FlixBus spustí autobusovou linku Praha – Barcelona, cesta potrvá přes 25 hodin
Autobus FlixBusu v Barceloně. Pramen: FlixBus
FlixBus sází především na poptávku po cestách mezi Prahou a švýcarskými destinacemi.
FlixBus sází především na poptávku po cestách mezi Prahou a švýcarskými destinacemi.
Co je to proboha za nesmysl.. který tydýt sakra pojede 25 hodin autobusem do Barcelony když může okolo 2h letadlem
Jsou i lidé, kteří nemohou létat ze zdravotních důvodů … pro tuto kategorii může být linka do BNC zajímavá
Do Barcelony jsem autobusem jezdil roky. Už jsem si objednal jízdenku z Nürnberg do Barcelona. I do Madridu jsem před lety jel autobusem z Prahy.
A dobrý jo? Mě se to nechce líbit. 😔
Spousta lidí se tu dušuje, jak by tím nikdy nejela. V pořádku. Já taky ne. To neznamená, že ten trh je zcela nulový. – Kdo potřebuje přepravit spoustu zavazadel, ten zase tolik možností nemá. Od nás spolužáci jezdili někdy busem i na Erasmus do Švédska a pak trajektem do Helsinek. Komfortní to nebylo, ale splnilo to účel. – Někdo chce prostě poznávat města a lidi. Kamarádka takto jela busem z Porta do Šumperka – tři dny a dvě noci. Během přestupů si skočila prohlédnout Bayonne a vykoupat se na historické plovárně v Paříži. – Spolužáčka si brala Španěla, svatbu měli… Číst vice »
Jak dlouho trvají ty přestupy?
Jenom blázen by jel 25 hodin v autobuse……. Na co máme letadla…..? Bože, bože.
Do toho Švýcarska by to ještě šlo, ale do Barcy……. Ty voe….. Je mi ouzko… Kristova noho.
Na straně jedné máte pravdu, na straně druhé zapomínáte, že autobusy (stejně jako vlaky) mají cestou řadu zastávek a na mnoha dílčích trasách je ta pozemní doprava vhodnější než letadlo, které v daném místě nebo relaci často ani není k dispozici.
JJ, to je pravda, ale zase na jak dlouho ? Já se autobusu hrozně bojím. Letadlo je bezpečnější a rychlejší, pokud jde o vzdálenost, jako Barcelona. Pokud by, ale šlo o to, dostat se do Švýcarska, tak bych ten BUS zkousnul.
Ne každý chce/může cestovat letadlem.
Znám. Říká se tomu aviofobie a znamená to, že se někdo bojí létání. Ze známých osobností tím trpí např. Sean Bean nebo Kim Jong Un. Ale přece uznejte, že 25 hodin je fakt moc. Za tuto dobu se dostanete letadlem na Nový Zéland.
25 hodin v autobuse je naprosto v pohode. Pochopitelne v luzkovem autobuse. Jenze ty tady v Evrope bohuzel nemame.
PS: I v lehatkovem..
prášek? 🙂
Jak to dělají s řidičema? Vezou celou cestu dva (nebo dokonce tři?) a střídají se jako u zájezdů, nebo je někde po cestě vystřídá řidič místní?
Omlouvám se za hloupé dotazy, ale takto daleko linkovým busem jsem asi nikdy nejel a doufám, že ani nepojedu.
Když sjedete diskuzí kousek dolů (není zas tak rozsáhlá), tak tam tento dotaz i s odpověďmi najdete.
Střídají se na trase. Někde v půlce se osádka vymění, cestou zpátky totéž.
Cesta pro sadomasochisty, které baví opruzelej zadek, bolavej krk, přerušovanej spánek po dobu 3 hodiny, protože baba přes uličku chrápe, nevrlej autobusák, jelikož mu byly ztraceny podtácky a procházení se v noční zimě na záchod mezi kamiony na předražené pumpě v Německu. Takovouto cestu jedině letadlem a ještě lépe ekonomičtěji a ekologičtěji neexistujícím vysokorychlostním vlakem.
