Dopravci Železnice

Finále výběru dopravců na rychlíky. Ministerstvo rozhoduje mezi Českými drahami a Arrivou

Motorový vůz 843 u Staré Paky. Foto: České dráhy
Motorový vůz 843 u Staré Paky. Foto: České dráhy
Ministerstvo nechalo výběr dopravců na poslední chvíli. Vítěz má vyjet za dva měsíce.

Společnosti České dráhy a Arriva vlaky podaly nabídky v takzvaném rozstřelu ministerstva dopravy o provoz ve dvou rychlíkových souborech. Kdo bude od prosince provoz zajišťovat, zatím není jasné. Ministerstvo chce jméno vítěze oznámit v nejbližší době.

Jde konkrétně o soubory R14 a R27. Soubor R14 je rozdělen ještě do linek R14A (Liberec – Pardubice), R14B (Liberec – Ústí nad Labem), R27 se týká provozu rychlíků Olomouc – Krnov – Ostrava.

Mluvčí ministerstva dopravy František Jemelka potvrdil, že nabídku na oba provozní soubory podaly obě společnosti. „V tuto chvíli běží hodnocení nabídek. Rozhodneme co nejdříve,“ uvedl Jemelka. Neuvedl, zda to bude ještě dnes či v dalších dnech. Uzávěrka nabídek byla dnes v 10 hodin.

Ministerstvo dopravy nechalo výběr dopravce na poslední chvíli. Loni na konci srpna oznámilo, že hodlá smlouvy zadat přímo. Během roční zákonné lhůty přišla nejen nabídka od Českých drah, ale také od Arrivy. Stát proto přistoupil k takzvanému rozstřelu. Nový jízdní řád začne platit 13. prosince.

Ministerstvo mohlo tím, že oznámilo přímé zadání, uzavřít smlouvu s libovolným dopravcem. Nakonec se ale odvolalo na dřívější stanovisko antimonopolního úřadu, podle kterého se musí „podanou nevyžádanou nabídkou zabývat a posoudit, zda taková nabídka může být pro objednatele výhodnější a přinést v konečném důsledku vyšší užitek pro cestující i pro stát než smlouva, o které je dosud jednáno“.

Ministerstvo samo připustilo, že se dostalo do časově nepříznivé situace. „Ministerstvo samozřejmě aktuální stav nepovažuje za ideální a je si vědomo časového prostoru pro přípravu rozjezdu provozních souborů. Toto časové pnutí vychází ze vzniklé situace,“ připustil na počátku září Jemelka.

Pokud stát vybere Arrivu, ta bude mít na rozjezd jen zhruba dva měsíce. Zkušenosti z loňského startu na nových linkách přitom ukázaly, že ani deset měsíců nestačilo k hladkému rozjezdu nového dopravce v dálkové dopravě.

Ministerstvo po obou dopravcích požadovalo, aby u linek R14 předložili smlouvu na sedm let s možností výpovědi po čtyřech letech. U R27 jde o smlouvu jen na dva roky.

Odebírat
Upozornit na
guest
212 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Někdo

Kolik motorovych rychlikovych linek kdyz to vyhraje Arriva zustane CD ?

Zdravý sluch

Držme palce Arrive!

Petr

Jistě, čím více jízdenek a eshopů při cestě vlakem budu potřebovat, tím víc adidas.

Spravedlnost

My vime, nebude platit režijka.

Petr

V životě jsem u dráhy nepracoval, živí mě IT.

Leinad

A proto vám vadí, že budou IDS platit stejně.

Petr

Vzhledem k tomu že pracuji v IT, tak preferuji elektronické odbavení, rychlíky se v drtivé většině používají pro cestování mezi kraji, tam je IDS k ničemu, pokud ano je to každý pes jiná ves, někde nejde elektronickou jízdenku koupit vůbec, jinde jen 1denní-roční (olomoucký kraj), pokud by to bylo jak ve Švýcarsku kde existuje jen jeden tarif a jeden eshop a žádné IDS jízdenky, tarify dopravců a podobný bordel tak nechť klidně máme třeba 100 dopravců, dokud tomu tak nebude, tak určitě budu radši když dopravce bude jeden.

kix

jedna jízdenka by snad měla od prosince už být..i když nevím jak to bude v reálu..stejně tak už nyní měl být idol online a absolutní ticho po pěšině..

Filemon44

Co tam máte dál?

Miloš

kterou zaměstnanci ČD kromě služebních jízd nemají ani kdy využít, protože jsou pořád v práci a ve volném čase se drží od vlaků i kolejí pokud možno co nejdál.

leviathan

Nic lukrativního, takže vítěz bude mít spíše starosti.

švestka

Ale v případě vítězství Arrivy to bude vyzobávání rozinek!

Jarda

to mi je naprosto jedno, hlavně aby na Li-PA nasadili silnější motorizaci a lepší konfort a ne ty hrobky

Jouda

Akorát kraj strká pracky tam, kam by neměl. Zachvíli nacpou soukromníky všude a Českými drahami zachvíli nebude kde jezdit a vozy a vagóny budou překážet někde v depu, aniž by byly využity. Spíš by měly střídat rychlíkové spoje ČD s Arrivou, aby si lidé mohli vybrat, kterým dopravcem pojede…

Daniel Mach

Zatím je spousta linek, kde ČD jezdí se šrotem, takže to bych nepovažoval za důvod k protěžování ČD.

