Autobusy

FlixBus útočí na další linku RegioJetu. Začne s trasou Praha – Zlín s cenami od 29 Kč

Autobus VDL Futura FHD2 v barvách FlixBus na Florenci. Foto: Jan Sůra
Autobus VDL Futura FHD2 v barvách FlixBus na Florenci. Foto: Jan Sůra

Společnost FlixBus začne od 2. září jezdit nově také do Zlína. Z krajského města bude jezdit třikrát denně na lince přes Brno do Prahy a zpět. 

Start nové linky potvrdila mluvčí FlixBusu Martina Čmielová, nová linka je už také v celostátním informačním systému jízdních řádů.  Podle jízdního řádu bude linka jezdit třikrát denně přes Kroměříž a Brno.

Ze Zlína pojedou autobusy v 6:30, 10:30 a 15:30, v Praze bude včetně půlhodinové zastávky v Brně po 4 hodinách a 25 minutách na Roztylech, po 4 hodinách a 50 minutách na Florenci. Ve směru z Prahy autobusy jedou v 8:20, 13:20 a 17:20.

Jízdenky zatím nejsou v prodeji, podle Čmielové budou začínat na 29 korunách.

Mezi Prahou a Zlínem aktuálně žádné přímé spojení autobusem neexistuje, pro cestující je rychlejší jízda vlakem z Otrokovic, případně jednou denně Zlínský Expres. Tomu cesta trvá tři a půl hodiny. Linka bude konkurovat hlavně RegioJetu, který provozuje spojení Brno – Zlín třikrát až čtyřikrát denně. Na trase Zlín – Brno jezdí i další dopravci, především ČSAD Vsetín, jejich spojení je ale kvůli častějším zastávkám pomalejším. 

78 komentářů

Klikni pro vložení komentáře
  • Ještě bych řekl, že vzhledem k rozdílným časům odjezdů Regiojetu a Flixu to na Zlín – Brno zase taková ostrá konkurence zatím nebude.
    To už spíš s Arrivou na KM – Brno.

  • Tenhle podezřelý evropský monopol bychom měli ve vlastním zájmu bojkotovat.

    • Naopak, je to konkurence, která posune hromadnou dopravu zase kupředu, stejně jako před lety Jančura. Jen ať si lidi sami vyberou, co jim vyhovuje.

      • Tak tedy Flixbus hromadnou dopravu nikam moc neposouvá. Jediné co dělá je, že nabízí srovnatelnou nebo nižší kvalitu než jiní dopravci (nemyslím jen RJ) za krátkodobě nižší cenu. A protože investoři to zatím topí, tak si může dovolit jezdit pod náklady. Ale posun tam nikde nevidím.

        • A zákazník je tak hloupý, že si Flixbus dobrovolně kalkuluje, že tu kvalitu a cenu, kterou nabízí si nikdo nevybere, co? No a vidíte – na podobné lince z Prahy se zeleným už máme zabukované jízdenky, no ale co pouze ČD přišlo o kšeft, ale těm to neva, Ti vozí pouze chytré zákazníky, teda pokud nevozí vzduch. Se také jako rodina hrdě hlásíme k hlupákům, co pojedou bez přestupu…

        • Osobně bych rozhodně netvrdil, že je lepší jet např. s ČSAD Vsetín nebo Icomem, než s Flixbusem. A nemyslím tím jízdný.

        • Ale posouvá. Například jejich busy jsou kvalitnější než RJ. Akorát v nich holt nedávají to kafíčko zdarma, no. Ale to dost zákazníků přežije.

          • Doporučuji vyzkoušet ojeté mercedesy do ČB – velmi tvrdé nepohodlné sedačky, bouchání v interiéru, wifi spíše nefunguje… Dvoupatrová Setra je fajn, to jo.

          • Fluxbus vlastní pouze jeden autobus. Ostatní vozy jsou dopravních partnerů, kteří platí 30% z jízdenky za to, že můžou žít a jsou zelení. Takže jaký tam bude vůz je těžko teď říct, nehledě na to, že na jiných linkách nejdřív nasadili to nej a posléze tam začalo jezdit co zbylo. Každopádně vstup Flixbudu na trh v ČR nepřinesl nic nového..dokonce spíš horší služby,

          • fakt??? A který ty krabice jsou kvalitnější ze žluté Irizary??? To se nechám rád poučit.