Záchod máte v autobuse, nikdo vás do zimy tahat nebude 🙂
No nevím, ale když jsem jezdíval na zájezdy autobusem, tak tam záchod sice byl, ale bylo nám řečeno, že to je pro nouzové případy a většina těchto potřeb se řešila zastávkama. Ono se to změnilo?
To by je plus mínus stejné a jednou za 3-4h pauza tak 20 minut na WC stejně se střídají řidiči.
Je rozdíl bus, co jede na zájezd a dělá zastávky na pumpě a linkový bus, co dělá zastávky jen pro nástup a výstup, proboha…To jste nejel nikdy linkovým busem např z Prahy do Brna, že se tam blbě ptáte ? 😀 Nikdo vám nikdy v linkovém spojí neřekne, že záchod je pro nouzový případ, to je výsada pochybných stejcovckych pseudo dopravců co jezdí či spíše kdysi jezdívalo pro cestovky.
Z Brna do Prahy jsem jel busem asi jenom jednou. Za to nesčetněkrát vlakem.
I linkové autobusy vo mají delší trasu dělají zastávky na pumpách. Já jel takto loni s Flixem do Mannheimu. Záchod tam sice byl ale byl pěkně nechutný.
Nechte hodnocení na každém individuálně. To, že nejste cílovkou neznamená, že ten produkt je špatný.
Jízdní řád podle všeho stojí na tom, aby se Německo projelo v noci, což je pro tranzitujici linku takovýho rozsahu zásadní z hlediska dodržení jízdního řádu. Všiml jsem si i toho, že se vyhýbá Lyonu, takže v základu by měl být jízdní řád stabilní s maximálním dojezdovým rozptylem +1h pokud budeme předpokládat že je JR vytvořený na základě statistických dat parciálního součtu intervalů tras. Na druhou stranu měla by se uvažovat i alternativní trasa, především s možností vynechat problematický úsek A7-A9 v období prázdnin, protože v té době to půjde jaksi s 5 hodinami do kopru jako nic
Proč ne, sám jsem takhle pár let dozadu během Erasmu díky dálkovým busům projel půlku Evropy. Na nočních linkách jsem oceňoval, že přijedu ráno a jsem hned v centru ready na prohlídku města (uznávám, že patřím mezi ty, co se dobře vyspí v buse), na delších linkách (např. do Moskvy) jsem zas udělal plno věcí do školy. Bus má to pohodlí, že člověk nemusí řešit, kolik a čeho veze, z Francie jsem přátelům v buse vezl asi deset lahví vína. Plno lidí tu říká, že letadlo je levnější, protože každý jsme během flexibilních studentských let letěli za pětikilo, ale když… Číst vice »
Na trase mezi Švýcarskem, Francií a Španělskem to může konkurovat maximálně cenou, časem nikoli.
No stačilo jednou díky pokusu ušetřit za noc jet přes noc z Paříže do Prahy. Neoplan úplně plný, nějakých 80 lidí. Řídil to vystresovaný pupkáč, který řval na lidi, mně pak vyhrožoval atd 😂
Mimochodem K.D.E. Reisen, to je taky ze Steinerovo impéria?
Kouknul jsem, že ta Barcelona tam ještě ani nemá layout autobusu, takže tradičně v tom svém bordelu neumí prodávat konkrétní místa 🙈
Raději se nebudu ptát, co kste tam vyváděl…
Rozpadl se.
To jsem si vzdycky pral, jet 25 hodin v autobuse. Realne nechapu, jakej retard to muze podstoupit, kdyz letadlem je to za 2 hodiny. Bud nekdo, kdo si hodne nevazi sveho casu nebo je masochista.
