualizaci se mi teda fakt nelíbí – ten svislej žlutej pás za mě OK, ale ty dvě další barvy to chtělo umístit nějak dynamicky podélně. Za mě asi nejlépe by byla: – na bocích červená dole pod okny a na předním sloupku u čela… Číst vice »

Martin

Krása 😍

Emil

To je dobrej hnus 🤦 . Kdo tohle vymýšlí ☝️👏👏👏

Tomáš V.

Tahle devadesátková matlanice se zdá pánovi lepší? https://www.odpmhk.cz/wp-content/uploads/2020/05/uw-178.jpg

Milan M Mikulovsky

Rozhodně je to lepší, protože na čele pod oknem bílá tolik tzv. netrpí – není rychle zašpiněna jako bude při svém umístění na bocích za koly vozidla.

Intrus

Šlo by to i líp, ale šlo by to i hůř

Milan M Mikulovsky

Tak přední polovina nevypadá blbě, ale ta zadní je totálně nepraktická – bílá za koly bude rychle špinavá, a ten celobílej vlek za kloubem je i vizuálně hrůza.

davidsvecu

proč G? Gradec? Přehled od AI Písmeno G a Hradec Králové spojuje znak města a kraje, kde písmeno G (z německého „Gradec“ nebo „Gretz“ – starší názvy pro Hradec) představuje sídelní město Královéhradeckého kraje a v tlapách ho drží český lev. Písmeno je odvozeno z pečetí ze 14. století a nejvíce ho proslavil svorník klenby z chrámu sv. Ducha z roku 1463. Historický původ: Písmeno G je symbolem Hradce Králové již od středověku. Jeho podoba pochází ze svorníku v chrámu sv. Ducha z roku 1463. Symbolika znaku: Písmeno G: Představuje sídelní město kraje a jeho historický název „Gradec“ nebo „Gretz“.… Číst vice »

Karl vB.

To „G“, kterí vás tak dráždí, vysvětluje Wiki následovně:
Staroslovanské slovo „grad“ znamená „hrad, město“, zdrobnělina je „gradec“, tedy „menší nebo vedlejší hrad“. Proto je asi to „G“ ve znaku.
V češtině v první polovině 13. století proběhla hlásková změna G na H a tím vznikla první polovina dnešního názvu města HRADEC.
Protože asi bylo asi Hradců víc a muselo se upřesňovat, o jakém Hradci je řeč, byl v roce 1790 k názvu města úředně připojen přídomek KRÁLOVÉ a zdůvodnilo se to tím, že bylo tzv. „věnným městem“ českých královen.

Karl vB.

Omlouvám se, ten příspěvek měl patřit panu „Istropolitan“, zmátla mně počáteční otázka.

liborvavrik82

Z pohledu grafického designu získáte MHD v HK moderní vzhled. Pokračuje zde trend opuštění horizontálních pruhů. Trendem je v současnosti buď minimalistický návrh spočívající v nátěrů celého vozidla do jedné výrazné barvy v až šokujícím odstínu nebo horizontální pruhy.

Juraj

Na nízkopodlažním vozidle ty horizontální pruhy stejně nemají moc šanci vyniknout. Pražské SOR NB pak mají ten divný zalomený bílý pruh a v Žilině to dopadlo taky neslavně, když se snažili adaptovat „teheránské“ schéma s diagonálními pruhy.

liborvavrik82

Oprava: Trend jsou vertikální pruhy nebo 1 křiklavá až šokující barva.

Istropolitan

G jako Gdańsk, Gdynia, Golčův Jeníkov? Místní se s tím asi už smířili, ale pro zahraničního turistu a kohokoliv z jiného konce republiky to bude nicneříkající a možná i matoucí. Design samozřejmě nerespektuje tvar vozidla, ale na to jsme si už díky pyžamkovému PIDu víceméně zvykli. Mě to přípomíná, jak když si někdo podomácku svařil auto z přední a zadní části dvou různých aut jiné barvy. Gratuluji Hradci k úžasnému paskvilu!

MP22

Víte co je nejhorší na změně? Změna!

Viktorín

Místní se nemusí s ničím smiřovat, písmeno G je odedávna symbolem Hradce, stejně jako je pro sousední Pardubice symbolem půlkůň, kterého také mají na vozidlech MHD.