          • Flinkbus nic nepřinesl, nemá co nabídnout, jen hnusné zelené krabice od různých dopravců, protože sami nemají koule na to něco provozovat. Takže vydírání malých dopravců, buď zezelenáte a budete platit 30% nebo vás zničíme. A zajímalo by mě, co jim platí když tady Flixbus vozí jen vzduch.

      • Jediné, co Flixbus přináší, je 30% výpalné, vybírané od nepřátelsky převzatých firem :-(.

  • Přímé spojení Zlína s Prahou je nyní sice minimální, jen Zlínský expres, nicméně z Otrokovic jezdí relativně slušný počet přímých vlaků. Těch 11 km z centra Zlína sice jen tak někdo pěšky na vlak nepůjde, ale dostupnost nádraží v Otrokovicích je díky MHD a místním vlakům v pohodě. Tím netvrdím, že přímé spojení (nejlépe vlakem) by nebylo přínosem. To jistě ano a po elektrifikaci tratě Otrokovice – Zlín – Vizovice snad dojde ke zlepšení stavu.

    Pokud jde o novou linku Flixbusu, nic originálního, nic nápaditého, přínos nevýrazný. To Jančuru alespoň napadlo jezdit z Brna až k ZOO Lešná. Sice nejsem jeho obdivovatel, ale v tomto případě přinesl něco nového.

    Dopravci, který by chtěl více než jen honit autobusy po vyježděných trasách a přetahovat se s železnicí i autobusovou konkurencí, bych doporučil podívat se na velkou mezeru na trhu veřejné dopravy. Ta mezera se jmenuje Zlín – Slovensko. Zlín měl tu smůlu, že Baťa nedosáhl výstavby tratě na Slovensko přes Zlín. Ta byla nakonec vystavěna odbočkou od Olomouce přes Vsetín a Horní Lideč. Pak usiloval o napojení Zlína na tuto trať výstavbou úseku Vizovice – Valašská Polanka. Jenže to nestihl kvůli válce. Soudruzi po válce pokračovali, ale dílo nedokončili. Dálkové linky Brno – Slovensko jsou vedeny na Trenčín kolem Uherského Brodu. A tak ze Zlína na Slovensko nic nejede. Dokonce ani s přestupem. Pomineme-li Bratislavu, kam se z Otrokovic nějak dojet jet dá, je tu jen Arriva Express z Otrokovic směrem na Trenčín a Nitru. Jen těžko si lze představit jak by se zlínský turista trmácel na dovolenou do Tater. Ale poptávka by jistě byla i z opačné strany. Zlín je celkem významné město, které Slováky celkem přitahuje, ať již pracovních, nebo studijních důvodů. Jenže nemá spojení ani s blízkým Púchovem, natož s Žilinou, nebo tatranským Popradem.

    • Otázka je, třeba do těch Tater, než by třeba autobus přeskákal směr Slovensko, tak bude o dost rychlejší sjet do Olomouce a tam si naskočit na vlaky, kterých jezdí tím směrem poměrně dost. Bohužel, na to Slovensko s tou zoufalou infrastrukturou asi moc dalšího vymyslet nejde, spíše by šlo asi o spoje vozící víceméně studenty ve špičkách než možnost vytvořit nějakou životaschopnout linku jezdící alespoň každý den 2x 3x obousměrně… možná až jednou bude dotažená R49

      • Ano a pokud by se jednalo jen o cestu do Žiliny, stačilo by nějakým autobusem dojet do Vsetína, odkud jezdí vlaky Praha – Žilina. I když ve Vsetíně je problémem vzdálenost autobusového a vlakového nádraží, dopravní terminál ještě není. V Horní Lidči autobusy ze Zlína na tyto vlaky většinou nenavazují.