Politika Flixu je už pár let jezdit dlouhé linky a vozit úsekovku. Čížek nebo pšonek bude vždycky levnější než Rumun v Německu nebo Španěl. Proto hromada linek začíná v Praze nebo u pšonků.
Se na to divate takovou tou jednoduchou optikou … na nakup letenky musite mi platny doklady a kartu (koupit letenku za hotove je asi sci-fi).
Diky temhle busum muzou tak cestovat lidi co jsou mimo EU a nebo maji nejaky exekuce. Svoje si to najde.
Navic vam nikdo nedela rentgen zavadel – coz je pro spoustu lidi taky benefit.
Co má co někdo s exekucemi courat po světem? ať sedí doma a platí.
I letenku koupít za hotové, letenkové kanceláře ještě všechny nezmizely A myslím, že i do toho autobusu se naprostá většina jízdenek prodá online.
Pokud dneska má někdo exekuce a nemá ani platební kartu, tak to je zpravidla takový „případ“, že pochybuju, že by se rozhodnul jet do Švýcarska.
Retard je spíš ten, kdo pořád musí každému cpát letadlo a neakceptuje názory nebo preference jiných. Každý ať cestuje, jak mu vyhovuje, vše má své klady a zápory.
Navíc tohle není primárně cíleno na celou trasu, ale jak je zmíněno, na jednotlivé úseky. Proč ne… Kdo chce, tak to využije, kdo ne, nevyužije… Jednoduché…
Někdy v roce 1990 jsem jel autobusem do Splitu, v roce 1992 do Caorle ale to byla jiná doba, bylo mi 20.
Před měsícem jsem jel busem vyzvednout novou kolegyni do Vídně na letiště a to bylo tak akorát.
Ten autobus pokračoval až do Puly a pár lidí jelo až tam.
Jistě, někdo Barcelonu busem dá, ale nevidím jediný důvod, proč dát přednost autobusu před letadlem.
Snad jen někdo, kdo má panický strach z létání, nebo masochista.
Ale pro cestu do Německa, nebo Švýcarska to asi smysl má.
A nebo někdo, kdo chce ušetřit ? V dnešní době existuje spousta low číst cestovatelů. …Btw busem jsme byli kdysi v Katalánsku s gymplem, a nebyl to zas tak strašný zazitek a dělo se to v pohodě přežít 🙂
Každé zboží má svého kupce a tohle si zákazníky jistě najde, byť je to primárně dělaný pro kratší destinace CR-SUI a SUI-SPA …. Ostatně na tomto principu funguje řada linek flixu, jmenovitě namátkou např linka Praha-Tallin kde primárně slouží pro dopravu CR-POL a POL-Pobalti, případně vnitrostátní cesty, ale je pár lidí, co jedou celou trasu, ušetří a nevadí jim to 🙂
Někdo, kdo chce ušetřit? Vzhledem k cenám letenek by ten autobus musel jet doslova zadarmo a i tak by to bylo drahé. Kratší úseky samozřejmě dávají smysl, ale celých 25 hodin prostě smysl nedává, vyjma extrémů typu panický strach z létání.
Ne vždycky jsou k dostání levné letenky a občas se na místo potřebujete dostat na určitý čas a ne tehdy, kdy je levná letenka. A je rozdíl platit např 8 nebo 10 tisíc za letenku ve špičce nebo 4 tisíce za zpátečku flixem….Jsou lidí, co jsou na cenu citliví a toto klidně absolvují … Ale jak už bylo řečeno, není to primárně pro tuhle trasu, ale pro usekovky, nicméně kdo chce, má možnost to absolvovat.
No, Ryanair a Wizzair sice pár letenek prodá za pár euro, ale není jich moc.
Takze situací, kdy bude bus levnější, bude víc, než naopak.
