Frýdlantsko po roce opět odříznou od vlaků. Kvůli opravě mostů v Liberci
Motorové vozy Stadler RS1 v Liberci na trati nedaleko Severochemy, kde již začaly přípravy na opravu mostu. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Liberecký kraj zažívá letos extrémní množství výluk.
Já se divím diskutujícím….
Ukázalo se, že lidé jsou ochotni vlakem cestovat. A to samozřejmě pravděpodobně některým není po chuti. Tak se to holt musí udělat jinak, jak ty lidi zase vyhnat. A tady je zařna ukázka, že kdyby pravdou byl opak, tak se to zkoordinuje. Ale když se to zkoordinovat nechce, tak to holt svědčí o něčem úplně jiném….
Výluka mezi Svorem a Jedlovou se koná z důvodu stavby nového silničního mostu vedle toho stávajícího, tento most bude součástí silničního obchvatu Svoru. Dále bude vyměněn železniční svršek i spodek mezi km 63,400 a km 63,800.
Mě udivuje když výluka není
Je tu někdo, koho tento stav udivuje?
Mě udivuje když výluka není
A pokud byste si mysleli, že pak už cestující na obou tratích (do Hrádku a do Frýdlantu) budou mít konečně na několik let pokoj s velkými výlukami, tak jste na omyslu. Zbývá ještě opravit viadukt na Hanychovské ulici, přes který také obě tratě vedou. Jeho oprava se rovněž už plánuje několik let. Ovšem opět byla odsunuta snad na rok 2027 … takže bude opět na několik měsíců další výluka.
Bych jim na 2028 dal aspon výměny zabezpečovačky/ETCS a nebo nějakou drobnou elektrifikaci
To by bylo, aby jsme si každý rok neudělali několikadenní nepřetržitou výluku a zbytečně tím nenaštvali dopravce a jejich zákazníky. Jak to asi dělají na západě třeba v Rakousku či ve Švýcarsku, kde mají Alpy a tudíž nenáročný terén. Chápu, že na opravu je potřeba nepřetržitá výluka, ale to není SŽ schopná ty stavby koordinovat, aby tyto výluky nebyly každoročně, ale třeba jednou za pět let.
To by pak byla nuda kdyby nebyla každej rok 🙃
ono to těch pár lidí co na těch stavbách je, rychleji nedají a tak to je, že si práci šetří….