švestka

Zase mezi Pakou a Libercem nebudou muset cestující řešit u které dopravce si koupit jízdenku, pěkně se to sjednotí.

Daniel Mach

I mezi Libercem a Prahou, jestli tedy někdo jezdí z Liberce třeba do Mnichova Hradiště nebo do Neratovic.

Leinad

A co jim brání jezdit na idol?

Leinad

Jak vozy budou překážet v depu? 😀 Kromě výhry výběrka můžou ČD navíc jezdit komerci nebo prodat vozidla.

Tomáš

Ano, soutěž je soutěž, kdo vyhraje, ten jezdí a především inkasuje (kdyby to druhé šlo bez toho prvního, tak už žádnou dopravu nemáme) Jenže, z logiky věci, dopravu platí stát nebo kraje z našich daní: Když dopravu zajistí ČD, je to 100% státní podnik, a tak tato část našich daní je použita na částečné krytí ztrát ČD. Zbylé ztráty ČD pak zaplatíme z dalších daní. Když dopravu zajistí soukromý dopravce, tak tato část našich daní je poslána tomuto dopravci – v tomto případě do Německa. ČD tím, že jim ubyde obsluhovaných kilometrů vygenerují vyšší ztrátu a tu kompletně celou pak… Číst vice »

kix

čd je akciová společnost, nikoliv státní podnik a v tom je docelá zásadní rozdíl, od kterého se pak odvíjí i ty další nesmysli vyplozené..čd ve ztrátě nejsou a stát jim nic nedorovnává, ačkoliv myšlenka národní podpory v tom je možná dobrá, tak je to soubor blábolů odtržených od reality..

Daniel Mach

Když vyhraje dražší, zaplatím více ze své peněženky prostřednictvím daní použitých na úhradu ztráty. Takže logické je zvolit levnějšího při porovnatelné kvalitě nabídky. Tomáši nemáte pravdu. I v ČD mohou peníze zmizet a stejně vygenerují ztrátu.

švestka

Pak se nabízí otázka, proč má stát vlastnit ČD, ať si tu ztrátu sanuje někdo jiný.

Jirka

Necelí rok provozuje železniční dopravu na trati Liberec – Stará Paka,ale ještě se nic nenaučili.Začátek byl horor ale časem se to jen málo zlepšilo.Není jednotka tak se nejede,atd.
Není to o cestujících,ale penězích od státu.Jak kraje potrestali ARRIVu za nepřipravenost na GVD 2019/2020.Na přípravu měli spoustu času a byl to propadák a co teď když bude čas jen něco málo přes dva měsíce???

masinfuhrer

Když není jednotka, je zajištěna NAD 🤷‍♀️

Honza

Dobrý den,

společností Arriva vlaky jezdím od samého začátku, a musím říct že pokrok tam je viditelný, pokud ovšem dojde k poruše jednotky, tak se mi ještě nestalo že bych nejel, ale byl zajištěný alespoň autobus a jednotka náhradní byla vystavena např. v Turnově

Toť za mě

Daniel Mach

Jezdím tam poměrně často a kromě prvních 2-3 týdnů je zde Arriva spolehlivější než ČD. A překvapivě o hodně vstřícnější je personál!

jan

To zas bude další sranda. Alternativní dopravce se svým jizdným na takto páteřní trase.

Leinad

Dopravce uznávající místní IDS, pro pravidelného cestujícího se IDS nemění.

kix

polovina ids je na dvě věci..navíc rychlíky jezdí přes více krajů a kombinace je někdy nemožná..

Petr

V Olomouckém kraji nejde koupit IDS jízdenky elektronicky.

ušatá

No a co???

Ondřej

Ale jde, přes mobilok.

X 1

ČD si bohužel vyžírá, co management zasel (zvoral). Neschopnost deset roků vysoutěžit moderní motoráky v podobě rámcové smlouvy. Pokud by už jezdili, nebo byly v opci, tak se nemuselo takhle blbnout. Zde se bohužel naplno projevila naprostá neschopnost vedení ČD. Jak minulé, tak i současné. Orientace jen na Škodu a jejich pokusy znamená, že nejsou absolutně schopni přijímat nové stroje. Těch pár Polských Žraloků a málem zaříznuté Railjety, můžeme považovat za malý zázrak. Pokud by se kdysi nehandrkovali o šířku dveří u Panterů, mohli zde být klidně Flirty od Stadlera. V elektrické i motorové verzi. Jednoduchá údržba, shodné díly a… Číst vice »

kix

takže mají stát v záloze s motorákama za miliony, kdyby náhodou si nějaký objednatel usmyslel, že je bude chtít? Tady to zvoralo hlavně ministerstvo..a za těhle podmínek by to mělo dát max na dva roky a vypsat pořádnou soutěž.. o které se na tyhle linky mluví už hodně let..ale jen mluví..

cestující veronika

Arriva? Ne, děkuji. Personál ve vlaku v polovině případů načtení lítačky mi nevydali jízdenku a odešli. Tak jsem jela zadarmo, což je pro mě pozitivní, ale aby takto personál nevydával jízdenky? Že by mizerný výcvik, neschopnost? Aspoň že kolo dostane lístek :-))) Jeli jste v 845 v létě, když souprava stála? Nic horšího na železnici jsem nezažila. Mizerné vyvětrání vnitřního prostoru s těmi jejich na počet skromných mini otvíracích oken. Ve voze s motorem nějaký hluk je a na koncích soupravy je hluk z nětěsných dvěří. Je už patrný neudržovaný interiér po rekonstrukci. A 845 nepatří mezi vozy s dobrou… Číst vice »

Leinad

V netto smlouvě nevidím problém 🙂 845 jsem jel jednou Olomouc – Praha a dojela první (výpadek elekřiny někde kolem UnO) 😀

Lili

Mohu se zeptat, na jaké lince vám nebyla vydána jizdenka? Jste si jistá, že jste ji již neměla na lítačce nahranou?
Jsem průvodčí a myslím, že nikdo nemůže být tak hloupý, aby nevydal jízdenku. Žádný „výcvik opravdu není tak mizerný a kdyby někdo neuměl vydat jízdenku, už jako průvodčí nepracuje.