Tak zrovna Barca v akci moc nebývá, protože je o ni trvalý zájem. A když je akce, těch pár lupenů rychle zmizí. Chce to štěstí. Otestováno na sobě. Bus si jistě své najde. Když můžou školáci z ČR jezdit busem do Londýna (obvyklý zájezd pro ZŠ a SŠ) s dobou jízdy přes 24 hod., proč by se nedalo Španělsko? Když si vzpomenu na devadesátky a busem CK do Dubrovníku nebo k Bari, tak jsme myslím na svých. 🙂 Btw. později zkrachovalá liberecká CK Orange Tour s busem s lůžkovou úpravou jezdil Španělko k moři několik let a s velkým zájmem… Číst vice »
Tak ono je dost rozdíl jet v 17 s partou spolužáků anebo ve 40 v buse plném cizích lidí…
Jistě, proto 40 lety clovek (vy?) tím asi nepojede a není cilovka, a raději „si připlatí“ za letadlo, ale třeba studenti tím jet mohou…. Velký problém návštěvníků tohoto webu (některých) je ten, že si řeknou „mi tohle nevyhovuje, tak určitě ani nikomu jinému“ 🤦
Přesně. V 17 se spolužáky do Francie se dalo. Ve 46 s bandou chrápajících spolucestujících už fakt ne. Buď letadlo, nebo noční vlak.
Tak Barcelonu jsem dal za 24h tam i zpět 😜 je teda pravda ze ve 4h ráno jsem vyjizdel na letiště v 7 h odlet a z Barcelony odjezd v 11h autem a ve 4h ráno jsem byl zase doma 👍 let s wizzair a jízda zpět octavia combi 1.9 Tdi 81 Kw asi před 10ti lety 😇👌
nechcete u tý oktávky rovnou vypsat i celou konfiguraci výbavy, barvu a SPZ?
Chybí barva potahů.
Pokud plánují obsazení hlavně do Švýcarska, tak proč to jede až do Barcelony. A proč to staví v půli noci, to je zastávka taky naprd. Autobus je dobrý hlavně pro přepravu bod bod, maximálně pár zastávek na začátku a pár na konci. Jen v éře letadel a vlaků je v západní Evropě těch příležitostí málo.
Ze Ženevy dál to jede jako náhradní autobusová doprava za stávkující francouzskou železnici 😉
Nějaké cestující si to najde asi i z Prahy / Norimberku do Francie, jaký je potenciál mezi Francií a Barcelonou netuším.
Tak vlaky jsou cenově pro batuzkare a běžné turisty cenové peklo, proto se jim většina cestovatelů po Evropě vyhýbá obloukem a buď letá, nebo jede busem 😀
To bych právě v dnešní době se Včasnými jízdenkami / Sparschiene / a vůbec lowcostovými dopravci vůbec netvrdil. Mám pocit, že právě ve Francii a Španělsku se ten železniční lowcost momentálně dost rozmáhá? Že musíte kupovat dlouho dopředu na konkrétní datum není argument, to u letadel platí taky.
Nevím, zatím jsem to nějak extra nezkoumal, ale je pravda, že koncem nenazranych státem vlastněných monopolu může být časem atraktivní i železniční doprava, ostatně Oigo a další ukazují,než to taky jde….Ale pořád to jezdí na značně omezeném množství trati a pro operativní plánování furt vychází levněji bus
A proč ne?
Zajímalo by mě,jak to mají vyřešené s maximálními povolenými dobami jízdy pro řidiče,dvojosádka to v žádném případě nemůže na jeden „výkon“ ujet,takže jako jediná možnost mi vychází střídání posádek někde cestou a jejich odpočinek na nějakém hotelu
Cestovky to řeší tím že dvojce která pak jede celý zájezd nastupuje v Rozvadově, odkud je Barcelona cca 20h. Do Rozvadova to přiveze řidič který pak zůstává v ČR.
Pronajatý byt po cestě, kde se posádka střídá.
