FlixBus startuje další vlnu expanze v Česku, v Brně narazil se svým stánkem
Společnost FlixBus začne od neděle provozovat další dvě nové vnitrostátní linky v Česku. Spojí v nich města, do kterých už
Společnost FlixBus začne od neděle provozovat další dvě nové vnitrostátní linky v Česku. Spojí v nich města, do kterých už jezdí, ale zatím ne příliš často. Start vnitrostátní expanze je zatím ale rozpačitý, firma čelí velké kritice zákazníků například za zpoždění či bloudící řidiče.
FlixBus po linkách Praha – Brno, Praha – Karlovy Vary a Praha – Český Krumlov, které začaly před dvěma týdny, spouští spojení mezi Prahou a Libercem a Prahou a Plzní. Na těchto trasách už jezdí, ale jen v rámci několika mezinárodních linek. V případě spojení do Liberce jde prolomit faktický monopol RegioJetu, mezi Prahou a Plzní je kromě RegioJetu ještě ve hře stále několik dalších dopravců a také železniční spojení Českých drah.
V případě obou nových linek bude FlixBus začínat v Praze na Florenci. Jízdní řády pro obě trasy jsou ale postavené na předpokladu malých kolon: v případě trasy Praha – Plzeň počítá s dobou jízdy z Florence na Zličín za 25 minut, v případě spojení Praha – Liberec se stejnou dobou. Autobusové nádraží na Černém Mostě označuje Flixbus jako Praha východ. Výhodou ale pro cestující kromě pohodlnější jízdy v autobuse než v metru může být fakt, že jízdenka z centra stojí stejně, jako z okraje města, takže mohou ušetřit za lístek na metro.
Jízdní řád FlixBusu neobsahuje příliš mnoho spojů, které by jezdily mezi těmito městy bez omezení každý den, velká část je soustředěna jen do přepravně silnějších dní. Například z jedenácti spojů mezi Libercem a Prahou denně každým směrem denně jezdí tři. U ostatních je provoz omezen.
RegioJet už dříve v reakci na FlixBus snížil ceny na vybraných trasách, zavedl takzvaný letecký tarif a umožnil storno jízdenky až do 15 minut před odjezdem autobusu.
Start FlixBusu je zatím rozpačitý, na sociálních sítích zákazníci kritizují častá zpoždění nebo i skutečnost, že řidiči neznají trasu. „Problémy byly hodně viditelné, první tři dny jsem z toho neměl klidné spaní, teď už je to trochu lepší. Vnímám je jako varovný prst zdvižený do budoucna,“ řekl v rozhovoru pro server aktualne.cz šéf českého zastoupení Pavel Prouza
Brněnský deník Rovnost navíc upozornil na další problém, který firma má v Brně na autobusovém nádraží u Grandu. Firma tu postavila prodejní stánek bez povolení a kvůli tomu ho už řeší brněnská radnice. „Tento stánek by stavební povolení vůbec mít nemusel, získal by povolení v jednodušším režimu. Problém ale je, že už na místě stojí. Kvůli tomu musíme zahájit správní řízení o odstranění stavby,“ uvedla za radnici Brno-střed Kateřina Dobešová