- Autobusy •
- Město •
- Trolejbusy
G s korunkou a tradiční barvy. Vozidla MHD v Hradci Králové budou mít nový jednotný design
Nový barevný design pro Dopravní podnik města Hradce Králové. Foto: DPHK

Jako první s novým designem vyjedou příští rok trolejbusy.
Nechápu to,nikdo si neuvědomuje bílou barvu na vleku. Asi nikdo neví,že když v pliskanici,či v dešti jak to bude spinave. Kapajici grafit od stěračů při namraze. Je to neuvazene, proč se nikdo nezeptal řidičů, které jezdí roky s trolejbusem?!
Opět další adept o nejpřisernejsi vizuál všech dob, bohužel 😔
V zahraničí najdete vizuální vozidel často i p dost extravagantnější než tyto české.
Ten, kdo to vymyslel, tak by měl zaplatit zvýšené náklady na mytí.
Vymyslet může kde kdo kde co, zdaleka důležitější je to, kdo to posvětil.
Ano, za mě má Hradec společně s Ostravou asi nejlepší vizuál.
Teda zejména ten celo bílej lak „vleku“ toho kloubáku na vizualizaci se mi teda fakt nelíbí – ten svislej žlutej pás za mě OK, ale ty dvě další barvy to chtělo umístit nějak dynamicky podélně.
Za mě asi nejlépe by byla:
– na bocích červená dole pod okny a na předním sloupku u čela od boků čelních světel/reflektorů – bílá by byla na horní části boků a na řeednním sloupku u čela by navazovala na stříbrný rantl mezi čelním sklem a reflektory.
-na čele a zádi žlutá barva, ať tato na vozidle není jen na úzkých svislých pruzích na bocích.
Náhodou docela dobrý, něco podobného mohla mít Praha místo PIDžama, barvy souhlasí, tohle by bylo lepší a slušelo více vozidlům. Třeba tohle sorce sluší mnohem více než pidžamo.
Tak to i to PIDžamo je 100x lepší než ten bílej = BEZBARVEJ (bílá a černá nejsou odborně samostatné barvy, ale pouze nejsvětlejší/nejtmavší odstín všech barev) „vlek“ za kloubem TROLEJbusu na vizualizaci.
A ta neskutečná věc, že některý města mají úplně celý busy a tramvaje „bezbarvý“.
Co s tím?
Asi nic, zřejmě jim to nevadí.
Tak to jezdím bezbarvým autem.
Dokonce bezbarvým autem jezdí naprostá většina lidí.
Tak to pochybuju. Možná, že bílá je nejrozšířenější barva aut, ale určitě jich není většina.
Samozřejmě, že je to módní výstřelek. Bílá bude hned černá. Fakt se stydím za to, že jsem Hradečák. Do****t, co se dá, to by vedení města šlo nejlíp. Důstojný znak města s českým lvem taky vzal za svý.
Nic proti gustu, ale trendem je vizuály zjednodušovat. Ostrava taky nepoužívá koně, ale tři vykřičníky. Tohle G s korunkou jako odkazem na královské město mně přijde dobré a snadno identifikovatelné = snadno zapamatovatelné.
Za mě nejde o kritiku značky/symbilu/loga města, ale naprosto nerakticky zvolenné umístění bílé barvy na dopravních prostředcích – prostě v jejich dolní části na bocích a zádi bude rychle znatelně špinavá. Teda zejména ten celo bílej = BEZBARVEJ (bílá a černá nejsou odborně samostatné barvy, ale pouze nejsvětlejší/nejtmavší odstín všech barev) lak „vleku“ toho kloubáku na vizualizaci se mi teda fakt nelíbí – ten svislej žlutej pás za mě OK, ale ty dvě další barvy to chtělo umístit nějak dynamicky podélně. Za mě asi nejlépe by byla: – na bocích červená dole pod okny a na předním sloupku u čela… Číst vice »
Pán mimo jiné psal, že se mu nelíbí i to, že už není na voze znak města, tak jsem odepisoval na tohle 😉
Krása 😍
To je dobrej hnus 🤦 . Kdo tohle vymýšlí ☝️👏👏👏
Tahle devadesátková matlanice se zdá pánovi lepší? https://www.odpmhk.cz/wp-content/uploads/2020/05/uw-178.jpg
Rozhodně je to lepší, protože na čele pod oknem bílá tolik tzv. netrpí – není rychle zašpiněna jako bude při svém umístění na bocích za koly vozidla.
Prosímvás vy hlavně nikdy nejezděte do Olomouckého kraje, tam mají autobusy bílé všude. Ale kdybyste tam jel, nezapomeňte vysvětlit na kraji jak mají správně ty jejich autobusy vypadat, odkud kam má být jaká barva a určitě si vás trpělivě vyslechnou.
