Dopravci Železnice

Flixtrain otevírá další linku z Berlína, začne jezdit do Kolína nad Rýnem

Prvním vlakem FlixTrain jelo kolem 500 lidí. Foto: FlixTrain
Prvním vlakem FlixTrain jelo kolem 500 lidí. Foto: FlixTrain

Deutsche Bahn získá další konkurenci na železnici. Společnost Flixtrain spustí na konci května svoji třetí linku na německé železnici. Spojí Berlín a Kolín nad Rýnem.

Vyplývá to z údajů v rezervačním systému Flixbusu, přes který se jízdenky na Flixtrain prodávají. Půjde už o třetí linku společnosti, která působila nejprve jen v autobusech. Z Berlína jezdí ještě do Stuttgartu, provoz na lince zajišťuje německá dceřiná firma českého Leo Expressu. Druhé spojení je z Hamburku do Kolína nad Rýnem, který zajišťuje společnost BahnTouristikExpress (BTE). Ta by měla mít na starosti provoz i na nové lince.

Flixtrain má naplánované první vlaky mezi oběma městy na 23. května, ceny lístků začínají na 9,99 euro, tedy výrazně níže než dosud jízdenky Deutsche Bahn. Jízdní řád počítá s jedním párem spojů denně s výjimkou úterý, v červnu se objevují v rezervačním systému dva vlaky denně. Vlaky zastaví ve Wolfsburgu, Hannoveru, Dortmundu, Duisburgu a Essenu, celá cesta trvá 5:45 minut.

Cena 9.90 euro je výrazně o polovinu nižší, než stojí nejlevnější jízdenka u Deutsche Bahn, kterou nelze ale stornovat. S četností jeden vlak denně ale není Flixtrain dosud vážnou konkurencí.

Flixtrain už dříve uvedl, že plánuje vstoupit i na další trasy, mluví se zejména o spojení Berlína a Mnichova. To s dokončením vysokorychlostní železnice zažívá velký rozvoj. Flixtrain ale nemá žádné vysokorychlostní vlaky, provoz zajišťuje konvenčními soupravami složené z lokomotivy a několik desítek let starých vagónů.

Štítky
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
jan
Host
jan

Škoda, že je nějak ticho ohledně výsledků leo expressu v Německu. Kolik mají cestujících a tak..

Vojtaur
Host
Vojtaur

„Cena 9.90 euro je výrazně o polovinu nižší, než stojí nejlevnější jízdenka u Deutsche Bahn, kterou nelze ale stornovat. S četností jeden vlak denně ale není Flixtrain dosud vážnou konkurencí.“

Tak vyrazne a nebo o polovinu? 😀

petr766
Host
petr766

Většinou výrazně, protože za těch 19,90 je u DB aspoň co jsem teď sháněl jízdenky, minimum spojů a výrazně se to liší během dne. Třeba mi to nabízelo jízdenku za 19,90 ale o hodinu později klidně za 55,90 a to ještě pořád byla nějaká zlevněná…

Tronda
Host
Tronda

Výrazně a zároveň o polovinu, to se nevylučuje.

Roman Svačina
Host
Roman Svačina

Dávám tomu rok, maximálně dva a bude Flixtrain i v ČR. Leoexpress zezelená, po Jančurovi aspoň nebudou muset přebarvovat soupravy v Ústeckém kraji (bo má začít jezdit v zelené barvě). Prostě prachy jsou prachy. (Podmínkou je že zůstanou státní slevy ktere jsou pro dopravce samo zlato)

Jaroslav
Host
Jaroslav

To, že se pravděpodobně zazelená LE je skoro jasné, ale Jančura pod ně nepůjde – na to má příliš velké ego. (tímto neřeším, zda-li je tato situace správně nebo ne)

Y.K.
Host
Y.K.

Co to má co společného s egem? Flixtrain všechnu dopravu outsourcuje nejrůznějším dopravcům a oni jsou odkázaní jezdit pro někoho jiného komu odvádí peníze. Dopravcům zůstane jen nějaká fixní částka.

Jančurovi byznys funguje, byl by blázen aby se stal jen anonymním přicmrndavačem jiné firmy bez vidiny vlastního rozvoje. Navíc je na českém trhu velmi dobře zaveden, mnohem lépe než Flixtrain v Německu.

LE pravděpodobně nezezelená, pochybuji, že někdo koupí všechny ty dluhy v už tak nejistém odvětví.

Jaroslav
Host
Jaroslav

Jiný pohled na stejný výsledek. U LE nejde o odkup, ale o naprosté naplnění kapacit jako cesty z dluhů. Sám píšete o outsoucování služeb Flixem. Jančura je silný (a má ego jako blázen), takže nepodlehne. LE je slabý, takže ten se zazelená a jakmile to udělá, přijde investice. Chtě nechtě je pro investory kontakt se silným partnerem jistotou.

Y.K.
Host
Y.K.

Jako že by jezdil LE pod baravama FLIXu? No nevím, podle mě to je z bláta do louže. Bez vlastní cenotvorby a strategie odkázáni na plánování kdesi daleko, dost nebezpečná cesta. Přeci jen jsou vlaky dražší sranda než autobus.

Roman Svačina
Host
Roman Svačina

Jančurovi to funguje, ale jeho slova o možném vstupu krátkodobého investora dávají tušit, jestli se mu linka Brno-Bohumin nestane osudová

Gayreporťák
Host
Gayreporťák

Do švestek nevydrží!

Roman Svačina
Host
Roman Svačina

Jančura už se spuštěním linky Bohumin-Brno mluví o možném vstupu krátkodobého investora

Y.K.
Host
Y.K.

Uvidíme. Každopádně krátkodobý investor bývá někdo s prachama ochotný půjčit na nějaký ten rozvoj. FLIX není investiční typ. Ten buď shltne firmu v úpadku (čímž přišel k vlakům v německu) nebo si outsorcuje jiné.

Gwann
Host
Gwann

A jak by to vše jinak zalepil…?

Arriva už má motoráky v Pars Nova, Leoš je taky dovezl…a Radim…už první dva vozy dovezl. No bóže, max. kuchne dočasně kus linky Praha – Brno, stáhne nějaké vagóny ze Slovenska a pojede se. Sice možná bude přepojovat v Nezamyslicích, ale to ukecá.

petr766
Host
petr766

Když doteď nezezelenaly autobusy, tak vlaky taky ne. U RJ. To by to myslím raději prodal ČDčku než Flixu. Navíc možná u toho Leoše to zezelená, otázka je, jak bude konkureční s cenama, protože tady je o dost nižší hladina cen než v Německu, takže to tu bude mít horší nebo jezdit dlouhodobě dotovaně pod náklady jako v autobusech. Věřím tomu, že kdyby nepřišly slevy, tak Flix vyklidí půlku vnitrolinek v ČR.

TomikV
Host
TomikV

Tady do toho krapet vstoupím. Když se Flix potažmo Umbrella (Steiner) pokusili znásilnit český trh, tak Jančura chtěl část busů odprodat Umbrelle, ale zde narazil proměnu na ego Steinera ….. , ale měl kliku že to Flix v ČR uspěchal a řádně se nepřipravil.
Co se LeoExpresu týče, tak kdyby úzce nespolupracoval s Flixem, tak by byl již dávno v háji.

Partneři