V Práglu to naloží a rozjede maník kterej ujede těch prvních 4,5 hodiny a pak naskočí celá dvojka která už to dokáže dotáhnout do cíle a zpátky je to obráceně celá dvojka to rozjede a na ten poslední kus přiskočí po cestě maník kterej to doveze do cíle. Takhle bych to asi organizoval já kdybych to dispečeroval. Ale protože FB je vlastně jen prodavač jízdenek a vymýšleč tras a všechny výkony pro něj jezdí najaté společnosti tak si myslím že klidně může být že se vystřídají i třeba 3-4 šoféři za jednu cestu. Protože ty společnosti mají šoféry vyjeté po… Číst vice »
Může někdo zkušený uvést, jaká je stabilita jízdního řádu tak dlouhé linky?
Ptám se z pohledu reálnosti využití takového spoje k návratu ze Švýcarska zpět do Česka; mezi Španělskem a Švýcarskem je to asi 13 hodin jízdy.
Že Švýcarska bych využil nobless line 😉 Pravidelně a nimi jezdíme mezi Pražskou a Švýcarskou pobočkou a je to fajn a na čas.. 😉
Co jsem slyšel a četl, tak nic moc. I když obecně platné závěry se dělají těžko, dost záleží na konkrétní lince, jednak jak velké je riziko, že se někde opozdí, druhak kolik má v jízdním řádu pro takové případy vaty. Každopádně bych se nedivil, kdybyste chtěl nastoupit v půli trasy a autobus Vám dorazil 2 hodiny opožděn.
To ukáže až reálná zkušenost. Když začali žlutí jezdit „jen“ Lyon, tak někde se čekalo na odjezd, jinde pak bylo se zpožděním. Provoz na silnicích se taky asi moc předem neřeší. Takže teď to bez křišťálový koule odhadnout nelze.
Celkem v klidu… Bývá to solidně vyvatováno. Ruku na srdce, na dálnicích moc problémů nebývá.
Bude záležet na provozu na cestách, cca 4 roky zpátky jsem absolvoval eurotrip s Flixbusem (tehdy nabízel jízdenku interflix, 5 jakýchkoliv jízdenek za 99 EUR) na trasách Londýn-Paříž, Paříž-Barcelona, Barcelona-Florencie, Florencie-Budapešť a Budapešť-ČR, a až na jednu výjimku jsme dorazili vždy včas, a to i v případě, kdy nám v Doveru ujel trajekt a museli jsme čekat na další. Takže tam asi mají dost rezervních časů.
Ví se, jaká společnost to bude zajišťovat?
Před lety jsem takto absolvoval cestu do Barcelony. Vyjížděli jsme ale ráno, snad v sedm. Takže celý den se podřimovalo a v noci se zase nechtělo spát. Už v Německu jsem chtěl vystoupit a utéct. Nikdy více.
Zrovna do Švýcarska je asi zajímavější Nobless. Nicméně prázdný to asi jezdit nebude a i do Barcelony má plus. Zpáteční téměř pořád za 4500, velkej kufr v ceně, žádný omezení jako v letadle. To jim asi pár dobrodruhů přihraje. Do Londýna to není o moc lepší a dodnes se tam taky jezdí. Jen já osobně bych to nezvládl, todle už je fakt moc.
K té ceně jízdenky si rovnou připočítejte jednu noc v Barceloně, když dorazíte před půlnocí resp. vyrážíte v 8 ráno, nic jiného Vám nezbyde.
Jo, pro dobrodruhy, kteří si jednou chtějí něco takového vyzkoušet, to asi je zajímavé, pro praktické využití mi to ale přijde nepoužitelné. Mládež, která jde po ceně a spí v hostelích, létá lowcosty s minimem zavazadel, takže to tím autobusem v součtu levnější nebude. A tomu, kdo cestuje s velkým kufrem a spí v hotelu, to letecky taky vyjde levněji. Tím spíš, že dorazit do cíle před půlnocí není nic moc.
Tak tohle bych si chtěl odjet. Můj řidičský sen. Nejdál jsem byl v Chambéry, super řidičská zkušenost.