Patriot ČD

arrivu nesnáším kvůli ní jezdím osobákama opravdu Arrivu NEEEEEE

Georg

rezijkar 😀

Jiří Šrámek

Jezdím často z Krásné Lípy do České Lípy. Vždy vlakem. Na výběr je rychlík Arriva a osobní vlak ČD. Rychlík vynechá oproti os vlaku jen tři zastávky, přesto je o trošku pomalejší (zanedbatelně). Jedu tedy vždy tím, „co zrovna jede“. Příjemnější mi ale přijde cesta ve voze 843 (ČD), než v motoráku Arrivy a to hlavně proto, že v úseku Jedlová – Česká Lípa je trať v bídném stavu a 843 se s tím popasuje daleko lépe, než vozidlo Arrivy. Zvlášť peklo je sedět s Arrivou blízko spoje vozů. Tam to na té hrbaté trati lítá úděsně. A pro šťouraly…… Číst vice »

jan

Ale tady se hraje na cenu ministerstvu. Nějaké pohodlí, cena cestujícího nejsou součástí soutěže. (když pominu záměrně předražený tarif)

Týna

Jestli ona se tady spíš nehraje hra v duchu já na bráchu, brácha na mě. Alespoň soudě podle toho, jak se celý proces výběru dopravce odvíjí.

Šimon

Doufám, že to vyhrají ČD.
Arrivu už nikdy víc.

To, co Arriva předvádí u nás i v cizině je ostuda pro Německo.

ČD jsou prostě České Dráhy, vlaky k Česku patří, tak ať nějak vypadají. (Když nepočítám starou regio-novu, tak mají dobré vlaky).

Říkejte si co chcete, ale radši bych jel ČD, nežli DB nebo Arrivou.

Georg

velmi hodnotna dojmologie. jeste ze se u drahy zivite rukama…

ušatá

Má naprostou pravdu,

Oldřich Sládek

Řešením by bylo koupit Arrivu CZ Českými dráhami, ne? :-)))

Leinad

Ani to by nebránilo jít proti sobě 😀

Leden

To je ještě horší než na Slovensku a to se jim smějeme. Proč si dvojministr nepřivstal?

Avlaky

Tady bylo aspoň jisté že někdo vyjede (Arriva už má téměř vše jen zázemí, ale to asi bude mít od ČD)

Rossec

Kdyby si přivstal, tak potká sám sebe, jak jde spát.

Leinad

Už tu došlo k tomu, aby se někdo nepohodlný vyhnal. (Čehuni, RegioJet – skopčáci, Arriva)
Tak:
1) Objedná se nižší kapacita. (V RJ se občas lidí mačkali, tak snížíme počet sedaček)
2) Zavede se nutný přestup, rozřízne se linka.
3) Objednají se horší služby (vozy bez klimatizace a bez vakuwc). 😀

BR193EEL

Takže tip na výsledek R 14 b Arriva R 14 a Arriva R 27 ČD poněvadž je to smlouva na 2 roky a dále MS kraj požaduje nové vozidla. Sice nedávno v létě jistý pán Ex ČD loboval s půjčenou rouškou od svého bývalého chlebodárce na MS kraji.

Jerry

Tip ne ale r 27 má dostat Arriva.

Vit S.

Doufám že to nedostane arriva další linku by sprasily

zaměstnanec soukromníka na dráze

Tebe sprasim

Georg

a ted je ten rychlik nejaka hitparada, jo?

Marek Školnik

Ne, Ale jezdí a když se něco po****e tak máme u CD náhradu, u Arrivi jen úsměv a „vypadni z vlaku“. Případ na R z CB……

kix

když to ministerstvo takhle zpacká, tak by to nemělo být na 7let..mají dát dva roky roztřel (nikdo nová vozidla kupovat nebude) a okamžitě vypsat řádnou soutěž..

kom

Všechno dostane arriva…

Martin1

Směřuje k tomu. Doufám, že ale nakonec ne.

Avlaky

Doufám že ano

Georg

v nezavisle trakci bohuzel cd ukazuje tak strasnou neschopnost, ze to nikdo jiny dostat nemuze.

Kom

Spíš neschopnost ukazují objednavatele… Tolerovat německý omlaceny šrot

4918

Neví někdo jak to bude s R9???

