Autobusy

FlixBus spustí linky do Maroka a Pobaltí. Expanduje v Portugalsku a Británii

Autobus FlixBus v Kyjevě. Foto: FlixBus
Autobus FlixBus v Kyjevě. Foto: FlixBus

Autobusová společnost FlixBus u příležitosti sedmého výročí své existence oznámila plány na další expanzi. Firma zavede nové mezinárodní spoje do Maroka a Pobaltí a letos vstoupí na vnitrostátní linky v Portugalsku a Velké Británii.

Vstup do Pobaltí bude FlixBus řídit z Polska, kam začal zajíždět v roce 2016 a o rok později spustil i vnitrostátní síť linek. Nové mezinárodní spoje zahrnou ještě letos Estonsko, Lotyšsko i Litvu.

Už za pět dní vstoupí zelená společnost do Afriky, když začne jezdit z Francie do Maroka. Devět marockých měst – mezi nimi například Marakéš, Rabat, Fès, Meknes, Tanger nebo Casablanca – bude přímo spojeno s 27 francouzskými městy. Autobusy využijí trajekty z jihu Španělska, ve Španělsku přitom nezastavují.

Spoje bude provozovat společnost CTM, která dříve spolupracovala se sítí Eurolines France. Tu FlixBus loni v květnu převzal. Afrika je čtvrtým světadílem, kde bude FlixBus působit. Vedle Evropy jezdí autobusy v jeho službách i v severní Americe (USA) a Asii (Turecko). V příštích letech chce firma proniknout i do jižní Ameriky.

Vedle mezinárodních linek se FlixBus chystá i na vnitrostátní linky ve státech, kam už jezdí přes hranice. První na řadě je Portugalsko, kde loni proběhla liberalizace vnitrostátní autobusové dopravy. Společnost by ráda letos do své sítě zahrnula na 80 portugalských měst.

Podobné plány má i ve Velké Británii. Do Spojeného království jezdí zelené autobusy z Francie, Německa a zemí Beneluxu od roku 2016, a to díky akvizici sítě Megabus. Letos se chystá FlixBus frekvenci spojů ze zmíněných zemí navýšit a spustit první britské čistě vnitrostátní spojení.

„Vidíme obrovský zájem Británie zůstat s Evropou ve spojení, v současné době je země zahraničním investicím obzvlášť nakloněna. Vnitrostátní autobusová síť je dalším krokem k plně integrované nabídce našich spojů pro zákazníky ve Velké Británii,“ uvedl šéf FlixBusu André Schwämmlein.

FlixBus vznikl v reakci na liberalizaci trhu dálkových vnitrostátních linek v Německu. Funguje jako organizátor dopravy, pro kterého jezdí řada dopravců. První autobus vypravil z Mnichova do Erlangenu 13. února 2013. V loňském roce přepravil přes 62 milionů cestujících. Na český trh vnitrostátních linek vstoupil FlixBus v srpnu 2017. Od té doby zde svádí konkurenční boj s domácí Student Agency (zn. RegioJet).

8
Diskuze

avatar
1 Komentáře
7 Reakce na komentáře
0 Sledující tohoto příspěvku
 
Nejvíce hodnocený komentář
Nejžhavější komentáře
6 Autoři komentářů
Jan SůraLeoš KonečnýPavel NovákPaeskakov Čerství autoři komentářů
  Odebírat  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Cestovatel
Host
Cestovatel

nevidím důvod k psaní oslavných ód zrovna na projekt, který v konečném důsledku po ovládnutí daných spojení zásadním způsobem zvedá ceny jízdenek a velmi často je zásadně dražší než cesta letadlem….
psaní ód na někoho, kdo se cíleně snaží zlikvidovat = vymazat z mapy našeho žlutého dopravce nabízejícího nesrovnatelně lepší služby a vybavenost autobusů za mnohem nižší ceny. Někoho kdo dokud nezlikviduje konkurenci nabízí podnákladové ceny jízdenek – a pak ceny vystřelí raketově do výšin.. Proč se tomu na tomhle webu tak urputně tleská ? Proč proboha????

Jan Sůra
Admin

Jaké tleskání? Prostě popisujeme, co se děje. Jako zákazník na lince Praha – Liberec bych si dovolil upozornit, že FlixBus nabízí v ledasčem lepší služby (zejména prostor pro cestující), v něčem naopak výrazně horší (jízdní řád)

kakov
Host
kakov

a jak to srovnání vychází cenově?

Jan Sůra
Admin

Jak kdy. Nicméně většinou jezdí s FB levněji, nicméně zejména čtvrtky pátky má cenovou politiku, kdy je RJ levnější.

Pavel Novák
Host
Pavel Novák

A jak vypadá klientela flixbusu na této trase v porovnání s RJ ? Z několika zkušeností jinde mi přijde, že zelenými autobusy jezdí o dost více sociálně slabších lidí či potetované mládeže v teplákách …

Leoš Konečný
Host
Leoš Konečný

Lepsi sluzby? Prosim co prinesl Flixbus za sluzby? Myslim ze zadny a s temi hnusnymi autobusy, kde kazda ves jiny pes hodil autobusovou dopravu o dvacet let zpet. Snad to regiojet i nadale ustoji a tu zelenou ztratovou parodii jednou prestanou dotovat ty fondy

Jan Sůra
Admin

Například více prostoru pro cestující. Věřte, že je fakt rozdíl sedět v buse FlixBusu a RegioJetu a třeba u toho pracovat.

Paes
Host
Paes

Tak pokud by regiojet či jiný dopravce přišel s nějakou novou linkou či změnami, tak by se to tady psalo, ale Regiojet mezinárodní dopravu zatím spíše osekává a eurolines ji celou předala flixbusu (+ se zrušilo několik linek), ostatně o nových spojích vlakových spojích se na tomto webu dočteme taky.