Ale ono se to tam postupně rozjede. Na tratích v jižní polovině země už toho jezdí docela dost. Konkurence jednoznačně přispěla k poklesu cen a nárůstu počtu cestujících. Na tom severu to bude pomalejší. Dávám tomu, ale zhruba 5 let a ono se to tam také zlepší. Pořád například chybí dobudovat větev směrem do Baskicka jako nejbohatšího regionu celého Španělska) na Irún/Hendaye a propojení s francouzskou sítí.
To jo, teď jsem koukal jak se dostanu do Gijónu až tam bude zatmění slunce, na mapě vidím že tam vede VRT, tak koukám na spojení z Madridu… a jezdí tam celých 5 vlaků za den. Nechápu, jak se může tak velká investice do infrastruktury vyplatit, když tam pak téměř nic nejezdí.
Na sever do Gijonu je len časť VRT a časť pôvodnej trate. Na takých tratiach je tých diaľkových vlakov vždy pomenej a musia mať možnosť zmenu rozchodu. Až raz sa dostavi plnohodnotná VRT, tak bude spojení viac a tiež príde konkurencia podobne ako na smery Barcelona, Valencia, Malaga, Sevilla.
Ale ono se to tam postupně rozjede. Na tratích v jižní polovině země už toho jezdí docela dost. Konkurence jednoznačně přispěla k poklesu cen a nárůstu počtu cestujících. Na tom severu to bude pomalejší. Dávám tomu, ale zhruba 5 let a ono se to tam také zlepší. Pořád například chybí dobudovat větev směrem do Baskicka jako nejbohatšího regionu celého Španělska) na Irún/Hendaye a propojení s francouzskou sítí.
Propojeni s Francii je na opacne strane Pyreneji (Figueres – Perpignan), samozrejme dalsi v Baskicku nebude k zahozeni.
Vlaků tam stále jezdí celkem málo, ale jinak jsou to krásné a rychlé tratě. Vloni jsem jel Madrid-Malaga a do Malagy jsme prijeli s náskokem 20 minut.
Dva páry spojů denně ve čtyřicetimilionové zemi a mezi milionovými městy. To je teda komödie.
2 pary bude mit Ouigo. Je tam uz dlouho mnoho dalsich od RENFE a Iryo.
Tak ještě na sever by to chtělo
To jo, teď jsem koukal jak se dostanu do Gijónu až tam bude zatmění slunce, na mapě vidím že tam vede VRT, tak koukám na spojení z Madridu… a jezdí tam celých 5 vlaků za den. Nechápu, jak se může tak velká investice do infrastruktury vyplatit, když tam pak téměř nic nejezdí.
Dotace. 🙂
Na sever do Gijonu je len časť VRT a časť pôvodnej trate. Na takých tratiach je tých diaľkových vlakov vždy pomenej a musia mať možnosť zmenu rozchodu. Až raz sa dostavi plnohodnotná VRT, tak bude spojení viac a tiež príde konkurencia podobne ako na smery Barcelona, Valencia, Malaga, Sevilla.
Zejmena pribude nabidka SNCF, ponevac to bude nejkratsi spojeni Parize s Madridem.