Avlaky

To má myslím Čd

kix

mají čd možnost na linky přetáhnout soupravy s 854? udělat výměnu 843 za 854, tím by splnily uzavřené hajzlíky (což je jen pseudozáminka) a zrovna okolo Prahy by ty 843 byly i víc užitečné, jízdní doby na obou větvích R14 854 zajedou v pohodě (R27 neznám poměry) a okolo Neratovic by 843 dokázala krátit

Honza

Hydrosrac, to jako vazne????!!!! To by byla tedy vyhra 😂😂😂

kix

845 je taky hydrosráč,takže to vyjde podobně..náhodou souprava 854+054+954 by na Pardubice byla docela fajn..časy to zajede v pohodě a přibyla by první třida a i druhá se vylepšila komfortem

Beny

854 se mi nejeví jako pohodlnější. Je velmi hlučná.

kix

854 je velmi hlučná? 854, která má motor za několika stěnami a mimo interiér oproti 843, která má motory přímo pod sedačkami? a ještě navíc vysokootáčkový autobusový liazy? u x54 je problém s hlukem akorát brzdy, jinak jsou tišší, v 843 jízda ve velkém oddíle je něco co stojí za to..

4918

843 by mohli treba na vlaru misto hyder s ABfbdtn aspoň by pak měla liberec 1 třídu

švestka

Asi by to trosku narazilo na smlouvu s JMK, ale to nevadí.

Obyvatel zlínského pralesa

Pokud vyhraje Arriva, tak přestávám jezdit vlakem…Bruntál je moje oblíbená destinace a nehodlám si kupovat dražší jednotnou jízdenku, nebo dvě jízdenky – na ČD a na ARR. Navíc rád bych do místa dorazil včas a něčím normálním, ne jak před rokem na Vsetínsku, když mi místo něčeho moderního přijel nějaký starý křáp s německým nápisem Nenastupovat. Říkejte si, co chcete, ale zadávat smlouvu takto pozdě je absolutně debilní, a když už to nakonec je tak pozdě, tak ať radši dá MDČR přímé zadání připravenému dopravci.

Pepa

Jestli jste jel před rokem tak tam Arriva ještě nejezdila tak si utřiďte kalendář. A upřímně je to Vaše volba. Je pravda že režijka tam platit nebude no…

jadris

Hlavne ze pana nezajima, co tam jezdi ted. Lint, Stadler GTW v porovnani s 810 a regionovou. I ta stara nerekonstruovana 628 poskytuje vevnitr vetsi komfort, nez 810/814. Bohuzel mela napsano „nicht rezijka“ 😜

Jerry

Furt je to stejné co si kraj objedná to dostane.na Karlovice jezdily 814+810..ale tom byla větší kapacita než 845.

Hynek

Lint? GTW kde? Stará nerekonstruovaná 628 je na podobné úrovni jako stará nerekonstruovaná 810, na kterou je zde spíláno. A naučte se číst, měla napsáno „NICHT EINSTEIGEN“, nikoli „nicht rezijka“. 😉

jadris

810 s nemeckym napisem na Vsetine pred rokem nebyla. Zato s ceskym ano 😉

Ostravák

Lidem z Bruntálska je úplně jedno co tam bude jezdit, pro ně, a vlastně pro všechny obyvatele MSK, je podstatné, jestli tam platí ODISka, nebo ne. Arriva bude v MSK vadit asi jen šotoušům (třeba mi), režijkářům a trollům v internetových diskuzích.

kix

arriva je bohužel jedna velká tragédie..a to ještě to co je vidět na venek je poměrně nic oproti pozadí..

Lassie

:))) asi kolega z Moravy,zdravím, po necelém roce musím fakt pryč, tragédie je asi ještě slabé slovo.

Hynek

Lidem z Bruntálska bude hlavně vadit nespolehlivost provozu. Ale co, sednou do aut, zvýší se jim náklady a zůstanou ti chudáci, co auto nemají nebo jim nemohou.

Leinad

Odis bude platit, režimkářům nestačí.

Jan Sova

Vážený obyvateli ZL, víte za jaké hříšné prachy/km jezdí současný dopravce ČD na trati Olomouc – Bruntál – Krnov ??? Pro vaše info podílíte se na tom daňově….

Jan

Myslím, že každý dopravce dostane po jedné lince… aby to bylo fér… 😀

captain

Tak než německou Arrivu, to už radši naše státní národní ČéDéčko… Aspoň to zůstane doma.

masinfuhrer

A kupujete určitě jen produkty od místních farmářů a firem, že?
Nebo i tu Arrivu znárodnit? To by bylo, panečku!

Pražák

Kde doma? Ono je celkem jedno jestli tam bude jezdit ČD nebo Arriva.

Jan Polanský

Mě teda rozhodně není jedno kdo tam bude jezdit…

Pražák

To je ovšem Váš problém. Mě zajímá co to bude stát a co za své daně dostanu. Z pohledu státního rozpočtu je to jedno, krom odvodu zaměstnance se nevrátí nic.

Hynek

Jedno to není, jestliže ČD u nás vlastní stát, pak ČD buď peníze investují do nových vozidel, rozdělí zaměstnancům z čehož plynou daně pro stát + odvody nebo odvedou vlastníkovi, tedy buď se použijí na zlepšení podmínek doma nebo přímo půjdou domů nebo kombinace obojího. Arriva má vlastníka v Německu. Investiční stránka je téměř vyloučena, jelikož jako soukromá firma u nás pokud nebude nucena investovat, sama to bude dělat těžko. O rozdělení lidem se taky nedá příliš hovořit, jelikož se snaží stlačit cenu lidské práce na minimum. Zbývá jen odvedení vlastníkovi a ten sídlí jinde než u nás. A pokud… Číst vice »

Cyklista

ČD buď peníze investují do nových vozidel, rozdělí zaměstnancům z čehož plynou daně pro stát + odvody nebo odvedou vlastníkovi

Pobavil jste…. peníze se u ČD do vozidel neinvestují, pokud se kupují nová vozidla, platí je objednatel vyšší cenou…. zaměstnancům dají leda kulové, max dostane něco vedení… státu nic neodvádí, pouze vymýšlí jak co nejvíce sosat – např prodej dopravní cesty, nádraží, dceřinných firem…

švestka

A kde doma? Do státního rozpočtu se z toho nic nevrátí a Arriva bude muset u nás doma zaměstnat stejné množství lidí jako ČD.