Máte pravdu, je to bez vkusu, prostě hnus
Šlo by to i líp, ale šlo by to i hůř
Tak přední polovina nevypadá blbě, ale ta zadní je totálně nepraktická – bílá za koly bude rychle špinavá, a ten celobílej vlek za kloubem je i vizuálně hrůza.
proč G? Gradec? Přehled od AI Písmeno G a Hradec Králové spojuje znak města a kraje, kde písmeno G (z německého „Gradec“ nebo „Gretz“ – starší názvy pro Hradec) představuje sídelní město Královéhradeckého kraje a v tlapách ho drží český lev. Písmeno je odvozeno z pečetí ze 14. století a nejvíce ho proslavil svorník klenby z chrámu sv. Ducha z roku 1463. Historický původ: Písmeno G je symbolem Hradce Králové již od středověku. Jeho podoba pochází ze svorníku v chrámu sv. Ducha z roku 1463. Symbolika znaku: Písmeno G: Představuje sídelní město kraje a jeho historický název „Gradec“ nebo „Gretz“.… Číst vice »
Proto: 🙂
https://cs.wikipedia.org/wiki/Hradec_Kr%C3%A1lov%C3%A9#/media/Soubor:Hradec_Kralove_CoA_CZ.svg
To „G“, kterí vás tak dráždí, vysvětluje Wiki následovně:
Staroslovanské slovo „grad“ znamená „hrad, město“, zdrobnělina je „gradec“, tedy „menší nebo vedlejší hrad“. Proto je asi to „G“ ve znaku.
V češtině v první polovině 13. století proběhla hlásková změna G na H a tím vznikla první polovina dnešního názvu města HRADEC.
Protože asi bylo asi Hradců víc a muselo se upřesňovat, o jakém Hradci je řeč, byl v roce 1790 k názvu města úředně připojen přídomek KRÁLOVÉ a zdůvodnilo se to tím, že bylo tzv. „věnným městem“ českých královen.
Omlouvám se, ten příspěvek měl patřit panu „Istropolitan“, zmátla mně počáteční otázka.
Z pohledu grafického designu získáte MHD v HK moderní vzhled. Pokračuje zde trend opuštění horizontálních pruhů. Trendem je v současnosti buď minimalistický návrh spočívající v nátěrů celého vozidla do jedné výrazné barvy v až šokujícím odstínu nebo horizontální pruhy.
Na nízkopodlažním vozidle ty horizontální pruhy stejně nemají moc šanci vyniknout. Pražské SOR NB pak mají ten divný zalomený bílý pruh a v Žilině to dopadlo taky neslavně, když se snažili adaptovat „teheránské“ schéma s diagonálními pruhy.
Oprava: Trend jsou vertikální pruhy nebo 1 křiklavá až šokující barva.
Což třeba nechápu. Vozidlo MHD je odstupňované spíš horizontálně, tak proč akcentovat vertikalitu? Jediný výrazný vertikální prvek je kloub a motor.
Všechny DP teda jedou horizontální pruhy, i ta Ostrava má šedou linku pod okny.
Je to subjektivní, ale mi se líbí i nátěr 31Tr v Hradci.
Když se podíváte na trendy grafické designu na nízkopodlažních vozidlech i v zahraničí, tak vítězné návrhy stále častěji postrádají horizontální pruhy. Trendem jsou pruhy vertikální, odlišení výraznou barvou čela vozidla nebo využití jediné barvy v nějakém šokujícím odstínu. Jsem nyní na dovolené ve středním a severním Německu. Byl jsem v oblasti s křiklavě fialovým autobusy i oblasti s tmavě modrým lakem a křiklsvě zelenými puntíky.
G jako Gdańsk, Gdynia, Golčův Jeníkov? Místní se s tím asi už smířili, ale pro zahraničního turistu a kohokoliv z jiného konce republiky to bude nicneříkající a možná i matoucí. Design samozřejmě nerespektuje tvar vozidla, ale na to jsme si už díky pyžamkovému PIDu víceméně zvykli. Mě to přípomíná, jak když si někdo podomácku svařil auto z přední a zadní části dvou různých aut jiné barvy. Gratuluji Hradci k úžasnému paskvilu!
Víte co je nejhorší na změně? Změna!
Místní se nemusí s ničím smiřovat, písmeno G je odedávna symbolem Hradce, stejně jako je pro sousední Pardubice symbolem půlkůň, kterého také mají na vozidlech MHD.
Podobně jako ve Znojmě „Z“.