Francouzské dráhy chtějí expandovat do italských rychlovlaků
Vstup SNCF může znamenat zavedení přímého denního spojení mezi Paříží a Římem.
Po dopravcích Trenitalia a Italo by si mohli cestující v Itálii v budoucnu vybírat z nabídek tří dopravců v síti vysokorychlostní železnice na Apeninském poloostrově. Vstup na italský trh plánují francouzské státní dráhy SNCF, známé hlavně provozem rychlovlaků TGV.
O plánech na vstup informoval italský ekonomický list Il Sole 24 Ore. Jde o logický krok, francouzské dráhy se netají snahou expandovat do zahraničí. S vysokorychlostní dopravou již vstoupily na španělský trh a Itálie se nabízí jako další cíl.
Navíc má francouzský státní dopravce i možnost konkurovat svému státnímu rivalovi z Itálie. Trenitalia letos nově vstoupila na trh vysokorychlostní vnitrostátní dopravy ve Francii, když začala jezdit mezi Paříží a Lyonem.
Itálie na rozdíl od Francie či Španělska otevřela své vysokorychlostní tratě více dopravcům, tomu odpovídá i větší využití tratí či ceny jízdenek. Na řadě relací rychlovlaky zcela vymazaly leteckou dopravu.
Francouzský dopravce počítá se vstupem od roku 2027, pro spolupráci hledá italského partnera. Chce přitom nabídnout hlavně přímé mezinárodní spojení. Mohlo by tak vzniknout například denní spojení mezi Paříží a Římem a Neapolí. Dosud je takto možné jet pouze s přestupem v Miláně.