Eurovia je blízko další velké zakázce. Podala nejvýhodnější nabídku na třímiliardový obchvat Náchoda
Stavba má pravomocné povolení, do tendru dorazily čtyři nabídky.
Sdružení firem skupiny Vinci Construction (Eurovia CZ, Stavby mostů, Marti a Eurovia SK) je nejblíže zakázce na stavbu obchvatu Náchoda. Ze čtyř soutěžících nabídlo nejvýhodnější nabídku v soutěži s odhadovanou cenou 4,053 miliardy korun.
Na sociální síti X o tom informoval generální ředitel ŘSD Radek Mátl. Eurovia nabídla cenu 3,184 miliardy korun, což je 78,6 % předpokládané hodnoty. Ta ale před vypsáním soutěže výrazně stoupla. Nabídka Eurovie je v podstatě na stejné hodnotě, jakou ŘSD u tohoto projektu uvádělo v první polovině roku. Na profilu zadavatele zatím není protokol o otevírání nabídek, ze kterého bývá patrné, jak se ceny liší.
O stavbě obchvatu se mluví desítky let, přípravy pokročily letos nejen do vypsání soutěže, ale i získání pravomocného stavebního povolení. V trase již běží archeologický průzkum.
Náchod je jedním z největších měst v zemi, přes které dosud jezdí veškerá tranzitní doprava. V budoucnu by městu od dopravy mělo kromě obchvatu ulevit i přesunutí části tranzitu na dálnici D11.
Obchvat bude v kategorii S 11,5/70 o celkové délce 6 485 metrů. Začne u Vysokova, kde vznikne pětiramenná okružní křižovatka. Skončí v Bělovsi těsně na hranici s Polskem. V trase obchvatu se postaví dva tunely. Hloubený tunel Kramolna délky 100 metrů a tunel Dolní Radechová délky 363 metrů, který obsahuje ražené i hloubené části. Největšími navrženými mosty jsou estakáda Dolní Radechová délky 257 metrů a estakáda Běloves délky 326 metrů. Součástí stavby bude i 930 metrů dlouhá přeložka silnice I/14, která k Náchodu přivádí dopravu od Nového Města nad Metují a Rychnova nad Kněžnou.
Samotná stavba potrvá zhruba tři roky, má začít v závěru letošního roku. Kompletně je popsána v informačním letáku.