Leinad

Arriva bude potřebovat stejné množství provozních zaměstnanců, ale menší úřednický aparát a méně vyžírků.

Dominik

To jo, ale ne každý je ochotný měnit zaměstnavatele, ztratit vybudovanou kariéru a začínat zas od píky? Znalost x řad vozidel k ničemu, atd… Toto je jedno velké mínus liberalizace, soutěžení x let, a pak aby se zaměstnanec rozhodoval, zda zůstane u svého dopravce a bude někam dojíždět, nebo změní zaměstnavatele, aby zůstal v domovině, to je jeden z faktorů, co by mě odrazoval, jít jezdit na osobní vlaky.
Ale nemyslím si, že by si Arriva dostačující počet strojvedoucích nenašla.

Chronosphere

Kde vy to vlastně žijete? Kdo není ochoten změnit zaměstnavatele,tak ať zůstane u toho svého,nebo jde případně na pracák. Vítejte v realitě.
Komunismus už skončil před 30lety.
🤪

Dominik

Děkuji za ponaučení, jsem nevěděl, že soudruzi v minulém režimu dosáhli beztřídní společnosti a zrušení měny pro vnitřní obchod, resp. můžete mi říct, kdy k tomu došlo, že Socialismus nazýváte Komunism?
A právě o to jde, místo budování stabilních pracovních podmínek, se to bude co x let točit. Já vím, že dnes je člověk pomalu divný, když co x let nemění práci, ale rozhodně mě se nechce co x let začínat od píky, co x let dělat novou ZOZ.

ušatá

On tu nikdy žádný nebyl, stejně jako i jinde ve světě.

Leinad

Což je něco úplně jiného, než v příspěvku na který jsem reagoval.
Pokud se nepletu, tak kvůli těmto důvodům jezdí nejeden leťák pro agenturu.
Po přechodu k rozumnému zaměstnavateli na stejnou pozici nemusí člověk začínat od píky. Pokud má fíra papíry na 809 a přejde k dopravci který jezdí 811, tak možná musí znovu dělat zkoušky, ale neznamená to že znalost byla k ničemu. (A že by změnou dopravce došlo ke změně poptáváných vozidel z 809 na ICE4 se zase nestává často).

Dominik

I to je řešení.
Záleží na dopravci jestli uzná ZOZ od bývalého dopravce a pak se dělá jen něco jako autorizace. Znám i takového, co požaduje při nástupu i psychotesty, i když licenci už máte. No ale záleží ke komu jdete, kolik dopravců má 843, 854, apod? A přeci jen 843 a 845 nějaké rozdíly má. Navíc to pak jsou přepisy dopravce, ten používá přednostně šroubovku vozu, ten HV, atd…

Ivo

Není pravda ČD a.s. je 100% vlastněna státem, tedy vozy, lokomotivy jsou státu a ne soukromníka nebo cizího státního dopravce DB, který vlasní ARRIVU.

Herold

To, že stát vlastní 100% ČD opravdu neznamená, že majetek ČD je majetkem státu.

Leinad

Záleží z jakého úhlu se na to díváme.
Pokud politik rozhoduje o dotacích pro firmu, která je součástí holdingu v jeho vlastnictví, můžeme říct že posílá dotací sobě.
A obecně samozřejmě vláda nemůže rozhodovat o majetku ČD jako o státním. A cena akcií ČD je něco jiného, než cena majetku ČD.

švestka

A o kolik teda tomu našemu státu vrátí víc než jiné firmy na trhu.

Georg

posrany, ale „nase“…
na takhle chapanym „patriotismu“ stalo 40 let cely ceskoslovensko

Martin

Jsem pro Arrivu! 🙂

Michal

Jasně proč neposílat další prachy do Německa.Arriva není soukromý dopravce.Však ČD taky v Německu vítají.

Leinad

A od ČD se snad něco vrátí, už vyplácely dividendy? 😀 Nebo se to prožere na nábřeží (z čehož má stát stejný užitek jako z prožrání v sídle Arrivy)
Platy zaměstnancům (jejich daň z příjmů, socku/zdrávko) musí Arriva zaplatit stejně, DPH z jízdenek taky.

Hynek

Rozhodněte se buď nový vlaky nebo dividendy na obojí není dost peněz. ČD vybraly racionální cestu – nové vlaky a tak tu máme railjety a další nová vozidla.

Leinad

To byla reakce v kontextu, že ze zakázky ČD a.s. má objednavatel něco, co by z regulérního výběrka neměl.
ČD se rozhodly pro vozidla s takovou šířkou dveří, kterou nabízel jediný výrobce, rozhodly se platit výrobci pokutu za vozidla bez homologace (109e). Pak samozřejmě zisk nebyl.

Martin1

Já ne.

Jerry

Zato co předvedli a předvádějí ne fakt ne.

