Frýdek-Místek pokračuje v přípravách dopravního terminálu, hledá projektanty

Vizualizace připravovaného dopravního terminálu ve Frýdku-Místku. Zdroj: Siebert + TalašVizualizace připravovaného dopravního terminálu ve Frýdku-Místku. Zdroj: Siebert + Talaš

Terminál vyjde odhadem na 60,5 milionu korun.

Město Frýdek-Místek posouvá záměr nového dopravního terminálu. Před pár dny vypsalo veřejnou zakázku na zpracování projektové dokumentace. Jako první o tom informoval blog msstavby.cz. Nabídky lze podávat do 7. října.

Nový frýdecko-místecký dopravní terminál by měl vyrůst v prostoru stávajících autobusových zastávek před vlakovým nádražím. Řešit bude primárně autobusovou dopravu (MHD, příměstskou dopravu i dálkovou dopravu) včetně technického a odbavovacího zázemí s tím, že nahradí stávající autobusové nádraží na protější straně vlakového nádraží.

Stávající autobusové nádraží ve Frýdku-Místku.Zdroj: Google Street View

Stávající autobusové nádraží ve Frýdku-Místku.
Zdroj: Google Street View

Technické a odbavovací zázemí dopravního terminálu by podle studie zpracované kanceláří Siebert + Talaš mělo vyrůst v někdejší budově skladu bavlny, která se zvažovanou lokalitou terminálu přímo sousedí a nyní je využívána jako sklad. V objektu se počítá s prodejnou jízdenek, informační kanceláří, čekárnou, toaletami a prostorem pro úschovu kol.

„Předpokládaný počet autobusů MHD odbavovaných během dopravní špičky je 22 až 24 za hodinu. Předpokládaný počet autobusů příměstské dopravy odbavovaných během dopravní špičky je 20 za hodinu, přičemž počet těchto autobusů vyskytujících se na terminálu v jednu chvíli je až 6. Předpokládaný počet autobusů dálkové dopravy odbavovaných během dopravní špičky je 1 až 2 autobusy za hodinu. Počet autobusových odstavných stání by měl být minimálně 6. Budoucí autobusovou přepravu budou zajišťovat hlavně autobusy délky do 12 m, u dálkové autobusové dopravy pak délky do 15 m,“ uvádí se ve studii.

Dopravní situace nového dopravního terminálu ve Frýdku-Místku.Zdroj: Siebert + Talaš

Dopravní situace nového dopravního terminálu ve Frýdku-Místku.
Zdroj: Siebert + Talaš

Trasy přijíždějících a odjíždějících autobusů se ve studii nekříží. Výstupní zastávky u budovy vlakového nádraží, nástupní zastávky regionální a dálkové dopravy jsou rozmístěny podél vnější hrany vjezdové a odjezdové větve. Všechna stání autobusů jsou rozmístěna tak, aby autobus na stání neblokoval průjezd jiného autobusu a nájezd či výjezd ze sousedního stání. Odstavná stání jsou pak rozmístěna podél vnitřní hrany.

Jak vyplývá ze studie přiložené k veřejné zakázce, investiční náklady na výstavbu terminálu jsou orientačně odhadnuty na 60,5 milionu korun bez DPH. Zajištění projektové dokumentace pro výběr zhotovitele potrvá asi jeden rok, na stejnou dobu je pak odhadována délka vlastní výstavby.

Vizualizace připravovaného dopravního terminálu ve Frýdku-Místku. Zdroj: Siebert + Talaš

Vizualizace připravovaného dopravního terminálu ve Frýdku-Místku.
Zdroj: Siebert + Talaš

Tagy autobusové nádraží dopravní terminál Frýdek-Místek
Žádné komentáře