        Dálnice v některých částech Slovenska sice scházejí, lépe je na tom hlavní železniční koridor Bratislava – Trnava – Trenčín – Púchov – Žilina – Poprad – Košice. Z Bratislavy do Košic jezdí rychlíky každé 2 hodiny. Ty jsou v pracovní dny a o víkendových špičkách prokládány vlaky kategorie Regionální rychlík (RR) na trase Bratislava – Žilina. Dále tam jezdí osobní vlaky. Ono by stačilo propojit Zlín a Púchov. Tím by vzniklo spojení s téměř celým Slovenskem. Jen si nejsem jistý, jestli to je úkol pro komerční dopravu, nebo spíše pro nějakou mezinárodní spolupráci. Snad nějaký ten studentský spoj Púchov – Zlín – Brno by se uživil i na komerční bázi.

  • Věřím flixbusu, že si to dobře zkalkuloval. Státní dotovaný kolejový dopravce je vysílený, místní dálkové dopravní firmičky jsou vysílené, spojení mnoha míst je poddimenzované, někde až ostudně.
    A přichází další pořádný kapitál na liberalizaci, asi se to takhle státu nesnilo. Uvidíme komu prospěje burešův volební úplatkový dočasný bonus – senioři a studenti skoro zadarmo, ušité to bylo ČD na míru (další dotování vzduchu) – podráždí stávající soukromníky, možná se objeví další žraloci.
    Uživí se jistě nějakou dobu všichni, stát rozdává, banky budou moci pak ještě více půjčit. Ještě více se zahustí síť.

    • „burešův volební úplatkový dočasný bonus – senioři a studenti skoro zadarmo, ušité to bylo ČD na míru (další dotování vzduchu) “

      ———

      Nechápu, jak jste na toto přišel. Babišův „bonus“ platí u všech dopravců, nejen u ČD a bude samozřejmě platit za stejných podmínek i pro ten Flixbus.

      • Bonus je samozřejmě politika, to s dopravou nijak nesouvisí, zde se prostě jen rekrutuje plno voličů vládní strany.
        Prospěje to tomu největšímu a to jsou ČD, když mají nejvíce dopravních prostředků. Nicméně moje zamyšlení je k tomu, že na dálkových linkách budou ČD paradoxně ještě více bity – že se dočkáme další vlny zahuštění sítě a nakonec ČD vypadnou z dálkových tratí, kde se jim ani nesnilo, neb vzroste dále konkurence a na tu státní moloch neumí reagovat.
        Příměstskou a regionální dopravu nehodnotím, ale tam to asi taky bude pěkná taškařice, kde se budou tahat mezi sebou státní a státní subjekty mezi sebou (protahování linek o jednu zastávku za město apod.), provádět politické šachy, dosazování subjektů zpřátelených z politickou garniturou atd., kterým zase jiná část státu bude sypat zlaté dukáty.
        Takové to české žvýkání, než přijde hospodářská recese, ale to zase bude inačí příběh. Taky bude zajímavý, to je život.

        • Nejvíce současných kompenzací za mladé bere Regiojet. Netuším tedy, proč by to nejvíce mělo prospět Českým drahám. Zbytek jsou plky.

          • Protože dosud se kompenzace vztahovaly jen na komerční vlaky mimo závazek. Nově na všechny.

    • Místní dopravní firmičky mají spíš dobře zkalkulované, že se nemá smysl snažit o nejistý výdělek na dálkových nedotovaných trasách (zvláště když cestující z busů utekli do vlaků) a že je lepší se zaháčkovat na kraji, konkurenci nakoupit pod vlastní křídla (Housa, Krodos) a mít své jisté v regionu. A tam kde by náhodou konkurence zlobila a mohla občas přebrat pár cestujících, tak se s pomocí krajských úředníků, kteří jsou vesměs dřívějšími zaměstnanci dopravců apod. nahážou paragrafy. A pro jistotu na všechny spoje i tam, kde žádný souběh ani není, třeba ve večerních hodinách. To tu v kraji bylo vždy a proto tu doprava stojí stále za houby až na pár světlých výjimek.