Anonym

Bože jen né Arrivu…

Od lesa

Zato ČD jsou výhra!

Anonym ze severu

Tak záleží, co by tam nasadily.

Hynek

Oproti Arrivě jsou.

švestka

Neplatí tam režijka?

Od lesa

Asi tak.

Někdo

Všichni kteří nechtějí mít zmatek tak musí bejt pod režijkou ? Super závěry máte soudruhu brambora

švestka

Za to v dobách jediných správných Č(S)D tu byl prvotřídní pořádek!

Martin1

Co to je za logiku? V době ČSD tu byl snad bordel v celé republice.

Jerry

Zajdi si k doktorovi .si psychicky narušený rezijku

Leinad

Zmatek to je třeba že ve vlaku bude platit ODIS jako doposud, pro cestujícího (nerežimkáře) se jízdné nezmění.

Jerry

Už si tu rezijku porid leží ti v žaludku…nebo ji závidíš magore

Hynek

A ani jednosměrná jízdenka ČD, Skupinová víkendová nebo IN100. Měl byste si přečíst tarif namísto opakování jednoho slova, které vám vtloukl někdo do hlavy, když vás do ní tloukl.

Leinad

Co z toho potřebuje běžný krajský cestující s odiskou?

Jaaaa

Jj, vlaky jsou jenom pro „běžné krajské cestující s odiskou“.

Tak tam holt nepojedu, ať si takovej debilní kraj trhne nohou.

Vít Jůza

Žasnu, kolik je tu v těch komentářích zbožných modliteb! A pak že jsme národ bezbožníků!

jarda V.

to že ministerstvo neví kdo bude za dva měsíce jezdit by mělo stát někoho hlavu….. 🙂 jinde běží výběrko dva – tři roky aby bylo na všechno čas a smlouva bývá na 10 až 15 let.

BND 30

Vy máte starosti…
Jenže pak vám přijde úplatek dvě mega z jedné strany a tři z druhé… A teď to vymyslete…
Tak se vrátilo mego těm druhým, aby byla soutěž spravedlivá a jede se dál.

Pražák

No já bych řekl, že v tomto případě to bylo trochu jinak, MD to chtělo „nabagrovat“ rovnou modrým a „zlí“ „tyrkysoví“ jim ten plán zhatili tím, že podali protinabídku. A tak se rozhoduje na poslední chvíli.
Přičemž se cca před 3 lety dala vyhlásit regulérní soutěž, s jasnými podmínkami, smlouvou alespoň na deset a dnes by vítěz finišoval s přípravou. Vše na pohodu, jasné, čisté. Bohužel to bychom chtěli po MD příliš.

BND 30

Naši slovenští bratři jsou nám velkým vzorem.

Pražák

Však to také jeden z nich tady bačuje z pozice premiéra a hloupé ovce ještě bečí
blahem jak je pěkně „holí“ .

BND 30

Ano.

Od lesa

Bude líp!
Nikdo neřekl kdy.

Pezos

Bude líp! Mně!

BND 30

Dobře ti tak 👍

pkajetan

jedinej relevantní názor z celý dvoukilometrový diskuze o ho.ně … LIKE !! 😀

Macek

Panebože nad čím se rozhodují? Ono nestačilo to co předvedli loňskou zimu a dodnes předvádí např. při výlukách nebo množstvím zdechlin? Nechápu… 🤨

masinfuhrer

Vždyť problémy má Arriva stejné jako ČD. Výluky zvládá dobře, mašina občas chcípne každému dopravci. Opravdu je tu velký rozdíl oproti loňské zimě, většinu času je provoz bezproblémový.

Hynek

Jak říkáte, mašina občas chcípne každému dopravci. Nicméně denní poruchovost vlaků Arriva se přinejmenším vyrovná a možná někdy statistický i předčí mnohem větší rozsah provozu u ČD. A podíváme li se na provoz bez ohledu na rozsah u všech dopravců v naší republice, tak Arriva to s poruchovostí vozidel při výkonech prohrává se spoustou dopravců na celé čáře.

Jiří 24

Když máte málo času na start, a neprovozujete již podobné linky, tak se není čemu divit, že jim to zdechá, nebo že maj zpoždění.

Někdo

Málo času ? Rok když se patří pod společnost db tak jde asi od nich koupit něco co bude jezdit aby to nechciplo na vjezdu na kopeček a koupili desira které dochcipavaly někde po regionech v Německu takže ani nestichly změnit logo informační systém atd a to dnešní malování desira panebože vrstva na vrstvě i ještě jednou vrstvou plus něco v podobě regionové a když jede np z Nymburka do Boleslavi v stejný čas rychlík arrivy a osobák ČD tak lidé mají zmatek protože pokud nemají litacku tak z ČD do arrivy nenastoupí a ještě Arriva dostává prachy z rozpočtu

Avlaky

Tak co měli koupit, hele asi nejste znaly ale to že je Arriva pod DB neznamená že na co si ukážou to mají

Od lesa

Rychlík Arr tam nejezdí nikdy ve stejný čas jako Os ČD, takže kecáš nesmysly.
Třeba takové dochcípavající Desiro 642.086 jezdí aktuálně u ČD a ještě jsou na něm vidět nápisy Arriva po strhaných polepech.

Zkus změnit matroš, tenhle ti nedělá dobře.

