Extrémně složitý železniční projekt ve Stuttgartu má českou stopu. Tuneluje se nízko pod budovami
Výstavbu tunelu Wartberg v rámci projektu Stuttgart 21. Foto: Bemo, skupina Metrostav

Ražby firma Metrostavu provádí v těsné blízkosti budov a trati.
jojo, tunelovat, to češi mohou učit leckoho
😀
Ten titulek je zlato
Zajímavý článek. Ale ten titulek. „…má českou stopu. Tuneluje se…“. Já vím, kontext atd. Jen mi to nedalo 😉
Jinak tato stavba je velice dobře zdokumentována na YouTube.
Stuttgart 21 je spolu s Berlinskym letištěm ukázkou toho, kam se Německo bohužel posunulo.
Mě se to nezdá tak špatné, v roce 2010 začali , příští rok mají mít hotovo, což je na tak velký projekt docela dobré. I v Americe měli a mají problémy s takovými podzemními stavbami jako Big Dig v Bostonu, stavba trvala nějakých 16 let, cena narostla na skoro trojnásobek. Chci vidět jak dlouho budeme kopat Nové Spojení II pod Prahou, rychlejší to asi nebude.
Tak u veřejných infrastrukturních staveb bych se s USA fakt nechtěl srovnávat, tam mají hodně špatný přístup.
Nějaká kritika Stuttgart 21 relevantní asi není (klasické NIMBY občanů?), nějaká zase ano (už teď se ví, že nádraží nebude kapacitně stíhat). Podobně věřím, že pro délka realizace a její cenu se najdou důvody pro i proti..
Jo, někteří budou tvrdit, že není možný postavit VRT trať tak, aby ty vlaky jeli i na letiště, že by to bylo drahý… jen nechtějí vidět třeba co dokázal Stuttgart a nebo že někdo počítá s lokalkou na letiště za 100mld.
Nadloží max. 6 metrů? Takže jinde je i menší? Tomu se zdráhám uvěřit. 🥸
A Stuttgartští občané se nebojí, že se jim domy rozpadnou v prach? Zjevně by potřebovali školení na téma NUMBY (Not Under My BarkYard). Tip na lektorský sbor bych měl.
Back…
Možná je u takových název Barkyard nakonec trefnější 😆
Pěkné.
Info pro redakci:
Ražení tunelů není jedinou českou stopou na projektu Stuttgart S21. Spousta ocelových architektonických prvků (světlíky, schodiště, vstupy do podzemích prostor) na budově nového podzemního nádraží v SZ-JV směru se vyrábí v plzeňském závodě firmy seele. Je toho opravdu spoustu, je to opravdu skvělá práce českých inženýrů a techniků!
Hezký tip na reportáž nebo článek 🙂