    • Sice nevím, o co přesně FluxBusu jde, ale liberalizace dopravního trhu to asi nebude :-((.

      • přesně tak, akcionáři z fondu, co Flixbusu půjčili peníze, budou chtít své peníze zúročit, a linkou pod náklady za 29 kč se jim to jistě nepodaří. Ale možná důchodci a školáci od září to zaplní, dostanou slevu od státu a pěkně se povezou 😉

  • Nějaké rozumné vysvětlení, proč bude čekat půl hodiny v Brně?

    • Asi počítají už předem s tím, že jízdní doba se kvůli D1 běžně stíhat nebude, tak tam dají přestávku takto. Ono u Arrivy by mohli vyprávět ohledně stíhání jízdních dob a obratů OL/PR – Brno a zpět ( i když tam je zase problém v „ostrém“ obratovém JŘ).

      • To nemusejí přeci stejně viz AETR nebo 561!? čistý čas jízdy 3:55 max může v kuse 4:30 plus dojetí v případě nemožnosti odstavení.
        Takže dojede do Prahy udělá 45 min a může valit zpátky. Pokud v Brněcestou do Prahy udělá 15 min pauzy tak v Praze stačí 30 min. Jezdil jsem sám z Prahy Blavu na otočku a ta je podstatně dál.

        • to by nevyšlo, on nezačne pracovat na florenci a neskončí na autobusovém ve zlíně, i otevření kufru autobusu, umytí okna se do odpočinku nepočítají a my taky nevíme, kolik za ten den odjede hodin a neznáme jeho týdenní odpočinek.

          • Od toho je kontrolní orgán. Ale i tak mu to vyjde při možném 15ti hodinovém pracovním výkonu v kterém smí odjet až 10h 😉 I ta práce okolo se do toho vejde a když náhodou ne tak se to sešvindluje úplně stejně jak kdekoli jinde 😂

  • Co je lepší? Jízdní doba 3:27 a kupé bez klimatizace nebo sedačky z motoráků či 4:50, cena od 20,3 Kč (30% voucher), klimatizace, pohodlné sedačky a WiFi?

    • Ze Zlína kombinace vlak + bus RJ nebo Leo.
      Případně přestup v Olomouci na Pendolino.
      Autobusem už dneska fakt ne, snad někdo kdo chce ušetřit za každou cenu a riskne D1. A že i úsek Vyškov – Brno může být „výživný“, takže je otázka, jeslti to fakt stojí za to nebo jet (relativně) jistě vlakem.

      • Tak úsek Kroměříž – Brno už je kompletně po rekon. takže v tomto by to mělo být už v pohodě.
        Výživnost souvisela hlavně s opravou, vč. mostů.
        U vlaku na korytě navíc rovněž nejsou zpoždění zrovna ojedinělou záležitostí.
        Nicméně JŘ Flixu mi přijde nesmysleně natažený a mnoho lidí asi z vlaku opravdu přecházet nebude.
        To už spíš někdo pojede do Práglu z KM a hlavně na Km – Brno, kde vítězí bus jednoznačně.
        Tam ale konkuruje Arriva express, Regiojet a potenciál není nekonečný….

        • Nemá se ještě zase drbat na něco u Rohlenky? Nebo i ten most už je konečně komplet? Jestli ano, tak doufejme, že to chvíli vydrží a nehod bude málo, poslední dobou to bylo snad obden ve spojení s tím zúžením 😉 Jeden kamion a je na x hodin „vymalováno“

          Praha – KM asi ano, docela mě překvapilo jak moc se to za ty roky omezilo, co už jsem tuto trasu nejezdil…

          • Most je konečně komplet.
            Nějaký „šolichání“ se možná budou snažit vymyslet (prachy se musej točit, tak ať to cinká!) ale ta „Rohlenková hrůza“ apd. by se už vrátit neměla, dálnice je komplet.

            Některým lidem to bude ale chvíli trvat, než si uvědomí současný stav, jak čtu i tady…
            U Brno – Praha tak veselo zatím nebude, tam to ale můžou zvrátit případné velké opravy na koridoru. I tady je samoz. zájem nejedné firmy to zase pořádně rozkopat, tak se uvidí….