Pavel R

Tak ty jsi hodně mimo. 086 je přivezená z bavor a původně pro linku U28. Je majetkem DB a ČD pronajímána. Narychlo ji půjčili Arrivě, protože nemá čím jezdit, proto jsou pryč nápisy DB. To samé je 040 a 088.

Miloň

Nemá s čím jezdit a přesto chce další a další výkony. Má tedy smysl dále pokračovat v diskuzi? dtto proč se v původním příspěvku podivuju…

švestka

Za prvé – proč jim pokladna ČD nevydala levnější lístek PID, pak by to řešit nemuseli?

Za druhé – ČD taky dostávají prachy z rozpočtu a lidi s lístkem arrivy neberou!

Dominik

Za prvé – a řekli si o PID lístek? Jestli ne, tak není co řešit.

švestka

Typický modrogumní prozákaznický přístup.

Dominik

U JmK jsem byl poučován, že si přeci cestující před cestou zjistí, jakou jízdenku potřebuje, zde to najednou neplatí?
Ideální by bylo aby si ROPID otevřel i svoje pokladny, nevím proč by ČD mělo automaticky vydávat jinou jízdenku, než ČD, když to ani není ve smlouvě, kterou jízdenku mají přednostně prodávat.
A je prozákaznické, když kraje zakazují tarif dopravce?

Leinad

Cestující hlavně neočekává, že mu pokladní najust vydá něco, co neplatí ve vlaku, kterým chce cestující jet.
Kraje nezakazují tarif dopravce, v brutto smlouvě stále dopravce může vykazovat co chce (v JMK se ČD dohodly ohledně IN100. Stejně se mohly čd dohodnout u hromady dalších jízdenek.)

Dominik

Aha, takže je chyba pokladní, že cestující neřekne, čím chce jet? Takže, její chyba bude i to, když cestující opomene říct, že chce jízdenku až na pátek, místo v den vydání?
V JMK kraj od začátku řekl, že In100 a Business ponechá (evidentně je na kraji někdo má) o jiném nechtěli ani slyšet, z počátku.

Leinad

Řekl si o něco, co by s PID nedostal? (Místenku, první třídu… chtěl Praha-Kolín nebo jinou relaci s Ex/IC….?)
Jestli ne, tak není co řešit.
Jestli jo, mohl se pokladní ujistit – kdo ví, tak přece koupí v automatu nebo e-shopu.

Dominik

A co když jízdenku ČD dotyčný očekává, třeba kvůli platnosti?
No není, cestující si přeci zjistí, jaký lístek potřebuje, to že cestující neumí říct, že chce PID není vina pokladních. Navíc smlouva nestanovuje, který lístek se má přednostně prodávat, tudíž je logické, že na pokladně ČD dostanu lístek ČD, když smlouva nestanoví jinak.

Anonym ze severu

Vloni měla Arriva málo času?

Avlaky

Ano měla , rok je málo normální je 2-3 roky

Hynek

Tak proč do toho šla?

Jerry

Výmluvy

Greta

Ještě dva roky jako byl tenhle a ČD bude bez vozidel.

Marcel Pánek

Jakými jednotkami by jezdila Arriva??? s klasickým spřáhlem??

Od lesa

Ne, s provázkem.
Mě spíš udivuje, jak to podle autora Arriva údajně nezvládá ani po deseti měsících.
Normálně jezdí, s menšími či většími problémy stejně jako ČD. Tuhle mají zpoždění, občas něco zdechne, to se stává každému dopravci.
Kdyby to mohl básník vysvětlit, nebylo by to vůbec špatné.

watslaw

Řekl bych, že jde o čas mezi podepsáním smlouvy a převzetím provozu. Tzn. ne, že Arriva nezvládá po 10 měsících provozu, ale že nezvládla start provozu po 10 měsících na přípravu. A teď by na tu přípravu měla 2 měsíce.

BND 30

Čtu provázek a na mysli mi vytane Heberleinova provazová brzda. A každému průvodčímu ostrý nožík ! 😀

Od lesa

Taky ho má každej nafasovanej!

Avlaky

S 845 teď jich je 8 v parsu na reko

Miloň

A Regiojet může svoje nabídnout k odprodeji, protože je nebude potřebovat viz vyhazov ze Slovenska a nové tramvaje z Pesy pro ÚK

Alena

Snad to vyhraje Arriva:D má mnohem lepší vlaky, jak český dráhy

Jarda

Nojo. Když člověk jede na vejlet na Frýdštejn, tak je rád, že sedí pohodlnějc, ale je taky rád, když tím musí pravidelně jezdit o čtvrtinu dráž?

Leinad

Pravidelně a nejezdí na IDS?

Petr

Myslíte ty 40let notně olítané staré motoráky z německých vrakovišť že jsou lepší?

Jarda

Tak ony asi 845 lepší jsou. 843+043 jsou koncepčně ještě starší, byť jsou vyrobený před 25 lety. Ve vagonech se dá celkem slušně pobejvat, ale sedět nad tou liazkou je peklo. Nevim, co jízdní vlastnosti do těch kopců, ale v 845 se sedí asi pohodlněji.

Solorger z Hradce Králové

Jak v kterých, částečně ano máte pravdu 845, které má Arriva, tak pohodlnější jsou jak 843 na R14 ale zkuste si někdy 845 co má RegioJet Ú.K., ty jednotky prošly maximálně přelakováním ale jinak jak zmiňoval Petr jde o staré motoráky z vrakovišť, ve kterých se za tu rakev budete aj modlit.

