Společnost FlixBus výrazně rozšíří svůj byznys za hranicemi. V pondělí oznámí spolupráci s největším polským dopravcem na vnitrostátních dálkových linkách, společnosti PolskiBus. V praxi by měly autobusy pod značkou PolskiBus zcela zmizet a přejít pod síť FlixBus.
O transakci informoval polský server InfoBus.Pl. Flixbus oficiálně zatím transakci nekomentuje, vše má oznámit v Polsku na tiskové konferenci v pondělí.
Za PolskiBus stojí skotský podnikatele Brian Souter, pod kterého patří například velká dopravní skupina Stagecoach. PolskiBus vyjel poprvé v roce 2011, zaujal především agresivní cenotvorbou, kdy řadu jízdenek nabízí za jeden zlotý. Znají ho i čeští zákazníci, má několik linek mezi polskými městy a Prahou.
PolskiBus patří k největším hráčům mezi dálkovými dopravci v Polsku, ve flotile má přes 100 autobusů, hlavně patrových VanHool. Červené autobusy čeká přemalování na zelenou korporátní barvu Flixbusu. Ten v Polsku už působí, ale zatím hlavně u mezinárodních linek.
Akvizice zavedených dopravců je pro Flixbus jistou cestou, jak rozšířit svůj byznys. V Česku jednal s RegioJetem, nakonec se ale nedohodli a oba dopravci teď válčí o cestující.
Jinak se nám v Evropě schyluje k něčemu podobnému, jako v USA, kde taky jezdí skoro výhradně jen Greyhound. Sice jsou tam i delší autobusoví dopravci jako Bolt bus, ale ti operují jen na omezeném území.
Stejně tak bude za chvíli jezdit v Evropě asi jen Flixbus a pár regionálních dopravců.
Někde jsem četl, že chce Flixbus i do USA.
Třeba nastane souboj zelených proti ještězelenějším:-)
Jinak si taky raděj přeji více konkurence…
Ještězelenějším? Autobusy Greyhoundu jsou modré 🙂
Tak to beru zpět. Já myslel, že to jsou taky zelení mužíci 🙂
Dost bych pochyboval, že by Jančura prodal RegioJet Flixbusu. Jednat asi sice mohli, ale podle mě Jančura ani nepočítal s tím, že by se na něčem dohodli.
Podle dřívějšího rozhovoru s Jančurou probíhala jednání o spolupráci, ale Flix nebyl ochotný přistoupit k žádné jiné spolupráci, než kompletně přemalovat všechny autobusy RJ na zeleno.
Za chvíli spolknou Lux Extres Estonia a to bude totální konec. Zelenat se bude všude.
Nemá už víc linek přes Brno, než z Prahy?
Např. Vídeň – Brno – Ostrava a dál do Polska.? Nevím, se ptám.
Ale jinak skoro nic proti Praze :-))
Má. Minimálně už letos na jaře jsem zaznamenal nabídky typu Brno – Katowice za 1 zł na lince asi Vídeň – Varšava.