Ovšem pro cestujícího asi docela peklo. 25h na zadku, to je očistec.
Barcelonu jsem řídil, měl jsem to na tři dny a už mě to nebavilo.
Jo, to byly časy – první polovina devadesátek, jako dítě poprvé u moře. Cesta přes 30 hodin ultra nepohodlnou karosou bez záchodu. Vepředu jedna zrnící televize, kde pouštěli pirátskou kopii Zachraňte Willyho 🙂 Dnes, kdy lze do Barcelony doletět za dvě hodiny za necelé dva tisíce, je nabídka takové cesty opravdu jen pro ty nejotrlejší masochisty 🙂
Poznávací zájezdy se tak jezdí celiem běžně i v současnostiy osobně absolvováno v roce 16 a 17
Jenže to v tom buse většinou nesedíte 25 hodin v kuse, ale každou chvíli vystupujete.
Popojíždění na místě v rámci poznávacích zájezdů ještě chápu, ale tohle mi právě vadilo, že se autobusem na některé poznávací zájezdy jezdilo i „tam“ a to „tam“ bylo někde daleko… Tohle jsem byl ochotný snést ještě tak možná do Maďarska, kde ten přesun tam netrval zase tak moc dlouho… Ale nemusí to tak být vždy. Mnoho let zpět jsme byly s manželkou na poznávacím zájezdu v Pobaltí, letecky do Vilniusu, tam na nás čekal autobus, povozil nás po Litvě (asi 3 dny), pak nás převezl na hranici, tam nás převzal autobus s lotyšským řidičem, asi 2 dny tam, pak zase… Číst vice »
Vidíte, zrovna letos to Pobaltí absolvuju ale jak tam tak zpátky busem, zájezd jsem kupoval v lednu a v únoru bylo vyprodáno že museli přidat další termín (byť je fakt že kvůli konfliktu na Ukrajině je o dost menší základní nabídka protože dříve byl ten zájezd většinou spojen i s Petrohradem).
Skutečný masochismus by to byl, kdyby to jela 810. Sice se záchodem, ale ta zrnící televize by chyběla.
Ta to ovšem nemá šanci ujet tak rychle.
Proč ne? Umí max. 80km/h, takže pokud by byly koleje podobně dlouhé jako dálnice, stihnout se to dá i s nějakými zastávkami.
Akorát by z Perpignanu do Barcelony musela jet po VRT 😀
Nestrašte s tím, nebo to nějakého koumáka skutečně napadne 😂. A co teprve, když v tom bude platit rezijka 😀 To bych si to jako celoživotní masochistický cestovatelský zážitek projel i já, čistě jak výzvu „vyderzaj, pijonyr“ 😂😁
Škoda že nestaví v Plzni, byť třeba jenom u Olympie, pro některá města by se to hodilo…
souhlasím, bylo by to zdržení jen asi 5 minut, což je nic
Sedmička jako za časů FTL tam asi jezdit nebude, že?
Začátek devadesátek. Žádný nízkonákladovou nebyli.
Z Prostějova do Monte Carla a Barcelony.
Vytuněná Karosa a později Volvo. Jó, to bylo maso. Bylo mi dvacet. Ale na tehdejší dobu super.
🙂 kde jsou ty casy, kdy se autobusem jezdilo do spanelska bezne … neklimatizovanou karosou … to si dnes uz nekteri ani nedovedou predstavit 🙂
Mi stačil neklimatizovaný Balkan expres ze Soluně do Budapešti se zpožděním 22 hodin… Takové cesty člověka naučí létat…
Ono stačí i EC Ostravan s porouchanou klimatizací v létě, to je lahůdka taky, nač chodit tak daleko 🙂
Ale kdo by chtěl laterit, může si na nasranej průvodčím vyprosit kompenzaci 30 korun, a to se, Horste, vyplatí 🙂