Avlaky

Lepší jak rakve od ČD určitě

Pe.tr

Tak to je super. Šrot za šrot . ČD nebo Arriva. Najdi deset rozdílů. Udělat nové výběrko , nástup za čtyři roky s novými vozy a na dvacet let . Rozhoduje cena . Ať vyhraje kdokoli , lístky jednotné snad už budou .

X 1

Za čtyři roky? To bylo diskriminační vůči ČD. Každý přece ví, že za tu dobu nedokáže management ČD vypsat výběrové řízení na nové motoráky. Natož takovéto výběrko zdárně dokončit.

Ale jinak jsou Vaše podmínky fér a jednoduché jak facka. (Pouze Nové stroje, VakuWc, nízkopodlažnost, klima, zásuvky, prostor pro kola, invalidy a kočárky). Minimálně 120 km/h (při částečném provozu na koridoru 140km/h).

Od lesa

Problém bude také v tom, že do 4 let asi nikdo motory nedodá, protože výrobci mají „vyprodané krámy“ na několik let dopředu.

X 1

Čtyři roky na přípravu provozu a dodání vozů je dostačující až až.

Od lesa

Zkuste poptat výrobce a hned budete mít jasno.

Pe.tr

Čtyři roky je právě pro ČD , normálním stačí tři roky , čtvrtý je na tuty, Navíc ČD může dělat rámcové smlouvy s opcí. Mohou vlastně obnovovat cokoli kdekoli , dluh mají všude .Mají neskutečnou výhodu oproti konkurenci – jen je to prostě manažersky neschopný MOLOCH.

X 1

Arriva Netherland vrácena 2016 objednala Stadler Wink (Elektro+diesel/baterie). Stadler je měl teprve ve vývoji.
Letos jdou do provozu.
Abellio (Nizozemské dráhy) s Alstom Link (diesel). Výkony okolo Halle, Magdeburg, Stendal.
Vyhráli soutěž v roce 2016. Od grafikonu 12/2019 jezdí.

Avlaky

Takový newag umí vyrobit 5 jednotek za 22 měsíců

M H

Jenže dokud bude rozhodovat cena vyhraje vždy ten největší dostupný šrot splňující dané podmínky…

Chronosphere

Vždy rozhoduje cena. I kdyby by nebyla přímo zmíněna. Když nemáte na zlatou mísu, napíšete do výběrka buď cena do pěti tisíc,nebo keramika podmínkou. 😇
Když nemáte na nové vlaky, napíšete buď cena do … nebo stáří min. …

kom

nevím co je na 843 tak špatného… moc nechápu to opěvování omlacených vozů ze zahraničí

švestka

843 nejsou omlácené vozy? Navíc zastaralé již v okamžiku kdy je vyrobily…

Avlaky

A odkud by je měli brát??

Džamel

Olomouc ČD, Liberec Arrivě a bude to tak asi nejideálnější, když Arriva bude mít celý rychlíkový sever… Zbydou lepší vozy na jiné tratě..

Od lesa

Ty lepší vozy jsou které?

Džamel

843 z Liberce za 810 nebo 814 je skok nahoru a v případě nevybrání ČD určitě 843 nepůjdou stát do kopřiv…

Od lesa

Proč by stály v kopřivách, když můžou dostat 3kč/kg?
Skok nahoru to je. Pro cestující zvyklé na 814 a teď by měli lézt do žebříku 843 i pro provozovatele, který na lokálce, kde stačí 810 bude jezdit s jednou takovou spotřebou nafty při shodném počtu sedaček.

Pepa

A kolik že má sedaček 814 v nizkopodlazni části? Není jedno jestli lezu přímo po schodech nebo až když vlezu do vlaku tak stejně musím do oddílu po schodech? 😀

ABC

ideální ideálnější neijideálnější

Jiří 24

No, kdyby tam narvali klimu a posílili pohon(jinou převodovkou nebo novým motorem), proč ne, ale ty malá okénka bez klimy není nejlepší řešení.

jan

No proč chtějí ty R14 a okolí liberce.. Aby měli monopol..

masinfuhrer

Olomouc je v okolí Liberce?

koleyy

Tak to vím naprosto přesně, je to přibliřně 10 km!

X 1

300km?

Od lesa

Řekl bych, že to byl vtip à la jistý film. Zřejmě jste jen nepochopil.

X 1

😉

jan

Tu chtít si myslím nebudou. Na 2 roky bez zázemí a os.. proč..

David

ČD by se na monopol měly vykašlat, protože evidentně kapacitně v požadované kvalitě nezvládají.

Miloš

ČD to nezvládají maximálně personálně. Stroje nemají špatné

X 1

Možná by to chtělo otevřít oči. 😉

Stráťa

Proto si stěžují na podmínku uzavřeného WC (které by už mělo být samozřejmostí stejně jako klimatizace a nízkopodlažnost)?

kom

a 845 je nízkopodlažní? Že jsem si nevšiml

Od lesa

U 843 ale zcela jistě.

Alex

Jako vážně 845 na Rychlíky jsou ostuda ty vade to je mazec

Kubrt

Monopol na co? Zjisti si význam toho slova.

Jiří Kocurek

Jasně a pak zvýší ceny jízdného v tarifu IDOL, který sice stanovil kraj, ale prostě zvýší.
Sousedův pes mi chodí krást jablka ze stromu! Každá i sebenesmyslnější pomluva je dobrá.