            • Tak snad to chvíli vydrží aspoň v tomto úseku, přece jen, reko Vyškov – Brno se začínalo snad 2010 nebo kdy. 7 let úsek cca 30 – 35 km… 😉

              • Ano, sorryjako, ale v ČR to tak „prostě je“.
                Momen. jednu z nedůležitějších staveb a to dálnici Hradec – Mohelnice, nejsme schopni ani „předpřipravit“ ke stavbě, natož začít stavět.

                Ale náš prezident bude blouznit v médiích o nějakém kanálu“ co se hrozně vyplatí“…(no, někomu jistě ano)…

                • ten kanál by byl přečerpávací a za pár let bude stejně potřeba a podívejte se třeba kolem batova kanálu jak to roste

    • Pro přímé cesty mezi konci trasy je ta linka k ničemu v podstatě i za 29 Kč – tím spíše mě překvapuje, že do jízdního řádu nezapracovali zastavení aspoň třeba v Jihlavě nebo adekvátně někde jinde v tom prostoru, který se Zlínskem rozumně nespojuje ani železnice: v tom bych viděl mnohem větší smysl, než v půlhodinové „rezervě“ v Brně.

    • Co je lepší? Jízdní doba 3:27 a kupé bez klimatizace nebo sedačky z motoráků
      —-
      Na „slováckých expresech“ jezdí vozy klimatizované.

      • pozor na 2. třídě jen 2x Bdpee, ale jinak neklimatizované Bmz. A hlavně 371, to je 50 % záruka, že dojedete 🙂

        • Slováckým expresem jezdím rok tak jednou za dva týdny. Po cestě jsem se nezastavil nikdy.

    • Spíš nám bude líto cestujících, až tenhle predátor bude mít mezinárodní monopol.

  • Co je lepší? Cestovní doba 3:27 a kupé bez klimatizace nebo velkoprostor se sedačkami z motoráků či 4:50, cena od 20,3 Kč (30 % sleva), klimatizace a pohodlné sedačky?

  • nevidím tam název firmy a tohle už je od flixbusu moc, někdo je tady chrání a jsem zvědav jestli v kroměříži budou brát lidi do zlína nebo jen výstup. Jestli ano, tak jančura by měl něco dělat a zemka zažalovat. Ale mohli by pomoct aji šotouší, zkusit sestavit fotky jestli řidiči dodržují předpisy.

    • Budes tuhle blbost postovat do kzdyho prispevku o flixu?

      Uz je to nudne

          • Už jsem se díval. Nicméně to nic nemění na tom, že je to bordel 😉 Pak se všichni diví, že lidi raději jedou autem za 20-25 minut KM – ZL

          • šak my to víme, zemek a synové to jinak nepřipustí a čekáme na ten jízdní řád flixbusu.

      • Máš na autě dálniční známku, máš dvě zpětná zrcátka a vnitřní se ztmavením, máš dvě sluneční clony, máš funkční pásy, jdou ti stahovat okna- mám pokračovat co musí mět provozovatel v autě, víš, že nesmíš mět boční okna zatmavený o více jak 20%, vozidlo nad 3,5tun musí mět na obou stranách název firmy, tachograf, autobus označení nouzových východů a kladívka, hasičáky. jestli ty nedodržuješ předpisy a nabádáš druhý na veřejných forech aby taky nedodržovali, tak se dopouštíš přestupku a tvoje ip-adresa je zaznamenána.

        • Název firmy tam je a zbytek jsou plky. Nehraj si na policajta, to už jsme tu měli před 30 lety a stačilo to.

          • není, musíš to mět přesně jak píší a dnes jsem předjížděl zelenej a neměl to podle normy. Tohle nemají na starosti policajti, ale živnostenský uřad a kontroluje do stk, jak tachografy a taky třeba světla. Před 30 lety tohle nemuselo být, jestli jsi manažér flixbusu, tak si to dej za jméno.

