Eurowings ruší v Praze další linku, přestanou létat do Bristolu

Letadlo Airbus A319 firmy Eurowings v Praze. Pramen: CSATLetadlo Airbus A319 firmy Eurowings v Praze. Pramen: CSAT

Eurowings vysvětluje konec slabou poptávkou, na trase zůstává easyJet.

26 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Ales

CSA to letalo dlouho 2x denne pres pracovni dny o vikendech 1x. Sam jsem s tim jednou letel. AB to letal taky, jak uz bylo uvedeno az do posledni chvile, v nektere dny az 3x denne. Spolecne s CSA v tu dobu bylo na teto trase az 5 letu denne. Easyjet si pamatuji taky, ten to letal nekdy v 2019. Toto spojeni jsem vyuzil ve smeru do TXL 1x, kdyz jsem potreboval byt v Berline na 10 rano na ambasade Cadu pro vizum. Letelo to tusim v 730 hod. Obsazenost byla dost tristni. Letenka kupovana vecer pred odletem vysla na… Číst vice »

Jakub

Co má společného Berlín s Bristolem ?

David

Oba začínají na písmeno B

David

Přímo se nabízí zkusit lety do BRU, které ČSA odpískalo pro neziskovost. Možná AMS, kde je aktuálně těžký monopol.
Tam létal Vueling tuto zimu a nějak se linka potichu vytratila.

Honza

taky mi přijde zvláštní, že minimálně ten AMS si ČSA nechá vzít..

Air Traveller

on někdo ČSA ten amsterdam bere?

Npor.Pavel Vodsloň

No,asi by Aerolinky utržily zbytečně moc peněz. Taky jste si povšimli, že v posledním roce létají do/z Prahy Austrian/Brussels Airlines/KLM/Lufthansa apod. za dvojnásobek předcovidových cen a mají plno?!

Air Traveller

Před covidem začínaly jak KLM tak třeba u Lufthansy ceny za evropský zpátečky kolem 4000 …

a po covidu jsou stejné.

váš příspěvěk je cca na úrovni vesnických plků „benzín pořád jenom zdražuje“.

Npor. Pavel Vodsloň

To bych úplně neřekl. Cestuji teď velmi často. Ale možná si jen špatně vybírám.

Apex

To je sice pěkné, ale zavedení nové linky není úplně možné ze dne na den, ani z týdne na týden… to chce alespoň tři měsíce intenzivní práce, navíc není jisté, že se podaří například získat sloty, které byste potřeboval pro to, aby vám vycházely na další plánované rotace letadla, dohodnout handling a ostatní „drobnosti“.

Zbyněk

Na AMS monopol určitě nepanuje, KLM tam konkuruje easyJet průměrně 2 lety denně

Air Traveller

kolik tak cca tvoří (kromě politiků ) poptávka po p2p letech do bruselu?

jestli ono to, že jak čsa tak vueling brusel odpískaly, nebude jasným indikátorem, že ta poptávka bude problematická…?

Anonymus

Velke oci. Nechapu, z ceho vychazi, jak si pocitaji ztraty zisky

Jiří

Linka do Milána se také nechytla, po 3. zrušení, kdy se mi pobyt na 2 noci protáhl na 4 noci, zrušeno bez náhrady.

avijan

Nic překvapivého. Tohle je v posledních desetiletích u nízkonákladovek naprosto běžná praxe. Ohlásíme, rozlétáme, zjistíme nezájem, končíme. Nic moc to nestojí a když se něco ujme (občas), je to jistě pro společnost pozitivum.

Apex

No, moc to nestojí… To tak úplně není. Pokud to zruší na základě stavu knihování, než se zahájí provoz, tak ano, tam ty náklady nejsou tak velké, ale pokud začnou létat a zruší to pro nezájem, tam už to hodně bolí. Nejde totiž jen o ztráty vygenerované z neúspěšného provozu, ale musíte řešit, co s letadlem, pro které máte provoz naplánovaný minimálně na půl dopředu a najednou nemáte využití a pochopitelně vše další, co s tím souvisí. A to už je drahý špás.

Monkal

Tohle jim člověk nemůže mít za zlé, že zruší linky, které jsou nerentabilní. Zkusili to a nevyšlo. Politika EW mi v případě plánování destinací přijde mnohem předvídatelnější, než v případě SW a ČSA.

David

I včetně Wizzair, tam je to stylem pokus omyl.

Lkprak

Všichni jedou pokus omyl. Pamatuju, jaká to byla kdysi „událost“, když snad Eurowings ohlásili linku z Praha do Berlína a ještě před jejím zahájením ji zrušili, to se hodně dlouho předtím v Praze nestalo. Od té doby jsme si zvykli a aerolinkám se to stává naprosto běžně (pravda, některým více a jiným méně).

johny

Nebyl to spíš nebožtík airberlin?

Petr Pěček

Byl to easyjet

Lkprak

Tak pro upřesnění…kdysi dávno to opravdu chtěl létat z Prahy do Berlína Eurowings, resp. tenkrát se ještě jmenoval Germanwings, (přesně nevím, jak došlo k přejmenování) a to je přesně ta situace, o které jsem se zmiňoval, že to vzbudilo obrovský údiv, když ještě před zahájím to odpískali (podobně myslím dopadla ještě plánovaná linka Berlín – Varšava). Air Berlin tuhle trasu létal později, několik let a docela úspěšně. Byla to síťová aerolinka, troufnu si tvrdit, že většina cestujících v Berlíně přestupovala a point-to-point cestujících bylo prý relativně málo (nicméně tomu síťovému modelu odpovídalo, že hned na začátku začali létat 3x denně… Číst vice »

OtaZ

Air Berlin linku Praha-Berlin létal opravdu velmi krátce v řádech několika týdnů. Bylo to těsně před ukončením jejich činnosti. Plán byl využití svozu na berlínské letiště a prodej dál na jejich dálkovky, ale moc se to nechytlo. Stejně tak P2P PAX nejsou na téhle lince žádná hitparáda. Nějaké to % se najde, ale ne tolik, aby to uživilo linku. To málo buď letí přes FRA nebo prostě pohodlně sednou do vlaku, otevřou PC, dají si snídani a vklidu dojedou do Berlína. Druhý den zpět odpoledne. 3,5 hod a je to stejné jako Vídeň

Filip

S těmi jsem letěl z PRG do Berlína těsně před zrušením. Air Berlin též vyzkoušeno na stejné trase s vrtulákem.

David

Kdysi opravdu létal EasyJet z Prahy do Berlína, pravidelně létalo tak 50-60 lidí s A319.
Mám dojem, že to zrušili velmi brzo po několika málo měsících.
Není to tak dlouho zpátky, tipuju 5 let nebo méně.

Mat

EasyJet lítal z Prahy Berlín po převzetí mnoha aktiv AB, asi to měli v nějaké dohodě. Skončili na podzim 2018.