Flix ohlásil rekordní sezónu, česká pobočka překonala milion cestujících
Česká pobočka hlásí čtyřnásobný nárůst počtu cestujících.
Společnost Flix (dříve FlixBus nebo FlixMobility) přepravila od dubna do září letošního roku 34 milionů cestujících. Jde o zatím největší počet cestujících v historii firmy během hlavní sezóny.
Oproti loňskému roku jde o nárůst o 130 %, výrazně rychleji rostl počet zákazníků v Česku, kde služeb zelených autobusů využilo čtyřikrát více lidí než loni. Firma oznámila, že se dostala v létě do zisku. Za nárůstem je i expanze do zahraničí: kromě Evropy rozšířila působení v Severní Americe, Turecku a Brazílii.
„Jsem velmi hrdý na to, že je společnost Flix po přestálé pandemii silnější než kdykoli předtím. I nadále chceme pokračovat v naší strategii, jejímž cílem je ziskově a udržitelně rozvíjet budoucnost mobility po celém světě. Investice do expanze v Brazílii, USA, Kanadě, Portugalsku a Pobaltí během pandemie se ukázaly jako sice odvážný ale velmi úspěšný krok směrem k naší dlouhodobé vizi,“ uvedl spoluzakladatel firmy André Schwämmlein.
Všechny hlavní evropské trhy, kde Flix působí, se z pandemie dobře zotavily a oproti roku 2021 výrazně vzrostly. Největšími trhy pro Flix jsou Německo, Itálie, Francie a Polsko. V USA Flix pohltil společnost Greyhound. „Vzhledem k rostoucí inflaci a cenám pohonných hmot si Flix uvědomuje rostoucí význam cenově dostupné a udržitelné mobility. Chceme i nadále investovat své úsilí do rozvoje sítě Flix a vývoje nových udržitelných alternativních pohonů směrem k ekologičtější budoucnosti,“ dodává Schwämmlein.
Pražská pobočka od loňského roku zastřešuje kromě českého a slovenského trhu také dění v Maďarsku. Nárůst cestujících v této oblasti byl více téměř čtyřnásobný oproti roku 2021. Z 285 tisíc přepravených ve druhém a třetím kvartálu loňského roku se počet zvýšil až na 1,3 milionu cestujících v letošní letní sezóně. Nejvíce lidí si koupilo jízdenky do Vídně, Berlína a Drážďan.