posily_do_teamu

Extrémně složitý železniční projekt ve Stuttgartu má českou stopu. Tuneluje se nízko pod budovami

Výstavbu tunelu Wartberg v rámci projektu Stuttgart 21. Foto: Bemo, skupina MetrostavVýstavbu tunelu Wartberg v rámci projektu Stuttgart 21. Foto: Bemo, skupina Metrostav

Ražby firma Metrostavu provádí v těsné blízkosti budov a trati.

Odebírat
Upozornit na
guest
15 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
puk

jojo, tunelovat, to češi mohou učit leckoho

Jakub

😀
Ten titulek je zlato

Tomáš Postawa

Zajímavý článek. Ale ten titulek. „…má českou stopu. Tuneluje se…“. Já vím, kontext atd. Jen mi to nedalo 😉

Pavel

Jinak tato stavba je velice dobře zdokumentována na YouTube.

Sch

Stuttgart 21 je spolu s Berlinskym letištěm ukázkou toho, kam se Německo bohužel posunulo.

Jan Tichavský

Mě se to nezdá tak špatné, v roce 2010 začali , příští rok mají mít hotovo, což je na tak velký projekt docela dobré. I v Americe měli a mají problémy s takovými podzemními stavbami jako Big Dig v Bostonu, stavba trvala nějakých 16 let, cena narostla na skoro trojnásobek. Chci vidět jak dlouho budeme kopat Nové Spojení II pod Prahou, rychlejší to asi nebude.

mgr.pavel

Tak u veřejných infrastrukturních staveb bych se s USA fakt nechtěl srovnávat, tam mají hodně špatný přístup.

Nějaká kritika Stuttgart 21 relevantní asi není (klasické NIMBY občanů?), nějaká zase ano (už teď se ví, že nádraží nebude kapacitně stíhat). Podobně věřím, že pro délka realizace a její cenu se najdou důvody pro i proti..

David

Jo, někteří budou tvrdit, že není možný postavit VRT trať tak, aby ty vlaky jeli i na letiště, že by to bylo drahý… jen nechtějí vidět třeba co dokázal Stuttgart a nebo že někdo počítá s lokalkou na letiště za 100mld.

F. Brabenec

Nadloží max. 6 metrů? Takže jinde je i menší? Tomu se zdráhám uvěřit. 🥸

off

A Stuttgartští občané se nebojí, že se jim domy rozpadnou v prach? Zjevně by potřebovali školení na téma NUMBY (Not Under My BarkYard). Tip na lektorský sbor bych měl.

off

Back…

Nemel

Možná je u takových název Barkyard nakonec trefnější 😆

Lysimachia

Pěkné.

Rahul

Info pro redakci:
Ražení tunelů není jedinou českou stopou na projektu Stuttgart S21. Spousta ocelových architektonických prvků (světlíky, schodiště, vstupy do podzemích prostor) na budově nového podzemního nádraží v SZ-JV směru se vyrábí v plzeňském závodě firmy seele. Je toho opravdu spoustu, je to opravdu skvělá práce českých inženýrů a techniků!

liborvavrik82

Hezký tip na reportáž nebo článek 🙂