Finnair kvůli Rusku dál proměňuje svůj byznys, začne létat do Kataru

Airbus A330-300 v barvách Finnairu. Foto: FinnairAirbus A330-300 v barvách Finnairu. Foto: Finnair

Uzavření ruského vzdušného prostoru nutí Finnair k hledání nových trhů.

13 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Pravdomluvnost nebolí

Ne kvůli Rusku, ale kvůli finské vládě, která zamezila Rusku využívat svůj letecký prostor. A protože plato na hrubý pytel hrubá záplata, má Finsko logicky zakázáno létat přes Rusko.

marseillan

Krabi…. proč ? … když je tam ( Thai ) přes zimu sezona… hmmm

L. T.

Chudaci finsti. Nejdriv jim jejich business model zarizne Cinan, a kdyz pote s velikou slavou otevrou novy terminal v Helsinkach a uvedou novy produkt na palubach, pririti se rusky lilliput s drevenymi tanky na Ukrajinu.
Snad se jim podari najit nejakou snesitelnou cestu a nestanou se jen dalsi vyklestenou wet-leasingovkou.

Vladimír

Jo, neuvěřitelná smůla. Pár známých s Finnairem do Asie létalo a byli spokojeni. Teď jim fakt asi nezbývá, než dopravovat cestující do Dauhá a ti pak do Asie doletí aerolinkou z holdingu. A doufat, že Rusko přestane blbnout. Já raději z Prahy do Asie létal i dříve přes Dubaj, než letět do Finska a potom v jednom kuse do Bangkoku, přišlo mi to nesmyslné, letět na sever a potom na jihovýchod, když si můžu v Dubaji napůl cesty odpočinout, dát si cigáro a trochu se protáhnout. Ale jak jsem psal výše, lidé, kterým nevadí dlouhé lety si Finnair docela chválili.… Číst vice »

Air Traveller

proboha, jaky holding?

David

SmartWings

Air Traveller

coze? finnair je v holdingu se smartwings?

Y.K.

No nevím jestli jste někdy zkoumal délky tras na kulovém povrchu, ale cesty přes sever (na severní polokouli) jsou do Asie zdaleka nejkratší, cesty jihem nejdelší. I přesto, že to tak na plochých mapách nevypadá. Tedy záleží kam do Asie, ale Japonsko, Taiwan, Čína, Korea rozhodně severem přes Sibiř (což teď nejde), jižní Asie a Oceánie, ty už tolik ne, to je na východ a přes Himálaje, ani to není přes Arábii ideální trasa, ale už to není tolik navíc na rozdíl od cest do východní Asie.

Jsou aplikace co vám ortodromu spočítají. https://www.greatcirclemap.com/

L. T.

Vladimir to asi myslel tak, ze mu vice vyhovuje cesta rozdelena na dva stredne dlouhe useky, nez na jeden kratky a jeden dlouhy. Ale je pravda, ze celkove je let z Prahy do BKK pres Helsinki o malinko kratsi, nez pres Dubai.

Y.K.

Cestu přestupem uprostřed beru, ale ta část o tom že „je nesmyslné letět nejdřív na sever“, tu poněkud nezvládl. 🙂

Vladimír

Sever v zimě je depresivní.
Tma, sníh…

Y.K.

Tma tam v zimě je, to je pravda, ale stejně letadlo typicky zatemňuje a lidi se snaží něco z těch 11 hodin spát. 🙂

Vladimír

Je to přesně tak, jak jste napsal.
Prostě mi vyhovuje letět na jih, napůl cesty se na chvíli zastavit a letět dál.
Než z české zimy do ještě větší zimy a potom dlouho do tepla.
Samozřejmě, uvnitř letiště je teplo stejně v Helsinkách jako v Dubaji.
Je to o pocitu.