    • Někdo chrání hlavně Regiojet na železnici .Připravuje mu nadstandartní podmínky(tzv.“Příprava ČD na liberalizaci dopravního trhu“)vyhozením schopného manažéra Krtka a nahrazením poslušným vykonavatelem Jančurových přání.Autobusy jsou ztraceny,rychle všechny prostředky přesunout na železnici-dokud je tam Ťok….

      • správně, šak RJ je česká firma. Na MD už to odkryli tu rakosko čd smlouvu a proto se ptejme, jestli čd je náš dopravce?

        • „RJ je česká firma“
          Odkdy? Co já pamatuji, tak Radimek vždycky působil v Brně, což není v Čechách, ale na Moravě.
          Je zajímavé, že když se Moravákovi hodí používat výrazu „česká firma“, tak toho klidně použije, ale jinak jsou pro něj Češi nepřátelé až za hrob …

          • Ale blbost, stejný kecy mají i mnozí v čechách.
            Nemají si v tomto co vyčítat.
            Většina lidí to bere naštěstí celkem rozumně na obou stranách od Jihlavy, popř. to všechno berou jako vtip alehké popichování.

            • No, já běžně „smajlíky“ vůbec nepoužívám, a kromě toho se občas rád pobavím tím, když si blbec naběhne – tak jsem jej proto nepoužil ani v tomto případě = v přesvědčení, že inteligent pochopí. A zdá se, že to (jako obvykle) opět vyšlo.
              A propos (opět bez „smajlíku“): kdysi se tvrdívalo, že „Asie“ začíná na východ od Kolína, ale časem jsme zjistili, že spíše už hned za Prahou-Běchovicemi …

            • Ale pravdivý – jak ostatně dokazuje mnoho příspěvků i na tomto webu …

              • Přeci nebudeme psát aby to s druhým kleplo. Už jeden tady dlouho nebyl.

        • PetrR: Neodpustím si to. Bože ty jsi ale blbec. Bez pardonu. Tvoje příspěvky jsou snůškou primitivních výkřiků zaslepeného, rozcapeného děcka, které by rádo řídilo svět, ale jeho ‚autíčko‘ nejede. Proboha chlape, prober se už. A je mi vážně fuk, jestli mi to admin smaže.

          • Bohužel i takoví mají (rovné) volební právo…. a podle toho to taky tady od té doby, co se zavedlo, tak i vypadá….

          • A ty jsi co? Ty nedodržuješ nic? Žádnou vyhlášku, jezdíš na černo, neplatíš za plyn ani za elektriku, odpady taky nic, šukáš tchyni a děcka, kradeš v obchodě, podpaluješ auta a objíždíš klíčem, fetuješ a přitom řídíš. Napiš co děláš, v dopravě určitě neděláš a tipoval bych to na čorkaře, co má podplacenou stk a emisní stanici, prostě ty vyděláváš na druhých a ještě se tym frajeříš, ale karma je tady a jsem zvědav, jak dlouho budeš mět k dispozici internet. Takoví chytráci jak jsi ty do domácího vězení nechodí.

      • Kdybyste to trochu sledoval, tak víte, že Ťuk Ťuk není kamarád RJ a naopak. I když některé kroky tak mohou působit…

        • Velmi se pletete. Skutečně. K tomu jsou oba navázáni přímo na AB.

          • Tak možná už se zase „můžou“. Ale bylo období kdy ne (upřímně, je mi to jedno, kdybych se měl rozhodovat kvůli tomu, kdo podporuje kterou stranu / politika, tak už pomalu nemůžu vylézt z baráku 😉 Ale souhlasím, že ta podpora ANO od různých podnikatelů a řekl bych že jinak docela rozumných, mi taky přijde zvláštní. Ale asi každá doba má něco. Osobně bych byl nejraději, kdyby se podnikatelé soustředili na byznys a politiku nechali být, ale na druhou stranu to v mnoha odvětvích asi není tak jednoduché a lobbovat se musí… /sorry za off-topic/

      • Rozumný stát podporuje konkurenční prostředí ve prospěch spotřebitelů proti monopolům.

Newsletter

Partneři


Konference Doprava 2018

Výběr editora